Prioriteiten voor kleine tot middelgrote bedrijven Contentmarketing in 2022

Prioriteiten voor kleine tot middelgrote bedrijven Contentmarketing in 2022

Bedrijven hebben geen idee hoe ze de effectiviteit van hun contentmarketing moeten beoordelen.

Individuen en bedrijven in zowel de B2B- als de B2C-sector zullen tegen 2022 meer geld moeten investeren en experimenteren met nieuwe soorten content.

We hebben meer dan 800 professionals uit de sector ondervraagd om een idee te krijgen hoeveel content marketeers van plan zijn te besteden aan content in 2022 en daarna.

Geldgrootte vereist teamgrootte

Geldgrootte vereist teamgrootte

In eerdere lijsten met dingen die u moet doen om de resultaten van uw zoekmachine te vergroten, is geschreven content behoorlijk belangrijk. Blogs en andere geschreven content bleven daarentegen van belang voor een breed scala aan organisaties. Bedrijven, zowel B2B als B2C, besteden de productie van content uit, zodat ze zich kunnen concentreren op het uitvoeren van hun activiteiten.

Volgens hun bevindingen werd ongeveer 80% van degenen met een tevreden personeelsbestand van 10 of minder onderzocht. Bedrijven zijn zich meer dan ooit bewust van de noodzaak van nieuwe en unieke content: Ongeveer 52% is van plan om in de toekomst meer makers van content te werven om hen te helpen bij hun werk.

Zesenzestig procent van de respondenten gaf aan meer dingen te willen produceren. Budgetten nemen ook toe, maar er gaat meer geld naar content producenten dan naar programma’s en platforms.

Prioriteiten voor contentmarketing voor B2B

Mensen die werken voor bedrijven die weten hoe ze content goed moeten gebruiken, gebruiken er veel van. Het gaat van het begin van de trechter tot het einde van het afrekenproces.

De meeste mensen die werden gevraagd, zeiden dat ze een soort media gebruiken om de boodschap te verspreiden.

Meer dan 90% van de tijd is het doel de aandacht van mensen te trekken en vertrouwen op te bouwen, 79% om het publiek voor te lichten en 68% om de volgende generatie leiders op te bouwen.

Met 64 procent meer geld verdienen.

Als je een Fiverr Business-account hebt, kan je team samenwerken en delegeren aan de beste freelancers ter wereld om aan je behoeften te voldoen.

Content prioriteiten voor B2C

In het deskundigenonderzoek gebruikte 84 procent van de respondenten materiaal om de naamsbekendheid te vergroten. Ongeveer 78% van het geld zal worden gebruikt om het grote publiek voor te lichten. 70 procent voor het opbouwen van vertrouwen, 60% voor het genereren van leads en 40% voor loyaliteit. De omzet steeg met 56%.

Met 91 procent van de respondenten die blogs onderhoudt, beschikken bedrijven over de best verteerbare en doorzoekbare informatie.

In termen van gebruikersinteractie presteerden sociale media met 88 procent beter dan e-mailnieuwsbrieven. Casestudy’s worden door 58% van de respondenten gebruikt voor lange content, evenementen en webinars door 53%, eBooks door 52% en whitepapers door 38%.

Ondanks hun hoge betrokkenheid kiest slechts 69% van de deelnemers ervoor om video te bekijken.

Content prioriteiten voor B2C

Verspreiden van de content naar de juiste partij

Zelfs als een bedrijf uitstekende content maakt, is het nutteloos, tenzij de mensen die het willen zien het zien.

Eigen kanalen, zoals bedrijfswebsites en sociale media, zijn volgens respectievelijk 90 procent en 83 procent van de ondervraagden de meest favoriete manier om reclame voor je merk te maken.

E-mails aan huidige klanten stonden op de derde plaats op de lijst van de meest populaire manieren om op de markt te komen, gevolgd door alleen sociale media (62 procent) en zoekadvertenties (42 procent) (49 procent).

LinkedIn was het eerste platform dat gebruikers gebruikten voor business-to-business en business-to-consumer sociale netwerken. LinkedIn is volgens Parse verantwoordelijk voor 1% van al het sociale-mediaverkeer naar een website.

Veel berichten op sociale-medianetwerken zoals Facebook zijn zowel gekocht als organisch. 89 procent van het verkeer op deze sites kwam van gesponsorde en organische berichten.

Hoewel Instagram en Tik Tok populair zijn onder jongeren, genereren ze niet veel verkeer voor bedrijven.

De ideale geplande content typen

De ideale geplande content typen

Blogs en posts op sociale media zijn de meest voorkomende en gemakkelijkste soorten materiaal om te maken.

Als ze het geld hadden, zouden B2C- en B2B-bedrijven liever investeren in video en content in langere vorm.

Het aantal individuen dat lid wordt van online communities zoals YouTube, Facebook en Twitter is enorm.

De kosten van het maken en bewerken van video’s zijn voor veel mensen onbetaalbaar. Het gebruik van live feeds, telefoons en kleine camera’s om gebeurtenissen te documenteren is meer guerrilla van aard geworden.

Deze technologieën worden al in het bedrijfsleven gebruikt om goederen, activa en evenementen te verkopen. Bedrijven zijn klaar voor nieuwe middelen om hun boodschap over te brengen, waaronder video, eBooks en infographics, naast traditionele geschreven woorden.

Content groei is fantastisch, maar alleen als het meetbaar is.

Content planning kan een uitdaging zijn, omdat het onmogelijk kan zijn om te voorspellen hoeveel geld uw contentmarketing initiatieven zullen opleveren. De meeste organisaties volgen en begrijpen statistieken, maar slechts de helft van hen doet dat. De andere helft niet.

De meest voorkomende techniek om te bepalen of iets functioneert, is het tellen van het aantal mensen dat een pagina bezoekt. Klanten die een website bezoeken worden geregistreerd, maar hun transacties en de stappen die ze nemen om koper te worden niet.

U kunt bezoekers naar uw website lokken, maar ze kunnen niets kopen.

Als je in 2022 je systeem niet verandert, loop je veel mis op het gebied van content teams en afwisseling.

Zowel klanten als organisaties hebben baat bij een goed uitgevoerde content-based marketingstrategie.

Prioriteit geven aan contentmarketing trends in 2022

Er is nog nooit een beter moment geweest om meer te weten te komen over trends in contentmarketing en hoe u uw content aantrekkelijker kunt maken voor uw klanten dan nu. Waar moet je op letten in 2022:

Contentmarketing heeft in minder dan tien jaar een lange weg afgelegd en bestaat nog niet eens zo lang.

Maak een online winkel en betaal voor Google-advertenties. Je kunt niet verwachten dat mensen je alleen vinden en naar je winkel komen. U zult merken dat contentmarketing in 2022 een stuk nauwkeuriger, nauwkeuriger en grondiger zal zijn dan nu het geval is.

Prioriteit geven aan contentmarketing trends in 2022

Iedereen in een B2B-marketingteam heeft nu iemand die content kan schrijven over wat ze doen. Het is niet mogelijk om namaakgoederen te hebben. Vervolgens moet videomateriaal, virtuele evenementen of een redactioneel plan dat alle soorten content omvat, niet alleen tekst, worden gebruikt in plaats van alleen tekst te schrijven.

Om aan de slag te gaan, heb je een blog, grafische en video-content, e-mailmarketing en een goede strategie voor sociale media nodig om mensen je content te laten lezen. Zorg ervoor dat uw website een goede klantervaring heeft, zodat mensen er keer op keer naar terug zullen komen om het te gebruiken.

Contentmarketing Investeringsprioriteit

Zorg ervoor dat u dit groeiende onderdeel van uw marketingstrategie niet over het hoofd ziet. Meer dan de helft van de door het Content Marketing Institute ondervraagde marketeers zei dat ze verwachtten hun uitgaven voor contentmarketing in 2021 te verhogen, en twee derde zei dat ze hun uitgaven in 2022 nog meer wilden verhogen.

De uitgaven aan contentmarketing zijn omhooggeschoten. Wat is hier het verhaal? Wanneer individuen elkaar niet persoonlijk kunnen ontmoeten of niet kunnen samenwerken, moeten bedrijven vertrouwen op effectieve websites en content om hun gedachten door te zetten.

Pop-up advertenties en video’s zijn steeds irritanter geworden naarmate de internetmarketingactiviteiten zich ontwikkelen. Ze willen langdurige partnerships aangaan met bedrijven die voor hen relevant en betekenisvol zijn. Het rendement op investering (ROI) voor contentmarketing strategieën die zich richten op materiaal van hoge kwaliteit is aanzienlijk hoger dan voor advertenties van slechte kwaliteit.

Contentmarketing in lange vorm

Voorheen kon je een artikel van 300 woorden maken dat bovenaan elke pagina met zoekresultaten van zoekmachines zou verschijnen. Je kunt niet meer. Die dagen zijn er echter niet meer.

Het is redelijk dat zoekmachines de voorkeur geven aan langwerpige informatie boven sensatiezucht, aangezien het hun primaire doel is om mensen te helpen antwoorden op hun zorgen te vinden. Transactionele zoekopdrachten, zoals winkelen, blijven een winstgevende bron van inkomsten voor het advertentiebedrijf van Google.

Als het echter om informatie gaat, geven de meeste mensen er de voorkeur aan deze van een betrouwbare bron te verkrijgen. Dit geeft aan dat content providers behoorlijk ontevreden zullen zijn over deze trend. Artikelen met minimaal 1.000 woorden zijn vaak superieur aan artikelen met een lager aantal woorden. U kunt ervoor zorgen dat uw content aansluit bij uw doelgroep door een redactioneel plan te maken.

Video Content Quantity

Naarmate zoektechnologieën en natuurlijke taalverwerking verbeteren, kunt u meer video’s verwachten. Video is effectiever en fascinerender voor harde informatie, omdat het kan worden bekeken terwijl u andere dingen doet of terwijl u onderweg bent.

Het Internet of Spoken and Natural Language Processing stelt robots ook in staat om onderweg audio-opnames te evalueren, zodat ze dit ook kunnen doen. Als u de resultaten van uw zoekmachine wilt verbeteren, is video een uitstekende manier om dit te doen. Het gebruik van video om uw publiek een verhaal te vertellen, is een uitstekende methode om met hen in contact te komen.

Uitstekende en creatieve content maken

Het legt een enorme druk op creatieve content teams over de hele wereld. Meer dan de helft van de ondervraagden zei dat ze meer moesten werken sinds de uitbraak in maart 2020 een hoogtepunt bereikte. Meer dan de helft van de marketingbedrijven wil creatiever werk kunnen doen en aan meer projecten kunnen werken.

Als B2B content marketeer heb je 70% van de tijd met dit vraagstuk te maken. Veel content marketeers worstelen met design en visuele content, en 52% zegt dat ze tot vijf revisies moeten maken voordat een stuk af is. Volgens 54% van de respondenten is de vertraging te wijten aan te veel projecten.

Intern team voor de kwaliteits content

Omdat het een enorme hit is, denkt 51 procent van de bedrijven dat ze de ontwikkeling van content in 2021 zullen uitbesteden. Mensen buiten het bedrijf hebben moeite om hun product, merk en boodschap te begrijpen. Eigen schrijvers hebben de voorkeur van 24% van de bedrijven, maar ze kunnen te duur, te druk of helemaal niet aanwezig zijn.

Tegen 2020 zal een derde van de bedrijven die voorheen afhankelijk waren van externe content leveranciers, hun eigen content gaan produceren. Bedrijven breiden hun creatieve teams uit om hun content beter te kunnen beheren. Deze tendens zal naar verwachting aanhouden tot 2022, wanneer het nog meer zal voorkomen.

Voice and Image Search

Spraakassistenten zoals Siri, Alexa en Google Assistant zullen de komende jaren steeds wijdverbreid worden. Het gebruik van voice search is een millenniumtrend. Tegen het einde van 2024 zullen wereldwijd 8,4 miljard spraakapparaten in gebruik zijn, met een waarde van $40 miljard voor spraakaankopen. U kunt de zoekmachineoptimalisatie (SEO) verhogen door meer natuurlijke taal te gebruiken.

Als je Google vraagt welke blenders het beste zijn, krijg je de volgende resultaten. Bovendien wordt verwacht dat de evolutie van visueel zoeken zich zal voortzetten. Pinterest, Amazon en Google zijn allemaal zoekmachines met alleen afbeeldingen die gebruikmaken van visuele herkenningstechnologieën. Veel mensen denken dat het tegen 2025 $ 40 miljard zal bereiken.

Content Marketing interactiviteit

Interactieve content scoorde een paar jaar geleden hoog in de zoekresultaten en zal dat nog lang blijven doen. Marketeers gebruiken het nu en 88% is van plan het in de toekomst te gebruiken. Een goed uitgevoerde campagne zal de interesse van kijkers wekken, ze verleiden om deel te nemen en het aantal mensen dat kijkt vergroten. Opiniepeilingen en quizzen op sociale media zijn een geweldige methode om onmiddellijke feedback van uw consumenten te krijgen en ze met u te laten communiceren.

Ze kunnen ook worden gebruikt in blogs en landingssites om leads te genereren en bezoekers betrokken te houden. Bandersnatch bestaat al een tijdje, maar interactieve films met CTA’s worden steeds populairder. Klanten genieten ervan omdat het hen een gevoel van controle over het proces geeft, volgens Marketing Charts (wat ze zijn).

Hybride evenementen

Er zijn sinds de uitbraak geen nieuwe concerten meer geweest en de industrie als geheel is veel minder actief geweest. Gedurende de tijd die nodig was om alles opnieuw op te bouwen en opnieuw aan te sluiten, keerde alles terug naar normaal en werkte alles weer. Klanten eisten meer dan alleen een online aanwezigheid, dus ontstond er een nieuw soort contentmarketing.

De nieuwe stijl is ontstaan door fysieke en virtuele activiteiten te combineren. Volgens Bizzabo zullen de meeste marketeers geld uitgeven aan virtuele evenementen, maar ze zullen live-evenementen niet volledig vervangen. Zorg ervoor dat u en uw publiek effectief communiceren. Als je dit jaar nieuw bent bij evenementen, begin dan met online om een gevoel voor ze te krijgen (webinars, online conferenties of livestreams).

Klantgerichte content

Trends in contentmarketing worden gebruikt om te bepalen of uw klanten er al dan niet van profiteren, zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen. Vraag jezelf bij het ontwikkelen van een nieuw bedrijfsplan voortdurend af: “Wie dien ik?” Waar ervaren ze precies problemen mee? “Hoe moet ik verder gaan?”

Door deze vragen te beantwoorden, kunt u uw materiaal voor elke consument personaliseren en hen een service bieden die is afgestemd op hun behoeften. Het wordt gebruikt om bijvoorbeeld de resultaten te verbeteren van personen die e-mails versturen. Personalisatie van marketing kan nuttig zijn (en leven).