Hoe merken long-tail zoekwoorden gebruiken om organisch verkeer te krijgen

Hoe merken long-tail zoekwoorden gebruiken om organisch verkeer te krijgen

Productspecifieke terminologie in brede, duidelijke woorden. Ze zijn fantastisch in het genereren van verkeer voor klanten die precies weten wat ze willen.

Een long-tail zoekwoordzin is een specifiekere zoekwoorduitdrukking die wordt gebruikt door consumenten die op het punt staan ​​een aankoop te doen of door mensen die gesproken zoekopdrachten gebruiken. Longtail-zoekwoorden ontvangen gemiddeld minder verkeer dan short-tail-zoekwoorden.

Hoewel ze in eerste instantie tegenstrijdig kunnen lijken, kunnen ze, wanneer ze correct worden toegepast, zeer effectief zijn.

Hoe werken long-tail zoekwoorden?

Als u een klein bedrijf of een startend bedrijf bent dat oude meubels verkoopt, zullen uw pagina’s vanwege de concurrentie bijna nooit bovenaan een organische zoekopdracht naar ‘meubels’ verschijnen.

In dit geval zullen klanten die op zoek zijn naar een product als ‘moderne art-deco-beïnvloede halve cirkel lounge’ vaak zinnen tegenkomen als ‘moderne art-deco-beïnvloed halve cirkel lounge’.

Om long-tail zoekwoorden te vinden, kunt u verschillende tools gebruiken. Er zijn gratis en betaalde tools. De meest populaire gratis tool om te gebruiken is Google Keyword Planner.

Long-tail zoekwoorduitdrukkingenbeheer vereist alleen een efficiënte betrokkenheid bij huidige klanten die actief op zoek zijn naar uw items.

Denk hier eens over na: hoe waarschijnlijk is het dat u een verkoop ontdekt als u Google “bank” (een breed woord dat vaak wordt aangeduid als een “hoofdterm”)? Als u bijvoorbeeld ‘elm fineer day-bed’ googelt, weet u precies wat u wilt en bent u bereid ervoor te betalen.

Long-tail zoekwoorden moeten prioriteit krijgen voor meer verkeer. Dit verkeer is afkomstig van mensen die echt op zoek zijn naar iets specifiekers.

De 80/20-regel in long-tail zoekwoorden

De vorm van distributiegrafieken wordt de ‘long tail’ genoemd. De uitdrukkingen “Facebook” en “Justin Bieber” worden bijvoorbeeld allemaal regelmatig gebruikt.

Slechts ongeveer 10% tot 15% van alle zoekopdrachten bevatten echter de “head”-zoekwoorden. In een bepaalde maand is ongeveer 70% van alle paginaweergaven voor long-tail zoekwoorden, terwijl 15% tot 20% van alle zoekopdrachten voor middellange zoekwoorden zijn.

Wat betekent het? Mensen hebben de neiging om long-tail-zoekwoorden te gebruiken om de informatie te lokaliseren die ze moeten lezen. Daarom zou het normaal worden dat makers van inhoud zoals wij, hen bieden wat ze nodig hebben.

Hier leest u hoe de grote merken de 80/20-regel gebruiken in long-tail zoekwoorden.

Amazon

Amazon

Amazon is een van de meest bekende online bedrijven ter wereld. Volgens de Search Engine Guide zijn long-tail-zoekwoorden goed voor 57% van de Amazon-bestellingen. Kijk eens naar de uitdrukking ‘draadloze headset’.

Het zal enige tijd duren om voor deze term te ranken vanwege het grote aantal zoekopdrachten, de complexiteit van de zoekwoorden en de concurrentie.

De long-tail-versie van deze term presteert beter dan de short-tail-versie op Amazon. Dit is een goed voorbeeld van een lange termijn termijn die het product, merk en model combineert! De kans is groot dat iemand die op deze term zoekt, een aankoop doet. Zelfs als het zoekverkeer dramatisch zou groeien, zou Amazon zijn top twee SERP-ranglijsten behouden.

Rivierzwembaden en kuuroorden

We willen u graag voorstellen aan een andere expert in long-tail zoekwoorden. De site is een van de meest populaire ter wereld, met meer dan 500.000 maandelijkse bezoekers.

Rivierzwembaden & Het blogartikel van Spas ‘Hoeveel kosten ingegraven zwembaden?’ produceerde meer dan $ 2 miljoen in de verkoop. Beoordeel a.u.b. de waarde van de lange termijn termijn en hoe deze tot zo’n grote transactie heeft geleid.

Hoewel het zoekvolume klein is, kan de hoge prijs van het product resulteren in een oneindig aantal verkopen voor uw bedrijf.

Ongedaan maken

Marketeers krijgen de tools die ze nodig hebben om snel en eenvoudig A/B-versies van hun bestemmingspagina’s te maken en te testen. Unbounce staat bekend om het produceren van deelbare inhoud van hoge kwaliteit in hun vakgebied.

Long-tail zoekwoorden, zoals eerder aangegeven in het artikel, worden het meest gebruikt in blogs. Het organische SEMrush-rapport van Unbounce kan u helpen het potentieel van long-tail-zoekwoorden te bepalen.

De inhoudsstrategie van Unbounce heeft hen geholpen om hoog te scoren voor long-tail-zoekwoorden.

WPBeginner

Het maakt en verkoopt WordPress-plug-ins en andere digitale marketingoplossingen. Na de implementatie van HitTail groeide het organisch verkeer met 20% in slechts twee maanden. Gebruik HitTail om long-tail zoekwoorden te vinden.

Ze vernieuwden hun on-page-ontwerp en begonnen zich te concentreren op voorheen over het hoofd geziene long-tail-zoekwoorden.

KISSmetrics

Het long-tail zoekwoordverkeer van dit merk was 142.149 in december 2012. SEMrush scoort KISSmetrics.com hoog voor een groot aantal long-tail-zoekwoorden.

HubSpot

Hoewel er andere geweldige inbound-marketingbedrijven zijn, is HubSpot een van de beste. Als je op zoek bent naar HubSpot-handleidingen, e-boeken, cursussen, infographics, statistieken of andere soorten gegevens en informatie, dan ben je hier aan het juiste adres.

In SEMrush waren er meer dan 500.000 organische rankings, waarbij long-tail zoekwoorden een aanzienlijk deel van de resultaten voor hun rekening namen. Organische SEMrush-synopsis

HubSpot

Waarom long-tail zoekwoorden belangrijk zijn voor het genereren van organisch verkeer en conversieratio’s

Waarom long-tail zoekwoorden belangrijk zijn voor het genereren

U vergroot uw kansen om mensen aan te trekken die geïnteresseerd zijn in uw product of dienst door te kiezen voor long-tail zoekwoorden in plaats van short-tail zoekwoorden.

De volgende zijn drie redelijke theorieën:

Meer gericht publiek

De zoekinterface van Google wordt gebruiksvriendelijker. Wanneer twee personen dezelfde zoekopdracht in een zoekmachine invoeren, verschillen de resultaten bijna altijd door factoren zoals geografische locatie, geslacht, leeftijd en persoonlijke voorkeuren.

U kunt exactere en geografisch relevantere zoekwoordtermen gebruiken om het aantal mensen dat uw artikel te zien krijgt, te vergroten.

Minder concurrentie

Long-tail zoekwoorden hebben minder concurrentie dan short-tail zoekwoorden, waardoor ze eenvoudiger te rangschikken zijn. Met longtail-zoekwoorden kunt u in korte tijd en met weinig moeite een hoge positie in de zoekresultaten van zoekmachines verwerven.

Hoge conversie

De overgrote meerderheid van de mensen die een zoekopdracht indienen, doen dit met de bedoeling specifiek te zijn.

Als gevolg van deze factoren neemt de conversieratio aanzienlijk toe. Wanneer een online koper “een kinderwagen kopen voor een jongetje” in het zoekvak plaatst en een bijpassend product op de website vindt, is de kans groter dat hij een bestelling plaatst.

De 2 belangrijkste typen long-tail zoekwoorden

Verschillende longtail-zoekwoordklassen hebben verschillende kenmerken. Ze zijn onderverdeeld in twee categorieën: degenen die hulp bieden en degenen die zich inzetten voor een bepaald doel.

Topische long-tail zoekwoorden

Omdat actuele long-tail-zoekwoorden gespecialiseerd en minder concurrerend zijn, is het gemakkelijker voor hen om ze te rangschikken. In plaats van te vertrouwen op een breed kernwoord, zijn deze meer specifiek voor uw product of vraagstuk.

Ondersteuning van long-tail zoekwoorden

Long-tail zoekwoorden die ze ondersteunen, zijn minder specifiek en daarom moeilijker te rangschikken, ondanks het feit dat ze nog steeds long-tail zoekwoorden worden genoemd.

Dit komt omdat Google geavanceerd is en populaire woorden in overweging neemt bij het bepalen van rangen. Google gebruikt deze strategie om verschillende redenen.

Als u rangschikt op de hoofdterm, kunt u ook rangschikken op long-tail-zoekwoorden die verband houden met de hoofdzin.

Long-tail zoekwoordenonderzoek doet ertoe

In vergelijking met termen die veel zoekopdrachten ontvangen maar niet zo wijdverbreid zijn als short-tail-zoekwoorden, kunt u zich door adequaat onderzoek naar long-tail-zoekwoorden te concentreren op de woordgroepen die het meest waarschijnlijk verkeer van hoge kwaliteit genereren.

Long-tail vragen mogen niet worden verwaarloosd, ondanks hun lage zoekverkeer.

Het is belangrijk om te onthouden dat de kwaliteit van uw verkeer de belangrijkste factor is die van invloed is op uw bedrijf.

Hoger rangschikken met long-tail zoekwoorden

Dit is een heel eenvoudige handeling om uit te voeren. Als u een minder vaak gebruikte term kiest, heeft u een grotere kans om op de eerste pagina met zoekresultaten van zoekmachines te komen.

Zelfs als er minder maandelijkse zoekopdrachten zijn voor een bepaalde zin, is de kans groter dat de CTR (klikfrequentie) hoger is.

Long-tail zoekwoorden hebben een meer gerichte intentie

Zoekopdrachten naar informatie, transacties en navigatie vallen onder de brede categorie ‘zoekdoel’. De meest voorkomende soort zoekopdracht met zoekintentie is er een die informatie zoekt.

Bovendien zullen zoekers die bereid zijn om te handelen, eerder de gespecialiseerde en long-tail-zoekwoorden gebruiken die eerder zijn genoemd.

Een zoekopdracht kan leerzaam, transactie- of navigatiegericht zijn.

Houd rekening met het volgende: Als u overweegt Madagaskar te bezoeken, kunt u, afhankelijk van uw smaak, zoeken naar ’tophotels in Madagascar’ of ‘vakantie naar Madagascar’. In welke fase van het aankoopproces bevindt u zich?

Het gebruik van zoekwoorden voor transactiedoeleinden om zeer relevant verkeer te genereren, kan resulteren in een hoge ROI en een hoge conversieratio.

Overeenkomen met hoe echte mensen zoeken

Long-tail zoekwoorden hebben een meer gefundeerde toon dan short-tail zoekwoorden. In plaats van alleen naar ‘reizen’ te zoeken, zoekt de grote meerderheid van de mensen die Google gebruiken naar termen als ‘beste wintervakantiebestemmingen’.

” Langere zoekwoorden helpen klanten om gevonden te worden op basis van hun echte zoekgedrag.

Verhoog uw conversietrechter

U kunt uw conversieratio mogelijk verhogen door long-tail-zoekwoorden te gebruiken om zeer relevante potentiële klanten aan te trekken en ze in uw trechter te verstrikken.

Met behulp van zoekopdrachten met een hoge intentie kunt u uw digitale marketinginspanningen nauwkeuriger richten, waardoor de kans op een verkoop groter wordt.

Ondersteun uw positie voor short-tail zoekwoorden

Vertrouw niet alleen op long-tail zoekwoorden om uw SEO-strategie uit te voeren. Ze kunnen worden gebruikt in combinatie met korte en grote zoekwoorden om de positie van uw zoekmachine en de kwaliteit van de inhoud te verbeteren.
Als gevolg hiervan zal Google uw website als betrouwbaarder beschouwen en zult u hoger scoren voor een grotere verscheidenheid aan zoekwoorden.

Hoe kunnen long tail zoekwoorden relevant zijn bij bloggen?

Er zijn verschillende strategieën om het aantal mensen dat uw website bezoekt te vergroten.

U kunt organisch zoekverkeer vergroten door sociale media te gebruiken, digitale advertenties aan te schaffen of SEO (SEO) in te huren.

SEO is de meest kosteneffectieve langetermijnoptie.

Het kost tijd en moeite om een ​​op trefwoorden gebaseerde strategie voor het genereren van leads te creëren.

De meeste kleine bedrijven beschikken niet over de benodigde middelen en marketinginfrastructuur om voldoende verkeer te genereren om hoog te scoren voor zoekwoorden op het hoogste niveau.

Hoe kunnen long tail zoekwoorden relevant zijn bij bloggen

Dit bericht gaat in op long-tail-zoekwoorden en hoe u kunt profiteren van kleine overwinningen.

Om te beginnen, waarom zijn zoekwoorden belangrijk in de marketingstrategie van een bedrijf?

Zeker, miljoenen mensen gebruiken Google om bijna elk product op de markt te kopen.

Google-zoekopdrachten leveren miljoenen dollars aan inkomsten op.

Google beweert dat zijn zoekmachine tegen 2020 $ 426 miljard aan economische output zou creëren.

Het is van cruciaal belang om de website van uw bedrijf op de eerste pagina van een resultatenpagina van een zoekmachine te krijgen – en moeilijk, aangezien het internet meer dan 150 miljoen pagina’s (SERP) bevat. Om eerlijk te zijn, zijn er gewoon te veel bedrijven die strijden om de meest populaire zoektermen .

Longtail-zoekwoorden zijn een geweldige manier om ervoor te zorgen dat uw inhoud wordt gelezen en ontdekt.

Long-tail zoekwoorden zijn zoekwoorden die langer zijn dan drie woorden.

Denk aan het woord ‘koelkast’. Om verschillende redenen is het een bekend head-to-tail woord.

We zijn nu op zoek naar een “brastemp omgekeerde vorstvrije koelkast met computergestuurd paneel”.

Het ontvangt een klein aantal verzoeken, maar het trekt degenen aan die er uitdrukkelijk naar op zoek zijn. En die lezers zijn zeker mensen die dat product willen kopen of krijgen.

Ranking voor long-tail zoekwoorden is eenvoudiger vanwege het lagere aantal zoekopdrachten. De conversieratio’s verbeteren daardoor.

Zoeken op trefwoord of zin kan worden uitgevoerd met Google of Alexa.

Daarna verkent de zoekmachine het internet op zoek naar relevante inhoud.

Ten slotte worden de antwoorden gesorteerd en weergegeven in overeenstemming met de inhoud van de webpagina.

Blogberichten, whitepapers, e-boeken en video’s zijn voorbeelden van inhoud.

Long-tail zoekwoorden worden steeds populairder als gevolg van spraakgestuurd zoeken, waarmee consumenten Alexa of een ander spraakgestuurd zoekapparaat om informatie kunnen vragen.

U zou bijvoorbeeld niet zeggen ‘laptopcomputers’.

Het verdient de voorkeur om te zeggen: “Alexa, vertel me waar ik een laptopwinkel in Nashville kan vinden.”

Nashville, Tennessee is een fantastische plek om een ​​laptop te kopen.

Zoekwoordonderzoek voor de long-tail

Er zijn verschillende gratis en betaalde tools beschikbaar om u te helpen de long-tail-zoekwoorden te vinden die het meest relevant zijn voor uw bedrijf.

Zoekwoordonderzoek voor de long-tail

Long-tail zoekwoorden verschijnen op de zoekresultatenpagina van Google (SERP).

Bekijk daarna de lijst met gerelateerde zoekopdrachten en vragen.

Met behulp van een SEO-tool zoals Google Ads Keyword Planner kunt u bepalen hoeveel mensen op een specifiek zoekwoord zoeken.

Dit programma stroomlijnt het proces van het vinden van long-tail zoekwoorden.

Gebruik de meest populaire zoektermen om een ​​groter publiek te bereiken.