Effectieve manieren om uw organische CTR te verbeteren

Effectieve manieren om uw organische CTR te verbeteren

Inspanningen om de zichtbaarheid van zoekmachines te verbeteren, zijn over het algemeen gericht op het aantrekken van bezoekers.

Trefwoord geladen en trefwoord geoptimaliseerd zijn concepten waar mensen proberen de juiste balans tussen te vinden. Maar als niemand geïnteresseerd is in uw materiaal, heeft het geen effect op uw bedrijfsresultaten als u op de bovenste pagina van de zoekresultaten van zoekmachines staat.

Om meer individuen aan te trekken om uw lokale SEO-inhoud te lezen en vervolgens een aankoop te doen, heeft u een hogere organische klikfrequentie (CTR) nodig.

De relevantie van organische CTR voor uw blog of website

Er is een term voor hoeveel mensen klikken op het eerste resultaat in een zoekmachine die de organische klikfrequentie wordt genoemd. In dit geval zou de URL van uw website veranderen (of URL). Als uw inhoud door veel mensen wordt gezien, is de kans groter dat ze erop klikken. De rangschikkingspositie is echter slechts één factor die van invloed is op het aantal mensen dat op uw inhoud klikt.

Wanneer u uw Google-rangschikking wilt verbeteren, moet u zich richten op het verhogen van de organische klikfrequenties (CTR’s). Het maakt niet uit hoeveel mensen uw URL’s bezoeken, zolang het algoritme van de zoekmachine uw website maar ziet als een goede plek om te zoeken naar zoekwoorden die relevant zijn voor uw site.

De ideale organische CTR definiëren

Eerst werd een reeks organische CTR’s vastgesteld die ‘aanvaardbaar’ waren. – Het is tussen de 3% en 5% voor de meeste mensen die dit zeiden. Een CTR van minimaal 5% is in ieder geval wenselijk.

Een expert zegt dat je deze methode moet gebruiken in plaats van benchmarks om erachter te komen wat een goede CTR is voor je website.

We gebruikten gegevens van Google’s Search Console om de gemiddelde CTR voor elk van de top tien posities te berekenen. Als gevolg hiervan kunnen we, door onze eigen CTR-curve te maken, industrienormen vermijden en betrouwbaardere gegevens krijgen.

De CTR van elk woord kan dan worden vergeleken met de benchmark. Dit is hoe het werkt: met deze informatie kunnen we mogelijk termen met een lage CTR vinden.”

We kunnen zinnen kiezen die door veel mensen worden gebruikt, maar met lage CTR’s door vertoningen als filter te gebruiken. “We kunnen gegevens gebruiken om titeltags en metabeschrijvingen te wijzigen en effectiever te maken.”

Hoe u uw organische CTR kunt vinden

Ga in de Search Console van Google naar ‘Prestaties’ en kies ‘Gemiddelde CTR’ en ‘Gemiddelde positie’ en klik vervolgens op ‘Opslaan’. Uw CTR’s worden proportioneel weergegeven op basis van waar u zich op de pagina bevindt.

Op basis van benchmarks of onderzoek moet elke taak een CTR-bereik hebben dat er geschikt voor is. Onderzoek pagina’s met lage CTR’s om te zien of de paginatitels en metabeschrijvingen ervoor zorgen dat mensen naar die pagina’s willen gaan.

Houd uw rankings en klikfrequenties in de gaten om te zien of u ze kunt verbeteren. Er is een manier om uw gegevens uit uw GSC te halen als een CSV-bestand en dit als uitgangspunt voor uw project te gebruiken.

U kunt dit gratis Google Search Console Basics-dashboard gebruiken om uw organische klikfrequenties (CTR’s) voor elke pagina op uw website te controleren. U kunt ook zien hoeveel mensen via zoekmachines naar uw site komen.

De sleutels voor organische CTR-verbetering begrijpen

Volgens onze experts zijn er belangrijke sleutels die een directe impact hebben op de organische CTR van je blog.

Hoe u uw organische CTR kunt vinden

Zoekintentie

U moet ervoor zorgen dat uw inhoud relevant is voor de dingen waar mensen naar op zoek zijn als uw CTR laag is. Door relevant te zijn, kunt u mogelijk uw organische klikfrequentie verhogen.

Mensen die op ‘koffie’ zoeken, zijn mogelijk op zoek naar recensies of willen koffie kopen. Als u begrijpt waar de persoon naar op zoek is, kunt u een beter antwoord krijgen. Dus laten we zeggen dat we wat feedback krijgen van dit onderzoek.

Onder hen: “De 10 beste koffiemerken voor 2022.”

Uw website krijgt niet veel aandacht van mensen als uw titel of metabeschrijving niet overeenkomt met wat mensen zoeken.

Een woord kan worden gebruikt om twee verschillende dingen te betekenen. Er zijn veel websites waar je kunt zien hoe andere mensen dingen beoordelen. “Is je website goed?”

Zoekpositie

Omdat de toppositie 31,7 procent van alle klikken ontvangt, is het verhogen van uw positie de meest effectieve manier om uw CTR te verhogen.

Om de meeste aandacht en verkeer te krijgen, is het van cruciaal belang dat uw website bovenaan de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s) wordt weergegeven. Google Search Console kan u helpen bij het bepalen welke zoekwoorden momenteel verkeer naar uw website leiden. Als uw site is geoptimaliseerd voor deze zoekwoorden, zullen mensen erop klikken.

Pagina’s die bovenaan de ranglijst staan, zouden een doorklikratio van 35 procent moeten hebben, maar dit neemt snel af naarmate de rangschikking daalt. Om het aantal bezoekers van uw site te vergroten, concentreert u zich op pagina’s die momenteel in de top twee of drie posities staan ​​voor hun trefwoorden.

Stel dat u probeert te achterhalen welke websites en zoekopdrachten de meeste views en hits genereren met Google Search Console. Ga naar de talrijke secties van het SGR en lees een aantal rapporten om de informatie te verzamelen die u nodig hebt.

U kunt nu controleren hoe uw SEO vordert met één enkel dashboard, dat bestaat uit:

  • Indrukken
  • Gemiddelde positie
  • Positie per pagina
  • Positie op basis van zoekopdrachten

SEO-titel

Om meer organische CTR te krijgen, moet u SEO-koppen schrijven die mensen willen lezen. Dit staat bovenaan de zoekresultaten.

Er waren veel handige tips in de opmerkingen over hoe je de SEO-titeltags kunt verbeteren.
Krachtwoorden zijn emotionele modewoorden die ervoor zorgen dat uw website zich onderscheidt van de rest van de resultaten op Google en waardoor mensen sneller doorklikken. Het is belangrijk om een ​​krachtig trefwoord in de naam van uw pagina te plaatsen.

Stel dat de titel van uw pagina ’10 koffiecadeaus voor de zomer’ is. in de meeste gevallen zijn “10 unieke koffiecadeaus voor de zomer” overtuigender dan de vorige.

SEO-titel

Gebruik het woord “uniek” in de titel om het te laten opvallen.”

Een simpele Google-zoekopdracht voor “power words” levert veel resultaten op.

Deze titelsideeën zijn ook toegevoegd om te helpen met SEO.

  • Instructie-titels
  • Trending onderwerpen
  • CTA opnemen
  • Emotionele titels
  • Vraagtitels
  • Uniek titelscheidingsteken
  • Sociaal bewijs inclusie
  • Opname van getallen, datums of percentages
  • Inclusie van positief sentiment

Metabeschrijving

Een van de beste manieren om meer organisch verkeer naar uw website te krijgen, is door voor elke pagina of elk bericht unieke metabeschrijvingen te schrijven.

Als u geen unieke metabeschrijving heeft, gebruikt Google een deel van uw inhoud als beschrijving als u er geen schrijft. Deze verklaringen zijn meestal irrationeel en niet erg nuttig.

Er kunnen twee dingen gebeuren als u zoekwoorden gebruikt en mensen vertelt wat ze kunnen verwachten als ze op uw website klikken: CTR’s gaan omhoog als de metabeschrijving goed is geschreven.

Het is gemakkelijk om de metabeschrijving te vergeten wanneer u de klikfrequenties probeert te verbeteren.

Beschrijf hoe de pagina eruitziet en waarom een ​​bezoeker uw oplossing zou moeten verkiezen boven de andere.

Manieren om uw organische klikfrequentie (CTR) te verbeteren

Nu u de belangrijke sleutels voor uw organische CTR kent, gaan we duidelijk maken hoe u uw organische CTR kunt verbeteren.

Gebruik longtail-zoekwoorden

Headers en title-tags zijn een goed begin. Longtail zoekwoorden zijn goed om op deze plaatsen te gebruiken. Om het ze nog makkelijker te maken, sluit je content beter aan op waar mensen naar zoeken als ze ernaar zoeken.

Een longtail-term die overeenkomt met hun zoekopdracht, zorgt ervoor dat mensen op uw URL klikken. Ze denken dat het hen de informatie zal geven die ze nodig hebben.

Wat zijn de beste long-tail zoekwoorden om te gebruiken?

Ubersuggest kan u helpen bij het doen van zoekwoordenonderzoek. Typ vervolgens uw seed-zin en klik op ‘zoeken’. Klik op “Trefwoordideeën” in de linkerzijbalk om ideeën op te doen.

Dit is het laatste wat je moet doen voordat je een nieuw bericht schrijft. Kies zoekwoorden die relevant zijn en gebruik ze in je bericht.

Let op metabeschrijvingen

Een andere manier om organische klikfrequenties te verbeteren, is door interessante metabeschrijvingen te schrijven. Mensen zien deze naast uw title-tag op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s). Een goede meta description vertelt mensen over je website en zorgt ervoor dat ze erop willen klikken.

Als je de vragen van je gebruikers kunt beantwoorden in de metabeschrijving, heb je de strijd al half gewonnen.

Specificiteit is erg belangrijk: Als je een meta description schrijft, mag je maar 160 karakters gebruiken. Als u uw eigen schrijft, wees dan ook specifiek en to the point.

Waarschuwing: om meer mensen op uw advertentie te laten klikken, gebruikt u sterke en overtuigende woorden, zoals woorden die u een gevoel geven.

De beste manier om klanten ervan te overtuigen dat u het juiste materiaal en de juiste oplossing voor hen heeft, is door metabeschrijvingen om te zetten in elevator pitches. Maak indien mogelijk een oproep tot actie (zoals ‘meer informatie’ of ‘ontdek hoe’).

Omdat zoekwoorden niet zo belangrijk zijn als vroeger, zijn titeltags en metabeschrijvingen niet zo belangrijk als vroeger. Te veel trefwoorden in uw tekst plaatsen is niet langer een effectieve manier om uw boodschap over te brengen. Daarom moeten we deze onderdelen zo schrijven dat ze er goed uitzien voor de mensen die ze gebruiken.

Het is niet waarschijnlijk dat al uw concurrenten de tijd en moeite zullen besteden die nodig is om interessante titeltags en metabeschrijvingen te schrijven. Zo krijgen mensen die iets meer willen werken een kans. Als rankingfactor zijn ze minder belangrijk geworden, maar ze kunnen mensen nog steeds helpen door te klikken en organische bezoekers binnen te halen.

Test de title-tag om te zien welke delen van de titel in de loop van de tijd hetzelfde blijven.

Voeg verbluffende afbeeldingen toe aan je berichten

Dit is een veelvoorkomend iets: afbeeldingen in berichten. Maar wist u dat ze uw organische CTR kunnen helpen? Door visuals in informatie op te nemen, kunnen mensen beter opletten. Featured snippets en extra informatievakken moeten aan de inhoud worden toegevoegd om deze te laten verschijnen op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERPS).

Het gebruik van afbeeldingen kan de organische CTR helpen verhogen.

Als u deze strategie gebruikt, is de kans groter dat mensen die op zoek zijn naar afbeeldingen uw website vinden. De naam en alt-tekst van de afbeelding moeten worden gebruikt om dit te laten werken.

Voeg verbluffende afbeeldingen toe aan je berichten

Lokaliseer je berichten

Het verkeer op mobiele apparaten heeft het verkeer op desktopcomputers snel ingehaald. De meeste mensen hebben locatieservices op hun telefoon, waardoor Google kan achterhalen waar ze zich bevinden en relevante lokale resultaten kan laten zien. Gelokaliseerde inhoud is het beste voor kleine bedrijven en mensen die mensen persoonlijk helpen.

Verbeter uw organische CTR door uw inhoud te vertalen in de taal die u wilt gebruiken. Ze willen meestal materiaal dat specifiek is voor waar ze zijn.

Met gelokaliseerde inhoud kunt u mensen bereiken die al op zoek zijn naar wat u op internet verkoopt of aanbiedt.

In de inhoud, metabeschrijving en titeltags kun je praten over waar de pagina die je promoot, is, zoals waar het is. Een andere manier is om Google Mijn Bedrijf (GMB) te gebruiken. Het helpt je op de kaart te komen. Het toont uw locatie en andere informatie over uw bedrijf, evenals uw concurrenten.

Houd er rekening mee dat als ze het materiaal interessant vinden, ze eerder op de link zullen klikken. Wanneer uw locatie wordt opgeslagen als metadata, is geen enkele zoekopdracht eenvoudiger dan een zoekopdracht in uw eigen buurt.

Test de laadsnelheid van uw site

De snelheid van je WordPress-site is erg belangrijk. Het is. Waarom? Om te beginnen kijkt het algoritme van Google naar hoe snel een pagina laadt. Websites die snel laden, krijgen mogelijk een betere positie in de zoekmachines en krijgen meer verkeer van mensen die ze op internet vinden. Het tweede waar u aan moet denken, is hoe de gebruiker zich voelt. Bezoekers die op een site blijven die snel laadt, zullen eerder de informatie lezen en vervolgens iets kopen. Anders gezegd: een snelle website geeft webmasters alle voordelen die ze willen.

Maar we zijn hier niet om te praten over hoe u uw website sneller kunt laten werken, dus laten we verder gaan. We gaan hier op twee plaatsen uitgebreid op in: WordPress-prestaties en snelheid van de pagina, die beide belangrijk zijn. We kijken naar een andere veelgemaakte fout die wordt gemaakt door mensen die WordPress gebruiken: een websiteprestatietest op de verkeerde manier uitvoeren.

Dit lijkt in eerste instantie misschien niet belangrijk, maar het is wanneer je probeert te achterhalen hoe ver je bent gekomen. Als u een websitesnelheidstest op de verkeerde manier uitvoert, kan uw site langzamer lijken, ook al is deze in werkelijkheid sneller.

Wat is de beste tijd om te laden? Omdat het altijd beter is om sneller te zijn, denken de meeste experts dat twee seconden het beste aantal is. Het is belangrijk om te onthouden dat de dingen die je denkt te doen, niet altijd zijn wat je doet.

Samengevat

Organisch verkeer krijgen is erg belangrijk in een digitaal marketingplan en het kan niet worden overschat. Ja, inhoud en koppen van hoge kwaliteit moeten worden gebruikt om meer organisch verkeer te krijgen.

Hierdoor maakt elke marketeer zijn content beter. Er zijn veel manieren om meer mensen naar uw website te krijgen, maar het volgen van het advies in de bovenstaande checklist zou u moeten helpen meer natuurlijke bezoekers van hoge kwaliteit te krijgen.

Heeft uw website meer verkeer nodig van mensen die hem zelf vinden? Zorg ervoor dat u nu contact opneemt met de marketingexperts.