Een gids voor social media branding voor uw bedrijf

Een gids voor social media branding voor uw bedrijf

Een gids voor online branding en autoriteit via sociale media

De structuur van business-to-consumer interacties is in de eenentwintigste eeuw aanzienlijk geëvolueerd. Dit heeft een overvloed aan nieuwe kansen gecreëerd voor zowel bedrijven als consumenten.

Als een klant een gunstige sociale media-ervaring heeft met een bedrijf, is de kans groter dat hij het aan zijn vrienden zal aanbevelen. In dit artikel wordt uitgelegd hoe merkverhalen kunnen worden gebruikt om de aantrekkingskracht van een product op kopers van sociale media te vergroten. Ze creëren hun eigen online persoonlijkheden wanneer ze de sociale mediapagina van een bedrijf volgen of leuk vinden.

Lokale evenementen zijn niet langer beperkt tot bewoners in het gebied. Ze kunnen in een paar seconden door duizenden mensen over de hele wereld worden bekeken. Allemaal dankzij sociale media.

Uw merk communiceert met anderen wie u bent als zakelijk persoon. Ongeacht hoe uw bedrijf is begonnen, de manier waarop u het op sociale media brandt, zal het sterker maken.

Zonder het gebruik van sociale media is het onmogelijk om verbinding te maken, te netwerken en te converteren. Hier komt de social media branding, de strategie die je nodig hebt om je autoriteit en zichtbaarheid online op te bouwen.

Wat is Social Media Branding?

Via social media branding kan het merk van uw bedrijf worden overgedragen naar social media.

Het brengt dingen over van sociale medianetwerken. Elke strategie voor sociale media moet koppen, profielafbeeldingen, afbeeldingen, advertenties en de stem van uw bedrijf bevatten in beschrijvingen, bijschriften en interacties met volgers.

Alle grafische ontwerpprojecten moeten kleuren, lettertypen en afbeeldingen gebruiken die consistent zijn met het merk. Branding op social media is een continu proces. Voor zover we weten, is het niet zo eenvoudig als “profielen maken, klaar”.

Het gaat erom hoe uw bedrijf waarneemt via sociale media.

Wat is Social Media Branding

Waarom is social media branding belangrijk?

U maakt het voor meer relevante prospects gemakkelijk om uw verkooptrechter te betreden door hun vertrouwen op sociale media te ontwikkelen. Nadat je de social branding van je bedrijf onder de knie hebt, zal de rest van het verkoopproces een fluitje van een cent zijn. Naast het zien van resultaten, kunt u aspecten volgen zoals hoe goed uw merk bekend is en hoeveel klanten u behoudt via verschillende sociale mediakanalen.

Strategieën voor branding van sociale media die werken

Dus, waar moet ik beginnen? Dit zijn de strategieën die u zou kunnen overwegen bij het toepassen van social media branding voor uw bedrijf.

Creëer een consistent merkimago voor een profiel op sociale media

De marketinginitiatieven van een bedrijf moeten allemaal gericht zijn op het genereren van een consistent merkimago.

Strategieën voor branding van sociale media die werken

Consistentie is essentieel voor klanten om uw merk te onthouden. Als u een duidelijke strategie heeft voordat u begint, heeft u een grotere kans op succes.

Wanneer klanten of klanten uw logo onthouden en vertrouwen, heeft u een duurzaam merk gecreëerd.

Uw inkomsten zullen stijgen en uw logo kan meer waard zijn dan uw hele bedrijf.

De consistentie van een merk is cruciaal. Om meer mensen kennis te laten maken met een product of dienst, moet een merk ‘volledige herinnering’ bereiken via verschillende media.

Sommige kenmerken van de visuele identiteit van het merk helpen en geven de visuele essentie en metaforische “huid” van het merk weer. Deze visuele aanwijzingen helpen om een ​​consistent merkimago op te bouwen.

De visuele ontwerpelementen van het merk, die werken als een prachtig Zwitsers horloge, staan ​​voor consistentie, betrouwbaarheid en vertrouwen. De vorm, het kleurenschema, de lettertypen en andere visuele componenten van een logo zijn allemaal merkaspecten (fotografie en illustratie).

Het kan verwarrend zijn wanneer het imago van een merk inconsistent is.

Als uw merkkenmerk bijvoorbeeld ‘Levendig’ is, wilt u consistent zijn. Als u op andere kanalen ‘monochroom’ krijgt, kan dit uw publiek in verwarring brengen. Ze verwachten iets “Levendigs” maar krijgen in plaats daarvan Monochroom. Ze zullen teleurgesteld worden en uw merken verlaten.

Merken zijn een manier voor mensen om met elkaar te communiceren. De consistentie van een merk is cruciaal.

Het is geen goddelijk geschenk om een ​​constante visuele merkidentiteit te kunnen behouden. Wanneer het merk wordt verzorgd door personen die ervoor zullen zorgen, is het probleem opgelost.

Van de CEO wordt verwacht dat hij het merk zoveel tijd en aandacht geeft. De brandmanager is verantwoordelijk voor het consistent houden van het merk van maand tot maand en van jaar tot jaar. Bedrijven met een jaarlijkse omzet van honderden miljoenen, zo niet miljarden dollars, hebben moeite om een ​​consistente visuele bedrijfsidentiteit te behouden.

Veel mensen beschouwen Microsoft als het meest betrouwbare merk ter wereld. Microsoft heeft minder concurrenten als het gaat om het beheren van zijn imago. Het zal moeilijk zijn om anderen te vinden met dezelfde visie, hetzelfde enthousiasme en hetzelfde verlangen.

Hoe kunnen brandmanagers garanderen dat het imago van hun merk constant blijft, zodat de waarde ervan wordt gemaximaliseerd? In de toekomst zullen wereldwijde merkmanagers en specialisten schrijven over hoe visuele merken eruitzien en hoe consistent ze zijn. In dit geval wilt u goed samenwerken met uw merkmanagers.

Origineel ontwerp van logo

De overtuiging dat ontwerpers niet te veel mogen vragen voor een eenvoudige tekening is onjuist.

Een origineel ontwerp is meer dan alleen een tekening; het is de visuele identiteit van uw organisatie, het resultaat van jarenlang onderzoek en vakmanschap. Symbolen en emblemen zijn aantrekkelijker voor degenen onder ons die leren door te zien.

Ook als uw bedrijfsnaam niet in het logo voorkomt, zullen mensen een duidelijk kleurenschema of ontwerp herkennen. Nadat je een fantastisch logo hebt ontworpen, moet je iedereen hierover informeren.

Scheid hiervoor uw merk niet van uw logo. Uw merk moet zichtbaar zijn vanaf de voorkant van de winkel tot aan de achterkant van een notitieblok. Klanten zullen uw merk op de markt herkennen aan uw logo. Als uw bedrijf succesvol is, mag u verwachten dat anderen het willen repliceren.

Iedereen wil jouw sterke en consistente visuele identiteit repliceren, wat aangeeft dat je een sterk en consistent visueel merk hebt ontwikkeld.

Vertrouwen opbouwen in de gemeenschap

Een van de belangrijkste taken van social media branding is het winnen van het vertrouwen van klanten.

Deze methode heeft ook het voordeel dat het een consistent merkimago behoudt.

Hoewel SEO en betaalde advertenties effectief kunnen zijn, is mond-tot-mondreclame moeilijk te verslaan. Klanten zullen over uw bedrijf praten als u een toegewijd netwerk van merkadvocaten heeft.

Mensen zullen anderen over uw producten en diensten vertellen als ze het merk sterk vertrouwen.

In theorie lijkt alles fantastisch, maar als je hun vertrouwen ook maar één keer beschadigt, valt alles binnen een paar maanden uit elkaar.

U kunt de beste producten of diensten in de stad hebben. Maar als je het vertrouwen eenmaal hebt verbroken, zal het moeilijk zijn om het weer terug te krijgen.

Beelden en woorden

Een mooie social media branding is niet genoeg om een ​​bedrijf een verenigde indruk te geven.

Visuele aspecten zouden in elke marketingaanpak moeten worden opgenomen, maar geen enkele is hier essentieel.

In plaats van stockfoto’s te gebruiken, moet u uw eigen foto’s maken.

Overweeg het gebruik van slogans om de boodschap van logo’s en foto’s aan te vullen.

U krijgt misschien ideeën van enkele van de beroemdste reclameslogans aller tijden, maar de sleutel is om uw bedrijf te verbinden met iets dat iedereen begrijpt.

Een van de belangrijkste doelen van branding en marketing is om mensen over uw bedrijf te laten praten. Een naam blijft eerder hangen als deze vaak wordt gebruikt.

Leid het publiek naar je profiel

Om effectief te zijn in marketing, moet u eerst begrijpen wie u wilt bereiken.

Als u weet wie uw doelgroep is, kunt u uw advertentieboodschap aanpassen om de meest waarschijnlijke kopers aan te trekken en geld te besparen.

Dit is slechts één voorbeeld van hoe een mediapublieksprofiel marketeers kan helpen het meeste uit hun marketingdollars te halen.

Doelgroepprofilering is de praktijk van het genereren van een valse weergave van de mensen die u wilt bereiken. Meer weten over uw doelgroep kan u op verschillende manieren helpen.

Een doelgroep of klant persona is niet hetzelfde als een doelgroepprofiel.

Leid het publiek naar je profiel

De “doelmarkt” verwijst naar iedereen die een product of dienst zou kunnen kopen of gebruiken. Uw software kan verschillende bedrijven en toepassingsscenario’s helpen. In dit geval bestaat uw doelmarkt uit mensen uit een aantal sectoren.

Advertentie-inspanningen zijn meestal gericht op een nep persoon.

Buyer persona’s verschillen van de profielen van de mensen die jouw boodschap te horen krijgen. Vaak wilt u contact opnemen met iedereen die kan beïnvloeden of uw product de uiteindelijke gebruiker bereikt of niet. Een buyer persona kan de chief marketing officer van een bedrijf zijn, maar een doelgroepprofiel kan de social media manager van het bedrijf zijn.

Realiseer betrokkenheid bij je publiek

Om uw profiel up-to-date te houden, moet u regelmatig updates geven en voorkomen dat uw bedrijf overdreven wordt geadverteerd. Welke voorzorgsmaatregelen kunt u nemen om uw online aanwezigheid te beschermen? Leer alles over uw doelgroep. Hieronder volgen de meest populaire sociale netwerken voor bedrijven.

Realiseer betrokkenheid bij je publiek

Twitterbetrokkenheid

Betrek bij grote merken

Als je het goed genoeg doet, ontvang je mogelijk een retweet. Communiceer met en leer over grote bedrijven. Het is voordelig om een ​​overtuigende boodschap aan mensen over te brengen.

Tweet een link

Je hoeft nu alleen maar een link te tweeten. Wat zijn de voordelen van het gebruik van dit platform? De waarde van Twitter ligt in zijn potentieel om interne dialogen te inspireren in plaats van mensen ervan weg te jagen.

De hashtag oogsten

Beide systemen hebben voor- en nadelen. Overmatig gebruik van hashtags moet worden ontmoedigd. Als je meer dan twee of drie hashtags in één tweet gebruikt, moet je je strategie (en misschien ook je leven) heroverwegen. Overdrijf het niet met de tags! Wat is het precies?

Wees responsief

Maak er een punt van te reageren op elke PM die je krijgt. U kunt mensen geïnteresseerd houden door hen een compliment te geven of door op hun vragen te reageren.

Betrokkenheid bij Facebook fanpagina

Maak regelmatig een bericht

Meer likes en shares op Facebook verhogen het verkeer. We raden u ten zeerste aan om een ​​consistent publicatieschema te hebben.

Laat een wedstrijd lopen

Wedstrijden zijn een uitstekende methode om nieuwe lezers aan te trekken en de bekendheid van uw website te vergroten. Volg de Facebook-wedstrijdregels.

Facebook advertenties

Leeftijd, geslacht en interesses kunnen allemaal worden gebruikt om Facebook-advertenties te maken. Dit garandeert dat uw advertentie alleen wordt gezien door personen die geïnteresseerd zijn in uw bericht.

Betrek je publiek

Begin een gesprek. Deze benaderingen verhogen de betrokkenheid van de website. Dit type onderzoek stimuleert de uitwisseling van ideeën en standpunten. Hoe meer reacties je krijgt op je werk, hoe meer mensen het zullen lezen.

Like of reageer op complimenten van je bewonderaars. Het hoeft niet lang te duren.

Gebruik Facebook-tagging

Als de privacy-instellingen van uw klanten dit toestaan, zal het gebruik van de “tag”-optie een bericht op hun Facebook-muren publiceren. Vrienden zullen er toegang toe hebben. Door uw publiek te taggen in relevante inhoud, verbetert u uw zakelijke relaties.

LinkedIn betrokkenheid

De 350 miljoen leden van LinkedIn, van wie 40% dagelijks hun account controleert, maken het een goudmijn voor het verkrijgen van nieuwe klanten. Verhoog de interactiviteit van uw berichten om Facebook gebruikers aan te trekken die nog geen lid zijn van uw bedrijfspagina. Je netwerk breidt zich uit met elke like, opmerking en share.

Plaats foto’s en links

Beelden domineren sociale media. Platte tekst trekt niet langer onze aandacht in de huidige visuele omgeving. Op LinkedIn wordt veel geschreven. De meeste LinkedIn berichten bevatten een link met een korte uitleg.

Bekijk wat uw doelgroepen leuk vinden

De informatiebehoeften van uw consumenten kunnen variëren, afhankelijk van de artikelen en diensten die u aanbiedt. Word lid van een community in uw niche om meer te weten te komen over de informatievereisten van uw doelgroep. Het onderzoeken van de inhoud en prestaties van uw rivalen kan ook inzicht geven in waar uw potentiële consumenten naar op zoek zijn. Gebruik deze informatie om blogberichten te maken.

Consistente persoonlijkheid in de gemeenschap

Het is duidelijk dat een consistente persoonlijkheid op verschillende socialemediakanalen een goede beweging is voor uw online aanwezigheid. Zorg ervoor dat jij en je creatieve team hiervoor op één lijn zitten.

Betrek uw team bij de interactie

  1. Als u uw personeel vraagt ​​om uw artikelen te lezen en erop te reageren, kunt u uw doel bereiken.
  2. Interactie met uw posts op sociale media kan leiden tot meer interacties met personen buiten uw organisatie.

Welke strategieën voor sociale media gebruikt uw organisatie om haar online zichtbaarheid en autoriteit te vergroten?