Contextuele linkbuilding tips en technieken

Inhoud

Contextuele strategieën voor linkbuilding die werken in 2023

Samenwerking met makers van inhoud en uitgevers verbetert de SEO en rangschikkingen door middel van tactieken voor het bouwen van links. Dit zal enige tijd duren om te voltooien. Lees verder om meer te weten te komen over hoe context SEO beïnvloedt.

Marketeers zijn gefascineerd door contextuele verbanden. Wat zijn contextverbindingen precies? Wanneer een lezer op een link in de tekst van een artikel klikt, wordt dit een ‘contextuele link’ genoemd. Contextuele links die correct op uw eLearning-website worden gebruikt, kunnen een enorme gunstige invloed hebben.

Content kan contextuele links bevatten. Klikbare tekst in artikelen en blogposts (hoe relevanter, hoe beter). De overgrote meerderheid van links bevat relevante dingen. Er zijn externe, interne en wederzijdse verbindingen.

Hoewel contextueel koppelen een uitdaging is, is het werk zeker de moeite waard. Waarom? De link in de body van het materiaal is beter voor SEO dan de link in de footer.

Contextuele links – wat zijn dat?

Contextuele links

Contextuele linkbuilding is een vorm van SEO-praktijk die zich richt op linkbuilding in de relevante inhoud op andere pagina’s of websites.

Veel bedrijfseigenaren en SEO-specialisten erkennen de waarde van links bij het verbeteren van de positie van zoekmachines en onderwerpautoriteit. Google en andere zoekmachines zien uw website als een betrouwbare bron vanwege de links die deze ontvangt.

Weinig mensen zijn zich bewust van het begrip linkbuilding. Verbindingen maken kan zowel in black-hat- als white-hat-methodes. Sommige mensen zijn zo gericht op het verkrijgen van backlinks dat het ze niet kan schelen hoe ze dit bereiken.

Derden doen routinematig gedurfde beweringen terwijl ze onvoldoende verbindingen aanbieden op websites die speciaal zijn ontworpen om links te verkopen. Black-hat SEO-tactieken zijn bekend bij Google en andere zoekmachines. Het gebruik van deze benaderingen brengt de autoriteit en rangorde van uw website in gevaar. Daarom is het belangrijk om te weten dat er contextuele verbanden moeten worden gelegd met ‘ethische’ praktijken. Google kan niet voor de gek gehouden worden.

Waarom zijn contextuele links belangrijk?

Gebruik contextuele links naar gerenommeerde websites of een interne link om aan te tonen dat je je studie hebt gedaan en toegewijd bent aan het leveren van hoogwaardig materiaal aan je lezers. Google ondersteunt dit materiaal omdat het betrouwbaarder en gebruikersgerichter is, wat resulteert in een verhoging van de positie in de zoekmachine van uw site. Contextuele links kunnen positieve voordelen opleveren, zoals:

  • meer zichtbaarheid voor de website en de inhoud
  • Anderen kunnen uw artikel gebruiken en naar u teruglinken.
  • Mensen verlaten een website minder snel nadat ze deze hebben bezocht
  • toegenomen aantal bezoeken en verkopen
Waarom zijn contextuele links belangrijk

Hoe kun je contextuele links krijgen?

Linkacquisitie is cruciaal bij internetmarketing, omdat het een website helpt bij het vergroten van de naamsbekendheid, het bieden van gericht verkeer/leads en het verbeteren van de zoekresultaten van zoekmachines.

Door webmarketing wordt een website een linkmagneet. Investeer in technieken die de zichtbaarheid van uw website op verschillende platforms en apparaten vergroten.

Er verschijnen meer natuurlijke linkers naarmate meer mensen uw inhoud ontdekken. Deze praktijken kunnen uw overweging zijn bij het bouwen van contextuele links:

Contact leggen met andere content curatoren

Curatoren van inhoud zijn voortdurend op zoek naar nieuwe informatie om aan hun collecties toe te voegen. Niemand zal worden beledigd als je ze aanmoedigt om je typische dingen (zoals een blog) te lezen. Voor deze verbinding hoef je, in tegenstelling tot de meeste anderen, iemand niet te dwingen iets tegen zijn wil te doen.

Door hun grote kennis van verschillende thema’s kunnen deze curatoren je helpen een groter publiek te bereiken en meer onderscheidende content te creëren waardoor mensen meer geneigd zijn je merk te herkennen en te vertrouwen.

Als u de inhoud van een website onderzoekt, blijkt dat u goed thuis bent in uw vakgebied. Wanneer je nieuws voor anderen regelt, word je een persoonlijke nieuwsbron. Het nieuws is geen persoonlijke informatiebron. Mensen zien je als een expert in je vakgebied omdat je ze voorziet van up-to-date kennis. Curata ondervroeg contentcuratoren in 2012 en ontdekte dat 85 procent van hen zei dat hun belangrijkste doel het promoten van thought leadership was.

Curating is meestal minder belangrijk dan creëren. Het is zowel kostbaar als tijdrovend. Een curatormethode is het meest logisch voor grotere bedrijven of bedrijven met meerdere controlelagen. Je moet constant je eigen inhoud ontwikkelen, ook al zijn het maar een paar blogposts per maand. Als u veel informatie publiceert zonder uw eigen merkinhoud te ontwikkelen, kan uw publiek stoppen met aandacht te schenken aan uw feed en in plaats daarvan naar die van iemand anders gaan.

Maak gebruik van e-mail en social media marketing

Marketeers gebruiken e-mail en sociale media om met hun doelgroep te communiceren.

Een e-mailmarketingcampagne is een uitstekende manier om in contact te blijven met klanten, hun vertrouwen te winnen en uw bedrijf in hun gedachten te houden. Voor B2B-e-mailmarketing kunt u geld en tijd besparen door een maandelijkse nieuwsbrief te publiceren waarin de meest populaire inhoud van de vorige maand wordt benadrukt. Hier kunt u opnieuw uw eigen woorden en zinnen invoegen.

Curating is een grote hit op sociale media. Door het hoge tempo en de beperkte hoeveelheid beschikbare informatie maken sociale media het makkelijker om gedachten van anderen te delen. Het doel van het beheer van sociale inhoud is om mensen aan te moedigen met elkaar te communiceren in plaats van alleen informatie over te dragen. Door vind-ik-leuks, favorieten, retweets en reacties te gebruiken, kunt u contact maken met uw publiek en meer over hen te weten komen. Dit is vooral belangrijk voor bedrijven met een sterke maatschappelijke missie. Deel afbeeldingen van klanten, beantwoord hun vragen en laat toe dat wat zij posten invloed heeft op wat u plaatst.
Wees niet het soort bedrijf dat alleen de titels van zijn publicaties publiceert. Contentcuratie werkt goed als een kernsoort van marketing. Denk aan de toekomst.

Te hoge kwaliteit inhoud leveren

De trefwoord(en) die u zoekt staan ​​bovenaan de lijst omdat iemand anders ze daar heeft geplaatst. Ze komen dichterbij.

Dingen kunnen worden verbeterd als u begrijpt hoe ze worden beoordeeld. Ga niet mee met de massa. Doe er alles aan om de beste te zijn.

Sommige van de trefwoorden die ze gebruiken zijn als volgt: Wat bedoelen ze precies? Voor wie fungeren zij als doorgeefluik? Wat bedoel je precies als je “antwoord” zegt? Welke onopgeloste vragen blijven over?

Handleidingen en andere lange stukken materiaal met verschillende sites kunnen SEO helpen. Lange instructies kunnen tot 5000 woorden bevatten om ze gemakkelijker te vinden te maken.

Creëer content die de verwachtingen van de gebruiker overtreft en aan hun eisen voldoet. Mensen zullen niet gaan als je je concentreert op wat ze willen en nodig hebben.

Als uw inhoud beter is en meer informatie bevat, is de kans groter dat een site met een hoge autoriteit verbinding met u maakt. backlinks!

Ontvang backlinks van gezaghebbende sites

Backlinks van gerenommeerde websites zijn uiterst waardevol voor webmasters en digitale marketeers. De domeinautoriteit, SEO en organisch verkeer van uw site kunnen allemaal toenemen met slechts één verbinding.

Backlinks van sites met een hoge autoriteit zijn een geweldige SEO-strategie. Volgens de gegevens die we hebben, kan een website niet stijgen in de Google-ranglijst zonder links.

Sommige bedrijven kunnen baat hebben bij een link op een prominente website. Een enkele link heeft de kracht om uw statistieken aanzienlijk te beïnvloeden. Een van de redenen waarom we het kopen van backlinks niet aanbevelen, is omdat maar weinig bedrijven ze kunnen betalen.

Link naar de autoriteitspagina’s en laat ze weten wat je hebt gedaan

Zoekmachines hechten veel waarde aan links naar andere websites bij het beoordelen van de kwaliteit van uw inhoud. Google categoriseert uw website op basis van de diensten die het aan zijn consumenten aanbiedt.

Je moet hun promotors laten weten dat je ze in je bericht hebt opgenomen om backlinks naar hun site te krijgen.

Wanneer een website erkenning krijgt, zijn de beheerders dolblij. Uw naam wordt naast die van hen weergegeven op hun website of feeds op sociale media.

Bronpagina’s ophalen

Backlinks van sites met een hoge autoriteit die alleen naar andere sites linken, zijn er in overvloed. Gebruik zinnen als ‘nuttige bronnen’ en ‘waardevolle bronnen’ die betrekking hebben op uw vakgebied om informatie te vinden die voor u relevant is. Deze websites kunnen een schat aan informatie bevatten.

Stuur een e-mail naar de webmaster van de bronpagina, waarin u de pagina uitlegt, wat deze bevat en waarom u vindt dat deze in de handleiding moet worden opgenomen.

E-mail die persoonlijker is, is effectiever. Om een ​​backlink te krijgen, moet u iets positiefs zeggen over de andere website.

Koppelen is een uitdagend proces. Het is een van de moeilijkste onderdelen van SEO. U kunt zien waarom het belangrijk is! Zorg ervoor dat uw website een goede hoeveelheid backlinks heeft!

Maak inhoud over trending topic

U verwerft geloofwaardigheid door uw mening te geven over een actueel onderwerp of nieuwsbericht, positief of slecht. Schrijf hiervoor een artikel, maak een video of maak een podcast.

Google Trends is een fantastische plek om te beginnen. U kunt ook op trefwoorden gebaseerde hashtag-zoekopdrachten uitvoeren op sociale-medianetwerken zoals Twitter, Facebook, Instagram, YouTube en LinkedIn om uw doelgroep te ontdekken.

Nadat je een onderwerp voor je opmerkingen hebt gekozen, moet je zowel de auteur als het bedrijf of de organisatie waarvoor hij of zij werkt erkennen. Controleer of uw opmerking juist en gedetailleerd is en betrekking heeft op relevante informatie.

Het doel is om een ​​volledig onderzoek van de situatie te bieden, waarbij u uw expertise en autoriteit over het onderwerp laat zien. De beste manier om uw standpunt naar buiten te brengen, is door het op sociale media of op een brancheforum te plaatsen.

Trek de aandacht met effectieve visuele aanwijzingen

Op internet zijn afbeeldingen koning. Afbeeldingen en films die uniek en intrigerend zijn, kunnen anderen overtuigen om het materiaal te delen.

Het verdient de voorkeur om uw eigen foto’s op uw website of blog te gebruiken in plaats van stockfotografie, aangezien stockfotografie de geloofwaardigheid en individualiteit mist die uw eigen foto’s hebben.

Waar mogelijk moeten echte foto’s en afbeeldingen worden gebruikt.

Gebruik afbeeldingen van echte mensen of producten in activiteit die toestemming hebben gekregen om te worden gebruikt om B2C- en B2B-betrokkenheid te vergroten, zoals delen en het ontwikkelen van relaties.

Er is ontdekt dat foto’s in staat zijn om verhalen op sociale media te communiceren.

Videoverhalen uit het echte leven hebben voordelen opgeleverd voor platforms zoals YouTube, Instagram, Snapchat en TikTok, evenals voor andere virale videosites. Video-inhoud kan zowel grappig als educatief zijn, wat resulteert in meer weergaven, likes, shares en verwijzingen.

Links in relevante berichten of pagina’s bijwerken

Een verwante, zij het iets eenvoudigere manier is om meer inhoud met toegevoegde waarde aan de oorspronkelijke auteur te leveren. Controleer of elke link in het artikel naar een echte en actuele website leidt.

Aarzel niet om gebroken links in eerdere inzendingen te herstellen.

Verbindingen en de bijbehorende informatie kunnen verouderd raken, waardoor er hiaten in de informatie ontstaan. Links naar recente en relevante inhoud worden ook aangemoedigd.

Het is een win-winsituatie omdat u de site-eigenaar helpt en tegelijkertijd een nuttige link ontvangt.

Let tijdens het lezen van het stuk op trefwoorden of onderwerpen die u in uw eigen schrijven kunt uitwerken.

In elk van deze gevallen moet u uitleggen waarom de oorspronkelijke maker van de inhoud of website-eigenaar naar uw werk moet linken.

Terwijl de eerder opgestelde informatie wordt beoordeeld, verbetert de voorbereiding de werkstroom.

Nieuwswaardige inhoud maken

Om boeiende inhoud te genereren, moet u eerst begrijpen voor wie u schrijft. Het lijkt misschien vanzelfsprekend, maar geen twee doelgroepen zijn hetzelfde. Journalisten gebruiken hun verhalen om hun publiek zowel te amuseren als te informeren. Geografie, lezerseffect en human interest bepalen allemaal de nabijheid van uw beoogde publiek. Om ervoor te zorgen dat een artikel effectief is, moet u aantonen waarom lezers van X-magazines geïnteresseerd zouden moeten zijn in wat u te zeggen heeft.

Wat zijn de voordelen van het gebruik ervan? Indicatoren die worden gebruikt om moderne journalisten te beoordelen, zijn onder meer deelbaarheid, doorklik- en bounce-backpercentages, gemiddelde verblijfsduur en artikelbetrokkenheid. Dit geeft aan dat ze geen oninteressante inhoud mogen publiceren. De beste resultaten worden verkregen wanneer het publiek van de journalist wordt voorzien van het meest fascinerende verhaal dat je je kunt voorstellen. Het zou net zo eenvoudig kunnen zijn als het uitvoeren van een onderzoek naar de meest ongemakkelijke delen van het moderne leven en het publiceren van de bevindingen, wat zowel intrigerend als opwindend zou zijn.

Vraag altijd een tweede gezichtspunt voordat u een presentatie presenteert. Overmatige betrokkenheid bij een bedrijf of campagne kan uw indruk negatief beïnvloeden.

Wat willen we bereiken? Nieuwsgierigheid drijft mensen om op zoek te gaan naar nieuwe kennis. Welke zou je willen verdedigen? Ga je het tentoonstellen? Door deze unieke eigenschappen ontstaan ​​er verhalen zoals deze. Daardoor las ik in een alarmerend tempo. U kunt media-aandacht voor uw bedrijf krijgen als u ze iets unieks, ongewoons en emotioneel boeiends kunt verkopen. Dit zal de bekendheid en autoriteit van uw merk vergroten en tegelijkertijd aanzienlijke inkomsten voor uw bedrijf opleveren.

Interview andere bloggers en laat je interviewen

Bloggen is een geweldige methode om weg te komen van je eigen stem (of het tip-tikken van je kantoortoetsenbord). Door je aparte schrijfstijl heb je een trouwe aanhang van lezers die uitkijken naar je maandelijkse blogberichten.

Het interviewen van een andere branche-expert kan jou en je publiek helpen om dingen op nieuwe manieren te zien.

Zelfs als ze gewoon herhaalden wat je leraar het hele semester had geleerd, leken gastsprekers, professoren en docenten vaak iets nieuws en waardevols aan de tafel toe te voegen.

Interviews zijn aantrekkelijk vanwege hun unieke standpunt. Interviews zijn een geweldige manier om over iemand te leren, wat kan leiden tot de ontwikkeling van boeiende inhoud.

In maart keek iedereen uit naar Oprah’s interview met Megan en prins Harry. De twee uur durende documentaire keek naar het leven van het paar, evenals de voor- en nadelen van hun koninklijke titels. Het publiek was helemaal in de ban. Na de Super Bowl was het een van de best bekeken shows van het jaar.

Dit illustreert hoe een sollicitatiegesprek leuk kan zijn. Als u ze op de juiste manier gebruikt, kunnen ze u helpen uw bedrijf op de markt te brengen. Uw publiek zal uw sector beter begrijpen als u branche-experts en specialisten in uw presentatie opneemt.

Laatste woorden

Onthoud dat het doel van SEO is om de bekendheid en het verkeer van uw bedrijf te vergroten. Als u de ranglijst van zoekmachines wilt beklimmen, vermijd dan vuile tactieken en concentreer u op goede praktijken.

Inhoud

WORD OOK ADVERTEERDER BIJ BLOGDRIP

Na registratie ontvang je een email van ons met de inloggegevens.
Zodra je bent ingelogd kan je direct starten met het publiceren van jouw artikelen.