Hoe u uw persoonlijke merk kunt opbouwen door te bloggen

Hier leest u hoe u uw persoonlijke merk kunt vertienvoudigen door te bloggenHier leest u hoe u uw persoonlijke merk kunt vertienvoudigen door te bloggen

Personal branding kan bedrijfseigenaren en -personeel helpen bij het verkrijgen van meer klanten, consumenten, erkenning en betere posities. Iedereen kan een expert worden en zijn werk laten erkennen dankzij internet. Bloggen is inderdaad een van de meest effectieve manieren om je persoonlijke merk te verbeteren. Maar hoe doe je dat op de juiste manier? De beste tips vind je in dit bericht. Maar voordat we verder gaan, laten we de gemeenschappelijke basis van het onderwerp hebben.

Wat is persoonlijke branding?

Wat is persoonlijke brandingSelf-branding maakt deel uit van het personal branding-proces. Onze persoonlijke merken weerspiegelen hoe anderen ons zien. Je zult meer verkoopbaar zijn als je het verbetert en er interesse aan toevoegt.

Of u nu een bedrijfseigenaar of een werknemer bent, een sterk persoonlijk merk kan u op verschillende manieren helpen. Naast werknemers zijn er ook onafhankelijke contractanten.

Dit is alleen haalbaar als anderen je zien als een expert in jouw vakgebied. Het wordt een lange reis. Je moet je inspannen om het vertrouwen en de aandacht van mensen te krijgen. Om verder te komen met uw doelgroep, moet u zich profileren als een betrouwbare buddy.

Uw internetreputatie is gebouwd op uw eigen merk. Het merk van een organisatie kan van invloed zijn op vacatures, activiteiten op sociale media en andere onderdelen van de zoektocht naar een baan.

Dit blogartikel gaat over het creëren en beschermen van je eigen merk. Naam maken op internet is niet moeilijk, maar het vergt wel inspanning en tijd. Personal branding is een tijdrovend en geduldig proces.

Focus op uw merk zoekwoorden binnen de niche

Focus op uw merk zoekwoorden binnen de nicheNiche-trefwoorden zijn zoekwoorden die extreem geconcentreerd zijn. Dit zijn long-tail zoekwoorden van drie woorden.

Hoewel het aantal zoekopdrachten voor bepaalde termen is afgenomen, is de verkeerskwaliteit verbeterd.

Laten we bijvoorbeeld zeggen dat u een schoonmaakbedrijf aan het uitbouwen bent. Uw schoonmaakdienst geeft om het milieu. “Niet-giftige huishoudelijke schoonmaakmiddelen” en “milieuvriendelijke commerciële schoonmaakproducten” zijn twee uitstekende niche-trefwoorden. Deze trefwoorden zijn specifiek bedoeld voor gebruikers van biologische schoonmaakmiddelen.

De gemiddelde persoon voert geen “milieuvriendelijke industriële reinigingsproducten” in een zoekmachine in. Deze term kan u helpen bij het vinden van milieuvriendelijke schoonmaakproducten van commerciële kwaliteit.

Niche trefwoord zinnen worden vaak gebruikt in SEO en PPC. Deze zoekwoorden zullen helpen bij het verbeteren van uw SEO-ranglijst.

Het is waarschijnlijker dat uw website beter scoort in de zoekresultaten van zoekmachines als u berichten plaatst over milieuvriendelijke commerciële schoonmaakproducten. Het gebruik van speciale zoekwoorden in pay-per-click-advertenties helpt bij het genereren van verkeer op maat. Als u op een specifieke termijn biedt, wordt uw advertentie gezien door meer gekwalificeerde prospects.

Merkstem van vriendelijke persoonlijkheid

Merkstem van vriendelijke persoonlijkheidDe stem van een merk is hoe het met zijn klanten omgaat. Fungeren als gastheer van een etentje en communiceren met uw gasten. Door hun unieke verhaal springt één persoon eruit. Hun manier, taal en levering onderscheiden hen. Je kunt het niet helpen, maar denk aan de persoon die je oorspronkelijk het verhaal vertelde wanneer je het aan anderen vertelt.

Beschouw elke persoon aan tafel als een bedrijf. Wat is de naam van uw online bedrijf? Welke kwaliteiten wil je dat je merk heeft en welke wil je vermijden? Welke taal en stijlen gebruikt uw bedrijf vaak?

Al deze elementen vormen samen de stem van uw merk. Deze persoonlijkheid wordt gepropageerd via nieuwsbrieven, posts op sociale media, bedrijfscommunicatie en advertenties.

Welke rol speelt de toon van een bedrijf? Wat maakt het uit welke stijl je gebruikt?

Op internet is een veelheid aan informatie te vinden. Er is een eeuwige discussie voor zowel bedrijven als particulieren. Afbeeldingen, logo’s en productbeschrijvingen kunnen alleen zoveel informatie overbrengen. Geschreven inhoud moet met dezelfde zorg en bezorgdheid worden behandeld als de rest van uw merk.

Het is moeilijk om een ​​uitgesproken persoonlijkheid te hebben zonder een uitgesproken merkstem.

Het is niet verplicht om afbeeldingen in al uw artikelen op te nemen. U kunt het lezen en de afbeeldingen bekijken. Klanten hechten veel waarde aan uw fysieke verschijning. De Index onderzocht ook de redenen waarom individuen stoppen met het volgen van bedrijven op sociale media. Ongeveer de helft van degenen die op de enquête hebben geantwoord, heeft andere zaken besproken. Als je niet regelmatig content geeft met je merk, loop je het risico fans te verliezen.

Als je wilt dat je merk consistent en herkenbaar is, moet je een sterke merkstem hebben. U heeft merkbekendheid bereikt wanneer u de inhoud van een bedrijf kunt herkennen zonder te weten wie deze heeft gegenereerd.

Houd rekening met de volgende aspecten van de merkstem:

Persoonlijkheid

Net als de individuen in uw leven, heeft elk merk zijn eigen specifieke persoonlijkheid. Eigenzinnigheden, isolationisme en andere soortgelijke eigenschappen komen vaak voor.

Taal

Merken vertrouwen op tekstuele inhoud omdat ze niet face-to-face of via lichaamstaal kunnen communiceren. Als de taal op uw website de doelstellingen en aspiraties van uw merk vertegenwoordigt, bent u op de goede weg.

Gezichtspunt

Overweeg het perspectief van uw publiek voordat u spreekt. De perceptie van mensen over jou kan verschillen als je de termen ‘ik’, ‘wij’, ‘jij’ of een objectief standpunt gebruikt.

De stem van elk merk is anders. Als ouderschapswebsite kan het prettig en sympathiek zijn. Tienerblogs kunnen humoristisch of gevaarlijk zijn.

Vertegenwoordig uw merk via uw blogthema

Vertegenwoordig uw merk via uw blogthemaErvoor zorgen dat uw lezers en klanten begrijpen waar u over gaat, is een belangrijk onderdeel van branding. Kleur en beeld in de vorm van visuals, naast literaire stijl, zijn van vitaal belang. Als gevolg hiervan zullen de identiteit en het merk van uw site duidelijker zijn. Het zal u onderscheiden van uw concurrentie in het perspectief van uw lezers.

Onderzoek andere blogs en gebruikers op de betreffende website. Medium, blogger en je eigen website zijn nog enkele opties om een ​​blog te starten.

Dit is waar contentmanagementsystemen van pas kunnen komen. De meest populaire blogsystemen zijn WordPress, Wix en Squarespace. Populaire systemen krijgen vaker upgrades en een snellere klantenservice. U hoeft geen IT-specialist te zijn om uw website een unieke uitstraling te geven wanneer u deze met WordPress bouwt.

De volgende stap is het bedenken van een naam voor uw bedrijf. Het is van cruciaal belang om een ​​geschikte naam voor uw blog te kiezen. Ondanks de moeilijkheid is dit de eerste stap in het opbouwen van het unieke karakter van uw blog. Als je een blog hebt, is de titel het eerste wat bezoekers opvallen. Je naam moet duidelijk zijn en de toon weerspiegelen van de dingen die je maakt.

Als je vastloopt op blognamen, kan een blognaamgenerator helpen.

Het gebruik van bedrijfsnaamgeneratoren kan voordelig zijn. Het kan u niet de perfecte naam geven, maar het kan suggesties doen.

Houd rekening met de toon van je blog. Uw blog kan vrolijk, serieus, zakelijk of vriendelijk overkomen, afhankelijk van de terminologie die u kiest. Sara’s Sweets Journal is de autobiografische beschrijving van haar leven door de auteur. Sara’s Sweets Dishes heeft een mooie klank, maar is meer geschikt voor recepten dan voor persoonlijke ervaringen.

Voeg bovendien essentiële zoekwoorden toe voor zoekmachineoptimalisatie. Wat is het doel van je blog? Wie? Maak gebruik van trefwoordvriendelijke bewoordingen (zoals Reizen of Recepten). Door het brede karakter van zoekopdrachten wordt u sneller gevonden. Bevestig dat de taal die u heeft gekozen geschikt is voor uw vakgebied.

Consistent zijn met uw content updates

Consistent zijn met uw content updatesMarketeers zijn op zoek naar een manier om… Dit is een veel gemakkelijkere vraag om te beantwoorden dan “wat willen vrouwen?” Marketeers willen verbinding maken met hun demografische doelgroep. Om uw publiek te binden, is het gebruik van alleen termen voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) onvoldoende. De hedendaagse makers van inhoud overspoelen de schermen van hun publiek met volkomen zinloos materiaal.

Houd bij het maken van intrigerende inhoud rekening met uw doelgroep. We hebben het werk voor je gedaan, dus bekijk deze pagina en volg ons advies.

Hoe vinden we de antwoorden op onze vragen? Wanneer antwoorden op vragen online beschikbaar zijn, is het gemakkelijk om ze te vinden. Bereid u voor op eventuele vragen of opmerkingen van uw lezers over uw inhoud.

Welke methoden gebruik je om nieuwe problemen te identificeren? Sleutelwoorden. Stel dat u een online boekwinkel heeft die gesigneerde boeken verkoopt. De Zoekwoordplanner is een geweldige tool om nieuwe zoekwoorden en thema’s te ontdekken. Ondanks het hoge aantal zoekopdrachten hebben bepaalde termen minder concurrentie.

Begin met het beantwoorden van deze vragen door informatief materiaal vrij te geven. Trek nieuwe klanten aan door uw uitgebreide selectie zeldzame boeken te tonen en hen te voorzien van relevante informatie.

Maak inhoud op basis van recente problemen, nieuws en evenementen

Google stelde meteen ‘koninklijk huwelijk’ voor toen prins Harry met Meghan Markle trouwde. Veel bedrijven gebruiken feestdagen, evenementen en actualiteiten als contentbronnen. Ze trekken vooral diegenen aan die geïnteresseerd zijn in de meest recente informatie.

Sportartikelen moeten worden gebruikt in plaats van gesigneerde boeken. Sportevenementen zoals het WK kunnen een fantastische manier zijn om uw klanten te voorzien van hoogwaardig materiaal. Als je wilt laten zien dat je actueel en relevant bent, kun je een “Moge het beste team winnen!” sturen. boodschap of probeer ze vast te leggen met boeiend materiaal.

U kunt het hebben over de geschiedenis van voetbalshirts sinds het WK van 1930 of de evolutie van korte sportbroeken.

Feestdagen zoals 4 juli, Kerstmis, Pasen en Halloween bieden uitstekende kansen voor contact met klanten. Wees klaar. In een klassieke paasadvertentie werd de groene fles Heineken voorgesteld door groen foliepapier dat van een half opgegeten chocolade-ei was afgescheurd.

Wees een expert in de niche die je hebt gekozen

Om contact te maken met uw publiek, moet u zich profileren als een materiedeskundige. Maak naam als betrouwbare bron van informatie door uw bedrijf te vestigen als een erkende instelling. Je bent meer waard dan je denkt.

Als je biologisch afbreekbare rietjes levert, praat dan over de milieuvoordelen van het elimineren van papier en plastic. Informeer uw publiek hoe zij kunnen helpen. Je moet voorkomen dat je als verkoper overkomt.

In plaats van te zeggen: “Koop mijn biologisch afbreekbare rietjes om het milieu te sparen”, geef suggesties om de vervuiling te verminderen. Het vertrouwen van uw publiek resulteert in terugkerende inkomsten.

Start een discussie

Er is slechts één inhoudsbron: feestdagen en evenementen. De gebruiker leest uw materiaal. Door gesprekken kunnen bezoekers elkaar beter leren kennen. Het is nog nooit zo eenvoudig geweest om te communiceren met je volgers en die van hen.

De eenvoudigste vragen die volgers kunnen beantwoorden, zijn vragen die een ja of nee antwoord nodig hebben. Hoewel sommige volgers misschien niet op deze vragen reageren, zullen anderen dat wel doen.

Het is van cruciaal belang om belangrijke vragen te stellen over het onderwerp dat aan de orde is. Hier is niets ingewikkelds aan. Maak op de vrijdag voor Vaderdag een poll om te zien of je volgers hun cadeautjes al hebben gekocht of van plan zijn dat te gaan doen.

Het is een slecht idee om regelmatig promotionele inhoud in te dienen. De 80/20-regel zal het begrip en respect van uw publiek vergroten. Het bereiken van evenwicht is cruciaal.

Deze aanbevelingen zouden nuttig moeten zijn. Overweeg de interesses en vereisten van uw doelgroep voordat u iets plaatst. Dit is een belangrijke factor om te onthouden. Uw publiek staat voorop, gevolgd door uw merk en aanbiedingen.

Laat de gast bloggen

Gastbloggen kan voordelig zijn voor elk bedrijf. Deel uw expertise met andere organisaties om een ​​marktexpert te worden, ga samenwerkingen aan met andere opinieleiders en stel uw merk bloot aan een nieuw publiek.

Het opnemen van gastblogs kan uw publiek helpen de problemen die u bespreekt te begrijpen. Gastauteurs nieuw materiaal laten aanleveren is een uitstekende methode om uw bezoekers geïnteresseerd te houden en bekendheid te geven aan uw website.

Het merendeel van de virale inhoud wordt geleverd door opinieleiders in de branche. Zelfs als je niet over de middelen beschikt, kan gastbloggen je helpen om je publiek op de hoogte te houden van nieuwe dingen.

Maak een lijst van uw doelstellingen voordat u begint met gastschrijven. Maak een lijst van blogs die geen directe concurrenten zijn. Begin met het maken van gaststukken voor de blogs van uw collega’s.

Het plaatsen van een gast kost tijd om te voltooien. Internetspam is niets nieuws. U dient zich te onthouden van het achterlaten van spamachtige opmerkingen of het produceren van uw eigen spam.

Zoek naar gerenommeerde, deskundige en marktspecifieke zakelijke en achtergrondschrijvers. Je bericht moet ook de interesses van je persona’s weerspiegelen en je moet het eens zijn met wat ze zeggen. Gastbloggen kan schadelijk zijn voor uw bedrijf als de inhoud niet overeenkomt met de kernwaarden, persoonlijkheid of merkidentiteit van uw bedrijf.

Overweeg het volgende voordat u een gastblog voorstelt of accepteert:

  • Is er een aanzienlijk aantal vaste lezers die opmerkingen schrijven en op verschillende manieren omgaan met de inhoud van deze blog of website?
  • Houden ze hun sociale media-pagina’s up-to-date?
  • Is hun domeinautoriteit hoog genoeg om mijn SEO ten goede te komen?
  • Is hun bedrijf geschikt voor het mijne?

Hoe lang duurt het om een ​​merk op te bouwen met bloggen?

Het is geen nachtelijke rodeo. Het kan tot een jaar duren voordat de voordelen zichtbaar worden. Het heeft tijd, inspanning en doorzettingsvermogen nodig. Maar geloof dat het je tijd en moeite waard zal zijn als je eenmaal de resultaten hebt gezien.