Hoe merken gebruik kunnen maken van NFT’s

Hoe merken gebruik kunnen maken van NFT’s

Vaste nieuwslezers zijn de afgelopen weken zeker de term NFT tegengekomen.

Non-fungible token werd door Collins Dictionary uitgeroepen tot de meest gebruikte uitdrukking van het jaar, met een toename van bijna 11.000 procent in gebruik in 2021.

Aangezien NFT’s vorig jaar $ 23 miljard aan transacties hebben voltooid, onthult het Dapp Industry Report 2021 dat bedrijven willen begrijpen hoe ze deze winstgevende markt kunnen betreden.

Bedrijven van over de hele wereld hebben deelgenomen aan de NFT-competitie om hun branding te heroverwegen en hun marktbereik te vergroten. Wat zijn NFT’s dan precies en hoe werken ze?

Over NFT en Blockchain

Non-fungible tokens (NFT’s) In het digitale tijdperk wordt alles vertegenwoordigd door een digitale token. Niet-fungible objecten kunnen met andere woorden niet worden vervangen.

Denk aan de kunstmarkt: hoeveel Van Goghs, exclusief de Mona Lisa, zijn er waard? Deze twee literaire meesterwerken hebben niets met elkaar gemeen.

Fungible notes kunnen worden geruild voor andere soorten valuta, zoals twee biljetten van $ 5.

Het blockchain-systeem in cryptocurrencies zoals Bitcoin houdt deze unieke en gepersonaliseerde elektrische codes bij. Op de blockchain worden alle transacties onveranderlijk versleuteld vastgelegd.

Het ene bestand dat aan het digitale activum is gekoppeld, is daarbij verbonden met het enkele certificaat van de blockchain, wat de wettigheid en eigendom ervan verzekert.” Activa zoals kunstwerken of verzamelobjecten kunnen worden geregistreerd met behulp van dit digitale certificaat.

Iedereen of elk bedrijf kan een NFT maken door simpelweg een bedrijf te lokaliseren dat dit doet en een vergoeding te betalen voor het maken van deze digitale activa. Eigenaars van NFT’s kunnen hun activa verkopen op populaire markten zoals OpenSea en Rarible.

Hoe gebruiken merken ze en welke resultaten halen ze eruit?

Hoe gebruiken merken ze en welke resultaten halen ze eruit

NFT’s verwierven bekendheid als gevolg van aankopen van miljoenen dollars voor kunstwerken zoals Beeple’s The First 5000 Days, en beroemdheden sloten zich bij de beweging aan als leden van een eliteclub. Neymar, Jimmy Fallon, Eminem en Snoop Dogg betaalden miljoenen dollars voor de Bored Ape Yacht Club.

Ondanks hun wijdverbreide toepassing zijn NFT’s een relatief recente technologie. Bedrijven kunnen kiezen uit een aantal opties, waaronder nieuw gedrag en technologische ontwikkelingen.

Na brede acceptatie begonnen bedrijven in verschillende sectoren NFT’s te gebruiken.

Dus, wat zijn enkele takeaways met betrekking tot NFT’s in de context van digitale marketing?

Eigendom is een belangrijk idee in NFT’s omdat het de band tussen het merk en zijn klanten versterkt. Met NFT’s kunnen muzikanten rechtstreeks aan hun eigen publiek verkopen in plaats van te vertrouwen op streamingplatforms.

JPEG, GIF, 3D-animatie en virtual reality-illustraties zijn voorbeelden van NFT’s. U kunt nu naast de daadwerkelijke ook virtuele goederen en diensten leveren.

Er zijn geen citaten.

Bovendien verlaagt het gebruik van NFT’s de kosten van verzending, productstoringen en opslag. Als gevolg van uw doelen kunnen ze superieur zijn. Waarom niet? Het online verkopen van premium merken is belangrijker dan het verkopen van daadwerkelijke producten, dus waarom niet?

Ben je geïnteresseerd in NFT’s en blockchaintechnologie? U mag rekenen op de hulp van onze experts!

Hoe NFT’s van consumenten merkadvocaten kunnen maken

Transform 2022 is van 19 tot 28 juli terug in New York City, zowel persoonlijk als online. Sluit je aan bij experts op het gebied van kunstmatige intelligentie en datawetenschap voor educatieve en netwerkmogelijkheden. Laat deze kans niet aan je voorbij gaan!

Virtual reality zorgt voor winkelen, praten en genieten van een kopje thee. Het komt met de seconde dichterbij. Het idee van gedeelde, interoperabele en onsterfelijke virtuele werelden, bekend als de metaverse, heeft de echte wereld stormenderhand veroverd.

De metaverse, die reclame, digitale evenementen en hardware omvat, zal naar verwachting tegen 2025 $ 1 biljoen aan inkomsten genereren.

Bedrijven, waaronder Burberry, Coca-Cola, Gucci, Louis Vuitton en Selfridges, behoren tot degenen die zich haasten om zich bij de metaverse aan te sluiten met behulp van niet-fungible tokens (NFT’s).

Hoe NFT’s van consumenten merkadvocaten kunnen maken

Non-fungible tokens (NFT’s), unieke digitale activa die geverifieerd eigendom van digitale of fysieke items bieden, zijn intrinsiek verbonden met Metaverse- en Web3-ideeën.

Door de opkomst van NFT-technologie kunnen bedrijven nu nieuwe marketingtechnieken implementeren die klanten op een dieper niveau betrekken. Het omarmen van NFT komt zowel bestaande klanten als nieuwe groepen en generaties ten goede.

Coca-Cola, een enorm succesvol merk in de echte wereld, streeft naar een online aanwezigheid. Vorig jaar gebruikte Coca-Cola de Decentraland-avatargenerator Tafi om zijn eerste NFT-verzamelobjecten te genereren.

Een Cola-bubbeljasje, een vriendschapskaart en een geluidsvisualizer voor een flesopener zijn inbegrepen in het NFT-vriendschapspakket. Naast de stijgende verkoop droeg de advertentie bij aan de fondsenwerving van de Special Olympics.

Macy’s heeft, net als Coca-Cola, geliefhebberd in charitatieve digitale verzamelobjecten. 9500 NFT-kunstwerken op basis van ballonnen uit de negentienjarige geschiedenis van de parade werden verspreid ter gelegenheid van het 95-jarig jubileum van de parade.

Verder heeft Macy’s 10 Ultra Rare NFT’s gedoneerd aan een liefdadigheidsveiling ten gunste van de Make-A-Wish Foundation. De digitale verzamelobjecten waren daarentegen bedoeld om 10% van hun winst te doneren aan Make-A-Wish.

Metaverse-campagnes zijn praktischer en kosteneffectiever dan traditionele benaderingen zoals NFT-airdrops of unieke collecties zoals de McLaren Racing NFT’s.

Omdat er geen echte benodigdheden, arbeid of apparatuur nodig zijn, is virtuele kleding aanzienlijk goedkoper om te produceren dan fysieke kleding. COVID-19 en andere digitale technologieën kunnen bedrijven helpen om distributiebeperkingen te overwinnen.

Klanten kunnen ervan uitgaan dat ze iets voor niets ontvangen door deel te nemen aan NFT-weggeefprogramma’s, wat hen kan helpen goede relaties met bedrijven op te bouwen. Vooral freebies die verband houden met items uit de echte wereld, zoals avatars, toegang tot evenementen of kortingen, zijn schadelijk.

In-game advertenties kunnen ook aspecten uit de metaverse en virtuele gameplay-instellingen bevatten. Advertenties zijn overal te zien, van online billboards tot sportevenementen. Budgetten voor adverteerders zijn niet langer een beperking.

Reclamespots voor bekende merken kunnen bijvoorbeeld opnieuw worden gemaakt als interactieve minigames met NFT-prijzen voor het bereiken van bepaalde niveaus.

Pokémon Go is een geweldig voorbeeld van productplaatsing in virtual reality-games, waarbij de dieren van de game werden gebruikt om meer mensen naar een bepaalde locatie te lokken.

Bedrijven kunnen immersieve reclame-ervaringen gebruiken om hun eigen micro-metaversen te construeren. De Cleveland Cavaliers van de NBA hebben een unieke digitale NFT-ervaring gecreëerd voor hun supporters.

Alleen niet-overdraagbare producten (NFT’s), zoals digitale t-shirts en varsity-jacks, kunnen ter plaatse worden verzameld via ‘My Cav Locker’.

De gamification van het evenement verbeterde de persoonlijke betrokkenheid van toeschouwers bij NFT’s en digitale activa.

Als gevolg van NFT’s en de komst van een nieuwe metaverse zal reclame opnieuw worden ontworpen. Het is moeilijk om weerstand te bieden aan de opwinding die wordt gegenereerd door het potentieel van deze gloednieuwe technologie.

Degenen die vroeg in de metaverse aankomen, hebben een voorsprong op degenen die later komen.

Wat consumenten moeten weten over NFT’s

Als het gaat om NFT-fraude, moeten zowel bedrijven als klanten voorzichtig zijn, ook al lijkt het een verstandige investering.

Zorg er om te beginnen voor dat de persoon die het token verkoopt, de enige eigenaar ervan is. Volgens Justin Giudici, hoofd Product van Telos Foundation, is een dief zoals Gucci of Nike geen grote zorg.

CARLOS, MARCO “Voordat u een NFT koopt, moet u ervoor zorgen dat de persoon of het merk waarmee u te maken heeft, u niet bedriegt of activa verkoopt die zij niet bezitten.

Omdat grote bedrijven nu meedoen, is het voor oplichters gemakkelijker om te profiteren van de opwinding van mensen.” Het feit dat sommige platforms geen goede verificatiemethoden hebben, verergert het probleem.

Voordat u in deze nieuwe valuta investeert, raadt Akbar Hamid, CEO en uitvinder van 5CRYPTO by 5th Column, u aan uzelf te informeren over de blockchain, potentiële investeerders en hoe u een portemonnee kunt bouwen.

Als het gaat om het selecteren van een NFT-bedrijf, wijst Hammid erop dat er verschillende mogelijkheden zijn.

Hoe gebruiken grote bedrijven NFT’s?

Hier zijn de voorbeelden van succesvolle NFT-campagnes van populaire merken.

Hoe gebruiken grote bedrijven NFT’s

Nike

Winsten uit NFT zijn historisch gemaakt door sneakerliefhebbers die exorbitante prijzen wilden betalen voor een unieke Nike-schoen. Cryptokicks zijn digitale reproducties van authentieke schoenen die je kunt kopen en in je online locker kunt bewaren nadat je ervoor hebt betaald.

Ondanks het feit dat deze schoenen in het echte leven onpraktisch zijn, kun je ze op je personages zetten in videogames zoals Fortnite, waardoor je een ongeëvenaard paar schoenen krijgt die er geweldig uitzien op je personages.

Taco Bell

Yum Brands, de eigenaar van fastfoodrestaurants als Taco Bell en Pizza Hut, leunt zwaar op onconventionele financiering.

NFT-gifs van het Mexicaanse keukenmerk waren in minder dan 30 minuten uitverkocht op internetmarktplaats Rarible.

Deze campagne, naast het verdienen van inkomsten voor een studiebeursprogramma dat is aangesloten bij Taco Bell, laat zien hoe waardevol deze tokens kunnen zijn voor bedrijven, waarbij sommige honderden dollars op de open markt opleveren.

Bepaalde relikwieën worden doorverkocht voor meer dan $ 3.000 per stuk.

NFT’s van Team GB voor de Olympische Spelen van 2021

Ondanks het gebrek aan internationale fans en supporters tijdens de Olympische Spelen van 2021, werden belangrijke vorderingen gemaakt, zoals de lancering van een NFT-campagne door Team GB.

Olympische gouden medaillewinnaars van Team GB waren aanwezig om fans te ontmoeten en te begroeten en unieke ervaringen te geven tijdens een door het Brits Olympisch Comité georganiseerd NFT-evenement.

Het evenement werd georganiseerd door het Brits Olympisch Comité (BOC).

Ondanks de lage kijkcijfers was dit een fantastische poging om sporters te eren en tegelijkertijd geld te verdienen voor de British Olympic Association.

Ubisoft

Zoals te zien is, zijn NFT’s een zeer nuttige bron in videogames. Ubisoft heeft een op Ethereum gebaseerde Rabbids-game gemaakt waarin fans personages uit de beroemde game kunnen kopen.

Dit spel heeft echter een wending doordat een speler zijn of haar hele verzameling Rabbids op elk moment kan verliezen. UNICEF-advertenties zijn een van deze, een liefdadigheidsinstelling die in de gunst is gekomen bij bedrijven die NFT’s gebruiken.

“We wilden iets ongewoons en onverwachts doen, en we wilden experimenteren met het ontwikkelen van onze eigen NFT’s om te zien hoe ver we het programmeerbare element van dingen konden pushen”, zegt Nicolas Pouard, hoofdredacteur blockchain van Ubisoft.

Coca-Cola

Enkele Coca-assets Cola’s werden voor Internationale Vriendschapsdag tot leven gebracht in de virtuele wereld. Dit alles werd gedaan om de gebeurtenis te herdenken.

Deze collectie omvatte een gedecentraliseerd 3D virtual reality-platform, evenals toekomstige Coca-Cola-bezorgjacks die klanten op Central zouden kunnen dragen.

Special Olympics International, ’s werelds belangrijkste sportorganisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, ontving een deel van de opbrengst. Het volledige opgehaalde bedrag is aan deze organisatie geschonken.

Vodafone

In 2019 ontwikkelde Vodafone een augmented reality-game voor een Apple-promotieprijs waarbij spelers Vatoms moesten identificeren, dit zijn non-ferrometalen (NFT).

Na het succes van de eerste editie, begon de tweede editie in 2020 in samenwerking met Samsung om deelnemers duizenden dollars aan technologiebeloningen met betrekking tot NFT’s te bieden.

De toekomst van NFT’s

Ondanks dat NFT’s nog in de kinderschoenen staan, zijn er een aantal praktische toepassingen die direct toepasbaar zijn. Individuen in het laatste type zijn bereid afstand te doen van hun geld uit waardering voor hen.

Dit zijn ondubbelzinnige aanwijzingen dat ze van plan zijn hun machtspositie te behouden. We mogen in de nabije toekomst een aanzienlijke groei verwachten in het gebruik van NFT’s en de blockchain-technologie die ze mogelijk maakt.

Door de opkomst van non-fungible tokens zijn er nieuwe manieren om met je publiek te communiceren en hen unieke ervaringen te bieden. Onthoud dat veel van de technologieën die we nu als vanzelfsprekend beschouwen (zoals sociale media) ooit als rages werden beschouwd.

Hoewel dit waar is, vertrouwen we er in ons dagelijks leven sterk op. Hoewel deze dunne films van de volgende generatie (of “NFT’s”) misschien een voorbijgaande rage lijken, bieden ze verschillende voordelen ten opzichte van de huidige technologie, waaronder verbeterde transparantie en veiligheid.

Er gebeurt veel met de NFT’s. En het is nog maar het begin.

Samenvatting

U kunt op lange termijn invloed hebben op uw klanten als u NFT’s gebruikt. U kunt ze ook gebruiken om contact te maken met en te communiceren met uw doelgroep. Marketeers moeten deze technologie goed in de gaten houden, want deze staat nog in de kinderschoenen.

U moet nadenken over het opnemen van onconventionele marketingstrategieën in uw strategie. Het creëren van limited editions van uw goederen, het creëren van unieke reclamecampagnes en het samenwerken met NFT-artiesten behoren allemaal tot de mogelijkheden.

NFT is onmiskenbaar een blijvertje en zal in de toekomst een belangrijke rol blijven spelen in digitale marketing.