Gastbloggen als de beste inbound marketingstrategie

Gastbloggen als de beste inbound marketingstrategie

Neem gastbloggen op in uw contentmarketingplan als een van de belangrijkste dingen die u kunt doen om uw positie in zoekmachines te verbeteren. Zolang dit niet je primaire motief is, zou het goed moeten komen.

Vanwege de vele voordelen van gastbloggen, schrijft 60% van de bloggers één tot vijf gastberichten per maand. Zelfs als deze cijfers op het eerste gezicht angstaanjagend lijken, moet u er rekening mee houden dat de wereld van de resultaten van zoekmachines groot en competitief is. Als u dus niet tot de andere 60% van de website-eigenaren behoort, laat u mogelijk een kans voorbijgaan om de bekendheid van uw site te vergroten.

Waarom gastbloggen?

De activiteit van het posten op de website of blog van een ander bedrijf staat bekend als ‘gastbloggen’. Jij profiteert als auteur, maar de uitgever ook, waardoor het een win-winsituatie is. De kwaliteit van het materiaal dat je aanlevert is belangrijk voor het succes van een samenwerking, en je moet alleen samenwerken met gerenommeerde websites die ook worden beschouwd als experts op het gebied waarvoor je content aanlevert.

Maar wat zijn de voordelen op lange termijn voor u? In willekeurige volgorde zijn hier de top vijf voordelen van gastbloggen.

Waarom gastbloggen

Verbetert SEO

Het is van vitaal belang om gastartikelen van hoge kwaliteit te maken om de resultaten van uw zoekmachine te verbeteren. SEO is het proces van het verhogen van het aantal en de kwaliteit van bezoekers van een website door middel van organische zoekresultaten. Elk langetermijnplan voor het verkrijgen en behouden van hoge website-ranglijsten moet contentmarketing omvatten.

Gastbloggen is een uitstekende manier om de autoriteit van de site en de resultaten van zoekmachines te vergroten. Meer mensen zullen uw website bezoeken als gevolg van het creëren van inhoud die zowel educatief als relevant is voor de behoeften van uw gebruikers.

Google zal uw materiaal eerder interessant en relevant vinden als u een groot aantal shares en backlinks heeft. Als gevolg hiervan zal het stijgen in de gelederen en hoger verschijnen in de zoekresultaten van Google (SERP).

Gezag en leiderschap opbouwen

Als u bekend wilt staan ​​als een thought leader in uw regio, moet u goed onderbouwde artikelen schrijven over actuele gebeurtenissen en trends in de branche.

Er zijn verschillende manieren om materiaal van hoge kwaliteit te maken, maar als niemand het leest, wordt uw expertise alleen door uzelf erkend. Het plaatsen van gasten op bekende websites in uw branche kan u helpen uw persoonlijke merk en reputatie als thought leader op te bouwen. Hierdoor vestig je jezelf als een visionair leider.

Je kunt een platform gebruiken dat al is opgericht als gastblogger om je zichtbaarheid snel te vergroten. Uw naam zal meer bekendheid krijgen als gevolg van het succes van de blog, en sitebezoekers zullen blijven profiteren van uw inspanningen.

Bouw een netwerk op binnen uw niche

Met gastbloggen kunt u ook netwerken met andere professionals uit de branche die uw standpunt delen. Dit is een geweldige methode om te gebruiken als je echte relaties wilt opbouwen. Anders gezegd, het is een van de meest efficiënte technieken om het doel te bereiken.

Omdat jullie allebei in hetzelfde bedrijf werken, heb je waarschijnlijk dezelfde ambities en interesses. Het is altijd nuttig om uw kennis met anderen te delen, omdat u hierdoor op verschillende manieren kunt groeien en leren.

Het spreekt voor zich dat het maken van meerdere bijdragen aan een website in plaats van één het maken van links eenvoudiger maakt. U moet contact opnemen met de eigenaar van de blog om te weten te komen hoe goed uw bijdrage is ontvangen door sitebezoekers. Het zal laten zien wat werkt en wat niet om u te helpen bij het maken van betere inhoud in de toekomst. Je kunt misschien een relatie met hen ontwikkelen die verder gaat dan het feit dat je een potentiële gastschrijver bent.

Genereert verkeer van hoge kwaliteit

Werken met de juiste sites is het meest cruciale dat u kunt doen als het gaat om gastbloggen. Een domein wordt als gevestigd beschouwd wanneer het een consistente stroom van relevante bezoekers ontvangt. Mogelijk kunt u een aantal mensen aantrekken die normaal gesproken uw site zouden bezoeken door een gastessay over hun site te schrijven.

Backlinks zijn een effectieve strategie om dit doel te bereiken. Zolang de informatie die u geeft relevant en grappig is, mag u een backlink naar uw website opnemen in de gastblogpost. Een hoogwaardige backlink van een bekende website is veel waardevoller dan 10 verbindingen van lage kwaliteit. Tenminste, Google gelooft van wel.

Samenwerking met websites die direct relevant zijn voor de branche van uw bedrijf of die in dezelfde markt actief zijn, is een cruciale stap bij het kiezen van de beste verkeersbron. Dit is waar om een ​​aantal redenen, waaronder het potentieel om dezelfde doelgroep te targeten. De algehele prestaties van uw website zullen verbeteren naarmate u meer relevante backlinks toevoegt, wat resulteert in een toename van organisch verkeer.

De merkbekendheid verbeteren

Als je meerdere gastposts schrijft, wordt je naam bekender. De kennis in dit bericht zal heel nuttig voor je zijn tijdens de vroege fasen van websiteontwikkeling. Door gastpost op bekende websites te plaatsen, kunt u profiteren van het verkeer dat deze sites ontvangen, waardoor de naamsbekendheid van uw bedrijf toeneemt.

Het is van vitaal belang om je onderzoek te voltooien voordat je een locatie of locaties kiest waar je wilt worden vermeld. Uw merk wordt gevalideerd en uw reputatie krijgt een boost als u een gastpost aanbiedt op een bekende website in uw vakgebied.

Dus als je erover hebt nagedacht om gastblogger te worden, is dit het moment.

Hoe haal je het meeste uit gastbloggen?

Het gebruik van gastartikelen op uw website kan verschillende voordelen opleveren, maar u moet zich houden aan de fundamentele best practices om negatieve gevolgen te voorkomen.

Een paar jaar geleden waren er zorgen dat Google websites die gastinhoud gebruikten zou bestraffen door hun positie in de zoekmachines te verlagen. Zelfs als deze beschrijving van het incident correct is, is deze gebrekkig. Het geschil ontstond toen Matt Cutts, een voormalig Google-vertegenwoordiger, verklaarde dat gastbloggen achterhaald was. Google wilde dit graag aan het licht brengen. Gastbloggen kan nog steeds een winstgevende benadering zijn als het goed wordt gedaan. Cutts concentreerde zijn kritiek op bloggers die informatie van lage kwaliteit verstrekten om het systeem te exploiteren.

Hoe haal je het meeste uit gastbloggen

Kies specifieke onderwerpen

Een van de meest voorkomende redenen waarom gastbloggers falen, is omdat ze zich concentreren op de platforms in plaats van op de inhoud. De doeleinden die het dient, zijn echter niet de jouwe; zij zijn de uitgevers’. Dit is een uitstekende manier om uw werk gepubliceerd te krijgen.

Het is van vitaal belang om gastblogthema’s te selecteren die u zullen helpen bij het bereiken van uw uiteindelijke doel, of dat doel nu is om verwijzingsverkeer te vergroten, SEO-prestaties te verbeteren, leads te creëren of klanten aan te trekken.

Gastbloggen is een uitstekende strategie om verkeer naar uw website te leiden, maar alleen als u thema’s selecteert die relevant zijn voor uw doelgroep. Je kunt het gebruiken, of je nu al een tijdje blogt of net begint.

Om te beginnen, maakt u een overzicht voor elke pagina op uw website die u in toekomstige gastberichten wilt benadrukken en brengt u de site als geheel op de markt. Stel een tijdschema op voor het bereiken van de huidige staat van elke pagina door gastbloggen door het bestaande SEO-verkeer te analyseren en een doel voor die pagina in te stellen. De doelstellingen van de website kunnen zowel voor de volledige site als voor specifieke pagina’s worden gespecificeerd.

Wijs een onderwerp toe aan elke doelsite dat relevant is voor uw expertisegebied en waardevol zal zijn voor bezoekers. U kunt dan tools zoals SEMRush en Ahrefs gebruiken om ideeën te genereren voor toekomstige gastartikelen (om er maar een paar te noemen).

Dit is een meta-voorbeeld en we zullen een gastblogstrategie ontwikkelen op basis van hoe we mensen kunnen overtuigen om bij te dragen aan uw website. Dit brede onderwerpgebied kan artikelen bevatten over how-to’s, thought leadership, casestudy’s en duidelijke instructies. We kunnen relevante artikelen maken voor elk soort materiaal met behulp van een reeks onderzoeksmethodologieën voor zoekwoorden.

Beslis waar je een gastpost wilt plaatsen

Waar moet uw reclame worden geplaatst? Voor je eerste gastpost wil je misschien een bekende site met een groot aantal volgers overslaan ten gunste van een minder bekende blog. Ga je gang en doe het als je je moedig voelt (zoals sommige bloggers zijn).

Overweeg een gastartikel te sturen naar een van de onderstaande websites:

  • Blogs die u momenteel regelmatig leest en waarop u zich abonneert. Omdat je al bekend bent met deze blogs en misschien opmerkingen hebt geplaatst of materiaal hebt bijgedragen, is dit de meest effectieve manier om te beginnen; de hostblogger kent je misschien al.
  • Blogs met een solide reputatie in je vakgebied waar je niet bekend mee bent. Zelfs na negen jaar schrijven ontdek ik nog steeds nieuwe en interessante websites. Onderzoek de websites die worden gebruikt door de meest bekende bloggers in uw vakgebied (in berichten, in hun zijbalk of op sociale media).

Vermijd het surfen op internet naar “gastblogmogelijkheden” en kies dan uit een lijst van honderden websites. Als het gaat om het schrijven van gasten, gaat kwaliteit boven kwantiteit: in plaats van honderden stukjes, maak je een of twee geweldige stukken voor een of twee uitstekende websites.

Lees enkele oudere gastberichten

Onderzoek blogartikelen die zijn gemaakt door niet-reguliere auteurs. In de auteursregels van sommige werken zal een substantieel “gastbijdrager”-signaal verschijnen.

Deze artikelen behandelen de volgende onderwerpen:

  • Hebben ze een generalistische denkwijze als ze geen voorkennis van het onderwerp hebben? Of zijn het ingewikkelde kunstwerken die de gemiddelde lezer moeilijk zal begrijpen?
  • Deze gegevens bieden specifieke aanbevelingen en lessen die kunnen worden geïmplementeerd? Of zijn het meer algemene zakelijke overpeinzingen?
  • Hoe moeten we het timbre van de stem begrijpen? Zijn ze objectief geschreven of bevatten ze veel persoonlijk materiaal met betrekking tot de feitelijke ervaringen van de auteur?

Tijdens het beoordelingsproces wordt u geholpen bij het vaststellen van uw eigen ideeën en onderwerpen voor gastposten.

Pitchen op gastblog

Volgens de conventionele mening moet je, om een ​​gastpost voor een blog te schrijven, bekend zijn of een connectie hebben met iemand die iemand kent.

Het enige dat nodig is, is een geweldig artikelonderwerp en een overtuigend argument voor een gastblogpost.

Bloggers zoeken de verzekering dat je het stuk kunt maken dat ze willen en dat het hun publiek ten goede zal komen. Bovendien, als u geen hoge mate van geloofwaardigheid kunt opbouwen, zullen anderen zich minder zorgen maken over uw identiteit.

Als je een blog hebt of hebt gehad, begrijp je hoe uitdagend het is om consequent nieuwe content aan te leveren. Als gevolg hiervan zullen veel bloggers uw gastartikel waarderen en zich minder zorgen maken over uw identiteit dan ze anders zouden zijn. Het belangrijkste aspect van je essay is de inhoud ervan.

Bepaalde blogs, vooral blogs die verband houden met grote nieuwsorganisaties, hebben strenge normen. De pagina met regels van 2000 woorden op sommige populaire sites is hier een goede illustratie van. Voor een kwart van deze termen is een stijlgids verantwoordelijk.

Aan de andere kant bieden sommige websites alleen de meest elementaire samenvattingen van hun beleid. Hoe dan ook, u wilt eerst de richtlijnen lezen om te weten of de specifieke blog geschikt is voor uw gastblogstrategie.

De blog waaraan u wilt bijdragen, heeft mogelijk eigen richtlijnen voor inzendingen die u moet volgen. De een leest graag het volledige boek, de ander geeft de voorkeur aan een snel overzicht. Uw geweldige concept kan worden genegeerd als u zich niet aan deze criteria houdt.

Je bent verantwoordelijk voor het verstrekken van blog-editors en bloggers met de tools die ze nodig hebben om hun last te verlichten. Begin met ervoor te zorgen dat aan alle indieningscriteria is voldaan.

Omdat de meeste websitegebruikers niet op de hoogte hoeven te zijn van de indieningsvereisten, wordt een link naar hen mogelijk niet prominent weergegeven in het hoofdmenu. Het kan moeilijk zijn om ze te lokaliseren wanneer u hun hulp wilt. Sommige inzendingen kunnen worden verborgen voor weergave op de website om het aantal bijdragen te minimaliseren.

Zoek naar een “Contact”-link in de voettekst van de website of in het menu onderaan de pagina en vind de informatie.

Bewaak je gastposts

Dit is de laatste fase van de techniek, maar sommigen beschouwen dit als de meest cruciale.

Evalueer altijd uw resultaten om te bepalen of ze zijn verbeterd sinds u met de therapie bent begonnen. U kunt kiezen uit een aantal SEO-tools en uw beslissing wordt beïnvloed door uw doelstellingen.

Met een tool als Ahrefs kun je alles volgen, van het aantal backlinks en verwijzende sites tot de prestaties van je organische verkeer. Deze tool kan u ook vertellen op hoeveel Google-zinnen de website rankt.