Blogs met tonnen bezoekers richten zich op tientallen zoekwoorden

Blogs met tonnen bezoekers richten zich op tientallen zoekwoorden

Het is moeilijk om zelf content te bedenken, omdat niemand kan garanderen dat je blogpost wordt gelezen.

Mensen kunnen niet beloven dat uw informatie wordt gezien, gedeeld of gekoppeld.

Daarom leek het ons interessant om te kijken naar de overeenkomsten tussen de meest populaire blogposts.

Je kunt ze volgen als je wilt dat mensen je tekst beter lezen.

Voor dit onderzoek moest een populaire blogpost minstens 1.000 organische Google-zoekbezoekers per maand krijgen van mensen die het via zoeken hadden gevonden (dit was gebaseerd op Ubersuggest-gegevens).

We hebben de gegevens ook op mondiaal niveau bekeken, zonder rekening te houden met landen.

Een goed gevonden bericht wordt meestal gerangschikt voor ten minste 38 woorden.

De meest populaire blogberichten bevatten minstens 38 zoekwoorden.

Het is belangrijk op te merken dat publicaties die minstens 5.000 Google-weergaven per maand krijgen, meer kans hebben om te ranken voor 51 of meer woorden.

We ontdekten dat ze als eerste naar voren kwamen in de zoekresultaten voor woorden die gemiddeld 984 keer per maand werden ingetypt.

Als je niet 984 klikken krijgt op alle zinnen waarvoor je rangschikt, ben je niet de nummer één.

Dit is hoe we ons onderzoek hebben gedaan: we hebben 300 blogposts bekeken die elke maand minstens 1.000 Google-bezoekers hadden om te zien hoeveel woordgroepen ze gebruikten op hun website waarop minstens 50 mensen elke maand zochten.

Het maakt niet uit hoeveel woorden van één woord we van de lijst verwijderen, want er zijn nog 76 woorden om uit te kiezen.

SEO

SEO is in de loop van de tijd veranderd. Een langer stuk inhoud zal door meer personen worden gelezen. Regels kunnen natuurlijk worden overtreden.

Als gevolg hiervan maakt Google zich meer zorgen over hoe gebruikers zich voelen in plaats van hoeveel woorden er op een pagina staan.

Houd van wat je leest, het maakt niet uit of het kort of lang is.

Om erachter te komen hoe lang een artikel moet zijn, hebben we gekeken naar het aantal woorden dat het bevat.

Het is belangrijk op te merken dat berichten met meer dan 5.000 bezoekers per maand niet veel langer waren dan die met minder dan 1.000 bezoekers.

In feite was er geen verschil, ook al gebruikten ze woorden die vaker werden gebruikt. Hierdoor is de kans groter dat een bericht wordt gezien en hoger scoort.

SEO, wat staat voor zoekmachine optimalisatie, wordt steeds populairder. Een grotere groep mensen zal een langer stuk schrijven. De regels kunnen worden overtreden.

Mensen zijn voor Google belangrijker dan het aantal woorden op een pagina.

Kort of lang, maakt niet uit.

De lengte van het artikel was gebaseerd op het aantal woorden dat het had.

Gemiddeld waren posts met meer dan 5.000 views per maand niet veel langer.

Het maakte niet uit of ze meer woorden gebruikten of niet. Dit maakt de inhoud zichtbaarder en populairder.

Hoe verbeteren deze zoekwoorden mijn blogstrategie

Hoe verbeteren deze zoekwoorden mijn blogstrategie?

Zoekwoordonderzoek verschilt van andere blogposts doordat het een specifieke vraag probeert te beantwoorden. Een blogpost over je eigen ervaring of een artikel over een nieuw idee zal niet zo interessant zijn voor zoekmachines als Google omdat niemand ernaar op zoek is.

Stel dat je niet wilt praten. Er is geen manier! Als u uw blogs rond zoekwoorden schrijft, kunt u Google gemakkelijk meer verkeer laten genereren. Google is de beste bron voor dit soort verkeer.

Waar vind ik de juiste zoekwoorden voor mijn bericht?

Er zijn gratis en betaalde tools die u kunt gebruiken om de gerelateerde zoekwoorden voor uw blogberichten te vinden. Hier zijn enkele van de populaire.

Ubersuggest

De Tool Ubersuggest is een gratis tool die je veel woorden geeft die op elkaar lijken. Ubersuggest komt met woorden die gerelateerd zijn aan een sleutelbegrip.

Het komt met woorden die beginnen met “koffie” wanneer u een zoekterm typt. Ideeën zijn het begin. Dit deel bevat eventuele extra letters of cijfers die na het zoekwoord in de tekst kunnen verschijnen.

Google-gerelateerde zoekopdrachten

Gebruik bij het zoeken naar een onderwerp woorden die op elkaar lijken.

Google maakt het gemakkelijk om de juiste zoektermen te vinden. Zoek op Google naar uw hoofdzin en scrol vervolgens omlaag op de pagina om te zien wat er nog meer naar voren komt.

Om mensen te helpen vinden wat ze zoeken, heeft Google deze lijst met zoekresultaten samengesteld. U kunt hun ideeën gebruiken om een ​​lijst met woorden te maken.

Om het nog erger te maken, gebruikt Google niet veel gerelateerde zoekopdrachten. U moet zoekwoorden kiezen die mensen helpen begrijpen waar u het over heeft en die overeenkomen met wat ze zoeken.

Alexa Hulpprogramma Zoekwoorden Moeilijkheidsgraad

Zolang je de hulp van Alexa’s Keyword Difficulty Tool hebt, kun je de beste zoekwoorden voor je inhoud kiezen. Voer een woord of woordgroep in om een ​​lange lijst van de meest relevante te krijgen.

Sorteer woorden op basis van hoe populair en hoeveel mensen er om strijden.

Als u wilt dat uw inhoud gevonden wordt en veel aandacht krijgt, zoek dan naar termen met veel verkeer en weinig concurrentie. Wanneer je nieuwe blogposts schrijft, begin dan met deze zinnen als richtlijn.

Alexa Hulpprogramma Zoekwoorden Moeilijkheidsgraad

Moz Zoekwoordenverkenner

Moz Keyword Explorer kan u helpen bij het vinden van goede zoekwoorden!

Met “Verkennen op zoekwoord” kunt u een term of woordgroep typen en een lijst krijgen met woorden die erop lijken. Dit kan u helpen nieuwe zoekwoorden te bedenken.

U kunt woorden die als vraag worden gebruikt alleen zien als u het filter “zijn vragen” gebruikt om ze te bekijken. Deze tool kan u helpen erachter te komen waar uw publiek naar op zoek is wanneer ze naar dingen op internet zoeken.

De juiste zoekwoorden kiezen

Het betekent niet dat het feit dat een term in een hulpprogramma voor zoekwoorden onderzoek voorkomt, niet betekent dat u deze ook in uw blogs moet gebruiken. Nadat u een lange lijst met zoekwoorden heeft, moet u zich concentreren op het verminderen ervan. Volg hiervoor de onderstaande stappen.

Kies zoekwoorden voor uw lezers

Zorg ervoor dat je weet voor wie je schrijft, zodat je zinnen kunt schrappen die slechts vaag verband houden met het onderwerp waar je het over hebt.

Als je dat nog niet hebt gedaan, zoek dan uit wie je ideale klant is. Als je een gezondheids- en fitnessblog hebt, wat zou je dan doen? “Fitness freaks” zou je je lezers kunnen noemen. De persona’s van uw doelgroep moeten demografische en interessegegevens bevatten, zoals geslacht en leeftijd, evenals wat ze graag doen.

Als u meer informatie heeft over uw doelgroep, wordt het gemakkelijker om erachter te komen welke zoekwoorden ze gebruiken.

Hoe moeilijk is het zoekwoord vol te houden

Hoe moeilijk is het zoekwoord vol te houden?

Bij het maken van uw zoekwoordenlijst moet u er ook aan denken om woorden met een moeilijkheidsscore weg te laten. Deze score is gebaseerd op hoe goed de pagina’s zijn die op de eerste pagina met zoekresultaten voor dat zoekwoord worden weergegeven.

Als je een beginner bent en een lage domeinautoriteit hebt, zijn niveaus van 20-30 geweldig (bevestigd met de MozBar-plug-in of met behulp van de gratis versie van Moz Link Explorer). Als je meer wilt weten over hoe je de moeilijkheidsscore kunt gebruiken bij zoekwoordonderzoek, lees dan het stuk van Rand Fishkin.

We kunnen berekenen hoeveel mensen elke maand naar het zoekwoord zoeken op basis van hoeveel mensen er elke maand naar zoeken. Houd er rekening mee dat kwantiteit niet altijd kwaliteit betekent. Houd er rekening mee of een meer ingetogen woord of zin beter zou zijn voor uw doelgroep en doelen.

Zoekwoorden targeten op uw bloginhoud

Dit zijn de belangrijkste fasen die u moet uitvoeren om de juiste zoekwoorden met uw bloginhoud te targeten.

Vind uw zoekwoordmogelijkheden

Het is belangrijk om erachter te komen welke woorden en zinsdelen de juiste mensen zullen aantrekken voordat u zich met deze woorden en zinsdelen op specifieke dingen kunt richten. Waar je over schrijft, zal het onderwerp van je vraag zijn.

Als je wilt weten wat er op dit moment hot is, ga dan naar Google Trends of Google Suggest. We hebben bijvoorbeeld een gratis hulpprogramma voor zoekwoorden waarmee u nieuwe gegevens kunt invoeren, zodat u snel kunt zien wat er nu aan de hand is.

De beste manier om ervoor te zorgen dat mensen terugkomen, is door naar uw eigen analysegegevens te kijken. Onderzoek de zinnen op uw site die mensen naar uw site leiden en waardoor ze meer geneigd zijn om te kopen, maar ze hebben geen eigen pagina. Je zou een artikel over guacamole voor je foodblog moeten schrijven als mensen ernaar zoeken met het woord ‘guacamole’.

Er zijn meer mensen die op uw site klikken wanneer de titeltag een zoekwoordgroep bevat. Dit zorgt er ook voor dat uw site hoger wordt weergegeven in dit soort zoekopdrachten.

Zorg ervoor dat u ons gratis hulpprogramma voor zoekwoorden gebruikt om de beste resultaten te krijgen.

Wees specifiek over de niche of het onderwerp van je blogs

Het onderwerp “koffie” krijgt de laatste tijd veel aandacht. Omdat u waarschijnlijk niet het beste zoekmachineresultaat voor dat woord zult zijn, is het probleem dat u uw onderwerp beperkt moet houden en tegelijkertijd een brede groep mensen moet aanspreken. Met onze SEO-services kunt u snel een specifieke en relevante versie van een woord of zin vinden. Maak gebruik van een hulpprogramma voor zoekwoorden en uw eigen oordeel om met woorden te komen als u er zelf niet een kunt bedenken.

Wees specifiek over de niche of het onderwerp van je blogs

Als je een Flip-camera hebt, gebruik deze dan om een ​​video te maken over het zetten van koffie. Je zou veel specifieker kunnen zijn en veel dieper ingaan als je duidelijker was (“video over het maken van de beste verse koffie”, enz.).

Schrijf en optimaliseer een bericht dat relevant is voor de zoekwoorden

Het is begrijpelijk als u veel zoekwoorden in uw blogberichten wilt opnemen. Afgezien van het feit dat dit niet altijd de meest effectieve strategie is om lezers aan te trekken, kan de gebruiker het beu worden steeds maar weer hetzelfde te horen. Ook de leeservaring van de gebruiker wordt hierdoor belemmerd. Als je ‘digitale marketing’ 15 keer achter elkaar leest, kan er een vraag ontstaan ​​over de achtergrond en schrijfvaardigheid van de auteur. Ook mensen die online lezen hebben hier last van.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is hierdoor cruciaal. Door jargon te gebruiken dat uw publiek misschien niet begrijpt, kunt u uw boodschap niet effectief overbrengen. Woordrelevantie en het gebruik van longtail-taal zijn hierbij de belangrijkste uitdagingen. Een zoekwoord maakt niet uit hoe vaak het voorkomt in de context van een langere zin of verwante zinsdelen, zolang het maar door andere termen wordt ondersteund. Als gevolg hiervan indexeert Google nu al uw materiaal op termen die relevant zijn voor het probleem.

Praktische tips

Volgens ‘best practices’ mag een term niet vaker dan 15 keer op een pagina voorkomen. Het is belangrijk om te beginnen met het maken van inhoud die resoneert met uw doelgroep. Link equity en verkeer worden waarschijnlijk door bepaalde personen geleverd. Door je te concentreren op het maken van boeiende inhoud die mensen willen lezen, kun je je SEO-doelen bereiken en de beste ervaring voor je publiek als geheel bieden.

Blogposts kunnen profiteren van het uitleggen van termen die later niet echt ingewikkeld zijn, zelfs als ze niet bijzonder moeilijk te begrijpen zijn. Denk na over hoe u uw lezers het beste kunt laten profiteren voordat u een artikel schrijft, en pas dan moet u zich concentreren op het gebruik van zoekwoorden.

Hoe?

Hier leest u hoe u uw blog van de grond kunt krijgen. Bereid je van tevoren voor door je vertrouwd te maken met het onderwerp. Concentreer u op het onderwerp in plaats van op de term, aangezien u het onbewust in uw werk kunt gebruiken.. Bezoekers van blogs willen amusement in plaats van een stortvloed aan gegevens.

Er zijn verschillende vormen voor blogs, net als voor boeken en andere geschreven werken. Omdat mensen altijd op zoek zijn naar antwoorden op hun problemen, is er veel vraag naar blogs met nuttige informatie. Publiceer niet steeds hetzelfde; experimenteer met een paar unieke postformaten waarvan bewezen is dat ze effectief zijn.

Er zijn manieren om de interesse van internetgebruikers te wekken wanneer ze op internet surfen. How-to-blogs zijn een populair formaat vanwege hun informatieve karakter en het vermogen om meer organische bezoekers te genereren. De meeste “how-to”-blogs hebben een specifiek onderwerp waarop zoekwoorden moeten worden getarget, omdat mensen geïnteresseerd zijn in het leren van nieuwe dingen en willen weten hoe ze deze kunnen bereiken.