Hoe u content kunt samenstellen die u zal helpen uw merk te laten groeien

Hoe u content kunt samenstellen die u zal helpen uw merk te laten groeien

Voor elke schrijver is het essentieel om de vaardigheid van cureren onder de knie te krijgen. Naarmate de hoeveelheid informatie op internet groeit, is het belangrijker dan ooit om selectief te zijn in wat je plaatst en deelt met je publiek.

Wat is content curatie en waarom zou ik het doen?

Het proces van het selecteren, verzamelen, verpakken en verspreiden van webinformatie wordt content curation genoemd. Samengestelde content, zoals ‘best of’-lijsten of informatie die uitdrukkelijk is gericht op het helpen van iemand bij het verwerven van een bepaalde bekwaamheid, verzamelt een verzameling bronnen van hoge kwaliteit.

Het samenstellen van materiaal is belangrijk omdat, naarmate het internet zich uitbreidt, het samenstellen van content voor uw publiek moeilijker wordt. Het is een vaardigheid die elke schrijver zou moeten cultiveren, aangezien er zoveel te leren valt.

Met deze vaardigheid kun je onderzoek doen en de interesses van je publiek bepalen. Je kunt ze ook kennis laten maken met nieuwe concepten.

De beste tijd om op verschillende platforms te publiceren, hangt af van uw niche.

Deze kunnen je helpen om succesvoller blogmateriaal te maken.

De meest elementaire techniek om meer te weten te komen over content curatie is het lezen van vergelijkbare artikelen en onderwerpen. Je zult verschillen opmerken in hoe mensen omgaan met moeilijkheden en hun perspectieven op een onderwerp, wat je kan inspireren om met nieuwe ideeën te komen.

Je moet ook opmerkingen maken over de berichten van andere mensen, omdat dit je zou kunnen introduceren in nieuwe onderwerpen.

Het proces van het hergebruiken van bestaande kennis en informatie op nieuwe en onderscheidende manieren staat bekend als content curation. Het moet een onderdeel zijn van het digitale marketingplan van uw bedrijf. Curatie is een cruciale vaardigheid, omdat het u zal verschillen van uw concurrenten.

Hoe content op de juiste manier beheren

Hoe content op de juiste manier beheren?

Een reputatie opbouwen in een steeds drukker wordende markt is een grotere uitdaging dan ooit. De belangrijkste focus van deze sectie ligt op curatie en doelgroeptargeting.

De langetermijnvoordelen van het delen van originele informatie wegen op tegen de kortetermijnkosten van inspanning, tijd en geld.

Vakkundig samengesteld materiaal zal u helpen bij het behouden van een geïnteresseerd publiek. U zult er echter alleen de vruchten van plukken als u het op de juiste manier uitvoert. Hier zijn de manieren waarop u content op de juiste manier kunt beheren.

Identificeer uw doelgroep

Identificeer uw doelgroep

Het begrijpen van uw publiek is cruciaal als het gaat om content curatie. Waarom? Gebruikers zijn het zat om gebombardeerd te worden met irrelevante items in hun nieuwsfeeds.

Het doel van content curation is om uw publiek te voorzien van nuttige en tijdbesparende informatie. Content curatie is meer klantgericht dan originele content, omdat het zich richt op individuele behoeften.

Content curation tool is een fantastische tool voor sociaal luisteren en merkmonitoring om een ​​beter inzicht te krijgen in uw demografische doelgroep. Er zijn veel tools op het net die je kunt vinden.

Deze tools kunnen u helpen bij het verbeteren van uw contentcuratie.

Beschouw uw bedrijf en branche met minachting. Met deze tools kunt u zowel directe als indirecte merkvermeldingen in realtime volgen.

Google Trends kan bijvoorbeeld informatie geven over huidige zakelijke trends en wat er op dat moment in de wereld gebeurt. U kunt eenvoudig gegevens van al uw sociale profielen verzamelen en analyseren met behulp van het dashboard.

Account- en sociale-mediabeheer-gegevens over sociaal luisteren kunnen worden gebruikt om een ​​diepere kennis van de demografische gegevens van uw publiek te krijgen. Als gevolg hiervan zullen conversies, volgers en interactie groeien.

Scheid de categorieën voor beheer

Maak categorieën voor contentbeheer om te helpen bij de distributie. Als gevolg hiervan wordt er niets gedupliceerd. Afhankelijk van de aard van uw bedrijf of branche heeft u mogelijk zowel originele als samengestelde content nodig.

Informatie over productiviteit en tijdbeheer is bijvoorbeeld te vinden op de website van een bedrijf dat agenda’s aanbiedt (ja, echte agenda’s; sommigen van ons gebruiken ze nog steeds).

In plaats van bedrijfsgerelateerd materiaal plaatsen sommige bedrijven dingen waarvan ze denken dat hun doelgroep ze leuk zou vinden.

Op zoek naar een goede bron

De volgende fase is het verzamelen van gegevens.

Het is gebruikelijk om veel bronnen te verstrekken in plaats van te vertrouwen op één enkele. U kunt helpen bij het aangaan van partnerschappen met andere makers van content door uw publiek vaak te voorzien van nieuwe informatie.

Je hoeft alleen maar andermans materiaal opnieuw te posten of te herformuleren. Het promoten van uw producten op sociale media kan net zo eenvoudig zijn als het selecteren van content met relevante hashtags en zinnen.

De andere benadering omvat aanzienlijk handmatig onderzoek. U kunt dan uw favoriete spullen opslaan en ordenen. In plaats van tools te gebruiken, kunnen browser extensies het proces versnellen.

Content analyse

Na een grondige studie te hebben gedaan, zul je veel ontdekken over je content, inclusief hoe goed deze zal scoren en hoe groot de impact zal zijn op je beoogde publiek.

Als de informatie niet in orde is, kunt u altijd teruggaan en deze bewerken voordat u deze plaatst. Analyseren is een cruciale sleutel voordat u uw content aan de wereld publiceert.

Als u de hierboven beschreven methoden volgt, bent u goed op weg om gemakkelijk content te beheren en tegelijkertijd uw doelgroep beter te leren kennen.

Plan de beheerde content distributie

Het is nu eenvoudig om uw goed geselecteerde expertise te delen. Het is essentieel om uw boodschap af te stemmen op de voorkeuren en voorkeuren van uw doelgroep. Zelfs als je URL’s blijft kopiëren en plakken in je Tweets, blijf je niet trouw aan de missie van je merk.

Een ander probleem is de hoeveelheid ruimte die bestaat tussen verschillende delen van content. Zoals eerder gezegd, is een gezonde mix van origineel en samengesteld materiaal uitstekend.

Naarmate uw bedrijf en fanbase groeien, zullen ook de publicatievereisten toenemen.

Het is mogelijk dat het gebruik van zowel intern promotiemateriaal als contentbeheer van derden om content te verspreiden een succesvolle strategie is. Met deze methode kunt u uw feeds up-to-date houden en voorkomen dat u verouderd materiaal opnieuw plaatst.

Algemene ideologie van effectieve contentcuratie

Samengestelde content moet aan dezelfde hoge normen voldoen als ontwikkelde en verspreide content.

Toegang hebben tot veel uitstekend materiaal voor uw publiek heeft verschillende voordelen en het is van vitaal belang dat ze toegang hebben tot actuele en hoogwaardige informatie.

Het is niet voldoende om het werk van andere mensen te verzamelen en op uw blog of sociale-mediaprofielen te plaatsen om als effectieve contentcuratie te worden beschouwd. Ik geloof echter dat dit juist is.

Deze methode zal meer succes hebben als u aandacht besteedt aan de manier waarop de informatie wordt gepresenteerd.

Anders gezegd: hoe kunt u deze content gebruiken om de reputatie van uw bedrijf te verbeteren?

Zou je als blogger in staat zijn om de meest relevante en nuttige informatie te leveren die je online tegenkomt? Zeker. Dat kan een enorme boost zijn voor het merk van uw organisatie. Het publiek zal u meer vertrouwen omdat u nauwkeurige en verantwoorde content deelt.

Wat kan er beter zijn dan dat? Precies.

Gebruik alles wat je hebt geleerd om nieuwe, unieke items te maken die je merkimago en persoonlijkheid weerspiegelen.

Goede voorbeelden van goed samengestelde content

Hier zijn enkele goede voorbeelden van goed samengestelde content waar u inspiratie uit kunt halen.

Lanceer Ticker

Hoewel de meeste bedrijven contentcuratie gebruiken om hun eigen marketinginspanningen te verbeteren, kan slechts een handjevol hiervan aanzienlijk profiteren. Launch Ticker is een fantastisch voorbeeld van een merk dat dit doel bereikt.

Start Ticker’s beknopte e-mailnieuwsbrieven, die up-to-date informatie bevatten over de meest relevante IT-bedrijfsthema’s, worden elke 10 minuten of minder uitgegeven.
Elke samenvatting eindigt met een link naar het volledige verhaal, voor het geval lezers meer over het onderwerp willen weten. Elk verhaal is samengevat in iets meer dan 300 woorden.

Gebruikers kunnen reageren op verhalen en met elkaar in contact komen, opmerkingen en ideeën over actuele gebeurtenissen delen, om een ​​gemeenschapsgevoel te ontwikkelen.

Klanten die zich voor de eerste keer aanmelden, ontvangen een gratis proefperiode van 12 maanden. Daarna moeten ze $ 10 per maand betalen (of $ 100 per jaar als ze het jaarabonnement kiezen) om deze e-mails te blijven ontvangen.

Gebruikers die betalen voor contentbeheerservices hebben al voldoende in de service geïnvesteerd om de kosten na een periode van 12 maanden te rechtvaardigen.

Er is een ongelooflijke hoeveelheid startup-gerelateerd nieuws om bij te houden, en daarom zijn mensen bereid $ 10 per maand te betalen voor deze uitstekende dagelijkse samenvatting van de belangrijkste onderwerpen.

Moz Top 10

Het zou een vergissing zijn om de Moz Top 10 op te nemen in onze lijst met voorbeelden van contentbeheer. Deze langlopende nieuwsbrief bevat een selectie van de 10 beste SEO-artikelen in elk nummer.

In dit scenario is de waarde 99 procent van de totale waarde van de curatie. Aan elk van de geselecteerde berichten is, zoals u kunt zien, een stukje content toegevoegd. SEO is een drukke sector, waarbij dagelijks nieuwe content wordt gegenereerd.

Om het meeste uit deze e-mail te halen, moet u zich concentreren op het lezen van de tien beste blogberichten.

Hoe vaak moet je content beheren?

Dit is een van de meer zichtbare aspecten van sociale media waar de meeste bedrijven nog volledig gebruik van moeten maken.

Hoe vaak maken ze, behalve het plaatsen van links en retweeten, contact met hun Twitter-volgers?

Overweeg de directe invloed die uw merk kan hebben op de personen die het gebruiken.

Neem een ​​kijkje op de Twitter-pagina van Elon Musk en zie hoe hij reageert op een boekenliefhebber.

Ja. Het is in ieder geval niet overdreven. Een interactie moet natuurlijk en verstandig zijn voor de meeste menselijke lezers en kijkers.

Hoe vaak moet je content beheren

Hoe vaak bezoeken de meeste bedrijven vergelijkbare organisaties om te zien of hun content nuttig is voor het gewone lid van de gemeenschap? U verzamelt materiaal om uw online profiel te verbeteren en uw kennis in uw vakgebied te vergroten, klopt dat?

Je moet op ten minste vijf reacties reageren als je een melding over een grote update van het Google-algoritme retweet.

Als tien personen iets opmerken, reageer dan op tien. Als u op meer berichten reageert dan u zou moeten, kan dat spam worden genoemd.

Waar moet je je samengestelde content delen?

Waar moet je je samengestelde content delen

Niets zal snel het respect en de loyaliteit van het publiek verwerven dan te laten zien dat je hun inbreng op prijs stelt.

Overal waar je kijkt is iets te zien. Maar hoe bepaal je wat je wilt delen? Mag je internet gebruiken om intrigerende informatie van je favoriete artikel websites te krijgen die je met je vrienden kunt delen? Als alternatief Ja, het is een volmondig ja!

Maak een lijst van alles waarvan u denkt dat uw doelgroep het interessant en nuttig zal vinden. Als u eigenaar bent van een bedrijf, moet u zich op deze kwesties concentreren.

U kunt wellicht enkele artikelideeën genereren op basis van uw zoekwoordonderzoek. Hoewel het prima is om interessante dingen te retweeten, is het iets heel anders om willekeurige content over je sociale medianetwerk uit te zenden en ervan uit te gaan dat het een goed uitgevoerde klus is.

“Als je ‘curated content’ maakt, wil je dat je kijkers weten dat je er veel tijd en moeite in steekt.

De eerste stap bij het bijhouden van alle bronnen die u in de toekomst nodig kunt hebben, is het verzamelen en classificeren van informatie. Als je hebt besloten welke onderwerpen je gaat behandelen, is het tijd om ze te organiseren.

Er zijn veel commerciële en gratis tools en oplossingen beschikbaar om u te helpen dit met meer succes te doen.

Er zijn veel platforms die u kunt gebruiken om uw samengestelde content te delen, zoals blogs, sociale media, forum, enz.

Wat is het verschil tussen het maken van content en het beheren van content?

Het kan het creëren van content worden genoemd wanneer u originele content maakt en deelt op sociale-mediaplatforms zoals Facebook, Twitter, Instagram en anderen.

De meest recente blogpost, sociale netwerkthread, video, foto, reel, Story of TikTok kunnen bijvoorbeeld allemaal de meest recente content worden genoemd.

Uw doelgroep wordt blootgesteld aan eerder gepubliceerd en gedeeld materiaal, zoals blogartikelen, updates op sociale media en video’s.

Volgens studies moeten content curation en creatie 60/40 worden opgesplitst. Het grootste deel van uw tijd zou moeten worden besteed aan het regelmatig lokaliseren, classificeren, annoteren en plaatsen van nuttige sociale media-content.