Hoe u uw blogpost hoog scoort in Google Zoeken

Hoe u uw blogpost hoog scoort in Google ZoekenJe hebt een website waarop je je werk publiceert.

Het verhoogt het verkeer naar uw website en helpt mensen uw merk te herkennen.

Maar als uw website niet goed scoort in Google, komt het niet ver. SEO (zoekmachineoptimalisatie) kan uw website helpen om zich te onderscheiden van de massa.

Gebruik om dit doel te bereiken de huidige Google-rankingstactieken. Als u elk afzonderlijk artikel in uw blog kunt optimaliseren, krijgt u het goede verkeer dat uw tijd en inspanningen waard is.

Optimaliseer uw zoekwoorden

Optimaliseer uw zoekwoordenZoekwoordonderzoek is essentieel voor SEO. Als u goed materiaal produceert, kunt u onbedoeld trefwoorden toevoegen. Je hebt misschien nog niet nagedacht over deze tools en manieren om trefwoorden voor blogberichten te vinden. Google AdWords Hulpprogramma voor zoekwoorden en semrush.com kunnen u beide helpen bij het vinden van zoekwoorden die betrekking hebben op uw probleem en het bespioneren van uw concurrentie.

Verspreid belangrijke zoekwoorden over de site. Zoekwoorden moeten worden geplaatst in gebieden waar zowel mensen als de spiders van zoekmachines ze kunnen zien. Kijk naar de volgende locaties:

  • Titel
  • Koppen en tussenkoppen
  • Inleidende zin
  • Afsluitende alinea
  • Verankeringstekst
  • Titeltags en metabeschrijvingen

Te veel trefwoorden in uw artikel zal het moeilijk maken om te lezen. Als je blogposts mensen irriteren, zal Google je straffen. In dit scenario zou een minder geavanceerde formule de voorkeur hebben. Hier zijn top drie recepten om op de goede weg te beginnen:

  • Neem het zoekwoord op in je titel.
  • Voeg LSI-zoekwoorden toe.
  • Neem de zoekwoorden op in H2- of H3-koppen.

Optimaliseer uw content

Optimaliseer uw contentHet optimaliseren van de content van uw blog houdt in dat uw berichten regelmatig worden beoordeeld en verbeterd om ervoor te zorgen dat ze u helpen uw doelstellingen te bereiken.

Dit kan om verschillende redenen worden gedaan, waaronder het verbeteren van uw positie in de zoekmachines, het aantrekken van nieuwe klanten en het laten lijken van uw organisatie als een autoriteit in haar sector.

Er zijn echter aanvullende redactionele en marketingoverwegingen waarmee u rekening moet houden dan alleen de drie fundamentele optimalisatiestappen.

De huidige en toekomstige blogberichten van uw organisatie zullen beter presteren als u best practices gebruikt voor het optimaliseren van blogcontent.

Kortom, goed geschreven en onderhoudende blogs trekken nieuwe consumenten aan.

Zoekmachines zullen lezers naar uw materiaal leiden als het goed geschreven en intrigerend is. Die mensen zullen eerder klant worden als het is geoptimaliseerd voor conversie.

De loutere publicatie van een artikel betekent niet dat uw bedrijf er onmiddellijk profijt van heeft. Een evaluatie moet soms bevatten hoe goed een stuk content presteert in zoekmachines en andere marketingkanalen.

Het is van cruciaal belang om doelen voor jezelf en je blog te creëren en om het materiaal in de loop van de tijd te blijven verbeteren.

Vergroot de lengte van het artikel (als het te kort is)

Vergroot de lengte van het artikelHet aantal woorden in een blogartikel bepaalt hoe hoog het scoort in zoekmachines. U wilt de best mogelijke zoekresultaten (in SERP). Het starten van een blog is de beste manier om meer bezoekers te krijgen.

Denk aan de kwaliteit van de informatie. Het maakt niet uit hoeveel woorden u schrijft als de informatie die u verstrekt niet waardevol is.

Een blogpost moet minimaal 300 woorden bevatten om door zoekmachines te worden geïndexeerd.

De lengte van de tekst is vast. Wat volgt? Google geeft prioriteit aan blogberichten met minimaal 1000 woorden. Sommige Ultimate Guide-berichten hebben ongeveer 9000 woorden. Deze elementen zijn direct gerelateerd aan de toename van organisch verkeer. Langere content is gunstiger voor zoekmachineoptimalisatie.

Langere teksten zijn voor Google gemakkelijker te begrijpen. Langere (geoptimaliseerde) artikelen hebben een grotere kans om uw geselecteerde zoekwoord opnieuw op te duiken. Keyword stuffing is in dit geval geen slimme strategie. Uw doelterm verschijnt vanzelf als uw tekst is geoptimaliseerd. Synoniemen en vergelijkbare termen moeten in uw schrijven worden gebruikt. De sleutel zou in alle koppen, links en afbeeldingen moeten verschijnen. Hoe meer kennis u heeft, hoe beter en belangrijker uw beslissing zal zijn.

Als uw content langer is, kunnen longtail-zoekwoordvarianten u helpen beter te ranken. Een lang stuk schrijven zal hoogstwaarschijnlijk een breed scala aan onderwerpen behandelen. Uw artikel of andere stukken die de diepte in gaan, kunnen worden weergegeven in zoekresultaten voor longtail-sleutelvarianten. Koppelingen tussen uw eigen pagina’s kunnen helpen om het aantal personen dat uw lange materiaal leest te vergroten. Als gevolg hiervan zal de opkomst toenemen.

Google is van mening dat een pagina met weinig woorden content van slechte kwaliteit heeft. Alle zoekmachines streven ernaar gebruikers de meest nauwkeurige resultaten te bieden. Dunne materialen voldoen minder vaak aan de eisen van klanten. Het zal jammerlijk mislukken.

Hetzelfde geldt voor Shopify en WooCommerce productpagina’s en beschrijvingen. Je zou ze zo lang kunnen maken als een websiteartikel. En ja, het is inderdaad ook relevant voor uw e-commercesites en blogs.

Verbeter de leesbaarheid van uw artikelen

Verbeter de leesbaarheid van uw artikelenGeweldige artikelen zijn niet alleen geliefd bij Google en andere zoekmachines. Die moeten ook geliefd zijn bij je lezers. Hier zijn de tips die u kunt proberen om de leesbaarheid van uw artikelen te verbeteren.

Gebruik korte en eenvoudige woorden

Als gevolg hiervan zal uw Flesch-Kincaid leesscore verbeteren. Waarom ze gebruiken als er kortere en gemakkelijker te begrijpen alternatieven zijn?

Mensen die artikelen lezen, willen hun Engels niet verbeteren. Het gebruik van onaangename of moeilijk te begrijpen taal is een methode om op te scheppen, en niemand houdt van opschepper.

Gebruik korte zinnen

Zinnen moeten korter. Maak je zinnen korter door voegwoorden te gebruiken.

Gebruik een gesprekstoon

Dit is meer een aanbeveling dan een verordening. Wanneer u uw blogberichten opstelt, stelt u zich voor dat u met een buddy aan het chatten bent. Het valt meteen op als onderscheidend van het gewone.

Je woorden en zinnen zullen gemakkelijker te begrijpen en korter zijn als je schrijft hoe je praat.

Let op de typografische kenmerken

Wat je zegt en hoe je het zegt, is even cruciaal als je beeldmateriaal. Typografie speelt hierin een rol. Het lettertype, de regelhoogte en de regellengte die u kiest, kunnen van invloed zijn op hoe snel mensen uw materiaal lezen.

Lettertype

Begin met het selecteren van een gemakkelijk te lezen lettertype. U kunt uw kop- en onderkoppen laten opvallen door ongebruikelijke lettertypen te selecteren.

De tekst aan de rechterkant is in een schreefloos lettertype. Arial-lettertypen zijn eenvoudiger te lezen op een computerscherm dan serif-lettertypen.

Rechts van de afbeelding staat tekst in arial. Het is veel eenvoudiger om online te lezen wanneer u Arial-lettertypen kiest.

Lichaamsmateriaal is geschreven in Arial-lettertypen omdat ze eenvoudiger te lezen zijn op schermen. Zowel Arial als Helvetica zijn uitstekende tekstlettertypen. Serif-lettertypen zijn de beste keuze voor publicaties. Als u het niet zeker weet, kunt u de tijd nemen om onderzoek te doen naar elk lettertype. Geloof het, het zal uw tijd en moeite waard zijn.

Lettergrootte

Lettergroottes mogen niet te veel van elkaar verschillen. Bij het lezen op een scherm in plaats van op papier, kunnen kleine letters moeilijk zijn voor de ogen.

Wanneer de lettergrootte te groot is, is het moeilijk voor de ogen van de lezer om te lezen.

De breedte van de hoofdtekst moet minimaal 16 pixels zijn, afhankelijk van het lettertype. Niet voor niets stellen de meeste browsers de lettergrootte standaard in op 16 pixels.

Ondanks het feit dat de meeste websites 14px gebruiken, hebben we gekozen voor 16px omdat dit gemakkelijker te lezen is

Gebruik grotere lettergroottes voor koppen en subkoppen om hiërarchie aan te tonen.

Naast de lettergrootte moet u rekening houden met regelhoogte en regellengte. Elke regel en elk woord moet voldoende ruimte ertussen hebben.

Vergeet niet om voldoende ruimte tussen alinea’s te voorzien. Het is moeilijk te lezen als er niet genoeg witruimte is.

De regelhoogte moet minimaal 150 procent van de lettergrootte (150 pixels) zijn. Een lettertype van 16px moet een regelhoogte van 24px hebben.

Regels moeten tussen de 50 en 60 tekens bevatten, of 9 tot 12 woorden, om gemakkelijk leesbaar te zijn.

Structureer en formatteer goed

Druk op de enter-toets om een ​​zin af te maken. Zoals eerder gezegd, is witruimte meestal een goede zaak. Verdeel aan het begin en aan het einde van elke zin in een alinea.

Gebruik kop- en subkoppen om uw informatie te splitsen. Gegevens kunnen worden georganiseerd en weergegeven met behulp van tabellen, opsommingstekens en andere tekstelementen.

Technische rangschikkingsfactoren opnemen

Waarneembare componenten kunnen nuttig zijn, maar er zijn veel andere factoren waarmee rekening moet worden gehouden.

Er zijn verschillende strategieën om de waarde van uw materiaal te verhogen.

Google zal uw bericht beter rangschikken als u profiteert van deze technische variabelen.

Voeg een pakkende metabeschrijving toe.

Vermijd het proppen van zoekwoorden in uw metagegevens. Laat ze zelf naar boven komen. Dit kan de crawler helpen bij het bepalen van het onderwerp van een pagina. Schrijf ze op zodat de lezer weet wat er op elke pagina staat.

Hoewel metabeschrijvingen geen effect hebben op de CTR, kunnen ze wel van invloed zijn op de positie van een pagina. Ondanks dat Google over het algemeen de metabeschrijving kiest, is het toch cruciaal om er een te maken die mensen verleidt erop te klikken.

Verbeter uw links

Wanneer u naar uw eigen materiaal linkt, presteert off-page SEO uitstekend.

Wat je ook doet, het zal je ten goede komen.

Gebruik een effectieve SEO-optimalisatietool die laat zien hoe u links en andere SEO-elementen op de pagina kunt vergroten.

Promoot uw content voor backlinks

Het doel is om backlinks te verkrijgen. Promoot uw content op sociale media, bladwijzers, andere blogs en andere media.

Doe meer interne links

Interne links zijn vrij cruciaal in blogposts. Interne links zijn de middelen waarmee pagina’s op een website aan elkaar kunnen worden gekoppeld. Hier zijn enkele voorbeelden van mogelijke vormen:

  • een citaat uit een andere bron – dit is de eenvoudigste methode om verbinding te maken met iets binnen of buiten de computer.
  • Contactbadge of profielbadge (bij voorkeur in een zijpaneel zodat deze altijd zichtbaar is). Als u uw contacten op een professionelere manier wilt leggen, is dit een uitstekende optie.
  • Verwante links of berichten – Dit kan onder het primaire materiaal van de blog worden geplaatst om het gemakkelijker en toegankelijker te maken voor bezoekers (of om doorgestuurd te worden naar het volgende bericht).
  • Een tag cloud met een aantal links – Een tag cloud is volgens Wikipedia een grafische weergave van tekstgegevens die kunnen worden gebruikt om trefwoordinformatie of vrije tekst op een website weer te geven.

Verbeter uw ankertekst

Elke relatie is belangrijk. Zoekwoordrijke ankertekst is niet vereist door het rangschikkingsalgoritme van Google, maar het helpt wel. Uw ankertekst hoeft geen LSI of hoofdzoekwoorden te zijn. Sommige mensen gebruiken ankertekst als call-to-action. Jij zou het ook kunnen doen.

Repareer je lay-out

Wanneer gebruikers te lang wachten tot een pagina is geladen, gaan ze weg. Google heeft geen methode om te weten hoeveel gebruikers uw website onmiddellijk verlaten. Het berekent de hoeveelheid tijd die staand of stil werd doorgebracht (de tijd die op de pagina werd doorgebracht). Het ongenoegen van een gast wordt weerspiegeld in een slechte tevredenheidsscore, die wordt verergerd door een korte verblijfsduur.

Mensen hebben de neiging om te stoppen met het gebruik van een website als het meer dan vijf seconden duurt voordat de startpagina is geladen. Het is in het belang van Google om te voorkomen dat zijn gebruikers in een eindeloze cyclus terechtkomen.

Maak uw site mobielvriendelijk

Het identificeren van een probleem is de eerste stap om er een oplossing voor te vinden. U moet de SEO van uw website bekijken vanuit het perspectief van mobiele gebruikers. Nadat u deze problemen heeft opgelost, volgt u de aanbevelingen van Google om ervoor te zorgen dat uw website toegankelijk is via mobiele apparaten.

Voeg knoppen voor sociaal delen toe

Dankzij sociale media is het nu veel eenvoudiger voor andere personen om uw werk te delen.

Als ze momenteel niet aanwezig zijn op uw website, moet u serieus overwegen ze daar op te nemen. Volgens WebCEO kan het belang van sociale signalen niet genoeg worden benadrukt voor zoekmachineoptimalisatie.

Bereid je voor op gesproken zoekopdrachten

Google’s voice search is een functie die pas recentelijk is geïntroduceerd.

Volgens experts werd spraaktechnologie gebruikt in meer dan twintig procent van de mobiele Google-zoekopdrachten.

Het is belangrijk dat er zo snel mogelijk materiaal dat is afgestemd op spraakinteractie op uw blog wordt geïntroduceerd.

U kunt zoeken naar wat u nodig heeft met behulp van zoekopdrachten als ‘hoe kan ik’ en ‘bij mij in de buurt’.

Maak gebruik van het content schema dat Google biedt.

Mensen die gebruikmaken van gesproken zoekopdrachten en degenen die de zoekmachine van Google gebruiken, zullen uw materiaal gemakkelijker kunnen vinden als u dit doet.

Uitspraak

Je zult wat moeite moeten doen als je wilt dat de blogberichten die je schrijft hoger verschijnen in de lijst met resultaten die worden geretourneerd door Google-zoekopdrachten.

Door gebruik te maken van de adviezen en strategieën die in dit artikel worden gepresenteerd, kan zoekmachineoptimalisatie (SEO) worden verbeterd.

Uw positie in zoekmachines zal niet onmiddellijk verbeteren, maar in de loop van de tijd wel. U kunt het aantal vertoningen in Google Search Console controleren of SEranking gebruiken om uw positie bij te houden om te zien of u op de juiste manier bewegen om te bepalen of u slaagt.

Met behulp van deze ideeën krijgt uw website een hogere ranking in zoekmachines, waardoor meer mensen uw website zien.

Winst, omzet en inkomen zullen hierdoor stijgen. Wat vind je van de strategieën die we hierboven hebben gedeeld?