Meest succesvolle advertentiecampagne waarvan u kunt leren

Meest succesvolle advertentiecampagne waarvan u kunt leren

Advertentiecampagne waar u van kunt leren

Het succes van uw bedrijf kan afhankelijk zijn van een goed uitgevoerde marketingstrategie. Het heeft het potentieel om klanten die op het punt stonden om het te kopen ervan te overtuigen om het te heroverwegen.

Er zijn veel parallellen tussen de beste strategieën om op de markt te brengen. We hebben het teruggebracht tot vijf punten, zodat u beter kunt begrijpen wat mensen willen en hoe een reclameopleiding hen kan helpen deze te verkrijgen.

Mensen die geen politicus of CEO zijn, hebben ook veel invloed in de wereld. Deze personen kunnen mogelijk de aankoop- en stembeslissingen van mensen beïnvloeden. Ze hebben besloten om in de reclamesector te gaan werken, waar ze verantwoordelijk zijn voor het overtuigen van anderen om hun producten of diensten te kopen, te gebruiken of ermee om te gaan.

Er zijn nu meer methoden om op de markt te brengen dan ooit tevoren in de menselijke geschiedenis. Het is mogelijk om tegelijk met radio en televisie berichten te versturen via e-mail en sociale media. Creativiteit, psychologie en analyse zijn allemaal van vitaal belang in advertenties.

Wat zijn de belangrijkste componenten van een marketingcampagne die u kunt herkennen en beschrijven? Adverteren komt ons op verschillende manieren ten goede. Er is veel dat u kunt leren over handelshulpmiddelen op een reclameschool.

Wat is precies een advertentiecampagne?

Om te beginnen heeft een advertentiecampagne een groot aantal advertenties nodig die allemaal hetzelfde over hetzelfde item zeggen. Deze commercials kunnen voor verschillende media worden gemaakt, zoals een gedrukte tijdschriftadvertentie of een Instagram-advertentie.

Veel advertentiecampagnes gebruiken tegenwoordig verschillende media om de beoogde doelgroep te bereiken. Sommige marketinginitiatieven daarentegen gebruiken nog steeds slechts één soort media om consumenten te bereiken, zoals conventionele gedrukte tijdschriften en radio.

Een succesvolle advertentiecampagne maken

Een succesvolle advertentiecampagne maken

Als gevolg hiervan is succes een zeer subjectief begrip. Veel advertentiecampagnes zijn gemaakt met de bedoeling mensen een bepaald gevoel te geven over het bedrijf of product waarvoor wordt geadverteerd. Als gevolg hiervan wordt een campagne als effectief beschouwd als deze interesse genereert, meer verkopen en vragen oproept, of het imago van het publiek verandert.

Er zijn enkele aspecten die elke marketinginspanning onderscheiden, maar andere maken ze allemaal hetzelfde. Houd bij het ontwikkelen van uw advertentiestrategie rekening met deze vijf punten.

Identificeer uw doelmarkt

Een advertentie moet eerst uitzoeken wie hij wil bereiken voordat hij effectief kan zijn.

Onderzoek wat je doelgroep leuk vindt en doet. Wat u leert, kan alles veranderen, van hoe advertenties eruitzien tot welke platforms u kiest. Als u niet zeker weet hoe u deze gegevens kunt krijgen en gebruiken, kunnen onderzoeksprogramma’s van reclamescholen u misschien helpen om erachter te komen.

Wat zijn je doelen?

Maak een lijst van kwantificeerbare doelen en meet uw voortgang naar hen toe.

Reclame wordt aan een hoger niveau van controle onderworpen dan ooit tevoren. Weergaven, verkopen en veranderingen in houding worden allemaal gebruikt als statistieken voor campagnesucces. Gegevensverzameling en -analyse maken het eenvoudig om de voortgang van uw campagne bij te houden. Het kan ook worden gebruikt om te helpen bij het plannen van toekomstige campagne-initiatieven.

Creëer een krachtig uitgangspunt of een krachtige boodschap

Het creëren van een boodschap die resoneert met de doelgroep is een essentieel onderdeel van elke succesvolle reclamecampagne. Hier komen grafisch ontwerp, reclameteksten, fotografie en andere vormen van kunst om de hoek kijken.

Studenten kunnen hun talenten versterken en tegelijkertijd relevante, professionele kritiek ontvangen in reclameprogramma’s voor scholen, die ze kunnen gebruiken wanneer ze na hun afstuderen op zoek gaan naar werk.

Kies het juiste platform om een ​​brug te slaan tussen jou en je klanten

Bepaal welke sociale-mediaplatforms het meest efficiënt zijn in het verspreiden van uw boodschap naar uw demografische doelgroep.

Advertentiecampagnes hebben meer kans van slagen als ze via de juiste media worden verspreid. Slechts een klein deel van de mensen luistert bijvoorbeeld nog naar de radio, terwijl sommigen Twitter verkiezen boven Facebook.

Zelfs als uw boodschap beter presteert in video dan in gedrukte vorm, kunnen de media die u kiest van invloed zijn op hoe effectief uw boodschap is.

Houd je aan het thema van je merk

Vergeet niet uw bericht meerdere keren te herhalen tijdens uw presentatie.

Uitstekende marketingstrategieën, zoals Pandora’s “Sound On”-advertentiecampagne voor mensen die ’s ochtends en’ s middags werken, zijn constant.

U kunt gemengde resultaten krijgen als uw advertenties veel tegenstrijdige signalen uitzenden. Een consistente boodschap helpt klanten bij het onthouden van uw marketinginspanningen, wat een goed teken is.

Is adverteren iets dat u eens zou willen proberen? De School of Advertising aan de Academy of Art University kan je kennis laten maken met nieuwe manieren om geld te verdienen en tegelijkertijd de gemeenschap te verbeteren.

Als je deel wilt uitmaken van onze creatieve gemeenschap, neem dan contact met ons op voor meer informatie of start direct het sollicitatieproces.

Beste advertentiecampagnes

U kunt op de hoogte blijven van wat er gaande is en ideeën ontwikkelen voor uw eigen reclame- en marketinginspanningen als u de reclametrends bijhoudt.

Discussies en trends ontstaan ​​op dezelfde manier als memes op sociale media. Houd ze in de gaten, zodat je hun ideeën kunt implementeren in je eigen digitale marketing en advertenties.

Je leert over enkele van de meest succesvolle advertentiecampagnes van het jaar, en hoe en waarom ze werkten.

Beste advertentiecampagnes

Als u kijkt naar hoe bekende bedrijven digitale marketing hebben toegepast, kunt u nieuwe ideeën opdoen voor uw eigen inspanningen. Hier zijn enkele van de beste digitale marketinginitiatieven van de afgelopen jaren. Al deze thema’s, van sociale rechtvaardigheid tot aanbevelingen van beroemdheden tot gepersonaliseerde dingen tot wedstrijden en activiteiten, worden in de advertenties weergegeven.

The Return, Jif® Peanut Butter

“The Return” scoort briljant op het gebied van advertentiestatistieken.

Om te beginnen bestaat de doelgroep van Jif voornamelijk uit millennials, en rapmuziek is een bijzonder populair genre onder deze groep.

Je kunt contact maken met een belangrijke millennial-influencer door samen te werken met een artiest als Ludacris.

De nieuwste rapgenres, volgens het team van Publicis, waren rappers die aan pindakaas knabbelden. Als gevolg hiervan vloeide het verhaal van hun advertentie goed.

TikTok promootte de advertentie met de hashtag #JifRapChallenge.

Een beheerst gevoel voor humor wordt vermengd met een substantieel karakter in ‘The Return’.

Beëindig plastic afval, Stan Smith voor Adidas Original

In deze advertentie van Adidas zei de verteller: “Het is niet gemakkelijk om groen te zijn.”

De Stan Smith-sneaker is opnieuw ontworpen om aan te sluiten bij de huidige inspanningen van Adidas op het gebied van milieu en duurzaamheid.

De advertentie, met in de hoofdrol Kermit en Stan Smith, combineert het illustere erfgoed van het merk met hedendaagse milieuzorgen. In reclamecampagnes heeft de mix van nostalgie met modernisme altijd goed gepresteerd.

Het is aanzienlijk moeilijker om een ​​commercial te maken die niet pompeus of onoprecht is dan om een ​​groene advertentie te maken.

Adidas heeft de kunst geperfectioneerd om authentiek en resonerend te zijn met Generation Z. Deze korte film is ontworpen met de principes van merkbekendheid, een doelmarkt en een zinvolle boodschap in gedachten.

YouTube – De kortere kant van YouTube

De advertentie “The Shorter Side of YouTube”, met in de hoofdrollen BTS, The Weeknd, Doja Cat en Camila Cabello, promoot YouTube’s Shorts-tool voor het maken van video’s van 60 seconden. Het laat zien hoe je ze maakt. Advertenties op YouTube laten zien hoe iedereen zijn eigen films kan maken met achtergrondmuziek en beeldmateriaal. De mensen die Original Shorts-content maken, hebben een investering van $ 100 miljoen gekregen.

Warner Bros. – Launch Party op Roblox

Er werd een feest gehouden op Roblox om de zomerfilm ‘In the Heights’ te promoten. “Launch Party on Roblox” bracht de wijk Washington Heights tot leven. Ze hadden virtuele goederen, een dansles met de choreograaf van de film en speurtochten. Flashmob-dansen en een vraag-en-antwoordsessie met de acteurs maken deel uit van het meta-event.

Ketchup tekenen, Heinz

Mensen in Canada herinneren zich een reclamespotje voor Heinz Ketchup omdat het zo goed was.

Ze konden pronken met hun superioriteit en nog meer aandacht krijgen voor hun goederen vanwege hun merkgeheugen.

Heinz zette hiervoor een onderzoeksproject op. Een groep mensen vroeg mensen over de hele wereld die niet wisten wie erachter zat om het woord ‘ketchup’ te tekenen.

Veel mensen hebben Heinz-ketchupflessen getekend.

De onschuldige uitstraling van de foto’s roept herinneringen op aan eenvoudiger tijden en zet mensen aan het denken over wat ketchup voor hen persoonlijk betekent.

Het was het hoogtepunt van offline door gebruikers gegenereerde inhoud. Dergelijke campagnes worden tegenwoordig steeds zeldzamer.

Cadbury wereldwijd verbergen

Vanwege de uitbraak is de Cadbury Worldwide Hide-campagne in het leven geroepen voor mensen die elkaar niet persoonlijk konden ontmoeten. Gebruikers kunnen een Cadbury Easter Egg kopen, het op Google Maps verbergen en vervolgens een unieke tip schrijven zodat de ontvanger het kan vinden. Toen ze het ontdekten, kregen ze als beloning een chocolade-ei.

National Geographic #ThinkBeforeYouLike

In een poging om het publiek bewust te maken van de illegale handel in jachtluipaarden, heeft National Geographic de #ThinkBeforeYouLike-campagne opgezet. Moderne cheeta-eigenaren verkopen hun huisdieren, die grotendeels uit wilde cheeta’s bestaan ​​met meer dan 7.000, op Instagram en TikTok.

Fans kregen het advies om na te denken over de geschiktheid van de afbeelding voordat ze berichten over cheetah’s op sociale media leuk vinden of delen. Om mensen bewust te maken van de rol van sociale media bij de illegale handel in wilde dieren en planten, is de hashtag #ThinkBeforeYouLike ingezet.

McDonald’s – Beroemde bestellingen

McDonald’s begon in 2020 met hun advertentiecampagne ‘Famous Orders’, met Travis Scott en J Balvin in de advertenties. Plezier: De bestelvoorkeuren van beroemdheden zijn een goede manier om te laten zien waar het menu over gaat. Er waren veel artiesten die in 2021 speciale bestellingen deden. Mariah Carey en BTS waren er maar een paar.

Apple #shotoniphone

Afbeeldingen die zijn gemaakt met de “Shot on iPhone”-campagne van Apple werden in 2014 getoond. Meer dan twee jaar later startte Apple de eerste wedstrijd om mensen aan te moedigen hun eigen inhoud te maken. Toen dit gebeurde, leidde dit tot een van de langstlopende social-mediacampagnes in de geschiedenis. Alleen Instagram zag meer dan 23 miljoen foto’s en video’s gedeeld.

Door de toename van het aantal mensen dat huisdieren adopteert, is Apple in 2021 meer gaan focussen op afbeeldingen van huisdieren. Een bekende fotograaf, Jason Nocito, organiseerde een gratis online evenement met Apple om mensen te helpen betere foto’s van hun honden te maken.

Citroenen van vorig jaar, Bud Light Seltzer-limonade

Toen de epidemie voor het eerst uitbrak, waren bedrijven perplex en wisten ze niet hoe ze moesten reageren. Er kwamen handgemaakte advertenties op, gebruikmakend van het ontzag en de toewijding van het publiek.

Na twee jaar hebben we genoeg van de plaag. Bud Light is terug met een nieuwe commercial met een pandemiethema in de geest van het adagium “maak limonade als het leven je citroenen geeft”. mooie bitterzoete stemming.

Het laatste woord drukt onze uitputting uit als gevolg van de epidemie.

Het is fantastisch voor zowel de doelmarkt als het merk!

MERCEDES-BENZ “DE VALET GUYS”

Automerk Mercedes-Benz wordt steeds beter in zowel hun auto’s als hun marketinginspanningen. Mercedes wil pronken met hun aankomende zelfrijdende S-Klasse-voertuig door naar eerdere S-Klasse-modellen te kijken door de ogen van parkeerchauffeurs.. (beweeg over Tesla). Een nieuwe realityshow genaamd “Valet Guys” toont valetchauffeurs die weten hoe ze een Mercedes moeten besturen.

De valet-crew is onder de indruk van de nieuwe S-Klasse en noemt hem ‘sci-fi’. Ze zijn verrast door hun reactie. Dit is een fantastische manier om te laten zien hoe ver Mercedes als engineeringbedrijf is gevorderd door hun reacties te observeren.

PROGRESSIEVE VERZEKERING “DR RICK”

Naarmate het jaar verstreek, groeide Dr. Rick’s bekendheid in de media en in de publieke belangstelling. Dr. Rick kan jonge mensen en mensen van 30 en 40 jaar helpen die klaar zijn om hun eerste huis te kopen. Het is een prachtig concept. Ze verrukken huizenkopers van meerdere generaties overal door hun eigen excentriciteiten te tonen.

LiMu Emu van Liberty Mutual, Jake van State Farm en Flo van Progressive zijn allemaal betere mascottes voor klantenservice dan Flo. Mijn favoriete Dr. Rick-commercials zijn degenen die me aan het lachen maken.

GM SUPER BOWL AD

Will Ferrell, die zichzelf speelde in de GM Super Bowl-commercial, stelt dat de VS van plan zijn om Noorwegen te overtreffen in de elektrische auto-industrie. De Universiteit van Noorwegen reageerde op de campagne met een al even goed ontvangen en spraakmakende video.

De meest effectieve marketing is er een die mensen inspireert om te doen wat ze beweren te willen. De deelname van Noorwegen aan het gesprek was een goed verhaal om te delen omdat het eigentijds en relevant was. Marketing en reclame hoeven niet duur te zijn. Op het juiste moment op de juiste plaats zijn kan je daarbij helpen.

GUINNESS WELKOM TERUG RECLAMECAMPAGNE

In het voorjaar van 2021 wordt een advertentie voor #LooksLikeGuinness uitgezonden. De marketing van dit jaar was een van mijn favoriete ervaringen. In deze korte video zie je een pint Guinness en de muren van de Guinness Factory in Dublin, Ierland.

Guinness sloot de film van dit jaar af met een vrolijke groep vrienden die aan een bar bier dronken. Guinness heeft een donatie van $ 42 miljoen toegezegd aan Britse restaurants en bars als onderdeel van zijn Raising the Bar-programma. Met deze toevoeging was het veel beter.

OUDE MARINE “BOD-GELIJKHEID”

Aidy Bryant-advertenties uit 2021 behoorden tot mijn favorieten. Er is nu een bedrijf dat mensen in alle soorten en maten vertegenwoordigt. Aidy Bryant, een stand-upcomedian, betreedt het podium. Old Navy heeft voor elk wat wils, getuige de zang, dans en het brede aanbod van consumenten.

Van deze reclame krijg je zin om te dansen omdat je je er goed door voelt. Als gevolg daarvan ging ik naar mijn plaatselijke Old Navy en kocht een trendy broek. Deze Old Navy-advertentie is geen uitzondering op de regel.