Wilt u dat meer mensen uw website bezoeken? Maak gebruik van het voordeel van beeldoptimalisatie. In dit bericht wordt uitgelegd hoe u uw foto’s kunt laten opvallen in de zoekresultaten en op sociale media.
Beeld-SEO wordt vaak over het hoofd gezien (SEO). Google heeft een toename opgemerkt in het aantal zoekopdrachten naar afbeeldingen.
Daarom is het een geweldige manier om concurrenten te overtreffen en de merkherkenning te vergroten.
Natuurlijk werkt het alleen als je het op de juiste manier doet.
Optimaliseer uw afbeeldingen voor Google Image Search
Beeldoptimalisatie heeft drie hoofddoelen. Maak strategisch gebruik van foto’s om het websiteverkeer en de ranking in zoekmachines te vergroten. De term moet worden opgenomen in afbeeldingen op de website
Beeldoptimalisatie heeft drie hoofddoelen.
Foto’s verhogen de ranking van een website in zoekmachines en het aantal bezoekers. Afbeeldingen op een pagina moeten gerelateerd zijn aan het trefwoord. Als een gebruiker zoekt naar ‘mobiele telefoons’, voeg dan foto’s van mobiele telefoons toe en optimaliseer deze. Zorg er daarom voor dat uw foto’s geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Om de trefwoordinhoud van een website te verbeteren, moet de gebruiker ook de foto’s optimaliseren.
Ook Google Image Search moet duidelijk getoond worden. De belangrijkste functie van Google is het zoeken naar foto’s. Om zijn bedrijf te verkopen, moet de gebruiker ervoor zorgen dat zijn afbeeldingen hoog scoren in de resultaten van zoekmachines.
Er verschijnt een uitgelichte afbeelding voor ‘optimalisatie van het conversiepercentage’ bovenaan Google Image Search. Zoals in het bovenstaande voorbeeld te zien is, slaat Google metagegevens van afbeeldingen op bij de afbeelding zelf. Meer informatie over een foto kan worden verkregen door de URL te bezoeken die wordt geretourneerd door Google Image Search. Dit is een prachtige strategie om internetverkeer te genereren, wat het succes van uw bedrijf kan vergroten.
Deze strategie is ideaal voor het verbeteren van de zichtbaarheid van pay-per-click- en sociale media-foto’s. Door zijn/haar profielafbeelding te upgraden, kan iemand op zijn best overkomen op sociale media.
Creëer uw eigen unieke afbeeldingen
Bloggers en makers moeten beginnen met het opbouwen van hun inhoud met trefwoorden in gedachten, in plaats van onzorgvuldig te schrijven en deze te vullen met trefwoorden. Trefwoorden moeten op de eerste plaats komen bij het optimaliseren voor zoekopdrachten naar afbeeldingen. De meeste zoekwoorden zijn beter geschikt voor visuele inhoud, omdat het eenvoudiger is om een proces visueel te illustreren dan om het in woorden uit te drukken. Afbeeldingen vervangen meestal lange tekstparagrafen in producthandleidingen en catalogi.
Om de bekendheid van uw advertenties te vergroten, kunt u een AdWords-campagne maken. Consumenten die ijverig naar informatie zoeken, kunnen een vraag naar goederen of diensten ontdekken. Als alternatief kan het bedrijf klanten verleiden om zich aan te sluiten bij de e-maillijst, waardoor het hen persoonlijke prikkels kan geven.
Gebruik de bestandsnaam en tags van afbeeldingen in uw voordeel
Veel websites slagen er niet in hun afbeeldingen goed te optimaliseren, waardoor u beter scoort in de zoekresultaten dan zij. Het is aangetoond dat beeldoptimalisatie de ranking in zoekmachines verhoogt.
Omdat Google nog geen vliegende auto’s heeft, moet u de omringende tekst gebruiken om de zoekmachine te informeren over de ‘over’-informatie van een afbeelding. De twee belangrijkste aspecten van beeldoptimalisatie voor Google Image Search zijn:
Bestandsnamen moeten beschrijvend zijn en verband houden met de inhoud van de afbeelding. “mens-suit-work-interview.jpg” is een geldige bestandsnaam voor “mens-suit-work-interview.jpg”, maar “IMG0009.jpg” is onleesbaar en nutteloos.
De alt-eigenschap wordt gebruikt om een afbeelding te beschrijven die in een webpagina is ingesloten. Als een browser de afbeelding niet kan weergeven, wordt de alternatieve tekst weergegeven. De afbeelding kan worden weergegeven door te zoeken naar de alt-tekst van de afbeelding. Selecteer een beschrijving die de hier getoonde afbeelding nauwkeurig beschrijft.
HTML kan op de volgende manieren worden opgemaakt. De galerij bevat nu een afbeelding met het attribuut src=”mens interview suit.jpg” alt=”interview suit”. U kunt ook uw contentmanagementsysteem (CMS) gebruiken om de juiste trefwoorden aan uw afbeeldingen toe te voegen. Maar voordat u een afbeelding naar uw site uploadt, kunt u de naam van het afbeeldingsbestand op uw computer wijzigen.
Gebruik het juiste trefwoord
Zorg er als eerste stap voor dat uw foto’s nauwkeurig zijn gelabeld met de benodigde trefwoorden. Deze methode is verdeeld in verschillende fasen. Uw trefwoord moet voorkomen in de bestandsnaam van de foto. U kunt ‘marketing’ targeten als u de afbeelding de bestandsnaam ‘marketing.jpg’ geeft.
Googlebot kan de betekenis van bestandsnamen onderscheiden. Nog beter als de betekenis gerelateerd is aan de zinsnede op de pagina. Heroverweeg het zoeken naar afbeeldingen met “CRO”. CRO is heel belangrijk om de waarde die uw imago moet krijgen te bepalen.
CRO staat voor conversie-optimalisatie. Als gevolg hiervan gaf Google het een hoge beoordeling. Als de bestandsnaam uw trefwoord niet bevat, bent u niet voltooid. Bij beeldoptimalisatie zijn meerdere processen betrokken. Alt daarentegen is gemaakt voor mensen met zichtproblemen. Overweeg een andere variabele die kan worden gewijzigd om de manier waarop dingen werken te verbeteren.
In de namen en beschrijvingen van foto’s moeten trefwoorden worden gebruikt. Met WordPress is het toevoegen van beschrijvingen, titels en alternatieve tekst aan afbeeldingen eenvoudig en snel. Klik op een afbeelding in de bibliotheek om details aan de rechterkant toe te voegen. Als u WordPress niet gebruikt, kunt u overwegen eerst uzelf te informeren voordat u doorgaat.
Alternatieve tekst voor zoeken naar afbeeldingen
Het materiaal op dezelfde pagina als afbeeldingen, zoals het bijschrift en de tekst eromheen, evenals de ankertekst in links die naar de foto’s gaan, ALT-attributen kunnen de rangschikking beïnvloeden.
Als gevolg hiervan moeten de bestandsnamen en alt-attributen van de afbeeldingen die u gebruikt, aangeven wat ze zijn en wat uw SEO-doelen zijn.
Als u zich wilt richten op een ‘e-mailmarketinggids’, maar al uw foto’s van lieve kittens zijn, optimaliseert u de relevantie niet. Advertenties en banners moeten worden geoptimaliseerd voor uw website, omdat het visuele elementen zijn.
Volg uw afbeeldingsverkeer
Het kan u verbazen hoeveel verkeer Google Afbeeldingen naar uw website stuurt. Search Console Performance kan worden gebruikt om organisch verkeer naar Google Afbeeldingen bij te houden. Het aantal bezoekers aan Google Afbeeldingen tellen:
Google Search Console moet op uw website worden gebruikt. Selecteer “Resultaten” in het menu “Prestaties”.
De overgrote meerderheid van de zoekopdrachten betreft foto’s. Dit filter kan worden gebruikt om bij te houden hoe gebruikers naar afbeeldingen zoeken.
Ga in plaats daarvan naar Google Analytics en bekijk het Verwijzingsrapport. Er zijn verschillende methoden om op Google naar afbeeldingen te zoeken. Deze informatie kwam van ‘Google organisch / afbeeldingen’.
Als u uw afbeeldingen optimaliseert voor zoekopdrachten, kunnen mensen uw website eenvoudiger bereiken.
Gebruik relevante afbeeldingen
Afbeeldingen voor de pagina moeten worden gemaakt of geselecteerd. In dit geval kan een infographic, een diagram of zelfs een afbeelding worden gebruikt.
Zoekmachines geven de voorkeur aan afbeeldingen die op pagina’s met relevantere tekst staan.
Zorg er dus voor dat u consistent bent, vanaf de titel van uw pagina, de hoofdtekst, de zinsdelen, tags, enzovoort. Ze moeten allemaal relevant zijn voor de afbeeldingen bij de berichten op uw blog of website.
Gebruik het juiste afbeeldingsformaat
Voor op afbeeldingen gebaseerde SEO moeten de bestandsformaten indexeerbaar zijn. Formaat beïnvloedt zowel de kwaliteit als de snelheid van een download. Beeldoptimalisatie heeft beide nodig.
Voor op afbeeldingen gebaseerde SEO moeten de bestandsformaten indexeerbaar zijn. Formaat beïnvloedt zowel de kwaliteit als de snelheid van een download. Beeldoptimalisatie heeft beide nodig.
De transparantie en dekking van PNG kunnen schermafbeeldingen, afbeeldingen en tekstafbeeldingen ten goede komen. Voor foto’s met veel informatie kunnen PNG’s bestanden opleveren die groter zijn dan JPEG’s. Het verliesvrije PNG-formaat zorgt ervoor dat de beeldkwaliteit behouden blijft.
JPEG is een uitstekend formaat voor het maken van foto’s. Omdat JPEG-compressie “lossy” is, neemt de kwaliteit van een foto af wanneer deze wordt opgeslagen.
GIF’s zijn geanimeerde afbeeldingen. Omdat GIF’s verliesvrije compressie gebruiken, blijft de beeldkwaliteit behouden.
Schalen is mogelijk in vectorformaat. In tegenstelling tot rasterafbeeldingen behouden vectorafbeeldingen hun kwaliteit wanneer ze worden opgeschaald. Rasterafbeeldingen zijn moeilijker te vergroten of verkleinen dan vectorafbeeldingen, omdat ze bitmaps gebruiken om informatie op te slaan. De mogelijkheid van SVG om geometrische basisvormen weer te geven kan bijvoorbeeld behoorlijk handig zijn in een logo.
De manier waarop foto’s worden bewaard is geëvolueerd. Deze codecs verbruiken minder mobiele data terwijl ze nog steeds snel worden gecomprimeerd en geladen:
- J2K
- JPEG-XR
- WebP
WebP is een populaire nieuwe term. JPEG en PNG worden gebruikt om WebP te maken. WordPress-plug-ins kunnen dit snel doen door de grootte van de afbeeldingen in uw berichten te verkleinen.
Volgens een veelgestelde vraag op de WebP-site van Google:
“WebP kan worden gebruikt om zowel grafische als fotografische afbeeldingen via internet te comprimeren. Compressie met verlies kan worden gebruikt om de bestandsgrootte en beeldkwaliteit te vergroten. WebP comprimeert afbeeldingen 30% meer dan JPEG en JPEG 2000 zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit.”
Wees voorzichtig met de bestandsgrootte van uw afbeelding
Er bestaat geen perfecte manier om een foto te verbeteren. Er moet rekening worden gehouden met zowel de bestandsgrootte als de bestandskwaliteit. Om bij uw scherm te passen, moeten afbeeldingen worden geschaald en gewijzigd als de afbeeldingen te groot zijn. Wanneer u afbeeldingen in rasterstijl gebruikt, heeft u mogelijk meer dan één resolutie nodig (het meest gebruikelijke online grafische formaat).
Kies het beste fotoformaat voor uw behoeften (zie mijn laatste punt). Een website kan verschillende soorten foto’s bevatten.
De bestandsgrootte moet worden verkleind. Stel de schuifregelaar voor JPEG-kwaliteit in op de hoogst haalbare waarde zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van de afbeelding. SVG-bestanden moeten volgens Google worden verkleind met behulp van de SVGO SVG-minifier.
Technologie heeft de kracht om de manier waarop mensen naar de wereld kijken te veranderen. CSS-effecten kunnen worden gebruikt om verlopen en schaduwen te produceren. Door de prachtige lettertypen die bij webfonts getoond kunnen worden, zullen zoekmachines het makkelijker vinden om uw website te indexeren en te bezoeken.
Met de cursus voor beeldoptimalisatie van Google leert u hoe u uw afbeeldingen kunt optimaliseren voor zoekmachines.
Converteer uw blogpost naar Slideshare-afbeeldingsformulieren
Als Google Image Search wordt gebruikt, kan het verkeer naar een website toenemen.
Als iemand een foto op Google Afbeeldingen leuk vindt, is de kans groter dat hij of zij uw website bezoekt.
Dit kan adverteerders helpen die willen dat Google Afbeeldingen verkeer naar hun websites genereert. Veel mensen maken gebruik van Google Afbeeldingen.
De meest recente upgrade van Google Image heeft de zoekwoordoptimalisatie verbeterd.
Er zijn veel gratis Slideshare-sites waar u uw afbeeldingen kunt uploaden om links te genereren. Zoals we weten houden veel mensen meer van visuele presentaties dan van presentaties met veel teksten. Het delen van de slideshares met hen zal hen enorm helpen om de informatie van u te krijgen. Wie weet zullen ze dankbaar zijn en uw site bezoeken.
U kunt trefwoorden voor Google Afbeeldingen targeten door gebruik te maken van de inhoud van uw website.
Het schrijven van blogposts over PPC-benaderingen, zoals advertentiegroepen met één zoekwoord of biedmethoden, is een manier om goed te scoren in zoeknetwerken.
Ze zijn geliefd bij het grote publiek. Als u ze negeert, wordt de situatie alleen maar erger.
Deze foto’s bevatten veel afbeeldingen, maar bevatten ook veel informatie en contextuele verwijzingen, waardoor ze gemakkelijk kunnen worden gerangschikt op relevante trefwoorden. Door SlideShare-presentaties op uw site te integreren, kunt u uw gebruikers een verscheidenheid aan opties bieden.
Waarom zou u sommige van uw blogposts niet omzetten in dia’s om het lezen, delen en de betrokkenheid te vergroten?
Diavoorstellingen gemaakt met blogmateriaal van Copyblogger worden in Google Afbeeldingen gerangschikt op gelijkluidende zinnen.
U kunt het direct indienen op SlideShare nadat u het heeft ontwikkeld om nieuwe klanten aan te trekken en te scoren op relevante zoekwoorden in Image Search. Door verwijzingsbron-URL’s aan Google Afbeeldingen toe te voegen, is het ook gemakkelijker om verkeer te volgen dat afkomstig is van de afbeeldingenzoekmachine.
Activeer eenvoudig Google Analytics om te zien hoe goed uw foto’s het doen en of er wijzigingen nodig zijn.
Plaats uw afbeeldingen goed op uw pagina’s
De belangrijkste afbeelding moet volgens de pagina met best practices voor afbeeldingen van Google bovenaan de pagina worden geplaatst, als dat zinvol is (waarnaar eerder werd verwezen).
Als een foto wordt uitgekozen en gepubliceerd in Google Afbeeldingen omdat deze relevant is voor de zoekopdracht, kan deze volgens deskundigen “overal op internet” worden geplaatst.
Stel je voor dat je buiten bent terwijl je rijdt. Dan passeer je een groot reclamebord. Een van de eerste dingen die je op dat reclamebord ziet, zal ongetwijfeld de foto zijn. Het lezen van de tekst komt later.
Controleer de inhoud die aan uw afbeelding is gekoppeld
Let tijdens het bekijken van de afbeelding goed op de omringende woorden. Helpt het de lezer te begrijpen waar hij naar kijkt?In recent onderzoek merkten experts op dat de context van een foto ‘belangrijk’ is voor de interpretatie ervan.
Conclusie
Hoewel veel mensen zich concentreren op zaken als trefwoorden en metabeschrijvingen, zijn de afbeeldingen het belangrijkste aspect van een website.Afbeeldingen zijn van cruciaal belang voor SEO, vooral in de latere stadia. Mensen zijn altijd op zoek naar foto’s, of het nu voor een blogpost of een video is. Als gevolg hiervan is Image Search een zeer effectieve en eenvoudige aanpak om bezoekers naar uw website te leiden. Google Afbeeldingen is een dienst die bedrijven kunnen gebruiken om het websiteverkeer te vergroten.Wat vind je van de bovenstaande strategieën?