Marketingtrends 2022 die u relevant zullen houden

Marketingtrends 2022 die u relevant zullen houden

Het maakt niet uit wie uw doelmarkt is of welke producten of diensten uw bedrijf levert, digitale marketingtrends komen steeds vaker voor. Sinds de komst van internet kunnen bedrijven zichzelf online verkopen met alleen een website en een Facebook-profiel. Bedrijven en marketeers hebben meer alternatieven in het digitale tijdperk omdat de wereld verandert.

Het was voor marketeers in 2022 moeilijk om na een moeilijk jaar de laatste trends bij te houden. De marketingsector is erg enthousiast over het jaar 2022.

Dit zijn de belangrijkste digitale marketingtrends om in 2022 in de gaten te houden. De meeste van deze digitale marketingideeën en -strategieën zijn niet nieuw, maar ze evolueren snel.

Klantervaring van wereldklasse

Klantervaring van wereldklasse

Consumenten hebben de grootste invloed. De perceptie van mensen over marketing is drastisch veranderd. U hoeft niet langer iemand over te halen om u te kopen of in te huren. In plaats daarvan ligt de nadruk op het bieden van uitzonderlijke klantervaringen die mensen verleiden om keer op keer terug te keren. Wanneer u prioriteit geeft aan een solide bedrijfscultuur en uitstekende klantenservice, komt marketing vrijwel vanzelf.

Wie niet wil wachten, wil gewoon een gerecht met glanzende vistaco’s.

Het antwoord is duidelijk nee. De klant wil dat alles goed verloopt, van de eerste interesse tot eventuele begeleiding na de aankoop. Een uitstekende klantervaring vergroot de kans dat u hun bedrijf via alle kanalen krijgt, van communicatie op maat tot een cultuur waarin de consument prioriteit geeft.

Verander uw marketingberichten zodat ze overeenkomen met wat ze zeggen. Coördinatie van uw digitale marketing-, verkoop- en klantenserviceteams zal ongelooflijke resultaten opleveren!

Klanten hebben meer macht nu er meer informatie op internet te vinden is. Ze zijn niet langer onverschillig klanten. Mensen die uw producten kopen, hebben u geen complimenten nodig. Ze doen hun eigen onderzoek.

Geef niet alleen informatie; ga boven en boven. Zeventig procent of meer van de individuen geeft aan dat hoe ze zich als klant voelen hun aankoopkeuze beïnvloedt, terwijl slechts 49 procent van de Amerikaanse klanten gelooft dat bedrijven een prettige ervaring bieden.

Wat definieert een goede klantervaring? In de competitieve zakenwereld van vandaag verlangen klanten naar snelheid, gemak, goede service en verschillende betalingsmogelijkheden. Moderne technologie, maatwerk en een gebruiksvriendelijke mobiele interface dragen allemaal bij aan een positieve klantervaring.

Kunstmatige intelligentiehulp

Klantgedrag en zoekpatronen kunnen worden bestudeerd met behulp van kunstmatige intelligentie (AI). Het kan ook onderzoeken hoe individuen Instagram en Facebook gebruiken om naar producten en diensten te zoeken.

Kunstmatige intelligentie (AI) wordt gebruikt in de volgende toepassingen:

  • Recensies
  • Auteurschap
  • Personalisatie

Bij programmatic advertising wordt AI gebruikt om klanten te ontdekken. Inspanningen om het nieuws te verspreiden worden nu uitsluitend online uitgevoerd. Bieden in realtime is een onderdeel van programmatic advertising. Het presteert beter en sneller, verhoogt de conversieratio’s en verlaagt de CAC.

Kunstmatige intelligentiehulp

Wanneer kopers de optie krijgen, kiezen ze vaak voor een product dat identiek is aan het product dat ze overwegen. Commercials en marketinginitiatieven hebben meer kans van slagen als ze de individuen die ze proberen te bereiken gelukkig maken.

Deepfakes kunnen op oneindig veel manieren worden gewijzigd. AI en machine learning kunnen worden gebruikt om marketingmateriaal te maken. Indien correct gebruikt, heeft deze technologie het potentieel om ongelooflijke dingen uit te voeren.

Mensen die geïnteresseerd zijn in aankopen, kunnen e-mails of andere berichten van het bedrijf ontvangen. AI- en sociale-mediagegevens kunnen worden gebruikt om betere goederen te maken en klanten te helpen bij het nemen van aankoopbeslissingen.

Conversationele marketing

Conversationele marketing

Conversationele marketing stelt marketeers en klanten in staat om rechtstreeks met elkaar te communiceren.

Conversationele marketing kan, in tegenstelling tot traditionele marketing, op elk platform worden gedaan. Hierdoor kunnen bedrijven direct met klanten communiceren op elk platform, apparaat en op elk moment dat het hen uitkomt.

Videomarketing

Gezien het belang van videomarketing, is het moeilijk te doorgronden een bedrijf te runnen zonder. Dit is wat de meeste mensen denken dat er in de komende vijf tot tien jaar zal gebeuren. Statistisch onderzoek wijst uit dat investeren in videomarketing een verstandige beslissing is.

Volgens 72 procent van de organisaties heeft videomarketing de conversieratio’s verhoogd.

Meer dan de helft van de internetshoppers denkt dat productvideo’s hen meer vertrouwen geven.

Conversationele marketing

Adblocker-blokkers

Een van de meest cruciale digitale marketingtrends om in 2022 te volgen, is de opkomst van software voor het blokkeren van advertenties. Tegen 2022 zal naar verwachting 27 procent van de internetgebruikers gebruik maken van software voor het blokkeren van advertenties, waardoor pay-per-click-bedrijven worden benadeeld.

Bedenk voordat u een beslissing neemt hoeveel adblockers u irriteren. Advertentie-analyse en -gegevens kunnen nuttig zijn. Als uw advertenties worden geblokkeerd door adblockers, moet u uw marketingstrategie heroverwegen.

Interactieve en waardevolle content

Interactieve en waardevolle content

Dit is geen nieuw fenomeen. Marketeers begrijpen nu hoe waardevol het is. Klanten zijn eerder geneigd om bij een bedrijf te blijven als het materiaal aantrekkelijk en waardevol is.

Een wedstrijd of weggeefactie is een uitstekend voorbeeld van iets dat zowel intrigerend als nuttig is. Ze vergroten de interesse van klanten in een merk.

Content die geen moeite kost

Marketeers moeten hun content ordenen, maar ze moeten er ook voor zorgen dat de informatie die ze verstrekken eenvoudig te begrijpen is. Als het op taal aankomt, houd ik niet van pluisjes en onzinnige zinnen.

De meerderheid van de Amerikanen (55%) luistert graag naar podcasts tijdens het rijden of op weg naar het werk. Mensen kunnen kennis sneller in zich opnemen als ze het zien in plaats van het te lezen. Generatie Z regeert sociale media, maar niet het werk. Het gebruik van afbeeldingen en grafieken kan u helpen beter te presteren.

Content die geen moeite kost

VR en AR

Ondanks hun overeenkomsten, vereisen virtual reality en augmented reality verschillende soorten technologie. Het is moeilijk om ze te onderscheiden omdat ze zoveel overlappen. Gegevens uit de echte wereld kunnen bovenop digitale informatie worden gelaagd om een ​​virtuele omgeving te creëren. Meta zal uiteindelijk de sociale media vervangen.

Privacy

Zorgen over de veiligheid en beveiliging van de informatie van hun klanten hebben bedrijven geschaad. Bedrijven moeten de persoonlijke informatie van hun consumenten beschermen. Het maken en implementeren van een klantsysteem is een fantastische strategie om hun veiligheid in deze omstandigheden te waarborgen.

Veel ondernemers zijn zich niet bewust van de waarde van internetmarketing.

Verschillende grote bedrijven richten zich op privacywaarborgen. Wanneer een klant een bedrijf zijn persoonlijke informatie geeft, houden deze waarborgen deze veilig. Bij het gebruik van een dienst hoeven gebruikers zich geen zorgen te maken over datalekken of identiteitsdiefstal. Bedrijven streven ernaar hun klanten de meest up-to-date methoden te bieden om hun veiligheid en privacy te beschermen.

Influencer-marketing

Influencer-marketing

Influencer marketing, ook wel mond-tot-mondreclame genoemd, is de laatste jaren enorm in populariteit gestegen. Uw bedrijf promoot zichzelf via beroemdheden en anderen met een groot aantal volgers op sociale media. Een social media influencer is iemand die een groot aantal volgers heeft op platforms als Instagram en YouTube.

Winkelen op sociale media

Meer bedrijven ontdekken methoden om sociale media en online winkelen te integreren om meer geld te genereren naarmate ze populairder worden. De shoppable-afbeeldingen van Instagram zijn enorm populair. Instagram Checkout is in 2019 geïntroduceerd om het kopen van items in de app gemakkelijker te maken. E-commercebedrijven kunnen intrigerende posts op sociale media plaatsen om klanten aan te moedigen aankopen te doen.

Winkelen op sociale media

Door gebruikers gegenereerde content

Adverteerders kunnen zich richten op Generatie Z en de millenniumgeneratie door middel van door gebruikers gegenereerde content (UGC). Klanten moeten kortingen en andere prikkels krijgen om hun ervaringen op sociale media te delen.

Negentig procent van de internetgebruikers baseert hun aankoopbeslissingen op door gebruikers gegenereerde content in plaats van op traditionele advertenties.

Omnichannel-marketing

Omnichannel-marketing

Marketingprofessionals gebruikten dit jaar meer dan één strategie. Ook al is omnichannelmarketing slechts een term, het wordt vaak gebruikt.

Een omnichannel-marketingaanpak promoot een bedrijf op meer dan één manier om klanten geïnteresseerd te houden. Als het correct wordt gedaan, heeft het de potentie om de gebruikerservaring te verbeteren en klanten te helpen het merk te onthouden.

Video-gebaseerde content

Mensen wonen zelden live-evenementen of nieuwe productdebuten bij. Influencer-marketing is het meest effectief als je een kerngroep van toegewijde volgers hebt. Volgens het onderzoek zou 80 procent van de respondenten liever live video’s bekijken dan kant-en-klare. Op deze site kunnen gebruikers communiceren met influencers, aankopen doen en livestreams bekijken.

Omdat millennials en Generatie Z de meerderheid van uw doelgroep vormen, moet u gebruik maken van FOMO, of de angst om iets te missen, om hun interesse te wekken in wat u te bieden heeft. De live video-functies van TikTok kunnen populair worden in 2022, wanneer Instagram- en Facebook-gebruikers meer kans hebben om live video-content te bekijken. Merken kunnen gebruikmaken van OTT-services zoals Amazon Live om meer live video-content te creëren, zoals promotionele evenementen.

Een klantenkring maken van klanten die keer op keer bij u zullen kopen, is de tijd en moeite zeker waard. Volgens Bain & Bedrijf, een verbetering van 5% in klantenbehoud staat gelijk aan een stijging van 25% in inkomsten.

Wat als je je uiterste best deed om ervoor te zorgen dat klanten terug blijven komen en het woord te verspreiden? Als u uw digitale marketingstrategie combineert met al uw medewerkers om dit soort ervaringen te genereren, zal het resultaat van uw bedrijf hiervan profiteren.

Elke marketingstrategie moet rekening houden met hoe de klant zich voelt (CX). Om klanten te behouden en nieuwe aan te trekken, moet je ze een onvergetelijke ervaring bieden.

Er zijn verschillende hedendaagse trends die allemaal bijdragen aan de algehele klantervaring.

Video-gebaseerde content

Activering van medewerkers: een enorme sprong voorbij betrokkenheid

Hoe zorg je ervoor dat de service snel en beleefd is? Uw medewerkers zijn precies wat u nodig heeft. Klanten stoppen om verschillende redenen met het zakendoen met een bedrijf, waarvan de meest voorkomende slechte klantenservice is.

Betrokkenheid van medewerkers is belangrijk. Omdat uw werknemers het publieke gezicht van het bedrijf vertegenwoordigen, moet marketing speciale aandacht besteden aan hoe zij omgaan met consumenten. Wanneer u klantenservicetaken aan uw personeel toewijst, zorg er dan voor dat ze net zo geïnvesteerd zijn in het succes van uw bedrijf als u.

Als u wilt dat uw medewerkers betrokken zijn, moet u ervoor zorgen dat ze volledig op de hoogte zijn van de visie en waarden van uw bedrijf.

U kunt niet verwachten dat uw personeel zich bekommert om de mensen die uw bedrijf gebruiken als ze het niet vertrouwen. De eerste stap naar het verbeteren van de klantenservice is om het personeel van het bedrijf erbij te betrekken.

Als u uw personeel in staat stelt hun werk zo goed mogelijk uit te voeren, moedigt u uw klanten aan hetzelfde te doen. Een oprechte glimlach en een oprecht verlangen om te behagen zijn effectieve manieren om goederen te verkopen. Als medewerkers betrokken zijn, presteren bedrijven dubbel zo goed.

Dit is een stuk eenvoudiger dan bepaalde bedrijven ervan te overtuigen dat hun werknemers net zo belangrijk zijn als hun investeerders. Het is van cruciaal belang om medewerkers te behandelen alsof ze uw meest waardevolle klanten zijn om ze betrokken te houden.

Personeelsactivatie is een marketingstrategie die wordt gebruikt. U kunt uw personeel op verschillende manieren in billboards veranderen, waaronder:

Je moet verliefd zijn om voor een bedrijf te werken dat je aan een betere baan helpt.

Toestemming om informatie over de cultuur, producten en diensten van uw organisatie op internet te publiceren.

Het gebruik van “formele” marketingtools om hun expertise te demonstreren, zoals blogberichten, video’s en whitepapers.

Uw bedrijf presteert beter als uw mensen tevreden zijn. Zowel uw bedrijfsresultaten als uw reputatie zullen verbeteren.

Leads van sociale media hebben meer dan zeven keer meer kans om te worden omgezet in verkoop dan leads uit andere bronnen. Hun materiaal op merkkanalen krijgt acht keer zoveel engagementen als dat van jou.

Sociale handel

De laatste jaren is men meer geïnteresseerd in het begrip ‘sociale handel’. Influencer-marketing, advertenties op sociale media en het samenvoegen van winkelen met sociale media verbeteren allemaal voor merken.

Instagram en Tik Tok hebben social media marketing eenvoudiger gemaakt. Items verkopen op Instagram was nog nooit zo eenvoudig dankzij Instagram Checkout.

Apps zoals Creator Marketplace en Tik Tok Shopping, waarmee bedrijven rechtstreeks in de app met consumenten kunnen communiceren, herdefiniëren influencer-marketing.

Volgens Statista zal social commerce naar verwachting toenemen in 2022.

Er vindt veel sociale interactie plaats.

Strategische marketingtransformatie

Bij het lezen van de huidige trends kan het lijken alsof het volgen van best practices en het gebruik van geavanceerde technologie alles is wat nodig is voor een succesvolle marketingcampagne.

Het is mogelijk dat marketing moeilijk zal zijn. Om in 2021 succesvol te zijn, moet een bedrijf dieper ingaan op zijn ‘waarom’. De marketingdoelen van een bedrijf moeten in overeenstemming zijn met de bedrijfsdoelen.

Een marketingstrategie-make-over wordt gegeven aan een bedrijf dat geen marketingplan heeft.

Klantenservice, merkherkenning, verkoop en winst kunnen allemaal profiteren van een marketing-make-over.

Door gebruik te maken van de huidige technologie, het cultiveren van klantrelaties, het deelnemen aan online forums en het produceren van hoogwaardige content, kunnen bedrijven profiteren van alle bovengenoemde voordelen. Al deze elementen maken deel uit van de volledige strategie van het bedrijf, niet alleen van het marketingplan.

Uw contentmarketing, SEO, e-mailmarketing, social media marketing, advertenties en andere offline en online vormen van promotie worden allemaal vermeld in uw strategische marketingstrategie. Het legt uit hoe deze projecten door verschillende bedrijfsonderdelen zullen worden gebruikt.

Je bent niet de enige als je je ooit hebt afgevraagd wat een marketingplan is. Marketingtransformatie erkent dit door merk, bedrijfsreputatie, klantrelaties en klantervaring op te nemen in alle bedrijfsactiviteiten.

Gesproken zoekopdracht

Omdat het eerder is besproken, wordt gesproken zoekopdrachten in deze lijst opgenomen. De manier waarop bedrijven online content ontwikkelen en adverteren, zal veranderen als gevolg van gesproken zoekopdrachten.

Volgens Google wordt nu slechts 20% van de zoekopdrachten met spraak uitgevoerd. Dit betekent dat we nog ver verwijderd zijn van het aandeel van 50% spraakgestuurde zoekopdrachten dat in 2021 wordt verwacht. Een kwart van de Amerikaanse huishoudens heeft Google Home, Amazon Echo of een andere slimme luidspreker.

Volgens PwC is 61% van de personen van 25 tot 64 jaar die nu een spraakgestuurd apparaat gebruiken van plan om het in de toekomst vaker te gebruiken.

Voice search heeft zowel voor- als nadelen… “Branded skills” is een nieuwe marketingcampagne voor slimme sprekers die het prestatiepotentieel van de sponsor benadrukt. Patrn, een tequila-merk, heeft laten zien hoe geweldige branding dividenden kan uitbetalen. Als je een slimme luidspreker hebt, kan Patrn je een drankrecept geven. Klanten kunnen het product rechtstreeks uit de receptresultaten kopen, waardoor de naamsbekendheid toeneemt.

Zelfs als uw bedrijf nog niet klaar is om te adverteren op slimme luidsprekers, moet uw content worden geoptimaliseerd voor gesproken zoekopdrachten. Dit is een nieuwe benadering van het zoeken naar items. U kunt meer weergaven verdienen als u uw content optimaliseert voor gesproken zoekopdrachten, die vaak langer en meer gemoedelijk zijn. Dit vergroot uw kansen om een ​​featured snippet te krijgen of op de eerste pagina met zoekresultaten van Google te verschijnen.