Wat is Second Tier Linkbuilding?

Wat is Second Tier Linkbuilding

De belangrijke SEO-strategie die u vaak vergeet – Second-Tier Link Building

Tier 2 linkbuilding is een effectieve SEO-aanpak. Omdat de algoritmen van Google altijd veranderen, kunnen bepaalde websitelinks er vreemd uitzien. Bij correct gebruik kan deze strategie zeer effectief zijn.

Een goed geplaatste link naar uw website kan het verkeer en de aandacht verbeteren. Het maakt niet uit of u een dienst, een product, een persoon of iets anders op de markt brengt.

Bezoekers van uw site zullen waarschijnlijk een bericht over uw site zien of een bericht dat u heeft aanbevolen als een plaats om te bezoeken. Second-tier linkbuilding kan het eerste zijn waar u op moet letten, omdat u hiermee in contact kunt komen met uw publiek.

Wat is second-tier linkbuilding?

Wat is second-tier linkbuilding

Gelaagde linkbuilding omvat het maken van backlinks naar andere hyperlinks. U kunt de autoriteit en PageRank van uw website vergroten door een groot aantal links te creëren die allemaal naar uw domein gaan. Tiering vereist het bouwen van backlinks als aanvulling op de backlinks die je al hebt. Het doel is dat bezoekers terugkeren naar uw hoofdwebsite. Op de eerste laag is het maken van deze backlinks eenvoudig.

Het kan natuurlijk gebeuren dat de website van iemand anders naar de jouwe verwijst. De tweede laag bestaat uit externe links die leiden naar inhoud die een verbinding heeft in de eerste laag. Deze links sturen autoriteit en verkeer naar de bron van hoogwaardige inhoud. Als u met Google op nieuwe ideeën komt, kunnen uw gelaagde strategieën voor het bouwen van links tot het volgende jaar duren. Door gebruik te maken van de bronnen van andere websites, verhoogt gelaagde linkbuilding het linkprofiel van de doelsite.

Een gelaagde verbinding kan enige tijd en geld vergen om tot stand te brengen. Gelaagde linkbuilding is een snelle manier om de beoordeling van een pagina te verhogen, maar het irriteert Google. Black-hat SEO maakt gebruik van gelaagde linkbuilding om backlinks en rankings in zoekmachines te beïnvloeden. De pogingen van Google om “black-hat” SEO uit te roeien, hebben gelaagde linkbuilding geschaad. Hoewel SEO zonder links kan worden gedaan, zijn de meeste experts van mening dat ze noodzakelijk zijn.

Linkbuilding is een belangrijke SEO-strategie, maar eenvoudige methoden zijn niet altijd voldoende om de gewenste resultaten te krijgen of boetes te voorkomen. Gelaagde backlinking is de praktijk om links van lagere kwaliteit te krijgen die gemakkelijker te verkrijgen zijn om de Page Authority te vergroten. Externe inhoud, linkplaatsing, linkbronnen en andere aspecten moeten allemaal worden onderzocht om de effectiviteit van uw linkbuilding-activiteiten te garanderen. Linken naar first-tier links is een goede aanpak om de performance van second-tier linkbuilding te verbeteren.

Waarom zou je secundaire links gebruiken?

Wat is het belang van verkeer in SEO? Het opzetten van second-tier verbindingen verhoogt zowel het verkeer als de SEO. Google rangschikt websites op basis van het aantal bezoekers dat ze ontvangen. Google rangschikt websites op basis van de hoeveelheid verkeer die ze ontvangen en de hoeveelheid verkeer die ze verliezen. Zoekmachines gebruiken secundaire links om te bepalen:

Autoriteit

Wie je kent is belangrijker dan wat je kent. Je reputatie verbetert wanneer je een gastblog schrijft voor een respectabele site, maar het verbetert ook wanneer je een link verwerft van een gerenommeerde site (de echte organische manier om links te verdienen en altijd de beste).

Relevantie

Google geeft de voorkeur aan relevantie. Denk na over de terminologie die u op uw website gebruikt. Google en andere zoekmachines analyseren links om te bepalen waar uw website over gaat. Wanneer uw website is gekoppeld aan anderen in uw bedrijf, erkent Google de relevantie ervan.

Deze elementen stimuleren de SEO. Het is niet het primaire doel, maar het helpt bij het rangschikkingsproces.

Waarom zou je secundaire links gebruiken

Wanneer moet u Tier 2-links bouwen?

Wanneer moet u Tier 2-links bouwen

In het ideale geval zijn tier 2-links gebouwd naar backlinks met een lagere pagina-autoriteit. Maar dat is niet het einde van het uitgangspunt. Deze pagina’s moeten op hoog niveau van een domein staan. Het is bijvoorbeeld niet haalbaar om tier 2-links naar een DR20-website te bouwen. In een notendop, de tier 2-koppelingen zijn perfect om de bestaande koppelingen bij te werken.

Daarom, als je je huiswerk hebt gedaan met je website On-page SEO, dan ben je klaar om je tier 2-links te bouwen.

De waarde van tier 2-links behouden

Zorg ervoor dat er niet te veel links van de pagina wegleiden. Wanneer er meer verbindingen uitstromen, wordt er minder verkeer naar de doel-URL geleid. Pas op dat u niet imiteert wat anderen doen.

Veranker tekst in tier 2-links

Google houdt alleen rekening met de hoeveelheid links die naar uw geldsite verwijzen. De ankertekst kan willekeurig worden beheerd. Als het gaat om links in Tier 2, moet de kracht van de link voorrang hebben op relevantie. Maar het is niet verkeerd om aandacht te besteden aan ankertekst. Relevantie doet er immers toe bij linkbuilding.

Hoe maak je secundaire links?

Een website kan al dan niet hetzelfde aantal backlinks ontvangen als een andere. Het merendeel is negatief. Volgens een SEO-aanpak is dit niet eens essentieel.

Links op het tweede niveau hebben minder inspanning nodig. Er moet ten minste één link naar het tweede niveau worden opgenomen in hoogwaardige gastposts. Secundaire backlinkbronnen zijn onder meer PBN’s, artikeldirectories, profiellinks, sociale bladwijzersites en web 2.0-opmerkingen. Als de verbindingen in de juiste volgorde staan ​​en de context bestaat.

Een of twee backlinks van het tweede niveau naar backlinks van het eerste niveau is de ideale hoeveelheid. Elke bron, context en ankertekst moet uniek zijn.

Hoe maak je secundaire links

Delen op sociale media

In elke niche bestaan ​​sociale media en linkontwikkeling naast elkaar. Marketeers, ongeacht hun frequentie, moeten beide activiteiten combineren. U loopt mogelijk verschillende kansen mis als u sociale media niet gebruikt voor verbindingsgroei.

Gebruik sociale mediasites zoals Twitter, Facebook en Instagram om uw bedrijf menselijker te maken.

Wat kunt u doen om relaties op te bouwen met personen in uw netwerk?

Maak contact met andere merken en bloggers

Zorg voor links naar gespecialiseerde websites om het verkeer naar uw aanwezigheid op sociale media te vergroten.

Het is geen geheim dat social media populair is bij bedrijven en bloggers. Als gevolg hiervan zijn gastberichten, inhoudsvermeldingen en inhoudswisselingen allemaal haalbare opties.

Maak contact met journalisten en influencers

De meeste linkbuilders nemen contact op met journalisten en influencers via ‘koude e-mail’. Vaak betekent dit het ontwikkelen van nieuwe relaties. Om het maximale uit deze strategie te halen, moet je eerst de ander leren kennen. Twitter en LinkedIn kunnen in dit geval nuttig zijn.

Breng een goede verstandhouding tot stand met journalisten en marktleiders om een ​​netwerk van connecties te creëren.

Journalisten zijn meestal geïnteresseerd in het horen van verhalen, standpunten en observaties. Als u verhelderende inzichten of opmerkingen maakt, wordt u vrijwel zeker gemarkeerd en gelinkt.

Gebruik Twitter-hashtags

Twitter-gebruikers communiceren via hashtags. Het gebruik van hashtags maakt het creëren van links naar sociale media mogelijk, evenals journalistiek bereik.

Journalisten, bedrijven en bloggers gebruiken de hashtags #PRrequests, #journorequest en #bloggerrequest om informatie op te vragen.

Tweets met hashtags kunnen direct worden gecontacteerd. Het aangaan van relaties is mogelijk door het leveren van relevante informatie.

Deze methode kan u helpen bij het ontwikkelen van langdurige relaties met journalisten.

Word lid van Blogger- / Creators-groepen

Als het gaat om het creëren van een socialemedianetwerk, kunnen nichespecifieke bloggergemeenschappen en hashtags uitstekende hulpmiddelen zijn.

Duizenden marketeers hebben zich aangesloten bij een waardevolle community. Deze methode is uitstekend geschikt voor het verbinden en creëren van relaties op sociale netwerken.

Door de vragen te evalueren die mensen in deze groepen stellen, kunt u snel meer te weten komen over iemands specialiteit en hun backlinkpotentieel beoordelen.

Door lid te worden van bloggergroepen breidt u uw netwerk uit en krijgt u ook de kans om in contact te komen met andere merken en bloggers. Om deze strategie toe te passen, moet u zoeken naar geschikte groepen op een reeks sociale netwerknetwerken. U moet zelf op zoek gaan naar kansen voor linkbuilding.

Gebruik maken van Pinterest

U kunt mogelijk de zichtbaarheid van uw bedrijf op Pinterest vergroten als u aantrekkelijke afbeeldingen en infographics maakt.

Dit sociale netwerkplatform is uitstekend geschikt voor het genereren van zowel verwijzingsverkeer als natuurlijke verbindingen. Het gebruik van opvallende afbeeldingen en infographics op uw website vergroot de kans dat uw materiaal wordt gedeeld.

Het is denkbaar dat jouw werk verschijnt op “Pinterest’s finest” pins (bijvoorbeeld 10 Most-Pinned Home Products). Als uw afbeelding wordt gebruikt zonder de juiste bronvermelding, heeft u het recht om een ​​link naar de oorspronkelijke bron aan te vragen.

Gastbloggen

Het marketingproces van jezelf vormt de kern van personal branding. In de meest basale vorm is het een compilatie van de informatie, capaciteiten en persoonlijkheidskenmerken die u met uw bedrijf wilt associëren. Hiermee kunt u zich onderscheiden van de andere bedrijven in uw branche en zich profileren als een autoriteit in de sector.

Gastbloggen

Welke stappen kunt u nemen om uw merk en reputatie als thought leader in uw branche te creëren door het gebruik van gastbloggen? Hier zijn drie tips voor linkbuilding op een tweede laag via gastposts zonder eruit te komen als een opdringerige linkbuilder.

Een auteursprofiel maken en beheren

Het maken van een auteursprofiel is een must om inhoud bij te dragen aan een andere website in de vorm van gastberichten. Dit is een voorrecht; het is op geen enkele manier nodig. Hoe kun je je onderscheiden van de andere bedrijven in de markt? Voeg uw volledige naam en een foto van uzelf toe om het creëren van een vriendelijker profiel en meer erkenning van uw bedrijf te vergemakkelijken. Uw auteursprofiel bevat verbindingen met uw website, sociale media-profielen en gaststukken die u voor andere websites hebt geschreven. Het gebruik van deze strategieën kan resulteren in een toename van het aantal bezoeken aan een website en de blootstelling ervan op internet.

Kies je onderwerpen verstandig

Met behulp van deze strategieën kunt u lezers wellicht helpen bij het maken van een verband tussen de inhoud die ze lezen en uw bedrijf. Als je gastposting wilt gebruiken om je eigen merk te ontwikkelen, is consistentie de belangrijkste factor om te overwegen. Bepaal eerst wat u specifiek wilt doen en ontwikkel vervolgens uw eigen kenmerkende stijl. Als het bedrijf in verschillende stijlen schrijft of blogs publiceert over een breed scala aan onderwerpen, kan de stem van het merk worden afgezwakt. Je zult jezelf niet onderscheiden van de andere mensen in de menigte, en je lezers zullen niet terug willen komen.

Link terug naar uw pagina

U kunt hyperlinks in een gastpost gebruiken zonder er al te veel aandacht aan te besteden. Als een link naar een landingspagina of een verkooppraatje absoluut noodzakelijk wordt geacht, wordt altijd toestemming verleend om deze op te nemen. U kunt nuttig internetmateriaal vinden dat uw gastpost aanvult door gebruik te maken van no-follow-links. Door uw publiek door uw platform en de aanvullende materialen die u levert te laten bladeren, bouwt u zowel uw reputatie als uw geloofwaardigheid op.

Uitspraak

Voordat uw inspanningen met second tiered linkbuilding vruchten beginnen af ​​te werpen, moet u veel werk verzetten. Als je werk de eerste keer dat je het indient wordt afgewezen, overweeg dan om het opnieuw in te dienen met een betere tekst of een andere focus op het onderwerp. Het is beter om follow-up e-mails te sturen in plaats van helemaal geen follow-up. Uw plan voor het gebruik van gastbloggers zal profiteren van onze aanbevelingen, dus wees geduldig. Nadat u deze cursus heeft afgerond, bent u in staat gastartikelen van hoge kwaliteit te genereren, die u zullen helpen uw bedrijf te laten groeien.

Een belangrijk aspect van zoekmachine optimalisatie (SEO) is het linkprofiel van een website. Backlinks zijn niet zo belangrijk voor Google als de algemene gebruikerservaring.

U kunt mogelijk hoogwaardige links maken door bloggen, sociale netwerken, zoekmachineoptimalisatie en verschillende andere marketingtactieken te gebruiken. De uitdaging ligt niet in het creëren van relaties; het is eerder in het ontwikkelen van verbindingen die authentiek en van hoge kwaliteit zijn. In de optiek van klanten heeft kwaliteit de kwantiteit als belangrijkste factor vervangen. Als je je aan de beproefde manieren van linkbuilding houdt, ben je goed op weg om succes te behalen.