Wat we kunnen leren van succesvolle contentmarketing campagnes voor link building en paginaverkeer

Wat we kunnen leren van succesvolle contentmarketing campagnes voor link buildi

Als u meer organisch verkeer of links wilt krijgen, moet uw reclame effectief zijn.

Een succesvolle blog of marketingcampagne is geen one-size-fits-all project.

Er zijn veel verschillende formules, technieken en ideeën geweest. Ze verdienen het echter niet allemaal.

Het is niet erg gebruikelijk om data gestuurde vergelijkingen en marketing te zien die goed werken.

Maar we kunnen veel leren van die succesvolle marketingcampagnes die door bekende merken op de markt zijn gelanceerd.

Fractl-onderzoek naar contentmarketing campagnes

Onderzoekers van Fractl keken van 2013 tot 2017 naar 759 contentmarketing campagnes om erachter te komen wat een campagne doet werken.

Dit kan je helpen om veel te leren over link building en zoekmachineoptimalisatie.

In dit geval koos de marketingdirecteur van Fractl, Kerry Jones, ervoor om gegevens te verstrekken van 345 marketinginspanningen. Dit is waarom:

Ze keek naar 759 advertenties en ontdekte welke onderdelen verantwoordelijk waren voor de meeste sociale shares en plaatsingen.

Volgens beide datasets is een positief emotioneel effect het meest waarschijnlijke effect.

Hoe meer back links, organisch verkeer en betrouwbaarheid de site heeft, hoe meer mensen deze zullen bezoeken.

Daarom hebben we het succes van de campagne opgedeeld in drie groepen:

100 plaatsen of 20.000 gedeelde sociale media

1000-20.000 sociale shares of 20-100 plaatsingen zijn wat nodig is om een ​​overwinning te behalen.

minder dan 2.000 likes op social media of 20 plaatsen in het nieuws

Fractl kwam met drie dingen die belangrijk zijn voor een goede marketing.

Drie factoren voor een succesvolle campagne

Drie factoren voor een succesvolle campagne

De meest succesvolle campagnes waren:

  • Emotioneel
  • Verrassend
  • Aantrekkelijk

Er werden meer mediaplaatsingen en sociale media-aandelen gegeven aan advertenties die onverwacht of emotioneel waren dan aan advertenties die minder onverwacht of emotioneel waren.

Het moet voor u succesvol zijn om meer organisch verkeer en links te krijgen als u meer wilt krijgen. Toegegeven, er is geen pasklare manier om een ​​campagne te laten werken.

Gebruik de kracht van je emoties om je campagnes nieuw en interessant te houden. Bekende bedrijven doen dit al. Vertel hen hoe uw product of dienst hen zal helpen, en laat hen zien hoe het hen zal helpen.

Het ziet er ook niet goed uit. Verzin een goed verhaal. Het is niet nodig om in het begin al te veel informatie te geven.

Als u uw bedrijf aantrekkelijker maakt, krijgt u meer klanten om met u samen te werken. Als u een nichemerk heeft, moet u proberen meer mensen te bereiken.

Combineer voor de beste resultaten alle drie de onderdelen in één campagne.

Zorg ervoor dat je nadenkt over hoe ver je mensen kunt bereiken en hoe betrouwbaar je bronnen zijn. Mediarelaties kunnen u helpen meer verkeer en links naar uw website te krijgen.

Voordat u uw berichten verstuurt, controleert u ze op fouten in gegevens en taal en verzendt u ze vervolgens. Mensen willen het woord over bedrog niet verspreiden.

Wat wil je doen met je volgende campagne?

We splitsen de discussie op in drie delen: emotioneel, verrassend en aantrekkelijk.

Hoe u uw marketingcampagnes emotioneel maakt

Er zijn veel manieren om uw bedrijf in de markt te zetten. Een beetje kan een lange weg gaan. Emotionele signalen zijn dingen in onze omgeving waardoor we ons blij, verdrietig, opgewonden en andere emoties voelen. Deze signalen zijn bedoeld om mensen iets te laten doen, zoals klikken, zich aanmelden of iets kopen.

Onderzoek de emotionele reizen van uw klanten

Denk bij het maken van een marketingplan na over hoe uw doelgroep zich voelt als ze eraan denken om bij u te kopen. Waarom wilde je ze überhaupt zoeken? Hoe zou jij je voelen in hun schoenen? Klanten moeten zich op een bepaalde manier voelen wanneer ze uw product of dienst gebruiken. Maak een mentale kaart van alle emoties die uw klanten kunnen voelen. Schrijf ze dan op of schets ze op papier of in je hoofd.

Hoe u uw marketingcampagnes emotioneel maakt

Kies het juiste verhaal om de emoties op te bouwen

Het belang van eenvoud kan niet genoeg worden benadrukt. Als je een verhaal vertelt, leg dan de nadruk op een of twee cruciale emoties. Anderen zullen arriveren, maar het moeten ondersteunende stemmen zijn die synchroon lopen met de algemene sfeer van de bijeenkomst. Een life coach kan bijvoorbeeld een marketingartikel produceren dat laat zien hoe uw diensten klanten kunnen helpen ontspannen en tegelijkertijd hun angsten toe te geven.

Dan kunnen we een moodboard voor je maken om naar te kijken. Een moodboard helpt de persoon die verantwoordelijk is voor de campagnestrategie bij het maken van de juiste noten. Een moodboard is een verzameling van afbeeldingen, kleuren, texturen en woorden die bij elkaar zijn gezet. Marketing moet worden gedaan op een manier die mensen helpt zich goed te voelen over zichzelf, iets wat veel voorkomt in zowel grafisch ontwerp als marketingpraktijken. Ze kunnen u ook helpen bij het ontwikkelen van marketingconcepten, het maken van visuals en het bepalen van de afbeeldingen of middelen die u nodig heeft voor uw campagne.

Goed voorbeeld van een emotionele marketingcampagne

Het is de “Free Gift” -video van Dollar Shave Club.

De Dollar Shave Club staat al lange tijd bekend om het maken van advertenties die mensen aan het lachen maken. Bewustwording creëren van de sensaties van vreugde, opwinding en comfort die hun product bij klanten zou moeten oproepen. Door het gebruik van komedie en optimisme, doet deze reclame uitstekend werk om de kijker zijn of haar ongunstige gevoelens over het product te uiten. In plaats van te benadrukken hoe lastig het is om te veel uit te geven voor scheermesjes, concentreert de tweede helft van de advertentie zich op hoe opgelucht de verteller zich voelt na zijn dag besparende reddingsactie. Als het gaat om marketingverhalen, is een van de meest effectieve aspecten dat ze zowel positieve als negatieve emotionele signalen kunnen gebruiken om over te brengen hoe de klant zich voelt. Informatiegrafieken, foto’s en geschreven tekst zijn allemaal geschikt voor gebruik bij het vertellen van video’s.

Hoe u uw marketingcampagne verrassend maakt

Hoe u uw marketingcampagne verrassend maakt

Om klanten te behouden en terug te laten komen, past het een marketingtactiek toe die bekend staat als ‘verrassing en plezier’. Volgens een peiling van CrowdTwist vindt 67 procent van de klanten het leuk om onverwachte cadeautjes te krijgen.

Maak contact met waardevol contact

Je zou ze kunnen laten zien dat ze een goede zakenpartner kunnen zijn. Als je wilt laten zien dat je om hem geeft, is dit de gemakkelijkste en snelste manier om dat te doen. Maak middelen, merken en klanten beschikbaar. Het is het beste cadeau dat ik ooit heb gehad.

Beloofd en meer dan waar

Maak altijd meer beloftes dan u kunt waarmaken. Er is geen andere methode om een ​​groot aantal 5-sterrenrecensies te krijgen. Als u competente projectmanagers wilt, zoek dan naar medewerkers die zich zorgen maken over de tevredenheid van uw klanten. Het belangrijkste om in gedachten te houden is dat mensen belangrijk zijn.

Geef meer dan geleverde resultaten en bonussen

Om onze klanten blij te maken, laten we ze de resultaten zien en spreken we onze dankbaarheid uit. Maak cookies met de logo’s van uw bedrijf en uw klanten erop als een manier om dankbaarheid en felicitaties uit te drukken voor een succesvolle marketingcampagne. Ze waarderen zowel de extra inspanning die we steken als hoeveel we geven om het succes en de groei van hun bedrijf.

Mijlpalen delen met uw klanten

Als u hen feliciteert met hun prestaties en hen beter leert kennen, leert u meer over hen. Wanneer families de namen van hun kinderen, hun scholen, sportteams en huisdieren herkennen, zijn ze opgelucht en tevreden met hun leven. Ze zijn ook geïnteresseerd in het kennen van de namen van hun vrienden en familieleden. Op het moment dat u uw consumenten op persoonlijk niveau begint te leren kennen, begint het echt goed met u te gaan. Vergeet verjaardagskaarten en cadeaus niet die speciaal voor jou zijn gemaakt.

Giveaway

Het kan zijn dat u heel gewetensvol bent in het informeren van uw consumenten en potentiële klanten over wat u doet en waarom u doet wat u doet. Houd contact met hen, zelfs als ze ervoor kiezen om met iemand anders samen te werken. Zorg ervoor dat ze begrijpen wat er nodig is om een ​​winnaar te zijn. We bieden ook gratis informatie van hoge kwaliteit aan mensen die geïnteresseerd zijn in onze diensten, zoals podcasts, YouTube-video’s en Facebook-berichten, om hen aan te trekken om onze diensten te gebruiken.

Goed voorbeeld van verrassende marketingcampagne

Een voorbeeld is ontleend aan Master Card.

Onbetaalbare verrassingen stonden vroeger bekend als ‘onbetaalbaar’, maar nu noemt Master Card het ‘onbetaalbare verrassingen’. Veel mensen weten niet goed wat ze van sociale media moeten denken als ze er voor het eerst mee beginnen. Mensen kunnen kiezen uit een verscheidenheid aan gratis concerten, vakanties en meet-and-greet-mogelijkheden die beschikbaar waren. Klantenservicevertegenwoordiger Andrew Ruditser legde uit dat het doel van zijn campagne was om zijn klanten te “verrassen en tevreden te stellen” met behulp van nieuwe technologieën. Dit is precies waar de campagne voor bedoeld was. Een smartphone-app met partners zoals Staples en Citibank is ontwikkeld om mensen geïnteresseerd te houden en hen te belonen met verrassingen, terwijl ze tegelijkertijd hun merken promoten en hen aanmoedigen om zich aan te melden voor en gebruik te maken van de mobiele applicatie. Ze hebben het nu mogelijk gemaakt voor kaarthouders om beloningen te delen met hun vrienden en familieleden, aldus het bedrijf.

Ruditser zegt dat de campagne van Master Card-klanten fans van het bedrijf heeft gemaakt. Het vertrouwen van consumenten en bedrijven in het merk Master Card zal toenemen. Het nieuws heeft meer dan 100.000 mensen in 25 landen “verbaasd”.

Hoe maakt u uw marketingcampagnes aantrekkelijker?

Daarom volgen hier enkele ideeën om uw marketing en promotie te verbeteren: Wat kunt u doen om uw klanten gelukkiger te maken en u betere feedback te geven?

Focus op uw klanten

Klanten die veel weten over technologie zijn notoir moeilijk te sluiten. Klantenservice is een manier van denken, geen groep mensen. Kopers worden hoe langer hoe meer op hun hoede voor generieke, slonzige of overweldigende verkooppresentaties ten koste van alles. Wat gebeurd er? Als ondernemer of marketeer moet u altijd de behoeften van uw klanten voorop stellen. We moeten vooral luisteren naar en reageren op onze klanten.

Hoe maakt u uw marketingcampagnes aantrekkelijker

Wees creatief en relevanter

Marketeers moeten creatievere manieren bedenken om te adverteren. Dit is moeilijker dan het lijkt, vooral als je veel andere dingen te doen hebt op je werk. Overweeg om een ​​deel van uw advertenties, promoties en marketing aan een digitaal bureau te geven, zodat u zich kunt concentreren op andere delen van uw bedrijf. In de huidige reclame- en marketingwereld zijn de dingen zo out-of-the-box. Dit betekent dat als je aan creatieve marketing doet, je terug moet naar je doelgroep. Marktonderzoek is een goede manier om erachter te komen wat uw doelgroep leuk vindt en waardeert aan uw merk.

Maak een goed plan

Zorg er vervolgens voor dat u zeer zorgvuldig plant en budgetteert voordat u begint met marketing- of promotie-inspanningen.

Marketeers die geen rekening hielden met het verschil tussen hogere verkopen en de werkelijke kosten van promoties, hebben veel geld verloren.

Voordat u veel geld uitgeeft aan een grote campagne, moet u eerst kleinere, goedkopere proberen om te zien of ze werken.

Wanneer u deze methode gebruikt, hoeft u uw bedrijf niet in gevaar te brengen.

Combineer uw offline en online campagnes

Om merkloyaliteit op te bouwen, moet zowel online als offline marketing tegelijkertijd worden gebruikt.

Elke marketing of campagne die je voert, moet te zien zijn op een smartphone of tablet.

Smartphones nemen veel tijd in beslag. Daarom moeten uw promoties en marketing gericht zijn op mensen die hun telefoon gebruiken.