Hoe u uw contentmarketing kunt verbeteren voor betere resultaten

Hoe u uw contentmarketing kunt verbeteren voor betere resultaten

Het is van cruciaal belang voor een bedrijfsmarketeer om nieuwe klanten te werven en te behouden.

Met de jarenlange teststrijd zijn experts het erover eens dat contentmarketing de meest effectieve manier van online marketing is.

Ondanks het feit dat contentmarketing verschillende voordelen biedt, vinden veel bedrijven het moeilijk om te adopteren.

We gaan eenvoudige marketingtips delen die u kunnen helpen om aan de slag te gaan en gemotiveerd te blijven. Maar laten we, voordat we verder gaan, eens kijken naar de misstappen die u moet vermijden bij het toepassen van uw contentmarketingcampagne.

Misstappen om te vermijden

Misstappen om te vermijden

De inhoud niet plannen

Veel bedrijven kunnen ‘de wateren testen’ met contentmarketing om te ontdekken wat werkt. Om te identificeren wat er wordt verkocht, worden verschillende goederen ontwikkeld en geadverteerd. U kunt zich verbijsterd voelen als gevolg van de verspreiding van informatie.

Wat houdt het in?

Met een contentmarketingstrategie ontwikkel je content met een specifiek doel voor ogen.

Waarom de moeite nemen om ze te maken? Hoe stel je voor om te krijgen wat je wilt?

Een algemeen doel is moeilijk te meten. De meeste mensen willen dat meer mensen hun website bezoeken, hen volgen op sociale media of hen geld geven.

Concentreer u in plaats daarvan op zowel de details als het grote geheel. Elk onderdeel van uw strategie is effectief als het een duidelijk, haalbaar doel heeft.

Niet consistent zijn

Hoe vaak update jij je blog? Hoe vaak maakt u reclame voor archieven?

Het is moeilijk om het momentum vast te houden zonder een tijdlijn.

Als je drie blogposts in één week publiceert, moet je meer tijd besteden, tenzij je iemand inhuurt om het te doen.

Consistentie houdt je kijkers geïnteresseerd.

Het vereist een goede inspanning om de verbindingen met uw blog- of websitelezers te onderhouden.

Hoe groter de afstand tussen touchpoints, hoe moeilijker het wordt om ze te categoriseren. Als je elkaar drie maanden niet hebt gezien, is het alsof je opnieuw begint.

Een contentmarketingstrategie zorgt ervoor dat er niets verandert.

Als gevolg hiervan wilt u misschien uw berichten van tevoren plannen om te voorkomen dat u achterloopt.

Eerdere blogposts kunnen waardevol zijn voor het produceren van voldoende materiaal voor marketing.

Marketeers creëren dagelijks ongeveer 60% van de tijd nieuwe content.

Slechte samenwerkingen tussen de afdeling

Misschien wilt u controleren of elke afdeling niet vaak met elkaar communiceert.

Verkopers vertrouwen op hun instinct en beproefde methoden om deals te sluiten. Marketeers daarentegen gebruiken data en trends om reclame te maken voor hun producten.

Gebrek aan samenhang kan het gevolg zijn van niet-samenwerkende splitsingen binnen uw bedrijf en met uw klanten.

Begrijpen verkopers wat ze verkopen als het doel van marketing is om een ​​product te promoten?

Als ze dat niet doen, bereikt de campagne mogelijk de demografische doelgroep niet.

Om contentmarketing effectief te laten zijn, moeten managers sales en marketing met elkaar verbinden.

Alle nieuwe video’s of artikelen die van belang kunnen zijn, moeten bekend worden gemaakt aan de verkopers van het product.

Het is mogelijk dat verkopers iets hebben geleerd van klantinteracties.

Als een productkenmerk veel ongunstige feedback van klanten ontvangt, kunnen verkopers marketing waarschuwen.

Te weinig met klanten omgaan

Klanten willen op maat gemaakte aanbevelingen om geld te besparen of om meer te weten te komen over nieuwe producten en diensten. Volgens Jennifer Polk, een Gartner-analist, krijgen de meeste klanten geen persoonlijke hulp van bedrijven of organisaties.

Het is tijd om van alle regels af te komen! De vraag wie er gaat kopen en hoe is verschoven in marktonderzoek. Bedenk wat uw doelgroep motiveert.

Klachten van klanten die onopgemerkt blijven, leiden tot het mislukken van contentmarketing. Voorbeeld:

  • onbetrouwbare telefoondienst
  • veel te veel communicatie-opties.
  • Informatie die oninteressant of moeilijk te begrijpen is

Context-, keuze- en voorspellende analyses kunnen, volgens export, worden gebruikt om AI-aangedreven services aan te passen en voor te bereiden.

Als het op marketing aankomt, is het van cruciaal belang om de aandacht van uw publiek in de loop van de tijd vast te houden. In zowel business-to-business als business-to-consumer interacties moeten klanten een positieve, op maat gemaakte ervaring hebben.

Helemaal geen strategie

Marketeers betreuren de tijd en het geld dat ze besteden aan het verzamelen en analyseren van campagnegegevens. Meestal is de respons een contentmarketingstrategie die erop gericht is een zo groot mogelijk aantal kijkers aan te trekken, ongeacht de inhoud. Er zijn momenten waarop je geen plan hebt. Gekwalificeerd verkeer heeft verre de voorkeur boven volume.

Clickbait-koppen, aas-and-switch-tactieken en ongevraagde mailings hebben volgens experts nooit gewerkt. Het pushen van nieuwe productversies in plaats van het verbeteren van het plezier van de consument of het oplossen van productfouten is eveneens een verschrikkelijke marketingstrategie. Buzzmarketing is gunstig, maar het is het meest effectief in combinatie met klanttevredenheid.

Negeren wat klanten willen

Sommige bedrijven falen in contentmarketing omdat ze geen klantgegevens verzamelen of verwijderen. Klantinzichtgegevens kunnen worden verkregen via gebruikersinvoerkanalen zoals persona’s, reiskaarten, vanity-statistieken en klantpersona’s.

De vraag is niet zozeer wie er zal kopen als wel waarom. Het is nu tijd om erachter te komen wat de consument wil en waarom. Deze gegevens kunnen bedrijven veel leren, en wat ze leren, kan van invloed zijn op elk gebied van hun activiteiten.

Mensen verzamelen veel data, maar niet alles is bruikbaar voor contentmarketing. Zelfs als uw website veel verkeer ontvangt, betekent dit niet automatisch dat mensen geïnteresseerd zijn in het kopen van uw producten.

Niet leren van je fouten

Het mislukken van een contentmarketingplan is onvermijdelijk. Onderzoek en zelfreflectie kunnen u helpen voorkomen dat u steeds weer dezelfde fouten maakt.

Experts beweren dat testen nodig is om te bepalen welke soorten personalisatie ertoe doen en impact hebben op uw klanten.

Expert stelt standaardmethoden voor, zoals productaanbevelingen of klantdoelen, zoals een betere deal krijgen. Ze moeten experimenten doen om te zien wat het beste werkt voor hun merk.

Het is gebruikelijk dat bedrijven hun gestelde doelen niet halen, maar ze voegde eraan toe dat dit deel uitmaakt van het testproces. Marketeers moeten bereid zijn fouten te maken en ervan te leren om als professionals vooruit te komen.

Uw concurrenten kopiëren

U kunt mogelijk consumentenmomenten detecteren door het werk van uw concurrenten te bestuderen.

Observeren hoe zij social media gebruiken kan inzicht geven in wat klanten willen. Je moet valideren dat hun publiek gelijk is aan dat van jou voordat je dit als blauwdruk voor je eigen contentmarketingaanpak gaat gebruiken. U kunt falen in contentmarketing als u probeert uw concurrentie na te streven zonder adequaat onderzoek te doen.

Het is niet duidelijk waarom ze die keuze hebben gemaakt. Klanten mogen niet bedrogen worden. Ze zijn deskundig en goed geïnformeerd.

Hoe contentmarketing te verbeteren

Klantcontacten zijn in de loop van de tijd veranderd. Slimme contentmarketeers kunnen floreren dankzij hun snelle informatieverspreiding en slimme marketingtechnieken.

Het betrekken van uw klanten is de enige manier om uw internetgebruikersbestand te laten groeien en hen tevreden te houden. Deze aanbevelingen kunnen u helpen uw inhoud, levering en rendement op uw investering te verbeteren.

Herken uw publiek

Eerst en vooral moet u uw beoogde publiek begrijpen. Bepaal wie je doelgroep is voordat je begint met schrijven.

Denk na over uw bedrijf vanuit een aantal demografische invalshoeken, maar stop daar niet. Schrijven voor een enkele persoon is gemakkelijker dan schrijven voor een groep wanneer u marketingpersonages gebruikt.

Houd deze identiteiten in gedachten terwijl u schrijft. Zorgen? Wat moet de toon van mijn stem zijn? Waar ze nog meer naar op zoek zijn, is niet duidelijk. Schrijven naar iemand anders is een geweldige methode om je schrijfvaardigheid te verbeteren.

Hoe contentmarketing te verbeteren

Focus op kwaliteit

Het is verleidelijk om veel inhoud in één keer in uw planning te stoppen. Kwaliteit moet altijd voorrang hebben op kwantiteit, zelfs als je een groot aantal schrijvers en redacteuren hebt.

Het kan een uitdaging zijn om je houding te behouden en nieuwe thema’s te ontdekken wanneer je regelmatig post. Organisaties schrijven vaak over onderwerpen die eerder door een groot aantal andere websites zijn behandeld, wat niet onderscheidend of waardevol is voor hun doelgroep.

Vermijd herhaling van wat al op andere websites over het probleem is geschreven. Identificeer problemen waarin uw consumenten geïnteresseerd zijn en deel uw mening hierover.

Houd je aan een schema

Klanten waarderen betrouwbaarheid. Ze willen graag weten wanneer je nieuw werk uitbrengt, evenals je identiteit en de idealen waaraan je je houdt. Maak een inhoudsschema om gefocust te blijven.

Het is prima als zenderschema’s veranderen. Elke maandag kun je een nieuwe blogpost toevoegen aan je wekelijkse klantenmail. Post vervolgens elke maand op dinsdag, donderdag en zaterdag Instagram-foto’s en YouTube-video’s.

Klanten zullen reikhalzend uitkijken naar de release van uw item als het aantrekkelijk en van hoge kwaliteit is. Ze gaan ergens anders heen als je ze iets geeft dat ze elders kunnen krijgen.

Maak visuele inhoud

In tegenstelling tot andere sociale netwerken waar het delen van inhoud tijdgevoelig en van korte duur is (in twee maanden kan het niemand iets schelen wat je vandaag hebt getweet?), kunnen infographics en visuele informatie-zoekmogelijkheden een pin die je vandaag pint, worden ontdekt, opnieuw worden vastgemaakt en maanden (of jaren) later opnieuw gecirculeerd.

Geef duidelijke richtlijnen

Je blog en social media kanalen zijn een representatie van je bedrijf. Voordat u begint met schrijven, moet u beslissen over het uiterlijk, de textuur en de toon van uw materiaal.

Zowel klanten als aannemers zullen beter begrijpen wie u bent, waar u voor staat en hoe u hen kunt helpen.

Kies uw budget verstandig

Contentmarketing kost tijd en geld, of je het nu zelf doet of een professional inhuurt. Geld uitgeven aan nutteloze infographics of YouTube-video’s is tijd- en geldverspilling.

Analyseer uw gegevens en investeer in effectieve strategieën. Hoewel we dachten dat Facebook en Twitter de meest productieve toepassingen van mijn tijd waren, hebben we er uiteindelijk veel van verspild. Het kan bijvoorbeeld Pinterest zijn dat onze primaire bron van promotie op sociale media is.

Je merkt misschien dat je volgers zijn gegroeid van 1.000 naar 4.000, en het heeft Google Zoeken overtroffen in termen van verkeer. Dan wil je je houden aan de specifieke sociale media.

Waardeer de tijd die u op sociale media doorbrengt vanwege de snelle groei en duidelijke voordelen. Uw strategie wordt versterkt met een of twee uitstekende marketingcomponenten.

Maak een sterke betrokkenheid bij uw doelmarkt

Betrek uw publiek om hen te bieden wat ze willen. Door input van anderen te krijgen, kun je rekening houden met hun gedachten.

Afhankelijk van het platform dat ze gebruiken, kan uw publiek anders zijn. Het is mogelijk dat Facebook- en SnapChat-gebruikers verschillende volgers hebben. Door uw materiaal een nieuwe bestemming te geven om een ​​breder publiek aan te spreken, kan dit helpen de banden van uw doelgroep te versterken.

Stel duidelijke doelen

Als u uw doelen voor contentmarketing niet specificeert, kan het gemakkelijker zijn om te falen. Concentreer je op een of twee platforms voordat je naar andere platforms gaat (zoals je blog, YouTube-kanaal of Instagram). Hoeveel volgers, bezoeken en interacties hoop je in een jaar te krijgen? Stel wekelijkse doelen vast voor uw jaarlange doel.

Maak een dagelijkse en wekelijkse strategie om maandelijkse en jaarlijkse doelen te bereiken. De eerste stap naar succes is het definiëren en documenteren van uw doelen.

Stel duidelijke doelen

Meet en verbeter

Analytics zijn vereist voor contentmarketing, net als voor internetmarketing. Stel meetbare doelen voordat u begint met schrijven of ontwikkelen.

U weet of u de juiste personen aantrekt en overtuigt wanneer zoekmachines uw materiaal onderzoeken en u volgers creëert. Breng verbeteringen aan terwijl u de doeltreffendheid van uw plan analyseert. Welke velden zijn het meest succesvol geweest? Is er een formaat dat boven de rest uitsteekt? In Google Analytics kun je dit allemaal zien. Pas uw plan aan in het licht van deze nieuwe informatie om uw doelstellingen te bereiken.

Conclusie

Als het gaat om best practices voor contentmarketing, die altijd veranderen, is aanpassingsvermogen cruciaal. Heroverweeg na een paar maanden uw plan. Wat voor contentmarketingplan heb je opgesteld? Voor vragen en vragen kunt u bij ons terecht.