Op de juiste manier een merkopbouwende blogstrategie creëren

Op de juiste manier een merkopbouwende blogstrategie creëren

Wat is de allerbelangrijkste factor in het succes van een bedrijf? De winst geeft de groei van het bedrijf aan sinds de oprichting als gevolg van stijgende verkopen.

Als u een boost in de verkoop of andere belangrijke doelen wilt zien, moet u eerst een gunstige reputatie voor uw bedrijf in de branche opbouwen.

Hoe meer mensen uw merk kennen, hoe meer ze geneigd zijn om bij u te kopen.

U kunt een aantal marketingtechnieken gebruiken om de aandacht van uw doelgroep te trekken. Bloggen is een van deze strategieën.

Bloggen is een essentieel onderdeel van elke marketingstrategie, omdat het verkeer genereert en uw bedrijf een concurrentievoordeel geeft.

Hier zijn een handvol van onze favoriete strategie-ideeën om u te helpen beginnen.

Maak een budget voor je blog

Maak een budget voor je blog

Wanneer u een blog maakt, moet u ten minste deze items budgetteren:

  • Webhosting
  • Plug-ins
  • Advertenties op sociale media
  • E-mail nieuwsbrieven
  • Visuele inhoud
  • Podcast
  • Anderen

Uw uitgaven stijgen evenredig met uw inkomen. Inderdaad, 51% van de marketeers verwacht in de nabije toekomst hun uitgaven voor content productie te verhogen.

Als u in het begin niet genoeg tijd of geld inzet, loopt u het risico uw resultaten te ondermijnen.

Andere items om op te nemen

De operationele kosten van je blog zullen stijgen. U heeft de mogelijkheid om een ​​winkel te openen of te adverteren op uw website, aan beide zijn kosten verbonden. Neem deel aan blogconferenties en andere netwerkmogelijkheden. Er zijn verschillende methoden om uw personeelsbestand uit te breiden.

Dit alles moet in uw budget worden opgenomen en de uiteindelijke kosten worden bepaald door uw niveau van bloggen. Onder de goedkope mogelijkheden zijn de volgende:

Kosten van productiviteit van medewerkers

Volgens Dave Ramsey’s EntreLeadership* moet je zo snel mogelijk een zakelijk noodfonds en een bankrekening voor je zakelijke blog opzetten.

Uw website genereert misschien een flink bijverdienste, maar het is onvoldoende om in aanmerking te komen voor gratis controle bij de meeste banken. Als gevolg hiervan moet u mogelijk een zakelijke PayPal-rekening openen.

U kunt een bedrijfsbetaalpas (vergelijkbaar met een typische zakelijke debetkaart) met PayPal gebruiken om te betalen voor alle aankopen, online of niet, en om klanten te factureren en betalingen te innen wanneer ze verschuldigd zijn (een van mijn favoriete functies!).

Het probleem is dat sommige mensen misschien geen bank vinden waar ze een noodfonds kunnen openen. Sommige mensen konden geen automatische betalingen instellen vanaf mijn zakelijke spaarrekening omdat PayPal geen routeringsnummer heeft.

Hoe schokkend dit ook is, niemand mag de noodfondsen van zijn bedrijf opgeven. Als u hetzelfde probleem ondervindt, kunt u deze truc overwegen.

Terwijl u wacht tot uw blog genoeg geld opbrengt om de kosten van een zakelijke betaal- en spaarrekening te rechtvaardigen, neemt u het geld op en bewaart u het voor noodgevallen.

Plan van tevoren en zet elke maand geld opzij voor het noodfonds van de blog van uw bedrijf.

Het vaststellen van een budget voor uw bedrijf is een eenvoudige manier om te hoge uitgaven te voorkomen. U kunt plannen voor de toekomst en selecteren wanneer u nieuwe dingen wilt uitbrengen met behulp van een budgetteringstool.

Heb je een budgetsjabloon nodig voor je blog? Je kunt de gratis bronnen overal op internet vinden. Bewaar echter alleen wat voor u relevant is.

Definieer uw doelgroep

De groep personen aan wie u uw goederen wilt verkopen, wordt uw doelmarkt genoemd. Vanwege hun interesse in jouw spullen, kunnen deze mensen sommige van jouw interesses delen, maar je moet er niet vanuit gaan dat ze dat doen.

Hoewel sommige van uw huidige klanten in deze behoefte kunnen voorzien, moet er altijd ruimte zijn voor uitbreiding op welk gebied u ook kiest.

Klanten kunnen onder meer plantenliefhebbers, nieuwe ouders en goedgeklede gepensioneerden zijn. Het zal demografisch en psychologisch worden beoordeeld.

Demografische en psychografische gegevens kunnen u helpen uw doelgroep beter te begrijpen. Een vrouw die in Chicago ongeveer $ 60.000 per jaar verdient, is een demografische groep; maar iemand die R&B, avontuur en wintersport waardeert, is psychografisch.

Definieer uw doelgroep

Individuen kunnen worden ingedeeld op basis van verschillende factoren, zoals hun leeftijd, woonplaats en gezinsstructuur, evenals hun inkomen, opleiding, geboorteplaats, beroep en etnische afkomst.

De acties, opvattingen en voorkeuren van een individu kunnen allemaal bijdragen aan de vorming van hun persoonlijkheid. Het is redelijk om deze kenmerken bij een groot aantal mensen op te merken, maar vermijd overgeneralisatie.

Onderzoek via sociale media en diepte-interviews kunnen bijvoorbeeld helpen om vooroordelen over een groep mensen te weerleggen.

Hoewel uw huidige klanten misschien niet uw ideale demografie zijn, zijn ze een geweldige plek om te beginnen. Het is mogelijk om geografisch te categoriseren en uw kernklantenbestand te ontdekken door adressen en terugkerende klanten te gebruiken.

Analyseer uw gegevens op trends en succesvolle technieken om op de markt te concurreren. Waar en hoe vinden ze hun klanten?

Als u nog geen klantenbestand heeft, is het van cruciaal belang dat u uw concurrenten begrijpt. Denk na over uw product en de stappen die nodig zijn om toegang te krijgen tot een wereldwijde markt om u te helpen bij het nemen van een andere cruciale beslissing: lokale of wereldwijde focus?

Definieer de doelen van uw contentstrategie

Deze strategie maakt gebruik van inhoud (audio, visueel en/of geschreven) om zakelijke doelen te bereiken. Elke fase van de verkooptrechter kan profiteren van een goed uitgevoerde contentstrategie.

Het is niet gebruikelijk dat bedrijven een uniforme contentstrategie implementeren voordat ze een nieuw contentmanagementsysteem aanschaffen.

Creëer een consistente contentstrategie voordat u een nieuw systeem kiest. Het plan stelt de mogelijkheden en zakelijke behoeften van uw nieuwe systeem vast.

Als je Unified Content Strategy nog niet kent, kun je eerst het concept ervan bekijken en vervolgens teruggaan naar dit bericht.

Het is nooit te laat om na te denken over uw online aanwezigheid. In ieder geval zal een goed doordachte contentstrategie uw huidige systeem helpen slagen. Nadat u het systeem heeft geïmplementeerd, kunt u het aanpassen aan uw individuele behoeften.

Zonder te investeren in nieuwe technologie is het mogelijk om een ​​uniforme contentstrategie te ontwikkelen. Maak gebruik van de huidige tools en bronnen om uw teams te helpen content te creëren die consistent, herbruikbaar en modulair is.

Focus op merkrelevante inhoud

Om succesvol te zijn, moet een merk een emotionele band opbouwen met zijn doelgroep.

Netflix biedt een plezierige ervaring; rijden in een Tesla zorgt voor een plezierige ervaring; en winkelen bij Whole Foods Market biedt een plezierige ervaring.

Concentreren op de relevantie van je merk loont. Het zal de ontwikkeling en winstgevendheid van uw bedrijf helpen door de kosten voor het werven van klanten te verlagen en de levenslange waarde van de klant te vergroten.

Deelnemers aan onze community werkten samen om merkrelevantie te behouden.

Emotionele connecties met klanten zijn belangrijker dan ooit. Bedrijven kunnen ethische en inspirerende advertenties gebruiken die relevant zijn voor hun pijnpunten en een emotionele band met hen hebben, zodat ze zich normaal en gerustgesteld voelen.

Om klanten te betrekken, moet u eerst hun vereisten begrijpen voordat u hoogwaardige inhoud maakt en distribueert die hen op elk punt van het klanttraject aanspreekt.

Kennis hebben over uw branche

Kennis hebben over uw branche

Beiden worden regelmatig in de buurt gespot. Het is raadzaam om uw kennis aan te tonen door inzichtelijke vragen te stellen terwijl u reclame maakt voor een bedrijf in plaats van ingrijpende beweringen te doen.

U kunt meer ontdekken over de behoeften van uw potentiële klanten als u de juiste vragen stelt. Het bespreken van zorgen die u kunt oplossen, kan ook helpen om een ​​goede verstandhouding op te bouwen.

In plaats van aan te nemen dat de klant hun behoefte aan uw service begrijpt, kunt u vragen stellen om te leren hoe u hen kunt overtuigen. U kunt uw branchekennis en verkoopeffectiviteit verbeteren door de juiste vragen te stellen.

Effectieve verkooppresentaties hebben plaats gemaakt voor een meer genuanceerde aanpak. Individuen kunnen internet gebruiken om meer te weten te komen over hun opties, en de jouwe is daar ongetwijfeld een van.

Om het unieke karakter van uw service te benadrukken en hoe deze een potentiële klant ten goede kan komen.

Ze begrijpen hun markt, de personen met wie ze werken en de voordelen van hun product of dienst voor het bedrijf aan wie ze pitchen.

Dit vereist een grondige kennis van zowel uw eigen onderneming als die van uw potentiële klant.

Veel verkopers beschouwen sales als een wetenschap waarin de beste propositie de meeste sales creëert. Je hebt het helemaal mis. Verkopen is een kunstvorm die een wederzijdse verbinding met de consument vereist.

Je moet in staat zijn om contact te maken met je publiek en toch voldoende ervaring in de branche te hebben om hen te helpen.

Historisch gezien zijn verkooppresentaties gebaseerd op iemands enthousiasme voor het product. In de huidige samenleving kan iedereen met een nuchter hoofd en een beetje opleiding slagen.

Je hebt een potentiële klant overtuigd omdat je geeft om de waarde van hun bedrijf in de branche. U kunt bijvoorbeeld nooit slagen in uw “Running Shoes”-blog als u niets weet over hardloopschoenen.

Statistieken van succesvolle blog

Elke dag publiceren marketeers meer dan 2 miljoen blogberichten. Deze auteurs vechten om de aandacht van hun lezers.

Waarom zijn bepaalde blogposts populairder dan andere?

Elk bedrijf heeft een uniek antwoord nodig. U kunt bijvoorbeeld veel leren over uw kijkers door het effect van verschillende blogposts te volgen en te analyseren.

Deze statistieken kunnen bloggers helpen de prestaties van elk artikel beter te analyseren en het succes van de blog op de lange termijn te garanderen.

Het succes van een blogartikel kan op vijf verschillende manieren worden gekwantificeerd:

Statistieken van succesvolle blog

Verkeer

Een van de belangrijkste statistieken om te controleren, is het aantal mensen dat uw blogpost heeft gelezen. Deze grafiek laat twee dingen zien: de aantrekkingskracht van de titel van het artikel op lezers en het succes waarmee zoekmachines uw blogposts crawlen.

Als uw website veel verkeer ontvangt, zullen uw koppen en Google-zoekopdrachten meer bezoekers opleveren. Houd het aantal bezoeken aan de verschillende pagina’s van uw blog bij naarmate het in populariteit toeneemt.

Analyseer de factoren die bijdragen aan het succes van het blogartikel om een ​​terugkerend thema te ontdekken. Lezers houden misschien van een bepaalde woordlengte, een bepaald type kop of een bepaald onderwerp.

U kunt deze informatie gebruiken om uw strategie te verfijnen, minder populaire blogstukken te herzien en nieuw materiaal te ontwikkelen

Loyale lezers

Een blogartikel is meestal de eerste stap in de verkooptrechter. Ze bouwen langdurige consumentenverbindingen op door vertrouwen te scheppen tussen de schrijver en de lezer.

Een call-to-action is een essentieel onderdeel van elk blogartikel (CTA.) Moedig lezers aan om zich aan te melden voor uw nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van nieuwe blogberichten, speciale aanbiedingen en aankomende evenementen op uw site.

Zelfs als u uw website alleen gebruikt om informatie te delen, zijn deze CTA’s essentieel om een ​​community rond uw bedrijf op te bouwen. Voer de volgende stappen uit om lid te worden van de Hubspot-e-maillijst: Aanmeldingsopties voor nieuwsbrieven zijn beschikbaar in MailChimp, Emma, ​​Campaign Monitor en Constant Contact.

Deze marketingsoftwareoplossingen, waarmee u in contact kunt blijven met uw doelgroep, zijn ontworpen met een sterke call-to-action (CTA) in het achterhoofd. Houd bij hoeveel mensen zich abonneren op uw nieuwsbrief wanneer u een blogbericht publiceert.

Tijdstip van bezoek

De meerderheid van uw bezoekers zal uw site na slechts 14 seconden verlaten. Marketeers vinden het moeilijker om bezoekers te overtuigen om een ​​heel blogstuk te lezen vanwege de groeiende digitale afleiding.

Bezoekers moeten worden overgehaald om langer te blijven! De hoeveelheid tijd die een lezer op de webpagina van een blogpost doorbrengt, kan zijn of haar interesse in het werk tonen. Kies een leesbaar lettertype en een strak design om de leesbaarheid van je blogposts te verbeteren.

Gebruik afbeeldingen, afbeeldingen en citaten om lezers te verleiden door te lezen. Sluit het artikel af met een vraag om interactie met de lezer aan te moedigen. Uw publiek zal sneller reageren als u actuele gebeurtenissen of actuele onderwerpen behandelt.

Sociale signalen

Een traditionele aanbeveling is er een die wordt verspreid via sociale mediasites. Heb je je blogartikel graag gelezen en wil je er anderen over vertellen? Dat is ongelooflijk! Het delen van sociale media heeft de potentie om het websiteverkeer en de zichtbaarheid van het bedrijf te vergroten.

Als een blogitem nuttige informatie bevat, is de kans groter dat lezers dit delen. Verhoog deze score door materiaal te maken dat zowel bruikbaar als meelevend is.

U zult meer succes hebben op sociale media als u zich richt op het verlichten van het probleem van een lezer.

Paginaweergaven per bezoek

Het belangrijkste doel van blogposts is om naamsbekendheid en betrokkenheid te vergroten. Het kan ook helpen bij de ontwikkeling van uw bedrijf.

Paginaweergaven per bezoek is een belangrijke maatstaf om herhalingsbezoeken te krijgen. “Als een consument meerdere pagina’s bekijkt, vinden ze je leuk”, zegt marketinggoeroe Neil Patel.

Hoe meer mensen lezen, hoe meer ze het merk leren kennen en er vertrouwen in krijgen. Door verbinding te maken met relevante onderwerpen in blogberichten die zijn geschreven door zowel mensen als bedrijven, kunnen paginaweergaven per bezoek worden gestimuleerd.

Bloggers zoals Joanna Goddard van Cup of Jo eindigen hun berichten regelmatig met een gepassioneerde “P.S.” om hun dank uit te spreken aan hun lezers. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) kan worden verbeterd door creatief te verbinden!

Deze vijf statistieken tonen de sterke en zwakke punten van het artikel. Deze informatie kan worden gebruikt om materiaal te ontwikkelen dat zowel opwindend is als de verwachtingen overtreft.