Lokale SEO-trends in 2022 en de jaren erna

In 2022 wordt lokale SEO veel belangrijker. De zoekmachine van Google leert snel het belang van uitstekende informatie en klantwensen. Om uitstekende SEO-resultaten te behouden, moeten bedrijven hoogwaardige inhoud bieden die ook relevant is voor hun doelgroep.

De algoritmen van Google worden bijgewerkt naarmate nieuwe AI-technologie wordt ontwikkeld. Consumentengedrag evolueert doorheen de tijd. Bedrijven die concurrerend willen zijn, moeten altijd op zoek zijn naar nieuwe trends en methoden om te verbeteren.

In de wereld van SEO is verandering de enige constante. Volgens digitale ‘best practices’ moet u uw SEO altijd controleren en verbeteren. In 2021 zagen we vijf verschillende tendensen waarvan we denken dat ze het komende jaar zullen doorzetten.

Volg deze nieuwe trends om de SRP-ranglijst (pagina met zoekresultaten) van uw rivalen te behouden of te overtreffen.

Lokale SEO-trends in 2022

AI-technologie in lokale SEO

AI zal in 2022 een grotere impact hebben naarmate nieuwe technologie opduikt. Microsoft en Google beseffen nu pas het potentieel van kunstmatige intelligentie. In de toekomst zien we mogelijk een toename van het gebruik van AI-systemen zoals Bert. Op het moment van schrijven verwacht Google dat Bert één op de tien zoekopdrachten uitvoert. AI verhoogt de effectiviteit en efficiëntie van SEO. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een techniek die robots veel sneller kunnen voltooien dan mensen. Marketeers die hun bedrijf willen ontwikkelen met behoud van een concurrentievoordeel, moeten AI SEO gebruiken. De prijzen zullen blijven dalen naarmate de vraag stijgt, wat de consumenten wereldwijd ten goede zal komen.

SEO optimaliseren met het specifieke doel

Intent-gerelateerde zoekwoorden worden belangrijker wanneer Google Bert inschakelt om metatiteltags te wijzigen. Google probeert erachter te komen wat het doel van de gebruiker is. Slimme bedrijven gebruiken journalistiek materiaal met kunstmatige intelligentie om hun zoekresultaten te boosten. Op het gebied van SEO en zoekopdrachten van gebruikers is het opnemen van intentie zoekwoorden in een inhoudsplan een geweldig idee voor PR-bedrijven. Google en andere zoekmachines geven de voorkeur aan termen die de nuance en context van de intentie van de gebruiker benadrukken.

Google EAT-principes

PR-bureaus zijn verantwoordelijk voor het produceren van hoogwaardige inhoud die Google zal consumeren. Om in status te stijgen, moet je kennis, vaardigheid en geloofwaardigheid hebben. Volgens Google leidt meer relevante inhoud in hogere rangen. U kunt uw positie in de zoekmachine verbeteren door de kwaliteitsrichtlijnen van Google te volgen. Zoekmachineoptimalisatie profiteert van auteursnamen, profielen en contactgegevens. Het is belangrijk om aan te tonen dat je het onderwerp goed begrijpt. Je wordt lager beoordeeld als je een slechte reputatie hebt voor het verspreiden van leugens.

Een andere succesvolle methode is het ontwikkelen van echte relaties met uw volgers op sociale mediaplatforms zoals Facebook en Twitter. Om de rankings te verbeteren, zal meer EAT nodig zijn in SEO- en online PR-artikelen. De EAT-update van Google houdt rekening met drie criteria: competentie, autoriteit en betrouwbaarheid. Google beschouwt een nichewebsite als betrouwbaarder en gezaghebbender als deze een aanzienlijk aantal relevante backlinks van gezaghebbende sites heeft. Hoe eerder u begint met het bouwen van backlinks, hoe groter uw kansen op succes.

Trend SEO video-content

Videocontent is essentieel voor het succes van elke SEO-campagne. Klanten worden steeds meer beïnvloed door video-inhoud, of deze nu op uw website wordt weergegeven of op netwerken voor het delen van video’s zoals YouTube en TikTok. Gebruikers zoeken graag naar video’s en bedrijven merken dit op. Als gevolg hiervan kunnen ze een groter publiek bereiken en meer bezoekers trekken.

Zoekmachines rangschikken pagina’s met veel video’s hoger omdat kopers er meer tijd aan besteden. Bovendien houden zoekmachines van multimediasites vanwege de informatie en de waarde die ze bieden. Backlinks van video’s helpen om de resultaten van zoekmachines te verbeteren. Ondertitels verbeteren de toegankelijkheid van video’s. Het spreekt voor zich dat video anno 2018 een belangrijk onderdeel is van zoekmachineoptimalisatie.

Lokale SEO Content

Lokale SEO ContentDeze trend zal naar verwachting tot 2022 aanhouden, aangezien consumenten op zoek zijn naar meer lokale inhoud. Volgens de huidige trends van Google wordt lokale inhoud steeds aantrekkelijker. Lokale inhoud heeft de wereldwijde inhoud al in populariteit overtroffen. Er zijn geen aanwijzingen dat het beter zal worden. Verbeter de toegankelijkheid door diensten zoals SEO UK te gebruiken om taalspecifieke webpagina’s en inhoud te maken. Door gelokaliseerde gegevens up-to-date te houden, kunt u uw positie in de zoekmachine verbeteren.

Lokale SEO x Google Mijn Bedrijf

Bedrijven van elke omvang verschuiven steeds meer van traditionele marketing naar digitale marketing. Lokale SEO- en Google Mijn Bedrijf-vermeldingen zijn in het digitale tijdperk belangrijker geworden voor lokale bedrijven. Het jaar 2022 wordt belangrijk voor SEO-trends. Lokale SEO op Google zal op dat moment veel belangrijker worden. Verbeter dus de zichtbaarheid van uw lokale bedrijf op Google. Zorg ervoor dat u de eerste bent die zich bezighoudt met lokale SEO in uw regio, vooral als het een drukke markt is.

De noodzaak van Voice Search-optimalisatie

 

Het is moeilijk te begrijpen dat spraakopdrachten goed zijn voor meer dan de helft van alle zoekopdrachten op internet. Hoe meer mensen voice search gebruiken op hun telefoons en virtuele assistenten, hoe populairder het wordt. Dit is niet hetzelfde als een gesproken zoekopdracht uitvoeren. In een spraakopdracht of gesproken zoekopdracht op een virtueel assistent-apparaat worden waarschijnlijk de woordgroepen ‘wat’, ‘waarom’, ‘waar’, ‘hoe’ en ‘wanneer’ gebruikt. Ze willen namelijk een goede pasvorm en de best mogelijke oplossing. Dit zal u helpen bij het leren van Lokale SEO in 2022. Ze moeten op de hoogte blijven van de meest recente SEO-updates, waaronder spraak.

Door slimme speakers als Amazon Echo en Google Home maken steeds meer mensen gebruik van gesproken zoekopdrachten. Dit houdt in dat, nu deze apparaten beschikbaar zijn, uw organisatie zal moeten leren vragen te stellen op een meer gemoedelijke toon. Dan, als ik haar vraag: “Alexa, waar kan ik een bij mij in de buurt vinden?” ze antwoordt: “Alexa, waar kan ik een bij mij in de buurt vinden?” Zoek een in [plaatsnaam]. Als u uw website gebruiksvriendelijk maakt voor gesproken zoekopdrachten, kunt u mogelijk een nieuwe groep consumenten bereiken die spraakgestuurde apparaten gebruiken.

Online influencer voor lokale SEO-marketing

Het starten van een influencer marketingcampagne is nooit te laat. Het is bewezen dat influencer marketing een hoge ROI en een breed publiek heeft. Bij het kiezen van een influencer moet je uiterst voorzichtig zijn. Klanten kunnen vertrouwen in uw items wekken met slechts één aanbeveling van een bekende influencer.

Wat willen uw klanten?

Om een zoekwoordstrategie correct te gebruiken, moet u eerst begrijpen wie uw klanten zijn en waarom ze bij u willen kopen. Als u de motivaties begrijpt van mensen die vragen stellen over uw bedrijf, kunt u wellicht voorspellen welk type informatie ze willen. Als u de zinnen begrijpt die uw klanten gebruiken, kunt u uw bedrijf met succes positioneren in elke fase van het aankoopproces. Deze consistente aanwezigheid zorgt ervoor dat u bovenaan de gedachten van potentiële klanten blijft.

Merkreputatie boven al het andere

Het imago van uw bedrijf is nu essentieel. De “handelingen” van een bedrijf zijn van belang voor het grote publiek. Om de concurrentie voor te blijven, moet u een sterke merkreputatie opbouwen en behouden. Het is van vitaal belang om positieve feedback te krijgen, omdat dit zal helpen bij het opbouwen van uw reputatie. Neem zo snel mogelijk na de aankoop contact op met de verkoper om een persoonlijke review in te stellen.

Vraag ten slotte of alles volgens plan is verlopen en vraag een evaluatie aan. (Bepaal en herstel wat er mis is gegaan!) De reputatie van uw merk zal verbeteren als u een goede evaluatie krijgt van een klant. Uit uw reactie blijkt dat u zich zorgen maakt over de situatie. Het is een win-winsituatie voor zowel uw reputatie als uw verkeer. Na het lezen van klantfeedback winnen klanten vertrouwen in uw bedrijf.

Hoe snel kan uw site laden?

De technische componenten van uw website, zoals hoe snel deze laadt en hoe goed deze is geoptimaliseerd voor zoekmachines, zijn cruciaal. Zoekmachines speuren het internet af naar relevante inhoud. Snelheid is essentieel om effectief te scoren in zoekmachines en om een goede eerste indruk te maken op potentiële klanten. Snel geladen pagina’s moedigen mensen aan om langer op uw site te blijven en meer informatie te vinden. Een goede eerste indruk kan een grote impact hebben op de beslissing van een klant.

Lokale SEO in 2022 vereist een snel ladende website. Technologie is altijd in ontwikkeling. We zijn meer afhankelijk van technologie om ons te helpen onze doelen te bereiken. Laat uw online aanwezigheid niet verdwijnen. Lukt dat niet, dan kunnen specialisten of organisaties helpen.

Prioritering originele afbeeldingen

In 2022 zullen Google’s SEO-graphics en andere visueel aantrekkelijke inhoud bezoekers verleiden om erop te klikken en te kopen. Er is een trend gaande van gewone fotografie naar unieke fotografie. Consumenten hebben genoeg van verouderde stockfoto’s en geënsceneerde foto’s, en als u ze blijft gebruiken, zullen ze uw site onmiddellijk verlaten.

De meeste mensen bekijken liever nieuwe beelden van het dagelijks leven van mensen dan oude die al gebruikt zijn. Een echt item is populairder dan een vervalsing. Afbeeldingen moeten ook weergeven wat er op dit moment gebeurt. U kunt uw SEO-ranglijst mogelijk verhogen als u onderscheidende, creatieve foto’s gebruikt die bezoekers verleiden langer op uw site te blijven en meer van uw inhoud te lezen. Voeg ALT-tags toe aan elk van uw foto’s om ze gemakkelijker te ontdekken.

Mobielvriendelijke lokale SEO

Mobielvriendelijke lokale SEO

In 2022 moeten alle websites zichtbaar zijn op een smartphone of tablet. Mobiele apparaten worden vaak gebruikt om op internet te zoeken. Volgens Statista zullen mobiele apparaten in 2021 60% van alle zoekopdrachten uitmaken. Google geeft veel gewicht aan SEO die niet mobielvriendelijk is. Mensen zullen veel meer plezier hebben en meer kunnen bereiken als ze mobiele pagina’s gebruiken. “De hele mobiele ervaring zal samenkomen, van hoe gemakkelijk het voor klanten is om te lokaliseren, verbinding te maken en te gebruiken”, zegt Jori Ford, CEO van FoodBoss.

Google biedt een gebruiksvriendelijke tool om te bepalen hoe mobielvriendelijk uw website is. Als je dat nog niet hebt gedaan, probeer het dan eens. Het wordt dagelijks gebruikt door 87 procent van de smartphonebezitters. Houd rekening met het volgende: Transacties van één dag zijn goed voor 18% van de lokale mobiele zoekopdrachten, terwijl offline aankopen 78% van de lokale mobiele zoekopdrachten uitmaken, dus hier is hoe het werkt: Dit toont het belang aan van mobiele optimalisatie in de huidige samenleving.

De enige manier om van deze gegevens te profiteren, is door bovenaan de mobiele zoekresultaten te komen. Mensen zullen je niet kunnen ontdekken door simpelweg door de resultaten op hun telefoon te scrollen. Ten slotte selecteren ze de grootste potentiële resultaten van hun arbeid. Verander de lettergrootte om het geschikt te maken voor telefoons en tablets. Doe je best om een ​​webpagina te hebben die snel laadt. Neem echter niet de hele pagina in beslag. Ja, uw website is mobielvriendelijk. Mogelijk kunt u het aantal bezoekers van uw site vanaf mobiele apparaten verhogen.

Het belang van UX

Een positieve ervaring met uw bedrijf en met het algoritme van Google komt beide ten goede. Gebruikers en Google willen allebei snellere laadtijden. Mensen houden er niet van als een website te lang duurt om te laden. Een bezoeker hoeft niet lang te wachten op het laden van uw website. Op de lange termijn zullen uw concurrenten bijna gegarandeerd meer bezoeken en hogere zoekmachineposities ontvangen dan u.

Particulieren hebben bij voorkeur een mobielvriendelijke website, een die snel laadt, makkelijk leesbare informatie en een SSL-certificaat. Google heeft ook een nieuwe methode ontwikkeld om sites voor het jaar 2021 te bekijken. Het primaire doel van Google is om de gebruikerservaring te verbeteren, dus dit is aanzienlijk. Als u uw Google-pagina wilt verbeteren, moet u zich concentreren op ‘kernstatistieken’, ook wel bekend als webvitaliteit.