Kwaliteit of kwantiteit backlinks? – Welke is van belang voor jouw bedrijf?
Linkbuilding is het eerste waar je aan denkt als je denkt aan effectieve SEO-strategieën.
Kortom, het heeft een aanzienlijke invloed op de resultaten van je zoekmachine.
Backlinks van hoge kwaliteit hebben het potentieel om veel verkeer te genereren dat kan worden omgezet in verkoop.
Omzetgroei, nieuwe vooruitzichten en een continue instroom van nieuwe business; Is dat niet de perfecte match voor jouw bedrijf?
Om een succesvol plan voor het bouwen van links op te bouwen, moet je rekening houden met zowel de kwaliteit als de kwantiteit van backlinks.
We zullen het hebben over de relevantie van deze kenmerken in dit bericht. We zullen ook wat dieper ingaan op het argument of het aantal of de kwaliteit van backlinks belangrijker is. Is het voor jou mogelijk om hoogwaardige backlinks voor jouw website te verkrijgen? Zullen backlinks in 2023 net zo belangrijk zijn als nu?
Backlinks, aan de andere kant, zijn misschien moeilijk te begrijpen.
Wat zijn kwaliteit backlinks?
Een backlink is een verbinding die twee websites met elkaar verbindt. Backlinks zijn links die naar jouw website verwijzen. Hyperlinks worden soms linken genoemd.
Dit zijn de belangrijkste componenten van kwaliteit backlinks
Linkrelevantie
SEO’s die zich aan de richtlijnen houden, hebben geleden onder de aanmoediging van Google voor “black hat” tactieken. Het algoritme van Google ontdekt en slaat natuurlijke link patronen op jouw site op. Het hebben van honderden links van lage kwaliteit is ideaal.
Trefwoorden op een webpagina onthullen niet gefabriceerde links. Bouwers van aangepaste huizen kunnen profiteren van links van onroerend goed websites en afbeeldingen van aangepaste huizen. Mensen daarentegen zijn op hun hoede voor connecties van websites die niets met elkaar gemeen hebben.
Link autoriteit
Het nut van een link, evenals de leeftijd van het domein waarmee deze is verbonden, bepalen de autoriteit ervan. Als jouw website relevante en bekende backlinks heeft, zullen Google-bezoekers meer vertrouwen hebben in de content ervan. Alleen de meest bruikbare en betrouwbare contacten zijn bewaard gebleven.
Als het om SEO gaat, is kwantiteit nooit belangrijker dan kwaliteit. Backlinks naar content van hoge kwaliteit zijn van cruciaal belang voor SEO-prestaties.
Backlinks zijn een belangrijk onderdeel van SEO. Volgens een Google-medewerker uit 2016 behoren backlinks tot de top drie van manieren waarop Google bepaalt hoe websites te ranken.
Jouw zoekwoorden ranking zal toenemen naarmate je meer backlinks van hoge kwaliteit krijgt. Je kunt mogelijk het verkeer, inkomsten en conversies verbeteren als je backlinks van hoge kwaliteit krijgt.
Het moet niet je doel zijn om elke aansprekende website op internet te bezoeken.
De algoritmen van Google houden rekening met zowel de bron als de relevantie van het materiaal. De marketingblog van je vriend kan je helpen ranken, maar dit is niet gegarandeerd.
Leeftijd van domein
De leeftijd van een domein vergroot de kans op een hoogwaardige backlink. Links naar het verleden moeten prioriteit krijgen boven die naar het heden. Als je een betrouwbare informatiebron wilt, blijf dan bij websites die al een tijdje bestaan.
Waarom zijn kwalitatieve backlinks belangrijk?
Backlinken is de praktijk van het linken naar je eigen website. Ze komen eerder uit blogberichten en andere vormen van internetinformatie. Backlinks die het element rel=”nofollow” gebruiken, worden alleen door Google in overweging genomen. No-follow links worden vaak gebruikt in profielen, forums en sociale media, omdat ze robots instrueren de link niet te volgen.
Backlinks zijn het meest essentiële off-page ranking element dat jouw SEO kan helpen. Wanneer een andere websiteverbinding maakt met die van jou, spreekt dit vertrouwen uit in de informatie op je pagina. Zoekmachines gebruiken links om relevante content van hoge kwaliteit op internet te ontdekken.
Een zoekmachine kan mogelijk de populariteit, het onderwerp en het aantal personen bepalen die het nuttig of deelbaar vonden door de hoeveelheid en het soort backlinks naar een pagina te onderzoeken.
Backlinks van websites met een hoge autoriteit zijn waarschijnlijker van goede kwaliteit. Volgens het algoritme van Google komen de beste backlinks van betrouwbare en gezaghebbende domeinen.
Relevantie is een andere noodzaak voor een gezonde link. De stem van een link is waardevoller als deze afkomstig is van een website die vergelijkbaar is met die van jou. Wanneer een backlink afkomstig is van een website met hoge autoriteit of een website die relevant is voor de doelgroep, neemt de waarde ervan toe.
Bepaalde backlinks zijn niet haalbaar door zoekmachines. Als het gaat om backlinks, is kwantiteit niet zo cruciaal als kwaliteit.
Stel dat jij je niet goed voelt en medische behandeling nodig heeft. Alle vijf artsen adviseren dezelfde specialist. Dan krijg je een telefoontje van dertig vreemden die zeggen dat ze op weg zijn naar het ziekenhuis. Wie?
Je gelooft de vijf artsen. In plaats van jou te behandelen, stuurden ze jou naar een andere arts, wat aangeeft dat ze vertrouwen hebben in hun eigen kunnen. Vreemden kunnen om een aantal redenen een plaatselijke arts hebben gekozen, waaronder het niet begrijpen van wat je doormaakt.
Ze werden hoogstwaarschijnlijk beloond voor het goedkeuren van de kliniek. Hij is misschien de enige dokter die ze ooit hebben ontmoet. Het is moeilijker om in hen te geloven.
Vergelijkbaar met linken, wanneer een groot aantal websites van hoge kwaliteit verbinding maken met een website, beschouwt de zoekmachine deze als betrouwbaar en nuttig. Het algoritme van een zoekmachine kan geïnteresseerd zijn in een groot aantal websites die verwijzen naar een enkele website, maar de zoekmachine kan er niet op vertrouwen dat de links legitiem zijn of afkomstig zijn van een geloofwaardige bron. Het is beter om een groot aantal onbekende verbindingen te hebben in plaats van één enkele hoogwaardige verbinding.
Als je links krijgt van sites die Google heeft geclassificeerd als spam of bestraft, kan je positie eronder lijden.
Een website die naar een andere website linkt, beweert: “Deze site behandelt dit onderwerp beter dan we zouden kunnen” of “Deze site is de oorspronkelijke bron van deze informatie.”
Niet elke backlink biedt echter dezelfde kwaliteit.
Backlinks verdienen
Het verkrijgen van backlinks van hoge kwaliteit kan de positie van een website in zoekmachines helpen. Wanneer een website een groot aantal backlinks verkrijgt, kunnen zoekmachines denken dat deze belangrijk is, content van hoge kwaliteit bevat en hoog moet worden vermeld.
Contentmarketing is de meest effectieve aanpak voor linkbuilding.
Door on-site materiaal te publiceren waarnaar kan worden gelinkt, worden backlinks van hoge kwaliteit gegenereerd. Bedrijven kunnen content van hoge kwaliteit aanbieden en promoten om de linkbuilding te vergroten.
Geweldige content maken
De eerste fase is het ontwikkelen van boeiende en onderhoudende content die de aandacht van mensen trekt en hen motiveert om op links te klikken. Om de interesse van internet gebruikers te wekken, moet content uniek of nuttig zijn. Je zou de volgende categorieën kunnen overwegen:
Newsjacking
Het is mogelijk om linkbare informatie op te nemen in een populair nieuwsartikel. Neem je gedachten op in een bekend verhaal.
Het creëren van nieuws gerelateerd materiaal kan je helpen bij het trekken van de aandacht van het publiek over dit onderwerp. Dit nieuwsevenement wordt door verschillende websites gedekt; als je er een unieke kijk op heeft, kan het nuttig zijn om een link te maken met jouw site.
Uitgebreide onderwerpen
Links maken met een gegevensbron is gebruikelijk voor websites. Wanneer de uitgever verwijst naar een onderwerp, best practices of een geaccepteerd standpunt, wordt ondersteunende informatie gelinkt. Het maken van tutorials met gelinkte informatie is een fantastisch idee.
Je kunt een uitgebreide gids gebruiken om producten te maken die mensen leuk vinden en gebruiken, evenals links naar andere publicaties.
Je zou bijvoorbeeld onderzoek kunnen doen naar Quoras. Zoek moeilijke vragen waarop je het antwoord al weet. Ga verder met je diepgaande artikelen.
Instructie content
Zowel lezers als uitgevers hebben baat bij handleidingen. Het materiaal dat gedetailleerde aanwijzingen geeft voor het aanpakken van problemen of het verwerven van nieuwe vaardigheden, is het gemakkelijkst om mee om te gaan. Als jij de beste how to kennis geeft die ze ooit hebben gezien, zullen andere websites verkeer naar die van jou leiden.
Biedt nieuwe gegevens
Er is veel informatie op internet, dus je moet opvallen. Het is mogelijk om voordeel te halen uit nieuwe en andere kennis. Wanneer je iets instuurt, is het gemakkelijk om te linken naar jouw internet expertise.
Een link naar een nieuwe en intrigerende gegevensbron is de beste publicatie praktijk. Als je nuttige en duidelijke statistieken geeft, kunnen andere websites contact met jou opnemen.
Trending onderwerpen
Actuele gebeurtenissen, films, muziek en andere populaire culturele hotspots kunnen als inspiratiebron dienen voor linkbaar materiaal. Wanneer een game, film of televisieprogramma miljoenen bewonderaars heeft, moet jij hetzelfde doen.
Jouw bedrijf of merk kan een tijdelijke oplossing zijn voor een langdurig probleem. Zo ontwikkel je materiaal dat bij het onderwerp past.
Deze strategie is toegepast toen we samenwerkten met Movoto. We hebben de Marvel Beginnings infographic ontworpen om het begin van superhelden weer te geven in het licht van de groeiende populariteit van Marvel Comics. Onder degenen die de belangrijkste service van de klant en een actueel onderwerp behandelden, waren Yahoo, Mashable, MTV, Sploid, MentalFloss en Nerdist.
Gratis aanbiedingen
Een gratis cursus of wedstrijd kan een uitstekende bron van linkbaar materiaal zijn. Stapsgewijze instructies zijn gewenst door zowel lezers als uitgevers. Bloggers, influencers en kranten die over een challenge of cursus willen schrijven, kunnen dat doen.
Een voorbeeld nemend van Wholesale Ted. Op de officiële pagina biedt het gratis e-book voor de bezoekers. In ruil daarvoor hoeven de deelnemers alleen hun naam en adres in te voeren. Naast het krijgen van volgers, zal het ook het aantal andere sites vergroten om terug te linken naar uw site.
Tweede fase: promoot uw content
Met uitgevers wordt contact opgenomen zodra nieuwe content is gepubliceerd om nieuwe links te zoeken. Als je je werk af hebt, laat het dan aan een kleine groep auteurs en invloedrijke personen zien.
Houd deze richtlijnen in gedachten wanneer je aan jouw contentmarketing avontuur begint.
Vind geschikte uitgevers voor uw content
Maak je pitch aan de relevante mensen. Contact opnemen met elk tijdschrift of krant is niet essentieel. Je moet wat huiswerk doen voordat je contact opneemt met tijdschriften. Communiceer alleen met partijen die relevant zijn voor jouw doelen en doelstellingen.
Als je bijvoorbeeld een Food blog hebt, wil je contact opnemen met Food vloggers, bloggers en makers van content.
Focus op hoge domein autoriteit
Zorg ervoor dat de website van de uitgever gerenommeerd is voordat je jouw werk ter overweging indient. De beste links zijn dofollow links die afkomstig zijn van sites met een hoge domein autoriteit (DA). Er zijn twee dingen waar je op moet letten bij een goede backlink:
-
- De DA is niet te laag. De Moz Pro Link Explorer onthult bijvoorbeeld de populariteit van een website.
- Dofollow-links moeten worden gebruikt voor uitgaande links. Dofollow-links daarentegen geven SEO-waarde en autoriteit door aan de bestemmingssite.
Kies partners die meer invloed hebben
Wanneer jouw content op gerenommeerde websites verschijnt, heeft dit een rimpeleffect. Een nieuwsbericht dat op een respectabele website wordt gepubliceerd, zal door een groot aantal andere websites worden opgepikt.
Meestal geven uitgevers de voorkeur aan links van gezaghebbende websites.
Let bij het zoeken naar uitgevers goed op de grote namen in de branche. Door je te concentreren op een paar populaire blogs zal het aantal backlinks vrijwel zeker toenemen.
Alle informatie op internet is met elkaar verbonden. Ze helpen bezoekers, verbeteren de positie van zoekmachines en zorgen ervoor dat een website er betrouwbaarder uitziet. Focus op contentmarketing om het aantal mensen dat jouw website bekijkt en vertrouwt te vergroten.
Bied uitgevers intrigerende content om hun interesse in uw website te wekken. Influencer bereik is een uitstekende methode om jouw materiaal onder de aandacht van uitgevers te brengen. Backlinks naar jouw site van andere sites die je content publiceren en vertrouwen, kunnen uit deze methode voortkomen.
Wat zijn kwantiteit backlinks?
De meeste mensen beschouwen kwantiteit backlinks als backlinks van lage tot gemiddelde kwaliteit die veel verkeer naar een website kunnen genereren. Hoewel het in veel gevallen waar is, zijn niet alle kwantiteit backlinks slecht. Toch kun je overwegen deze toe te voegen aan jouw zakelijke vergelijking.
Waarom zijn kwantiteit backlinks belangrijk?
Er zijn verschillende voordelen aan het creëren van een groot aantal backlinks zonder al te veel nadruk te leggen op kwaliteit.
Je hoeft je geen zorgen te maken over de connectiviteit van uw website.
Als gevolg van deze links zal de ranking van jouw website sneller verbeteren.
Goede backlinks zijn voordelig omdat Google-websites rangschikt op basis van de domeinen die ernaar linken. Maar als veel van de links slecht of irrelevant zijn, kan dit je websitepositie schaden, of erger nog, jouw online reputatie ruïneren.
Hoe krijg ik kwantiteit backlinks?
Maak je geen zorgen over de kwaliteit van je backlinks terwijl je ze aan het bouwen bent. Begin met een goedkeuring van een derde partij die een link naar jouw website bevat. Mensen zullen het gemakkelijk vinden om met elkaar om te gaan.
Sommige mensen kopen backlinks zodat ze er direct de vruchten van kunnen plukken. Maar je hebt de vrijheid om te heroverwegen. Nogmaals, kwantiteit boven kwaliteit brengt enkele risico’s met zich mee.
Welke is het beste voor jou?
Het aantal backlinks is niet zo belangrijk als je misschien denkt. Als u eerder veel backlinks had, is uw positie in zoekmachines mogelijk gestegen. De zaken kunnen nu een wending nemen.
Als het gaat om backlinks, wint kwaliteit het altijd van kwantiteit. Zonder betrouwbare backlinks is er geen manier om SEO te verbeteren. Linken naar gerelateerde content met backlinks van gemiddelde kwaliteit kan voordelig zijn.
De meeste mensen willen weten of het nuttig is om een groot aantal backlinks van hoge kwaliteit te hebben voor hun website. Als je veel backlinks van lage kwaliteit naar jouw website heeft, zal jouw positie op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s) eronder lijden.
Tegenwoordig is kwaliteit, niet kwantiteit, het belangrijkste element. Het is van cruciaal belang om elke backlink te evalueren, omdat links van lage kwaliteit jouw SEO kunnen beïnvloeden. Als jij je positie in de zoekmachines een boost wilt geven, is de kwaliteit van jouw backlinks belangrijker dan de kwantiteit.