De meest relevante content marketing strategieën die u moet kennen in 2022

The Most Relevant Content Marketing Strategies You Need to Know in 2022

Content marketing strategieën

Het is vrij eenvoudig om nieuwe content aan uw website of blog toe te voegen.

De uitdaging wordt aanzienlijk moeilijker wanneer u content wilt schrijven die zowel winstgevend als waardevol is voor uw doelgroep.

Zelfs als uw bedrijf bekend is, overweeg dan SEO en contentmarketing.

Organisch gezien zal zoekmachinevriendelijke content een grotere rol spelen bij het bepalen hoe goed uw website presteert in 2022. Op dat moment wilt u misschien enkele aandachtspunten reserveren om uw zakelijke marketingcampagnes aan te passen. Maar voordat u verder gaat, moet u eerst de gemeenschappelijke basis van het concept kennen.

Enterprise content marketing strategieën gedefinieerd

De contentstrategie van een onderneming is gericht op het vergroten van de marketinginspanningen en het ontwikkelen van een relatie met de doelgroep door nuttige content aan te bieden.

Contentmarketing kan worden gebruikt om de naamsbekendheid te vergroten, te onderwijzen, vertrouwen op te bouwen en leads te koesteren in elke fase van het klanttraject.

Een content marketing strategie voor ondernemingen moet rekening houden met de behoeften, het budget, de belemmeringen en de teams van een bedrijf. De contentstrategie van een klein of middelgroot bedrijf is heel anders dan die van een groot bedrijf.

Corporate content strategie is een goed voorbeeld van deze complicatie. Een andere mogelijkheid is dat er meer factoren zijn om te onderzoeken, meer gevaren te evalueren en meer professionals die deelnemen aan het besluitvormingsproces.

Coördinatie van alle aspecten van het bedrijf, van marketing tot verkoop tot klantenservice, is soms noodzakelijk. Bedrijven moeten hun procedures aanpassen om het voor afdelingen en teams gemakkelijker te maken om samen te werken.

Met de B2B-markt in gedachten, moet content worden afgestemd op de specifieke behoeften van de doelgroep.

Soorten content marketing strategieën voor ondernemingen

Een strategie kan verschillende soorten content bevatten. Om een succesvolle te bouwen, kiest u degene die het meest geschikt zijn voor uw doelen en publiek.

Gebruik dit artikel om meer te weten te komen over de meest populaire soorten content die uw bedrijf in zijn strategie moet opnemen.

Blog Posts

Hun ondersteuning is voordelig in alle stadia van de verkooptrechter. Uw bedrijf voedt en converteert leads efficiënt van zichtbaarheid naar conversie en aftersales door thema’s te beoordelen die relevant zijn voor uw expertise.

Uw blogposts zullen uw bezoekers informeren, hen helpen bij het oplossen van kleine problemen of het begrijpen van een bepaald onderwerp.

U kunt de aantrekkingskracht van uw blogposts aanzienlijk verbeteren door afbeeldingen, video’s, infographics en quizzen te gebruiken.

Social Media Content

Volgens het Content Marketing Institute publiceerde 94% van de ondervraagde marketeers in 2019 content op sociale media, zoals artikelen en tweets (CMI). Promoot de identiteit, goederen of diensten van uw bedrijf om nieuwe klanten aan te trekken.

Volgens een CMI-onderzoek is 28% van de marketeers van mening dat content op sociale media de meest effectieve manier is om de naamsbekendheid te vergroten, gevolgd door blogposts en korte artikelen.

Videos

Video’s passen uitstekend in de contentstrategie van een bedrijf, omdat ze zo gemakkelijk te zien en te delen zijn.

Video kan worden gebruikt om naamsbekendheid, vertrouwen en educatie te vergroten.

White Papers

Complicaties moeten worden behandeld in whitepapers. Met dit soort literatuur kun je dieper ingaan op een onderwerp waar je al bekend mee bent.

Als gevolg hiervan zullen lezers uw content waarderen omdat deze is gebaseerd op origineel onderzoek en feiten uit geloofwaardige bronnen.

Als gevolg daarvan wint uw bedrijf vertrouwen, trekt het nieuwe consumenten aan en versterkt het de geloofwaardigheid van het merk.

Casestudy’s

Volgens de CMI 2020-enquête staat deze content op de tweede plaats in termen van leadgeneratie.

U kunt de successen van uw klanten illustreren en hoe u hen hebt geholpen hun doelen te bereiken aan de hand van casestudy’s.

U kunt deze statistieken gebruiken om de doeltreffendheid van uw oplossingen bij het behalen van de doelstellingen van uw bedrijf te illustreren. Als gevolg hiervan is de kans groter dat klanten uw artikelen en diensten kopen.

Content Interactiviteit

Bijna elk type media kan interactief worden gemaakt om het publiek te betrekken.

Uw publiek kan rustig de tijd nemen en in eigen tempo door de interactieve informatie bladeren.

Het is een strategie om de belangstelling van het publiek voor uw content te vergroten, meer leads te krijgen en uw publiek te betrekken (volgens CMI bevestigde 66 procent van de marketeers dat interactieve content de betrokkenheid vergroot).

Leun achterover en ontspan terwijl u onze onderstaande tips leest. Spaar je tijd voor een paar minuten, want het wordt een wat lange discussie.

Zonder verder oponthoud, hier zijn de meest relevante content marketing strategieën die u in 2022 moet kennen.

Heb een toegewijd team voor uw SEO

Een contentstrategie en SEO-team moeten de consument in elke fase van de reis bijstaan. Een team van meer dan één persoon wordt aanbevolen als u een bedrijfsmerk vertegenwoordigt. Interne teams, in plaats van te vertrouwen op externe bureaus, kunnen zich aanpassen aan nieuwe informatie en implementaties sneller en efficiënter plannen.

Ze hebben directe toegang tot andere interne teams en besteden er een bepaalde hoeveelheid tijd aan. Ze kennen uw klanten beter dan wie dan ook, en ze kennen elkaar ook beter. Het is gemakkelijker om content te maken die verkoopt en converteert als u goed op de hoogte bent van het onderwerp.

Voeg SEO toe aan alle content marketing strategieën

Geef SEO niet helemaal aan het einde, net voordat je op de publicatieknop drukt.

Zorg er daarom voor dat elk lid van uw marketingteam de basis van SEO begrijpt.

Best practices voor organisch zoeken zullen u begeleiden en opleiden in elke fase van het proces.

Iedereen die aan de content van uw website werkt, van uw sociale media team tot uw content schrijvers tot uw technici, moet worden getraind in zoekmachineoptimalisatie.

Houd uw concurrenten in de gaten

Hoewel u misschien bekend bent met rivalen in het algemeen, weet u wie uw content concurrenten zijn in elke fase van het consumentenproces?

Ze bevinden zich mogelijk aan tegenovergestelde politieke kanten van het gangpad.

Als u weet hoeveel concurrentie er in elke fase van het proces is, kunt u uw benadering van content ontwikkeling dienovereenkomstig aanpassen.

Zorg ervoor dat elke content is gekoppeld aan uw merk

Veel andere bedrijven zullen over u praten als u een bekend merk bent.

Voer trefwoordonderzoek uit en bevestig het eigendom van uw merknaam, vooral in ondersteunende artikelen over uw producten op internet.

In een ideale wereld zou je totale controle hebben over hoe anderen over je praten.

Maak een plan

De content marketing strategie van een bedrijf begint met planning. Denk eraan om:

Marketingdoelstellingen, evenals het soort content dat moet worden gemaakt, een productieschema en wie er verantwoordelijk voor wordt gehouden, en een kopers persona voor uw doelmarkt, moeten allemaal worden vastgesteld.

Het is tijd om al deze informatie onder woorden te brengen nu u deze hebt verkregen. In de overgrote meerderheid van de gevallen is gespecialiseerde apparatuur nodig.

Een content marketing bureau dat in staat is om de contentstrategie van een klant te beoordelen en te implementeren, inclusief content productie, is destijds essentieel.

Veel bedrijven bieden content marketing oplossingen waarmee klanten hun eigen content kunnen genereren, verspreiden en beoordelen.

Door uw content marketing campagne uit te besteden, kunnen uw mensen zich concentreren op andere belangrijke taken, terwijl de kwaliteit en het succespercentage worden verbeterd.

Let op de distributie van content

Na het genereren van content, distributie en strategieformulering zijn vereist.

Bij het nemen van een beslissing moeten verschillende factoren in overweging worden genomen.

Als je doelgroep zich bijvoorbeeld voornamelijk op LinkedIn bevindt en je probeert een lastig onderwerp uit te leggen op Instagram, kan een blogpost op LinkedIn de voorkeur hebben.

Volg en analyseer de resultaten

Om effectief te zijn, moet de contentstrategie van uw bedrijf productief en resultaatgericht zijn….

KPI’s en ROI voor contentmarketing kunnen u helpen deze concepten beter te begrijpen.

Uw bevindingen helpen u te bepalen welke materialen het beste werkten, welke benaderingen het meest effectief waren en welke voordelen ze voor uw bedrijf hebben opgeleverd, zoals meer betrokkenheid, conversies, verkoop en ROI.

Bovendien wordt de contentstrategie van uw bedrijf geanalyseerd om de gebieden te identificeren waar het niet aan de verwachtingen voldeed.

Als gevolg hiervan moet uw bedrijf ze correct beoordelen om te blijven investeren in wat werkt, gebieden voor ontwikkeling te identificeren en de strategie te versterken.

Pas uw bestemmingspagina’s aan

Wanneer iemand een bestemmingspagina tegenkomt, worden ze doorgestuurd naar een aangepaste online gateway die hen aanmoedigt om door te gaan. Zodra gebruikers op de bestemmingspagina aankomen, worden ze begroet met vragen.

Het is een doel om leads die door de gaten in de verkooptrechter zijn geglipt, opnieuw vast te leggen. Het is mogelijk om binnen enkele minuten geautomatiseerde marketinglijsten te ontwikkelen door gebruik te maken van landingssites.

De eerste pagina is die een bezoeker ziet wanneer hij een website bezoekt. Deze pagina’s wekken de interesse van bezoekers voor uw product of dienst en moedigen hen aan om zich aan te melden voor een e-mailmarketingaccount.

Het starten van een content marketing strategie met landingspagina’s is een goed idee. Een landingspagina is bedoeld om klanten naar je trechter te lokken voordat er crowdsourcing en spammailings worden ingezet, en gaat vaak gepaard met een aantrekkelijk aanbod.

Elke marketeer kan met gemak sjablonen maken met slimme content.

Mogelijkheden voor sponsoring verkennen

De taak van een content marketeer is om informatie over zijn bedrijf te verkrijgen uit verschillende bronnen. Sponsors kunnen helpen de naamsbekendheid te vergroten door content van hoge kwaliteit te genereren.

Het sponsoren van een evenement kan uw bedrijf van essentiële informatie voorzien. In tegenstelling tot wat vaak wordt aangenomen, is het eenvoudig en betaalbaar. Artikelen die door nieuwe bronnen worden gesponsord, zouden net zo waardevol moeten zijn als artikelen die door al lang bestaande partners worden gesponsord.

Wanneer u een gastpost sponsort, maakt u uw aanwezigheid bekend in uw gemeenschap en kunt u zelfs betalen voor materiaal dat elders wordt gepubliceerd.

Het sponsoren van nieuwe producten, bedrijven en goede doelen wordt steeds populairder op sites zoals Groupon en Living Social.

Maak boeiende content in elk medium

De waarde van het betrekken van content in de content marketing strategie van uw bedrijf kan niet genoeg worden benadrukt. Het is belangrijk om uw lezers te betrekken bij het opbouwen van relaties met hen, het verkrijgen van leads en het bewijzen van uw expertise.

Voor een commercieel bedrijf maakt iemand materialen. Begrijpen wie uw doelgroep is, is erg belangrijk voor het succes van uw contentmarketing. Als u content maakt met de eindgebruiker in gedachten, moet u vooruit denken, kennis hebben van uw merk en de kleinste details kunnen oppikken.

Het is moeilijk om business-to-business contentmarketing te doen. Wanneer u content voor een klant schrijft, denk dan niet alleen aan de mensen die het nu zullen lezen, maar ook aan iedereen die het in de toekomst zal lezen.

Als je veel verschillende datasessies en ervaringen van je publiek hebt, kan het moeilijk zijn om bij te houden wie je content nodig heeft en waarom ze het nodig hebben.

De traditionele manier om aan contentmarketing te doen, is door hoogwaardige content te maken en deze vervolgens te gebruiken om leads te krijgen. Het publiek vindt het leuk, maar het wordt steeds moeilijker om deze look te krijgen.

Door uw eigen website te maken en te verspreiden, profiteert u niet van gratis bronnen die zonder uw hulp nieuwe klanten kunnen opleveren.

Goede content marketing strategieën

Een goede content marketing strategie moet veel nuttige en bruikbare informatie bevatten.

De meest succesvolle marketeers van vandaag gebruiken gesyndiceerde content om hen te helpen succesvoller te zijn. Vijf jaar geleden zag contentmarketing er heel anders uit dan nu. Het starten van een blog is uiteindelijk niet het doel. In plaats daarvan gaat het om het verspreiden van content over het hele bedrijf.

Het is mogelijk om gebruik te maken van social media of zakelijke contentmarketing. Je kunt het gebruiken om je spullen te maken, te delen en bij te houden. Gesyndiceerd materiaal is informatie die u deelt met andere websites om meer mensen uw eigen websites te laten bezoeken.

Syndication is hier een goed voorbeeld van, omdat het het voor u gemakkelijk maakt om hoogwaardige content op andere websites te vinden.

The State of B2B Content is een webinar dat je in je eigen tempo kunt bekijken.

Een toegewijd Social Media Management-team hebben

U moet een plan voor sociale media opstellen, informatie verspreiden over een aantal sociale-mediaplatforms, uw voortgang meten in de richting van uw doelen en de sociale-media-activiteiten van uzelf en uw collega’s in de gaten houden als onderdeel van het beheer van sociale media.

In elk openbaar marketingplan moet u ook sociale media beheren. Er kunnen veel ideeën worden gemaakt en gedeeld via onlineconferenties en live-uitzendingen, en ze kunnen worden gemaakt en gedeeld.

Omdat meer mensen sociale media gebruiken dan ooit tevoren, besteden steeds minder marketeers de tijd en het geld om te leren hoe ze deze op de juiste manier kunnen gebruiken. Mensen die voor deze bedrijven werken, weten niet hoe ze hun aanwezigheid op sociale media goed moeten houden.

Conclusie

Veel bedrijven hebben zich gerealiseerd dat het verstrekken van nuttige en boeiende informatie aan potentiële consumenten het gemakkelijker maakt om betalende klanten te werven.

Deze strategie wordt gebruikt in alle kanalen, van radio tot print tot retail tot big-box winkels. Het is jouw verantwoordelijkheid om jouw content marketing aanpak te koppelen aan potentiële kopers.

Content marketing strategieën voor ondernemingen worden steeds gebruikelijker. Als het gaat om zakelijke banden, overtreft content alles. In dit artikel wordt beschreven hoe u zakelijke contentmarketing kunt gebruiken om klanten te werven en te bedienen.

Marketeers eisen een integrale contentstrategie. Het faciliteert bijvoorbeeld de opbouw van toekomstige loyale klantenkring en de vestiging van een online persona. Als gevolg hiervan hebben ze meer kennis om hun bedrijf succesvol te runnen.

Bovendien verhoogt het de zichtbaarheid van het bedrijf en bevordert het de groei van een online community.

U krijgt een voordeel ten opzichte van uw concurrentie als u de beste methoden voor zakelijke contentmarketing gebruikt die hierboven zijn vermeld.