Journalistieke regels gebruiken voor content marketing

Journalistieke regels gebruiken voor content marketing

De journalistieke regels die u kunnen helpen uw zakelijke content marketing te verbeteren

Elke keer dat u iets nieuws op internet publiceert, krijgt u te maken met felle concurrentie. Dus, hoe kun je de interesse van de lezer wekken?

Ondanks dat iedereen tegenwoordig kan schrijven, willen we onze digitale content-schrijftalenten blijven bestuderen en ontwikkelen. Het is fantastisch dat we ons schrijven willen verbeteren, maar daarbij mogen we andere talenten niet verwaarlozen. Hier keren we terug naar de grondbeginselen, die ondanks hun betekenis soms worden vergeten. Als je ze verkeerd hebt, heb je een kleinere kans op succes.

Lees deze regels als je klaar bent om een ​​idee aan de content te binden.

Uw kop moet uw content vertegenwoordigen

Uw kop moet uw content vertegenwoordigen

De titel van een boek is van invloed op de beslissing van veel mensen om het te lezen of niet. Na het lezen van de titel zullen slechts twee op de tien lezers de hoofdtekst van het artikel lezen.

Het moet boeiend genoeg zijn om hun interesse te wekken en ervoor te zorgen dat ze de pagina’s omslaan. Onthoud dat je titel misschien het enige is dat mensen zien als je iets op sociale media publiceert, dus zorg ervoor dat het waarheidsgetrouw is.

In dit artikel geeft Kevin Hughes, de contentmanager bij Zazzle, een aantal uitstekende suggesties voor het maken van koppen. Kevin gelooft dat een pakkende titel mensen zal inspireren om verder onderzoek te doen.

Effectieve foto kan duizenden woorden zeggen

Uw artikel van 1000 woorden wordt mogelijk niet gelezen door het gewenste publiek, omdat sommige klanten alleen geïnteresseerd zijn in het bekijken van foto’s. Mogelijk hebt u dit gedeelte overgeslagen omdat u naar de foto’s werd getrokken en op de kop klikte. Een foto zegt echt meer dan duizend woorden.

Een goed gekozen afbeelding kan meer informatie bevatten dan duizend woorden, dus gebruik deze verstandig. Het is van cruciaal belang om de perfecte afbeelding voor uw content te selecteren, zodat deze de aandacht van de lezer trekt en het verhaal begint over te brengen voordat ze de tekst beginnen te lezen.

Afhankelijk van het soort schrijven, moet u al dan niet afbeeldingen toevoegen. Als je twijfelt, maak dan extra foto’s. De lijstjes van Buzzfeed zijn korter en visueel aantrekkelijker omdat elk onderwerp vergezeld gaat van een hilarische afbeelding of afbeelding.

Effectieve foto kan duizenden woorden zeggen

Als uw content een opvallende afbeelding bevat, is de kans groter dat deze op sociale media wordt gedeeld. Volgens studies hebben foto-tweets 94% meer kans om te worden gedeeld dan tekst-tweets.

Als je beelden van hoge kwaliteit wilt maken, heb je een camera nodig. Gebruik indien mogelijk natuurlijk licht en neem de tijd om een ​​aantrekkelijke, afleidingsvrije foto te maken. Raadpleeg voor ideeën een digitaal fotoboek of Instagram. Voordat u een foto gebruikt, moet deze worden bewerkt. U kunt het zelf doen of een professional inhuren om u te helpen.

Een goede leeservaring vereist consistent, actueel en onderscheidend materiaal. Als uw site uniek materiaal heeft, zullen zoekmachines u helpen meer bezoekers te krijgen. Als je wilt dat mensen je werk lezen, moet je weten wat populair is en wat ze graag lezen.

Ga naar Google Trends, Facebook of Twitter om erachter te komen waar andere mensen het over hebben.

Verfijnd schrijven is beknopt en direct. U kunt indien nodig een langere content samenstellen. Voor bepaalde thema’s kunnen een paar honderd woorden voldoende zijn, terwijl voor andere een langer essay nodig is. Vermijd het gebruik van lege vuller!

Let op 5 W’s en 1H

Let op 5 W’s en 1H

Om serieus te worden beschouwd, ongeacht de lengte van uw content, moet u de 5Ws + 1H aanpakken.

De meest efficiënte methode om de kritieke informatie op uw website te evalueren.

Is het mogelijk om de klanttevredenheid te verhogen? Het verbeteren van de siteprestaties, inhoudsconsistentie en gebruikersbetrokkenheid kan helpen bij de groei van SEO, merkbekendheid en inkomsten.

De inleiding bespreekt wie, wat, wanneer en waar bij het gebruik van de omgekeerde piramidestructuur. Beschrijf in de volgende regels waarom en hoe.

Eindigen met een cliffhanger kan ervoor zorgen dat lezers geïntrigeerd blijven. Creëer een gevoel van mysterie en spanning om de nieuwsgierigheid van de lezer te prikkelen.

Reageer negatief op de 5Ws + 1H, ongeacht het onderwerp van de vraag. Als gevolg hiervan zullen uw inspanningen voor zoekmachineoptimalisatie verbeteren. Deze strategie biedt u meer mogelijkheden om zoekwoorden in uw werk in te voegen.

Terwijl u door het waarom en hoe gaat, beantwoordt u de vraagfragmenten boven aan de zoekresultaten.

Voer een Google-zoekopdracht uit voor de subonderwerpen van uw strategie en beantwoord vragen voor fragmenten.

Let op de duidelijkheid

Het eerste dat we klanten vertellen over inhoudsaudits, is een reeks normen die alle websites moeten volgen: duidelijkheid, relevantie, materiaal van hoge kwaliteit, geen verhaal zonder pop-up.

Bezoekers zullen de site snel verlaten als de verstrekte informatie onduidelijk is. Betrokkenheid en tijd die op de pagina wordt doorgebracht, dalen sterk, evenals de kansen op SEO of conversie.

Het doel van journalisten is om opheldering te brengen.

Wat is de eenvoudigste manier om dit te bereiken? Het gebruik van jargon is overbodig!

Media-content maken die voor zoekmachines is geoptimaliseerd

Let op de duidelijkheid

Als de lezers van de publicatie jargon gebruiken, verandert de situatie. Of u nu een arts of een piloot bent, dit is iets om te overwegen. Het jargon neemt de pagina over en zorgt ervoor dat deze gelezen kan worden door de doelgroep.

Als jargon wordt gebruikt, moet dit in een paar woorden worden gedefinieerd. Om je uitleg te verduidelijken zonder je boodschap te verzwakken, voeg je een link naar deze woorden toe, bij voorkeur op een interne website. Dit helpt ook bij zoekmachineoptimalisatie.

Geloofwaardigheid

Geloofwaardigheid

Wanneer bronnen niet correct worden vermeld in verschillende vormen van media, lijdt de geloofwaardigheid van de journalistiek. The New York Times, Esquire en Forbes hebben de reputatie strenger te zijn als het gaat om het geven van krediet waar krediet verschuldigd is.

Geef altijd de eer waar de eer toekomt bij het bewerken of publiceren, of het nu gaat om kernfeiten, uw persoonlijke positie of de ideeën van de schrijvers.

Voeg een link toe naar eerder werk als je al over het onderwerp hebt geschreven en het in een ander artikel of blogbericht hebt genoemd. De structuur van interne links is een bekend onderdeel van effectieve on-page SEO.

Is het verplicht om een ​​link naar een andere website aan te bieden? Omdat zoekmachines kunnen zien dat u moeite doet om het onderwerp waarover u schrijft uit te leggen of waarde toe te voegen, zal uw SEO toenemen.

Controleer of de informatie die u ontvangt up-to-date en correct is.

Het doel van het stuk

Het is belangrijk om tijdens het schrijven een conclusie in gedachten te hebben. Zelfs als mensen het verhaal laten lezen ongetwijfeld de meest cruciale factor is bij het bepalen van het succes, is het noodzakelijk om te overwegen hoe dit verandert in marketing.

Het is in ieder geval van belang dat je werk zo is ingericht dat het de beoogde doelgroep direct aanspreekt.

Nieuwswaardige content

De meeste werken zijn bedoeld om zoveel mogelijk mensen te bereiken, of op zijn minst zoveel mogelijk mensen die passen in een bepaalde demografische doelgroep. Dit is niet altijd het geval, maar het komt veel voor. Om dit doel te bereiken, moeten uw materialen van hoge kwaliteit zijn.

Backlinks van websites in uw niche kunnen op twee manieren worden bereikt: door ze een reden te geven om: Ten eerste een artikel te publiceren dat u hebt geschreven en ingediend voor evaluatie. Zorg ervoor dat uw content nieuwswaardig is.

Als je wilt dat je bloglezers interactie hebben met wat je voor hen hebt geschreven, voeg dan iets toe dat hen aanmoedigt om dat te doen

Nieuwswaardige content

Is het de moeite waard om door te gaan als niemand geïnteresseerd is in de gegevens die u produceert? Neem de volgende items op om “nieuwswaardigheid” te garanderen, zou zeer op prijs worden gesteld als u tot nadenken stemmende citaten in uw antwoord zou kunnen toevoegen.

Het is misschien een eer om vanuit de bron over een nieuw onderwerp te berichten.

Duik in het verhaal

Duik in het verhaal

Als je denkt dat je alles weet wat er te weten valt over het verhaal, moet je het opnieuw lezen. De meest interessante onderdelen van een verhaal worden vaak aan het zicht onttrokken.

Medicatie moet worden uitgedeeld. Als je ze zou kunnen overtuigen om het te nemen, zou je hun meest urgente problemen kunnen oplossen en tegelijkertijd de bevolking gezonder en rijker kunnen maken.

Ondanks hun inspanningen zijn veel mensen niet in staat om hun medicijnen in te nemen. Het is moeilijk te slikken en de smaak verbetert niet veel.

Iedereen heeft medicijnen nodig, maar iedereen snakt naar snoep. Wat zijn onze alternatieven?

Anders gezegd, je prachtige en nuttige artikelen zijn als heerlijke medicijnen. Als gevolg hiervan kunnen uw lezers de informatie vinden die ze willen.

Het onderdeel van uw lichaam dat in de geneeskunde wordt gebruikt, bepaalt uw waarde. Dit is wat je probeert te bereiken met je spullen, of wat je probeert te verbeteren. Het verhaal is de kers op de taart. Daarom is het zo gemakkelijk en leuk om te gebruiken wat je hebt ontwikkeld.

Blogs en andere eenvoudige middelen om nieuwe kennis te verspreiden, worden op sommige gebieden, zoals psychologie en neurowetenschappen, niet veel gebruikt. Als gevolg hiervan zullen nieuwe goederen worden gecreëerd. Je zou vele malen per maand de universiteitsbibliotheek kunnen bezoeken om op zoek te gaan naar nieuwe artikelen of kranten die voor mij interessant kunnen zijn.

Als je al heel lang in een veld werkt en de laatste ontwikkelingen bijhoudt, begin je verbanden te leggen die anderen niet hebben gemaakt of die niet bij hen zijn opgekomen omdat ze niet in het veld zijn geweest lang zijn of het alleen voor het geld doen.

Beheers de taal

Als columnist is uw taal uw krachtigste hulpmiddel. Om meer te weten te komen over oude spreekwoorden en historische gebeurtenissen, zoek ze op en lees zoveel als je kunt. Ontdek de geschiedenis van taal en hoe u het geleerde kunt toepassen.

Proeflezen en feitencontroles

Voordat u een e-mail verzendt, moet u deze goed lezen en de stijl en spelling controleren (vooral voor namen).

Meer informatie over de oorsprong van de informatie die u leest. Sommige organisaties met veel slagkracht zijn echt politieke denktanks of vertegenwoordigen een minderheidsstandpunt. Als je er geen kunt vinden, lees dan alles wat je kunt over het onderwerp.

Fact-checking is tegenwoordig een essentieel onderdeel van de journalistiek. Door te beginnen met publieke opmerkingen, hoopt deze beweging misvattingen op te helderen en de aandacht te vestigen op belangrijke maatschappelijke zorgen.

Moderne fact-checking onderzoekt en evalueert beweringen. Om een ​​claim te beoordelen, geven factcheckers context- en achtergrondinformatie.

Proeflezen en feitencontroles

Het proces van feitencontrole dat door een romanschrijver wordt gebruikt, verschilt van dat van een non-fictieschrijver. Factcheckers die worden gebruikt om de juistheid van namen, plaatsen, datums en andere feiten te waarborgen.

De jaren tachtig en negentig zagen de opkomst van fact-checking tot zijn huidige bekendheid. De eerste pogingen om feiten te controleren waren ‘adwatch’ en ’truth-squadding’. Als gevolg van FactCheck.org en andere factcheckingwebsites is de factcheckjournalistiek uitgegroeid tot een geheel eigen genre.

Mensen in de Verenigde Staten onderzoeken ook de waarheid van stedelijke legendes en hoaxes.

Bepaal de distributiestijl

Voordat u een voorstel doet, dient u kennis te maken met de huisstijl, het publicatieteam en de content van de distributeur. Als u ernaar vraagt, vertellen de meeste distributeurs u graag over eventuele zorgen die ze hebben. Als de instructies voor de schrijver niet gemakkelijk beschikbaar zijn, neem ze dan op in de eerste e-mail die u verzendt.

Respecteer de privacy

Als je een schrijver bent, zullen mensen die je goed kennen je achter je rug om sappige, humoristische, gênante en intieme details over je beroep vertellen. Je bronnen hebben ook dezelfde spleten die je aan het publiek kunt onthullen. Maar je hebt natuurlijk de mogelijkheid om dat niet te doen.

Contacten zijn je edelstenen

Contacten zijn je edelstenen

Het opbouwen en onderhouden van relaties is cruciaal voor je carrière. Er zijn redacteuren, bijdragers en interviews. Als je ze niet hebt, ben je gedoemd.

Public relations (PR) is een uitstekende manier om uw doelgroep te verbreden en naamsbekendheid te vergroten. Als uw werk op een bekende mediasite wordt gepubliceerd, bereikt het een groter publiek. Als uw fonds- of portfoliobedrijf in de pers is verschenen, zal het veel gemakkelijker zijn om investeerders van over de hele wereld te werven.

Het doel van public relations is om met mensen in contact te komen en met hen in contact te blijven. Het is van vitaal belang dat u en de verslaggever met elkaar overweg kunnen. Je moet vrienden maken met de juiste journalisten als je wilt dat je verhaal de aandacht krijgt die het verdient.

Dus, wat zou je eerste stap moeten zijn? Zelfs als er geen aankomende verhalen of aankondigingen zijn om te bespreken, kan het in de toekomst voordelig zijn om contact te houden met de media van het portfoliobedrijf. Reageren op hun sociale media of artikelen (inclusief directe berichten) kan u helpen een band met hen op te bouwen, zodat u op het perfecte moment contact met hen kunt opnemen en kunt laten zien dat u geïnteresseerd bent in de dingen waarin zij en hun publiek geïnteresseerd zijn.