Het belang van kopteksten in SEO

Het belang van kopteksten in SEO

Kopteksten als algemene regel geldt dat zoekmachineoptimalisatie beter is als er koppen zijn.

H1-tags, H2-tags of zelfs H3-tags kunnen in verschillende situaties worden gebruikt.

Aan de andere kant, hebben ze een grote impact op waar je verschijnt in zoekresultaten?

Het is waar dat veel contentmanagementsystemen (CMS) standaard headers bevatten op de pagina’s die u voor uw site maakt. Dit is hoe ze hun paginatitel (of blogpost titel) en soms delen van een pagina schrijven.

Waarom zijn dingen belangrijk? Is het of ze helpen met het rangschikken van zoekmachines?

De expert bedacht een leuke manier om te kijken of deze dingen echt goed voor je zijn.

Een studiecase over SEO-koppen

Mensen op onze e-maillijst zijn, net als bij eerdere tests, gevraagd om mee te doen aan het experiment. We hebben hetzelfde gedaan met de links die we in mijn blogreacties plaatsen en met linkbuilding.

4.104 van jullie hebben gezegd dat je geïnteresseerd bent in het onderwerp. We hebben deze test alleen gedaan op websites die minimaal 100.000 organisch zoekverkeer per maand genereren.

An SEO Headings Study Case

We kozen voor grotere plaatsen zodat we verkeersveranderingen beter konden volgen. Er kan een groter effect zijn van externe factoren op statistieken voor sites die minder dan 100 weergaven per maand krijgen. Eenvoudige public relations-inspanningen kunnen in dit geval het aantal mensen dat naar de show komt, verdrievoudigen.

Sites die slechts enkele maanden van het jaar open waren, werden ook verwijderd. We hebben zojuist geprobeerd de resultaten weer minder scheef te maken, maar deze keer hebben we niet zo hard gewerkt.

Wat betreft organisch verkeer, hebben jongere sites de neiging om sneller winst te maken dan oudere, ook al besteden ze minder tijd en geld aan SEO omdat hun gebruikers kleiner zijn.

Tenslotte

61 sites voldeden aan onze behoeften. Het gemiddelde aantal pagina’s op elke website is 426, maar dit kan variëren.

Het is belangrijk om uw bezoekers in twee groepen te verdelen wanneer u een A/B-test doet. De ene groep ziet de ene versie en de andere groep de andere. Om te zien of het werkte, moet u een wijziging aanbrengen en de resultaten vergelijken met de afgelopen 30 dagen.

Dit is de reden waarom we op elke site veel tests hebben gedaan om te zien hoe headers van invloed waren op hoe goed het deed. De pagina’s van elke site waren onderverdeeld in vier groepen:

Pagina’s die op geen enkele manier zijn gewijzigd. We wilden zien hoe hun organische verkeer in de loop van de tijd veranderde, ongeacht of ze headers gebruikten of niet.

Zo kwam de paginatitel tot stand: er werden H1-tags gebruikt. H2-tags werden gebruikt om subsecties van de pagina te maken, en zelfs H3- en H4-tags als de subsecties subsubs hadden.

We hebben elke pagina in deze categorie gecontroleerd om te zien of er kopteksten in platte tekst op stonden. We hebben er ook voor gezorgd dat alle lettertypen even groot waren, en dat hebben we ook gedaan. Standaard content met verschillende lettergroottes; headers zijn niet nodig in dit deel van de tekst. In plaats daarvan hebben we ervoor gezorgd dat het materiaal beschikbaar was in een breed scala aan lettertypen, niet slechts in één of twee typen lettertypen. Zo werd de titel van de pagina in een zo groot mogelijk lettertype weergegeven.

Al met al vond de proef plaats in de loop van 90 dagen. We hebben gegevens van 30 dagen voor en na de wijziging gebruikt om de resultaten te vergelijken van de pagina’s waarop we wijzigingen hebben aangebracht.

Controle

We hebben het in dit geval over een groep die ‘controle’ wordt genoemd.

Het verkeer in de controlegroep steeg 2,89 procent meer dan in de experimentele groep.

De pagina’s van de controlegroep hadden op sommige koppen, maar op andere geen koppen.

Bezoekers en zoekmachines hebben allebei baat bij grotere lettergroottes op een website omdat ze laten zien welke delen van een pagina en individuele zoekwoorden belangrijker zijn. En die kenmerken passen echt bij de aard van de H1 en H2. Tot slot kunnen we het belang van de titelrollen in de SEO niet negeren.

Header-tags gebruiken voor best practices voor SEO

Header-tags zijn belangrijk voor zowel Google als uw gebruikers. Enkele ideeën om u te helpen uw eigen te maken. Voor zoekmachines zijn header-tags nog steeds een groot probleem. John Mueller van Google zei het volgende:

Als onderdeel van zoekmachineoptimalisatie zijn header-tags een groot deel (SEO). Wanneer trefwoorden correct worden gebruikt, zijn zowel gebruikers als zoekmachinegoden blij.

How to use Header Tags for SEO Best Practices

Header-tag gedefinieerd

Een “header-tag” is een stukje HTML dat een browser vertelt hoe de content op uw site moet worden gerangschikt.

<h2>Wat is een headertag?</h2>

De koptekst bestaat uit HTML-code die er ongeveer zo uitziet:
Tags, zoals printkoppen, worden gebruikt om de informatie eronder weer te geven en uit te leggen. Deze tags worden H1 tot en met H6 genoemd en worden ook veel in HTML gebruikt.

Deze tags worden H1 genoemd en worden gebruikt om belangrijke informatie weer te geven, zoals het hoofdonderwerp van een stuk tekst of de titel.

Ondertitels (H2 en H3) worden veel gebruikt.

Deze secties kunnen ook worden gegroepeerd met H4-H6-tags.

Tags die gemakkelijk te gebruiken zijn voor mensen en zoekmachines. Gebruikers kunnen op een ervan klikken om te zien wat ze gaan lezen.

Ze helpen zoekmachines, zoals Google, de context en volgorde te begrijpen van de resultaten die ze weergeven. Het is mogelijk om hoofdstuknamen te zien als header-tags. Snel lezen zal u helpen erachter te komen wat er aan de hand is.

Dit helpt Google uw content beter te begrijpen, omdat deze het lezen en begrijpen gemakkelijker maakt. Header-tags maken uw content ook gemakkelijker te lezen en te begrijpen.

Structureer de content met behulp van de beste header-tags

Uw artikel wordt hierdoor verbeterd. De koppen moeten de lezer informeren over de content van de volgende paragrafen.

Beschouw header-tags als de inhoudsopgave van een non-fictieboek:

  • Wat zegt uw H1 over het onderwerp van uw artikel?
  • H2’s, die vergelijkbaar zijn met boekhoofdstukken, vatten de belangrijkste ideeën samen.
  • De H3-H6-headers fungeren als subkoppen binnen elke sectie, net zoals de subonderwerpen in een boekhoofdstuk.

Voordat je begint met het maken van een blogbericht of een bestemmingspagina, moet je bedenken wat je wilt dat je lezers ervan onthouden.

Tags die u in uw headers kunt gebruiken. Maak een schets voor je essay met behulp van deze.

Make article easier to scan with sub-headings

Maak artikel gemakkelijker te scannen met subkoppen

Er zijn veel dingen die u kunt doen met scanbare artikelen en artikelen waarvan de kans groter is dat ze hoog in de zoekresultaten van zoekmachines verschijnen. Dit komt omdat Google houdt van content die voor mensen gemakkelijk te lezen is. Makkelijk leesbare informatie is gebruiksvriendelijker dan moeilijk te begrijpen informatie. Omdat het kan worden gescand, is de kans groter dat mensen een item lezen voordat ze naar Google gaan. Ze delen het ook vaker met hun vrienden, wat goed is.

Hoe meer backlinks een artikel krijgt, hoe beter het zal scoren in de zoekresultaten van zoekmachines, zelfs als sociale signalen alleen niet genoeg zijn. Dit geldt zelfs als een inzending van een artikel vaak wordt gedeeld op sociale netwerksites.

Trefwoorden opnemen in header-tags

Header-tags worden door Google gebruikt om meer te weten te komen over de omgeving van uw website, zeggen experts.

Om ervoor te zorgen dat Google u opmerkt, moet u trefwoorden in uw hoofdtags plaatsen.

Het feit dat dit waar is, betekent niet dat u het moet overdrijven met het vullen van zoekwoorden. Wees kieskeurig in wat je zegt in plaats van een spammer te zijn.

Om dit bericht te begrijpen, kijk naar de header-tags en je zult zien dat veel van hen trefwoorden hebben.

Het verschijnt zelfs in de H2 van deze sectie! ‘Header-tags’ is daarentegen niet het woord waar we het over hebben.

We hebben het in veel van de H2’s geplaatst om te laten zien hoe belangrijk het is voor dit bericht. Omdat dit soort herhaling mensen kan storen, hebben we het niet in elke afzonderlijke H2 gebruikt.

Om te beginnen moet uw pagina gemakkelijk te vinden zijn. Dit is een goed idee als uw content van nature woorden bevat die ermee verbonden zijn. Misschien wilt u ze toevoegen.

Denk altijd aan de mensen die de software zullen gebruiken wanneer u deze maakt. Deze is dan klaar om gevonden te worden door zoekmachines zoals Google.

Gebruik maken van de aanbevolen fragmenten (featured snippets)

Als u iets zoekt op Google, verschijnen fragmenten die “uitgelicht” zijn bovenaan de pagina op positie 0.

Ze beantwoorden snel vragen van gebruikers. Wanneer een zoekopdracht relevant is, is de kans groter dat featured snippets worden weergegeven. De organische zoekresultaten op Google worden getoond boven een lijst, tabel, tekst met een foto of video, en soms zelfs een video. Uitgelichte websites krijgen mogelijk meer verkeer en klikken omdat het vak met aanbevolen fragmenten nu groter is.

Een goede manier om te beginnen is om uw doelzoekwoord of woordgroep in de tekst van de pagina te plaatsen.

Als je kunt, gebruik dan een H2-headertag om de zoekwoordgroep als een vraag te stellen, als dat mogelijk is.

Bouw een basiszinsstructuur in een tekstfragment door een of twee zinnen te gebruiken die het beste bij de tekst passen.

Bouw bij een vraag uw antwoord op met belangrijke woorden en opsommingstekens. Google toont slechts een klein aantal opsommingstekens om ervoor te zorgen dat er meer op uw site wordt geklikt.

Veel rijen en de zoekwoordgroep in de kop van een tabel zijn goede manieren om uw informatie te ordenen en te groeperen. Als je je content op deze manier optimaliseert, toont Google dus niet meer de hele tabel.

Nadat u de content van uw website zoekvriendelijker heeft gemaakt, kunt u zien hoe deze het doet met Google Search Console of onze tool Search metrics Suite. In de Search Console kunt u zien hoeveel mensen op uw site klikken, hoeveel mensen op uw site klikken en meer voor elke rangschikkingspositie, zelfs Positie 0.

Controleer H1 op elke pagina van je blog of website

Laten we het erover hebben om een van de meest voorkomende mythes over SEO op te helderen. Omdat Google niet denkt dat er een probleem is met veel H1-tags, hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Als u veel H1-tags op één pagina gebruikt, betekent dat niet dat het een goed idee is om dat te doen voor SEO.

Probeer iets nieuws. Dat kan geen kwaad. Door de manier waarop ze zijn geschreven, zien ze eruit als titels voor mensen, dus denken ze er zo over. Dingen kunnen er slecht uitzien als veel H1’s allemaal op dezelfde pagina staan. Zorg ervoor dat uw website geen H1-tags heeft die niet van u zijn.

Check H1 in every page of your blog or website

Crawlers

Net als Screaming Frog, kan worden gebruikt om naar uw site te kijken.

Om te zien of een van uw pagina’s geen H1’s of te veel H1’s heeft, schakelt u over naar het H1-tabblad.

Gebruik daarna de vervolgkeuzelijst Filter om alleen de foto’s te kiezen en op te slaan die moeten worden bewerkt.

In de eerste plaats verhoogt het de positie van uw website in de zoekresultaten van Google. De meeste organische resultaten zijn naar beneden verplaatst. Alleen gesponsorde advertenties worden boven 0 weergegeven. Veel mensen denken dat klanten niet naar de website hoeven te gaan omdat het fragment hen het antwoord geeft. Lezers moeten op de link klikken en naar de landingspagina gaan, waar ze de volledige tekst, lijst of tabel kunnen zien. Als gevolg van deze SERP-functie kunnen SEO en contentmarketing worden gebruikt om organisch verkeer naar uw site te stimuleren.

Tweak je header-tags

Wanneer iemand een website bekijkt, is dat het eerste dat in je opkomt. Ja, de titel is geschikt voor de zoekopdracht. Als hij klaar is, klikt hij op de link om verder te gaan. Stem vervolgens uw header-tag af op de zoekopdracht van de gebruiker, zodat bezoekers uw site kunnen bereiken. Wat zijn ‘header-tags’ precies? De koptekst van een pagina wordt bepaald door hoe koptags worden gebruikt. Ze kunnen in HTML worden gebruikt. Dit zijn de elementen die bijdragen aan een succesvolle SEO-strategie. Gebruik de categorieën H1, H2, H3, H4 en H6 tijdens het schrijven van teksten om je score te verbeteren. De eerste kop is H1, terwijl de zesde H6 is.

Headers helpen Google bij het bepalen van het onderwerp van een pagina. Het is van cruciaal belang om uw zoekwoorden in de header-tags op te nemen, omdat ze een waardevolle bron van informatie zijn.

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is het gebruik van een groot aantal H1’s op een website niet schadelijk voor de SEO. Wanneer mensen meerdere H1’s zien, kunnen ze in de war raken omdat ze denken dat dit de primaire titel is.

Mensen houden misschien niet van sommige namen op het oorspronkelijke materiaal van de pagina, maar ze moeten nieuwe bedenken om de ideale te vinden. Deze regel is van toepassing op alle headers, maar H1 is bijzonder belangrijk.

Conclusie

Ondanks het feit dat header tags niet direct gerelateerd zijn aan zoekmachine rankings, hebben ze wel een invloed. Als gevolg hiervan is het van cruciaal belang dat u aandacht besteedt aan elk detail en de koppen van het ontwerp die aantrekkelijk zijn voor uw doelgroep.