Micro-influencers gebruiken om de zichtbaarheid van uw bedrijf te vergroten

Dus waarom zou je influencers op kleine schaal inzettenDus waarom zou je influencers op kleine schaal inzetten?

Bedrijven moeten zich aanpassen aan de veranderende smaak van klanten om door te kunnen gaan met ondernemen. De conversieratio van outbound marketing leidt tot sales is 0%. Een strak plan is vereist als je het maximale uit social media marketing wilt halen. Veel bedrijven hebben influencers in dienst genomen om hun merken en goederen te promoten, met wisselend succes. Bij correct gebruik kunnen micro-influencers behoorlijk succesvol zijn.

Micro-influencers worden steeds vaker ingezet bij marketinginitiatieven. Mensen zijn eerder geneigd een product of dienst te kopen als anderen er enthousiast over zijn.

Wat zijn micro-influencers en waarom zou je ze gebruiken?

Wat zijn micro-influencers en waarom zou je ze gebruikenEen micro-influencer is iemand die 1.000 tot 10.000 volgers heeft op sociale media. Ze hebben een kleine maar toegewijde aanhang.

Hun Instagram-berichten zijn oprecht en betrouwbaar in hun respectievelijke sectoren.

Omdat deze Instagram-gebruikers niet zo bekend zijn, hebben hun volgers vertrouwen in hen. Vanwege hun autoriteit en invloed zijn ze ideaal voor marketingbedrijven op sociale mediaplatforms zoals Facebook en Twitter.

Dit zijn de redenen waarom het gebruik van micro-influencers lucratiever is voor uw bedrijf.

Ze zijn betaalbaar in vergelijking met influencers

Micro-influencers krijgen minder geld dan beroemdheden en andere soorten influencers. Kleine bedrijven kunnen mogelijk meer mensen bereiken als ze micro-influencers in dienst nemen om hun boodschap te verspreiden. Het kan goed zijn als u uw product of dienst aan een kleiner aantal individuen promoot.

Omdat ze een persoonlijk tintje aan uw plan geven, kan het gebruik van micro-influencers u helpen een hoger rendement op uw marketinguitgaven te behalen. Omdat hun fans geconcentreerder en kleiner zijn dan die van grotere influencers, moeten ze voorzichtiger zijn met sponsoring.

De betrokkenheidsratio is hoger

Volgens experts neemt de hoeveelheid interactie toe naarmate het aantal volgers groeit. Instagram-gebruikers met minder dan 1000 volgers krijgen 8% van alle likes, terwijl die met meer dan 10 miljoen volgers slechts 1,7 procent krijgen.

De twee items vullen elkaar niet aan. Hetzelfde geldt voor wat er werd gezegd. Deze “micro-influencers” hebben een enorm aantal toegewijde volgers.

Micro-influencers hebben doorgaans meer betrokken en loyale fans dan supersterren, omdat ze dichter bij hun publiek staan.

Ze zijn betrouwbaarder dan sommige beroemdheden

Micro-influencers hebben een aanzienlijke aanhang omdat ze vaak contact maken met hun publiek en hun interesses bespreken.

Voordat bedrijven erop kunnen vertrouwen om hun producten te promoten, moeten ze eerst het vertrouwen van hun volgers winnen. Als gevolg hiervan zal de reputatie van hun merk toenemen en zullen hun consumenten vaker met hen communiceren.

Ze kunnen je helpen met gesegmenteerde doelgroepen

Omdat ze nichemarkten bedienen, kan het vinden van de juiste micro-influencer u helpen contact te leggen met potentiële consumenten. Micro-influencers kunnen helpen om het woord over uw bedrijf te verspreiden.

Je selecteert ze omdat je van hun merk houdt.

Ze bespreken uw vraagstuk, werken in uw beroep, kopen uw producten of maken gebruik van uw diensten.

Authenticiteit

De mens van tegenwoordig is intelligent. U mag van hen verwachten dat ze voorafgaand onderzoek naar uw bedrijf doen voordat ze met u praten. Omdat ze authentieke content publiceren, worden micro-influencers door hun volgers als echte personen gezien.

Door zijn betekenis draagt ​​dit bij aan de ontwikkeling van vertrouwen en geloofwaardigheid.

Social proof is zowel offline als online een krachtige stimulans.

Verbeter uw conversiepercentages

Het gebruik van micro-influencers kan bedrijven helpen om klantherkenning te krijgen. Degenen die sociale media gebruiken, kunnen worden beïnvloed door de opvattingen van mensen die enthousiast zijn over een bepaald onderwerp. Omdat ze nuttig advies geven, kunnen micro-influencers de conversieratio’s verhogen.

Als uw product niet goed en winstgevend verkoopt, is dit een gevaarlijke techniek.

Manieren om de beste micro-influencers te vinden om u te helpen

Manieren om de beste micro-influencers te vinden om u te helpenNeem voor meer informatie over micro-influencers contact op met de personen die je hebt uitgekozen als potentiële informatiebronnen. U moet ervoor zorgen dat ze de juiste persoonlijkheid hebben om met potentiële consumenten over uw bedrijf te praten.

Met wie wil de influencer contact opnemen? Vind je het leuk hoe influencers communiceren met hun volgers? Let op hoe de influencer reageert op ongunstige opmerkingen op hun posts op sociale media.

Potentiële klanten zouden ook gratis aanbiedingen moeten ontvangen, zoals uitnodigingen voor uw evenement, service of product. Als gevolg hiervan kunt u een solide werkverbinding tot stand brengen.

Houd rekening met de volgende feiten wanneer u op zoek bent naar een influencer om de aanwezigheid van uw bedrijf op sociale media te vergroten. Maak voordat je aan een nieuwe baan begint een lijst met eerlijke doelen en verwachtingen.

Bij het werken met andere individuen is het van cruciaal belang om je aan te passen. Let op wat ze zeggen om uw campagne intrigerender en relevanter te maken. Ze kunnen mogelijk meer aanbevelingen doen, omdat ze meer vertrouwd zijn met hun consumenten.

De kracht van micro-influencers is onmiskenbaar. Met andere woorden, ze laten zien dat je niet veel geld nodig hebt om succesvol te zijn. Belangrijker dan het aantal volgers dat ze hebben, is de mate waarin hun volgers met hen verbonden zijn. U kunt veel geld besparen als u influencers op sociale media inschakelt om uw merk te verkopen.

Gebruik relevante hashtags

Gebruik relevante hashtagsU kunt klanten vinden die geïnteresseerd zijn in uw sector als u op Twitter en Instagram naar hashtags zoekt. Gebruik de hashtag #anime als zoekopdracht op Instagram om blogs over anime te identificeren. De beste inhoud wordt gemaakt door mensen die er een passie voor hebben.

Deze micro-influencers zijn bereid om met je samen te werken omdat ze echt geïnteresseerd zijn in jouw sector, wat hun toegewijde volgers kan verleiden om meer betrokken te raken.

Gebruik door gebruikers gegenereerde inhoud

Gebruik door gebruikers gegenereerde inhoudUGC, of ​​’door gebruikers gegenereerde inhoud’, verwijst naar alles wat u ziet op sites zoals YouTube en Instagram.

Talrijke onderzoeken hebben aangetoond dat goed door gebruikers gegenereerd materiaal over een merk leidt tot een hogere verkoop van dat merk. Door gebruikers gegenereerd materiaal was nuttig bij het beslissen wat te kopen voor 93 procent van degenen die iets kochten.

Door gebruikers gegenereerde inhoud is essentieel voor het slagen van samenwerkingen met micro-influencers (UGC). Merken instrueren influencers wat ze moeten doen, maar het materiaal wordt gemaakt door het grote publiek. Omdat de informatie feitelijk is, wordt deze niet gebruikt om een ​​product of dienst te verkopen. Influencer marketing is een uiterst serieuze zaak.

Maak gesponsorde berichten

Maak gesponsorde berichtenGesponsorde berichten zijn nu beschikbaar op sociale netwerkplatforms. Sponsoring, goedkeuringen en merkgerelateerd materiaal zijn voorbeelden van UGC op Facebook, Instagram en YouTube, zoals te zien is in de onderstaande afbeelding.

Met de nieuwe tags kunnen andere gebruikers berichten herkennen die zijn betaald door een influencer.

Dankzij gesponsorde contentoplossingen kunnen bedrijven nu de eerste statistieken over micro-influencer-posts verkrijgen. Bovendien kunnen bedrijven, voordat ze posten, materiaal van influencers beoordelen en reguleren.

Overweeg storytelling in uw merkpromotie

Overweeg storytelling in uw merkpromotieBrand storytelling, waarbij gebruik wordt gemaakt van narratieve tactieken, trekt een doelgroep aan en verbetert de merkidentiteit van een bedrijf. Bedrijven kunnen hun klanten betrekken door middel van merkverhalen en hun idealen pushen zonder openlijk te verkopen. Als je succesvol wilt zijn in marketing, moet je een meester worden in brand storytelling.

De branche, de doelmarkt en het type informatie dat wordt gebruikt om het verhaal van een bedrijf te vertellen, hebben allemaal invloed op hoe goed het dit doet. Ze moeten de belangrijkste principes van het merk belichamen en consumenten motiveren om zich met hen te identificeren.

Een merkverhaal kan zich richten op de maker, het traject, de evolutie van een product of dienst of de aanpak van problemen. Andere voorbeelden van brand storytelling zijn de humanisering van het bedrijf en het promoten van zijn waarden door het delen van personeelsverhalen. Bedrijven kunnen ontdekken dat contact met klanten of het publiceren van succesverhalen van klanten hen kan helpen vertrouwen te creëren bij hun doelgroep.

Vind ze via sociale media

Vind ze via sociale mediaDus, waar vind je ze? U kent waarschijnlijk de antwoorden. Maar hoe doe je dat precies? Dit zijn de manieren waarop u het kunt proberen.

Instagram en TikTok

Instagram wordt dagelijks door meer dan 1.300.000.000 personen gebruikt. Alle andere maten influencers bevinden zich tussen de grote en kleine influencers. Er zijn verschillende methoden om Instagram-micro-influencers voor uw bedrijf te vinden.

Begin met het onderzoeken van hashtags. Ontdek hashtags die specifiek zijn voor uw merk. Micro-influencers zijn te vinden met behulp van een hashtag.

Het is mogelijk om anime-beïnvloeders te vinden met 10.000-50.000 volgers door hashtags te gebruiken zoals #animelovers en #animegeek. Er zijn veel hashtags om precies te proberen.

Denk na over uw volgende doelstelling. Ze volgen waarschijnlijk al andere Instagram-accounts die aan uw bedrijf zijn gekoppeld. Houd de micro-influencers in uw doelmarkt in de gaten en doe onderzoek.

Instagram-services van derden worden ook gebruikt door micro-influencers. Het valideren van je volgende lijst en het doen van hashtag-zoekopdrachten kost tijd. Het hebben van de juiste tools kan een aanzienlijke impact hebben. Het vinden van micro-influencers in jouw sector kan gemakkelijker zijn als je een van de vele tools van Instagram gebruikt.

Op deze manier lijkt TikTok op Instagram. Ongeveer 750 miljoen mensen gebruiken TikTok. Ze gebruiken vrijwel zeker ook TikTok.

Onderzoek Instagram-hashtags die betrekking hebben op uw branche. Zoek in de resultaten van de zoekmachine naar ‘#ad’ en de merknaam van uw bedrijf. TikTok heeft micro-influencers die producten promoten.

TikTok-video’s maken het gemakkelijker om micro-influencers te vinden. TikTok kan je helpen bij het identificeren van professionele videokunstenaars met maximaal 50.000 volgers. Als je de nieuwste trends in de gaten houdt, kun je een TikTok-uitdaging tegenkomen.

YouTube

Google is de populairste zoekmachine, met YouTube op de tweede plaats. Mensen bekijken video’s of zoeken ze online op. Micro-influencers zijn belangrijk omdat ze een kleiner publiek hebben, eenvoudiger om mee te communiceren en minder duur zijn om te ontwikkelen.

Zoekresultaten op internet voor ‘micro YouTubers’. Aangezien Google eigenaar is van YouTube, zal het populaire video’s aanbevelen onder Video’s. Uw bedrijf geeft prioriteit aan esthetiek.

Als je op het tabblad Video’s naar ‘mooie YouTubers’ zoekt, krijg je veel hits. YouTube-resultaten voor ‘mijn huidverzorgingsregime’ en ‘influencer’ Doe wat onderzoek voordat je een van de videografen die je bewondert benadert.

Bekijk vervolgens wat er trending is op YouTube. Op de Trending-pagina van YouTube is een verscheidenheid aan populaire video’s te zien. U kunt mogelijk mensen identificeren die video’s maken die overeenkomen met uw merk.

Zoek naar video’s over uw product op YouTube om ze te vinden.

Een hondenverzorgingsset is bijvoorbeeld een van de huisdierartikelen waarin uw bedrijf is gespecialiseerd. U kunt mensen vinden die uw interesses delen door op YouTube te zoeken naar termen als ‘dierenverzorging’.

Het gebruik van hashtags op sociale media is een geweldige manier om nieuw materiaal te ontdekken of om contact te maken met de mensen die het maken. Promoot video’s die zijn gemaakt door YouTubers in samenwerking met andere bedrijven. Zoek naar “#ad” en “your niche” om YouTubers te vinden die dingen promoten. Video’s waarvoor betaald is, zijn duidelijk gemarkeerd.

Het algoritme van YouTube is effectief. Gebruik relevante micro-influencers om je te helpen bij het maken van een actiegerichte video.

LinkedIn

LinkedIn heeft 65 miljoen zakelijke gebruikers. LinkedIn kan je misschien helpen een baan te vinden of meer sollicitanten aan te trekken, maar het kan je ook helpen om je eigen merk te vestigen. Micro-influencers kunnen gunstig zijn voor uw bedrijf omdat zoveel werkgevers en werknemers ze gebruiken.

Zoekwoordonderzoek is een methode om micro-influencers op LinkedIn te lokaliseren. LinkedIn kan gerelateerde personen en pagina’s weergeven op basis van de voorwaarden die u opgeeft. U kunt ze bereiken via chat of hun e-mailadres opnemen in uw contactgegevens.

Zoek vervolgens auteurs op. Gebruik LinkedIn om contentschrijvers in uw branche te vinden. Bekijk de meest gelezen artikelen over uw merk en neem vervolgens contact op met de auteurs.

Lees de profielen om meer te weten te komen over de micro-influencers. U kunt de juiste mensen vinden met behulp van de filters van LinkedIn. Waar een persoon een expert in is, kan in zijn bio worden vermeld.

Als u bijvoorbeeld uw reviewmanagementsoftware op de markt wilt brengen, moet u een micro-influencer aanwerven. Zoektermen zoals ‘reputatiespreker’ of ‘reputatiemanagementconsulent’ kunnen u helpen mensen te identificeren die gespecialiseerd zijn in reputatiebeheer. U kunt profielen vinden die vergelijkbaar zijn met die van u onder ‘Mensen hebben ook bekeken’.

LinkedIn groepen zijn nu compleet. Sluit je aan bij een zakelijke netwerkorganisatie. U kunt anderen in de regio ontmoeten die uw interesses delen. Vind accounts met minimaal 10.000 volgers en benader ze over samenwerken

Mensen vinden je merk leuk op social media. Zij zijn de beste mensen om anderen over uw bedrijf te vertellen. Kijk door je volgers om mensen te identificeren met maximaal 10.000 volgers.

We moeten er allemaal samen naar streven om onze geloofwaardigheid en ons belang aan te tonen.

Fans letten op wat micro-influencers zeggen, omdat ze alles in hun werk hebben gestopt.

Lokaal zoeken

Als u zich op lokale markten wilt concentreren, gebruikt u Google om micro-influencers in uw stad en de omliggende gebieden te identificeren. Diep en resonant

Micro-influencers helpen u bij het ontwikkelen van relaties met individuen in uw gemeenschap.

Uitspraak

Het verkrijgen van nieuwe klanten en consumenten vereist een aanzienlijke hoeveelheid inspanning in de verkoop- en marketingindustrie.

SEO kost tijd om veel verkeer binnen te halen, en PPC kan moeilijk zijn als je al veel op je bord hebt.

Wat volgt?

Influencer marketing wordt steeds populairder, vooral de Micro-influencers.

Vraag je influencers om een ​​verhaal te delen met hun publiek. Het is een uitstekende techniek om de aandacht van uw klanten vast te houden.