Tips voor content marketing die de conversie kunnen verbeteren

Tips voor contentmarketing die u kunnen helpen potentiële klanten te bereikenTips voor contentmarketing die u kunnen helpen potentiële klanten te bereiken

Content marketing kan u helpen de naamsbekendheid te vergroten, nieuwe leads te creëren, klantloyaliteit op te bouwen en meer verkeer naar uw website te trekken. Je bent succesvoller als je een goed content plan hebt. Content heeft de afgelopen jaren aan bekendheid gewonnen vanwege het vermogen om een ​​bedrijf te transformeren. Sommige bedrijven maken na tientallen jaren bestaan ​​nog steeds materialen. Daarom is goed op de markt gebrachte content van cruciaal belang geworden. Er zijn verschillende aspecten waar je rekening mee moet houden als het gaat om contentmarketing.

Personaliseer uw marketingmateriaal en geef een boodschap die relevant is voor bepaalde klanten. Om het vertrouwen van het beoogde publiek te winnen, moet het schrijven foutloos zijn en feiten en statistieken bevatten. Vanwege het gemak waarmee sociale media-informatie kan worden gedeeld, moet marketingmateriaal deelbaar zijn. Het gebruik van sites voor het plaatsen van artikelen en blogs zoals Forbes, Entrepreneur en Huffington Post om miljoenen mensen te bereiken en de geloofwaardigheid van uw materiaal op te bouwen, is een uitstekende manier om uw boodschap te verspreiden. Als je deze strategieën toepast, kan content-based marketing een succes worden.

Maak content van virale ideeën

Maak content van virale ideeënHet meest uitdagende aspect van het beroep van veel mensen is het bedenken van nieuwe content ideeën. Bij hun besluitvorming stellen ze kwantiteit boven kwaliteit. Prioriteit geven aan delen is cruciaal in elk content marketingplan. Verhoog het aantal personen dat uw materiaal bekijkt en u trekt meer bezoekers en consumenten aan. Het uiteindelijke doel van contentmarketing is dat uw materiaal viraal wordt. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is viraal materiaal niet het resultaat van toeval.

  • Wat maakt andere mensen aan het lachen?
  • Hoe start je een discussie in jouw vakgebied?
  • Hoe dwing je je publiek om te handelen?
  • Voeg een video of ander in het oog springend materiaal toe.
  • Welke van je werken is het meest succesvol geweest?
  • Moet je korte of lange artikelen publiceren voor je lezers?
  • Is uw materiaal gedeeld door beïnvloeders uit de branche?
  • Wanneer is het beste moment om iets naar buiten te brengen?
  • Wat moet je met je werk doen?

“Imiteer” wat eerder heeft gewerkt en maak het je eigen. Maak een lijst van de meest invloedrijke auteurs van content, website-eigenaren en branchebloggers in uw niche. Ontdek en lees hun meest succesvolle blogposts en artikelen, en pas vervolgens hun onderwerp- en kop methoden toe om nieuwe, deelbare content te genereren.

Maak diepgaande content

Maak diepgaande contentHeb je gehoord dat bezoekers verbinding maken met je website als deze veel informatie bevat?

Volgens wat we hebben gehoord, zijn diepgaande artikelen een geweldige strategie om backlinks te verkrijgen en de resultaten van zoekmachines te vergroten.

Backlinks worden door Google gebruikt om de positie van een pagina te berekenen. De aanwezigheid van Rankbrain en de kwaliteit van de content. De semantiek en fijne kneepjes van een stuk materiaal bepalen de kwaliteit ervan (daar willen we het nu mee hebben)

De term ‘diepgaand’ verwijst naar ‘volledigheid’, niet naar ‘partijdigheid’. Alle kwaliteiten en kenmerken van iets zijn aanwezig.

Korte artikelen met veel informatie komen veel voor. Is het mogelijk om een ​​blogartikel van 3.500 woorden samen te stellen? Proberen de lege plekken op te vullen met woorden en zinnen is zinloos.

Doe uitgebreid onderzoek en studie. Gebruik componenten zoals opsommingstekens en alinea’s om uw werk leesbaarder te maken. Diepgaande artikelen zijn eenvoudig te schrijven.

Maak deelbare koppen

Maak deelbare koppenGeen enkele hoeveelheid arbeid zal de interesse van lezers kunnen wekken als de titel niet aantrekkelijk is. Als ze uw interesse niet wekken, zijn ze uw tijd waarschijnlijk niet waard. Inhoudelijke onderwerpregels zijn ook belangrijk.

In het hyper competitieve marketinglandschap van vandaag is het creëren van aantrekkelijke blog- en e-mailonderwerpen een belangrijk onderdeel van elk content marketing plan.

Het is moeilijk om originele blogberichten te bedenken. Het schrijven van aansprekende koppen vereist een goed begrip van de emoties van uw doelgroep. Aansprekende koppen kunnen u helpen meer bezoekers aan te trekken als u een website of blog met betrekking tot gewichtsverlies (CTR) beheert.

Maar hoe zit het met uw e-mails?

Elke dag, als je op ons lijkt, krijg je veel e-mails. Als u de overgrote meerderheid van de e-mails die u ontvangt niet opent, loopt u talloze mogelijkheden mis om met uw collega’s en klanten te communiceren.

Volgens The Radicati Group Inc. zouden er in 2017 wereldwijd 4,9 miljard e-mailaccounts in gebruik zijn. Elke dag worden er meer dan 205 miljard e-mails verzonden, en dat aantal zal naar verwachting stijgen tot 246 miljard in 2019.

Je opent alleen een e-mail met een intrigerende onderwerpregel, net zoals je alleen een blogartikel opent met een intrigerende onderwerpregel.

De meerderheid van je volgers zal je blogs niet lezen als je ze promoot op sociale media als onderdeel van je content marketing plan.

Meer dan 80% van de mensen zal uw koppen minstens één keer lezen. Het belang van koppen bij het trekken van bezoekers en het promoten van uw bedrijf kan niet genoeg worden benadrukt.

Zelfs als de meeste mensen niet doorklikken, helpen de afbeelding en titel die aan uw merk zijn gekoppeld, u eraan te herinneren. Als gevolg hiervan moeten ze formidabel zijn. Ze moeten in staat zijn om snel de relevantie van de kwestie uit te drukken en tegelijkertijd de aandacht van de lezer vast te houden.

Gebruik het AIDA-model

Gebruik het AIDA-modelIn marketing, reclame en verkoop wordt het AIDA-model gebruikt om alle stadia van de koopervaring van een klant te targeten, van het vinden van een product tot het doen van een aankoop.

De klantreis is opgedeeld in vier segmenten.

  • Bewustzijn
  • Interesse
  • Verlangen
  • Actie

Gebruik multimediakanalen om uw publiek te bereiken

Gebruik multimediakanalen om uw publiek te bereikenMultimediamarketing streeft ernaar om uw boodschap onder zoveel mogelijk mensen te verspreiden en tegelijkertijd de naamsbekendheid te vergroten. Naast sociale media omvat het ook radio, gedrukte commercials, direct mailings en e-mailmarketing.

Ook al hebben ze veel succes gehad met conventionele media, toch aarzelen veel bedrijven om digitale middelen in te zetten. Volgens het Pew Research Center gebruikte 62 procent van de Amerikaanse volwassenen hun smartphone om informatie te zoeken of een transactie te doen in de voorgaande maand. Als het gaat om het organiseren van een zakenreis, nemen smartphonegebruikers 30% van het besluitvormingsproces voor hun rekening.

Het moment is aangebroken om de één kanaalsmarketing los te laten. Bedrijven die in alle marktsituaties willen gedijen, omarmen multimediamarketing. Hier zijn de zeven belangrijkste richtlijnen voor multimediamarketing.

Om de meest effectieve berichtencombinatie te identificeren, moeten multimediamarketeers herhaaldelijk testen. Gebruik eerdere campagnes als leermiddel en gebruik nieuwe technologieën en kanalen om uw ROI te verhogen. Multimediamarketing is tijdrovend.

De verscheidenheid aan media en kanalen die toegankelijk zijn voor bedrijfseigenaren kan ontmoedigend zijn. U kunt campagnes ontwikkelen die passen bij uw individuele eisen, zoals budget, doelgroep en bedrijfsdoelen, met zoveel opties.

Curatie van virale content

Curatie van virale contentAls onderdeel van een holistische content marketing strategie resulteert content curatie in meer lezers of kijkers, verbeterde consumenteninteractie, hogere rankings in zoekmachines, verhoogde merkzichtbaarheid en meer websiteverkeer. Het is het proces om door vele mediabronnen te zoeken om de meest relevante informatie voor uw publiek te vinden, die content te kiezen en te rangschikken en deze vervolgens naar uw publiek te verspreiden via e-mailnieuwsbrieven of posts op sociale media.

Overal liggen kansen. Als gevolg hiervan, terwijl sommige adverteerders veranderingen in het gedrag van klanten kunnen voorzien, spelen anderen een inhaalslag. Erger nog, je kunt een leven van onwetendheid leiden.

Het voorspellen van marketingtrends vereist geen mystieke vaardigheden, maar het vereist wel branche-expertise. U kunt markttendensen gemakkelijker herkennen als u uw doelgroep goed begrijpt.

Beoordeel uw CTA-knoppen

Beoordeel uw CTA-knoppenU hoeft niet te raden wat klanten zal aanspreken en converteren om een ​​succesvolle marketeer in het digitale tijdperk te worden; u kunt testen voor realtime, bruikbare resultaten.

A/B-testen (ook wel split-testen genoemd) onderzoekt de prestaties van twee varianten van dezelfde pagina op uw website, app of CTA.

Voor statistieken en optimalisatiedoeleinden moet alles A/B-getest zijn. De meeste bedrijven missen echter de nodige tijd en geld.

A|B-testen, die conversies tot 25% kunnen verhogen, worden vaak afgewezen omdat er slechts één bijgewerkte component tegelijk wordt onderzocht, waardoor het onmogelijk is om te bepalen wat de verandering veroorzaakt.

Het idee dat zelfs kleine wijzigingen een aanzienlijke impact kunnen hebben op A/B-testen is fantastisch. Dus, waar beginnen we? Onderzoek eenvoudig uw CTA’s.

Het krijgen van bezoeken aan hun website is slechts het begin van de internetmarketinginspanningen van veel organisaties. U wilt dat bezoekers van uw bestemmingspagina actie ondernemen.

Zorg ervoor dat uw pagina niet saai is, zodat mensen niet al na een korte blik weggaan. Als u wilt dat uw klanten meedoen, aanvullende informatie zoeken of andere acties ondernemen, moet u hun aandacht trekken en vasthouden.

Overtuig ze om op uw pagina te blijven, zodat ze hun onderzoek kunnen voortzetten. Conversieratio-optimalisatie (CRO) is essentieel om nieuwe bezoekers naar uw website te trekken.

Let op het gebied boven de vouw van uw content

Let op het gebied boven de vouw van uw contentHet was gebruikelijk in de vroege jaren 2000 om bezoekers te begroeten met een enorme call-to-action (CTA) zodra ze op een pagina aankwamen. Om te beginnen hoeven bezoekers niet direct een keuze te maken. Bezoekers worden aangemoedigd om verder te lezen als ze content boven de vouw zien. De uitdrukking “boven de vouw” werd bedacht door kranten. Er zijn geen advertenties of koppen aan de boven- of onderkant van de pagina.

Boven de vouw is bedoeld om bezoekers van de site over te halen de site verder te verkennen en misschien een aankoop te doen.

Leads worden gegenereerd door “strategische” informatie onder de vouw. Klanten die geïnteresseerd zijn in uw bedrijf zullen uw website bezoeken en, als ze het leuk vinden wat ze zien, verder betrokken raken.

Het materiaal dat boven de vouw wordt weergegeven, bepaalt de toon, het uiterlijk en de algehele indruk van uw website. Het is essentieel dat het aansluit bij de andere visuele en taalkundige aspecten. Denk aan de titel van een boek. De titel van het verhaal, die nog moet worden uitgelegd, trekt de aandacht van de lezer.

Maak gebruik van de mogelijkheden om als gast te schrijven

De mogelijkheid om backlinks te beheren is een van de SEO-voordelen van gastauteurs.

Het belangrijkste aspect van SEO zijn backlinks. Zoekmachines gebruiken backlinks om op een domein te “stemmen”.

Volgens Google zijn links nog steeds een belangrijk ranking-element.

Google rangschikt webpagina’s op basis van hun relevantie voor een bepaald onderwerp met behulp van ankertekst.

Ankertekst wordt door zoekmachines gebruikt om de content van een website beter te begrijpen. Dit verhoogt de keyword ranking van een pagina in zoekmachines.

U krijgt een ankertekstlink als u redacteuren content geeft om te plaatsen. Wees voorzichtig om het niet te overdrijven. Topische ankers moeten worden gebruikt in plaats van ankers voor exact zoeken om long-tail-zoekwoorden te vergroten.

Andere strategieën voor het bouwen van links verbieden het gebruik van ankertekst in gastbloggen. Gastbloggen is een geweldige strategie om links naar e-commercewebsites, productpagina’s en andere niet-linkpagina’s op te bouwen.

Het is een van de meest efficiënte manieren om de marketingprestaties te verbeteren, samen met sociale media, e-mailmarketing, zoekmachineoptimalisatie en pay-per-click-advertenties. Als gevolg hiervan is gastschrijven op verschillende manieren voordelig.

Hierdoor komen er steeds meer mensen naar de website.

U kunt ervoor zorgen dat meer mensen uw website bezoeken door een slimme opmerking te schrijven op een geweldig blogstuk dat de aandacht trekt van invloedrijke mensen in uw vakgebied. Met de geavanceerde gastbloggen pluk je deze kansen:

Verhoogt de betrouwbaarheid

Mensen zullen je vertrouwen als bron als je blogposts goed geschreven zijn en boordevol nuttige informatie staan. Mensen zullen terugkeren naar uw website en loyale klanten worden als ze zien dat u hen helpt.

Verhoogt het aantal websites dat verbinding maakt met de uwe.

Gastbloggen faciliteert linkbuilding. Zorg ervoor dat de connecties in je auteursbiografie duidelijk en relevant zijn als je wilt dat meer mensen het lezen. De ankertekst moet de doel zoekwoorden voor uw site bevatten.

Het maakt netwerken makkelijker.

Als gastblogger voor een bekende website kun je mogelijk invloed uitoefenen op wat mensen kopen. Ondanks dat de meeste mensen het druk hebben, is het een goed idee om je producten en diensten aan een bepaalde groep te verkopen.

Als uw blog het populairst is in uw sector, kunnen mensen die u volgen op sociale media op een site waar u gastblogger bent, naar uw blog verhuizen. Ze zullen kennis nemen van je posts op social media. Uw berichten worden weergegeven in de sociale inboxen van hun e-mailabonnees, wat u kan helpen uw mailinglijst te laten groeien.

Het opent de deur naar nieuwe commerciële kansen.

Mensen die op zoek zijn naar nieuwe zakelijke kansen zullen je vinden als je een waardevolle post op een prominente website plaatst.

U moet een gastblog schrijven als u uw bedrijf wilt laten groeien. Het zal niet gemakkelijk zijn, maar je kunt het doen als je luistert naar wat anderen zeggen over jouw sector op blogs en nuttige adviezen geeft aan potentiële klanten.