De meest cruciale SEO-tips die u moet weten in 2022

De meest cruciale SEO-tips die u moet weten in 2022

SEO Tips om betere rankings in zoekmachines te krijgen, u kunt niet langer trefwoorden gebruiken om alleen maar betere rankings te krijgen. Maar het kiezen van de juiste zoekwoorden is nog steeds belangrijk.

Afgezien van hun SEO-kracht, kunnen zoekwoorden ons veel vertellen over mensen en hun problemen.

Zoveel SEO-tactieken maken het moeilijk om te kiezen welke te gebruiken en welke te vermijden.

Is de praktijk van het maken van links dood? Denk aan on-page SEO. Wat zijn de beste manieren om een ​​title-tag te maken die goed is voor SEO? Is het mogelijk om SEO en sociale media tegelijkertijd te gebruiken?

Met andere woorden, wat zijn de beste manieren om uw SEO te verbeteren?

Als u betaalt voor een plaats in de zoekresultaten, krijgt u 8,5 keer zoveel klikken als wanneer u dat niet doet.

Er worden voortdurend wijzigingen aangebracht in het algoritme van Google voor SEO, dus het is moeilijk bij te houden. Elk jaar kunnen er maximaal 500 wijzigingen zijn.

Wanneer u de positie van uw website in de zoekmachines verbetert, wordt u ‘zoekmachineoptimalisatie’ genoemd. Omdat er veel veranderingen plaatsvinden, is het gemakkelijk om ze te vergeten.

Als het om SEO gaat, mag er niets ontbreken.

Als het goed wordt gedaan, leidt meer verkeer tot meer verkopen, conversies en leads.

Zijn niet alle bedrijven hier naar op zoek?

Dit is hoe het vroeger was: er is een grote verandering opgetreden in de manier waarop SEO-rangschikkings factoren werken (lees hoe in onze gids voor zoekwoordenonderzoek). Ze werken nu niet, dus het heeft geen zin om ze te gebruiken.

Daarom hebben we een lijst samengesteld met SEO-adviezen van experts, zodat u van tevoren een planning kunt maken voor het nieuwe jaar.

SEO wordt erg belangrijk in 2022. Ze willen allemaal de gebruikerservaring verbeteren, maar doen dat allemaal op een andere manier.

Als extra bonus hebben we 16 snelle SEO-tips toegevoegd die je zullen helpen het goed te doen in 2022.

We hebben een aantal goede SEO-tips voor je! Laten we beginnen met deze show.

Tweak de laadsnelheid van uw site

Tweak de laadsnelheid van uw site

SEO is erg afhankelijk van de snelheid van een pagina.

Als een website er lang over doet om te laden, hebben mensen er misschien niet naar gekeken. Weet je nog dat ik vijf minuten moest wachten tot een populaire nieuwswebsite was geladen voordat ik hem kon zien. Zelfs als het onaangenaam is, is het in de huidige economie gevaarlijk omdat je zonder geld geen geld kunt verdienen. Sites die te lang nodig hebben om te laden, maken mensen boos. Strange Loop beweert dat elke seconde vertraging in de laadtijd van een webpagina resulteert in een daling van 7% in het aantal mensen dat bij u koopt. Trage websites worden als onbetrouwbaar beschouwd door mensen die er iets van willen kopen. Zoekmachines houden bij het bekijken van uw site rekening met de snelheid van een pagina. Men denkt dat als een website meer dan drie seconden nodig heeft om te laden, 40% van de bezoekers deze zal verlaten.

Veel meer bedrijven realiseren zich hoe belangrijk SEO is voor het verkrijgen van leads en het verdienen van geld. Snelheid wordt steeds belangrijker naarmate meer en meer bedrijven dat beseffen. De eerste keer dat Google sitesnelheid gebruikte om websites te rangschikken was op 9 april 2010. Met trage pagina’s komt u niet bovenaan de zoekresultaten, hoe goed uw inhoud ook is of hoe aantrekkelijk uw site ook is. Verwijder alles waardoor het laden van uw website te lang duurt. Als u het WordPress-platform gebruikt, moet u nadenken over het verwijderen van onnodige plug-ins.

Link naar andere relevante pagina’s

Links naar andere blogs zijn belangrijk voor de groei van een blog. Links naar gerenommeerde en gerelateerde inhoudspagina’s zijn misschien niet goed voor uw eigen website, zeggen sommige mensen. Ik denk het niet. SEO is nog steeds erg gebaseerd op linkbuilding. De websites van mijn directe concurrenten zijn ook te vinden via de vele connecties die ik onderhoud. Door te linken kunt u uw website waardevoller en uitbreidbaarder maken. Lezers die mij volgen, weten dat ik vaak link naar andere websites. Elke keer dat ik een nieuw artikel schrijf, zorg ik ervoor dat ik links naar andere goede websites plaats.

De beste manier om een ​​relatie met mensen op te bouwen, is door te geven voordat je erom vraagt. De eenvoudigste manier om bekende blogs naar uw inhoud te laten linken, is door ernaar te linken in uw eigen tekst. Dit is een van de gemakkelijkste manieren om ze zover te krijgen. Natuurlijk mag je alleen linken naar pagina’s die nuttige informatie bevatten. Wat SEO betreft, is dit een goed idee. Mensen met veel volgers kunnen naar uw inhoud linken of deze promoten als ze denken dat deze goed is. Ze kunnen het zelfs doorsturen naar hun e-maillijst. Bij het leggen van verbindingen moet kwaliteit belangrijker zijn dan kwantiteit. Een paar lokale links van lage kwaliteit hebben veel meer geloofwaardigheid dan een dozijn lokale links van hoge kwaliteit.

Schrijf voor uw lezers, de volgende zoekmachine komt eraan

Veel bloggers en makers van inhoud gaan terug naar de oude SEO-methode, waar trefwoorden belangrijker waren dan interessante en relevante inhoud. Dan is het tijd om van richting te veranderen. Veel mensen besteden nog steeds geen aandacht aan long-tail-zoekwoorden in het voordeel van het manipuleren van pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines. Dat is gewoon niet waar. Als u probeert mensen uw werk te laten lezen, geef ze dan een voorsprong op zoekmachines. Schrijf in plaats daarvan voor de lezer, voor mensen die je spullen kunnen zien en kopen. Alles begon omdat iemand zoals jij om mensen gaf.

Schrijf voor uw lezers, de volgende zoekmachine komt eraan

De reden dat ik opsta en ga, is daarom. Het kan voor jou hetzelfde zijn. Google en andere zoekmachines zijn niet belangrijk tijdens het schrijven. Maak in plaats daarvan iets dat andere mensen helpt. In wat je doet, schrijf je SEO-kopie. Omdat mensen zoekmachines zoals Google gebruiken, kunt u inhoud maken die zoekmachines leuk zullen vinden. Zo werkt het niet. Een betere gebruikerservaring creëren en vertrouwen opbouwen bij uw klanten.

Effectieve videomarketing

De mede-oprichter van Hummingbird Web Solutions denkt dat sommige marketeers niet profiteren van de kracht van video’s.

Shilpa vindt dat als het om SEO gaat, kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit.

Om plaats te maken voor belangrijkere inhoud, moeten blogeigenaren zich ontdoen van ‘geen pluis’ of materiaal dat de tijd en aandacht van de lezer niet waard is. Dit maakt ruimte voor belangrijkere inhoud waardoor ze het hele stuk willen lezen.

Video-inhoud heeft veel onbenut potentieel voor SEO en gebruikersbetrokkenheid. Over het algemeen kijken mensen eerder naar een film van één minuut dan dat ze een artikel van honderd woorden lezen. Online video is enorm en het zal de komende jaren alleen maar groter worden. Een bedrijf genaamd Cisco zegt dat in 2022 online videoverkeer ongeveer 80% van al het internetverkeer zal uitmaken. 43 procent van de mensen die de enquête hebben ingevuld, zei dat ze meer videomateriaal willen, hoeveel er ook is.

Maak toekomstbestendige inhoud

BuzzSumo-maker Steve Rayson vindt dat lange, diepgaande artikelen moeten worden geschreven, zodat ze de beste zoekresultaten voor mensen zijn. Steve Rayson keek naar 100 miljoen artikelen uit 2017 en ontdekte een aantal interessante trends op het gebied van sociaal delen, virale inhoud en langdurige inhoud. Zo is het delen van sociaal materiaal de afgelopen drie jaar met de helft gedaald. Dit komt gedeeltelijk omdat er elke dag 3 miljoen blogposts worden geplaatst (mensen delen inhoud in privéberichten, niet op muren).

Volgens Steve doen veel websites het nog steeds goed, hoewel er een afname is in het delen van sociale media en de verzadiging van inhoud. Het is nog steeds een goed idee om “gezaghebbende onderzoeks- en referentie-informatie” te krijgen, zegt Steve. Er zijn twee manieren om aan zoekmachines gezaghebbende, langdurige inhoud te tonen. Houd uw schrijfstijl lang. Een stuk inhoud dat minstens 2.000 woorden lang is, is beter dan een stuk dat minder dan 2.000 woorden lang is. Als je schrijft, gebruik dan woorden of zinsdelen die verband houden met het onderwerp van je werk.

Gebruik van spraakgestuurd zoeken

Naarmate de technologie voor spraakgestuurd zoeken verbetert en meer mensen het gebruiken, zal deze trend zich waarschijnlijk voortzetten, zeggen experts.

Als het voor uw merk zinvol is om zoekwoorden te gebruiken die specifiek zijn voor uw gebied, doe dat dan (SEO). In het geval dat u een bedrijf runt in uw regio, is dit advies vooral belangrijk voor u. Bovendien zegt onze expert dat het beoordelen van vragen en antwoorden belangrijk is. Voor spraakgestuurd zoeken, dat door meer dan de helft van alle internetgebruikers wordt gebruikt, moet u veelgestelde vragen van hoge kwaliteit schrijven. Dit zal ervoor zorgen dat uw inhoud hoger scoort.

Controleer uw websitestructuur

Controleer uw websitestructuur

Maak het uw bezoekers gemakkelijk om hun weg te vinden op uw website. De architectuur en navigatie van een website helpen of schaden de zoekmachineoptimalisatie (SEO) en hoe bezoekers zich voelen wanneer ze de site bezoeken, afhankelijk van hoe deze eruitziet en werkt. Om nieuwe websites door zoekmachines te laten vinden, worden links gebruikt. De pagina’s en subpagina’s van een goed gestructureerde website zijn gemakkelijk te vinden en te vermelden door crawlers van zoekmachines.

Als u goed georganiseerde navigatiesystemen heeft, is het voor bezoekers gemakkelijker om in de kortst mogelijke tijd te vinden wat ze zoeken. Met drie of minder klikken zou een website alles moeten hebben wat je nodig hebt. Dit is het juiste om te doen, zoals het hoort. Wanneer mensen een website bezoeken, moeten ze meteen weten wat het hoofddoel van de site is. Zelf wijzigingen aanbrengen in URL’s is een goed idee voor zowel zoekmachineoptimalisatie als voor mensen die ze gebruiken. Dit is goed voor iemand die iets zoekt.

Gebruik de juiste metatitel en metabeschrijving

U gebruikt een title-tag om mensen te vertellen waar uw domeinnaam over gaat, zoals ‘www’. Dit is alles wat u moet weten over hoe u op internet wordt weergegeven. Het zal verschijnen in zoekresultaten van zoekmachines, sociale media, andere pagina’s en webbrowsers, evenals op andere plaatsen (zie voorbeelden hieronder). Het moet kort, snel en gedenkwaardig genoeg zijn om de aandacht te trekken van de mensen die je wilt bereiken.
Uw website moet gericht zijn op uw doelgroep en u moet met hen praten in hun taal. Hier is een kleine alinea die naast de titeltag van de pagina met zoekresultaten van zoekmachines (SERP) staat (zie scherm hierboven). Een metabeschrijving is een manier om de aandacht van mensen te trekken nog voordat ze uw site bezoeken en uw items bekijken. Webpagina’s moeten metabeschrijvingen hebben die tussen de 150 en 160 tekens lang zijn, maar ze mogen niet te lang zijn.

Vind uw beste zoekwoorden

SEO is grotendeels gebaseerd op het gebruik van zoekwoorden. De sleutel tot een goede SEO-campagne is om erachter te komen welke woorden mensen gebruiken om naar websites zoals die van jou te zoeken. Je bent al halverwege als je een lijst met goede zoekwoorden klaar hebt staan. De Zoekwoordplanner van Google is de meest gebruikte tool om nieuwe woorden te vinden die u in uw schrijven kunt gebruiken.

Iedereen die een account heeft bij Google AdWords kan deze gratis tool gebruiken. Nadat u zich heeft aangemeld voor een account en meer informatie over uw website heeft gegeven, krijgt u ideeën voor zoekwoorden. Het is aan jou om de lijst terug te brengen tot de belangrijkste woorden en zinnen.

Het is echter ook belangrijk dat het grote publiek begrijpt wat de termen betekenen (met een relatief hoog aantal gemiddelde maandelijkse zoekopdrachten). De juiste hoeveelheid concurrentie is laag tot matig (niet veel websites proberen te optimaliseren voor die zoekwoorden).

Nee, in ieder geval niet in het echte leven. Google Keyword Planner heeft veel gebreken omdat het laat zien hoeveel concurrentie er zal zijn voor gesponsorde advertenties. Er zal een aparte strijd moeten worden geleverd om organische resultaten te krijgen. Meer (vaak dure) manieren gebruiken om erachter te komen hoe moeilijk je zin is, is een betere manier om erachter te komen hoe moeilijk het is. De Zoekwoordplanner van Google is nog steeds een geweldige plek om te beginnen, maar het is niet de enige.

Ze kunnen breed, specifiek of langstaartig zijn. Elk trekt mensen van over de hele wereld. Als u een breed scala aan mensen wilt aantrekken, gebruikt u een mix van zoekwoorden.
‘Contentmarketing’ en ‘growth hacking’ zijn twee voorbeelden van generieke zoekwoorden. Er komt veel verkeer uit deze voorwaarden, maar het gaat niet naar uw site. Er zijn ook algemene woorden.

Voor de meeste websites is dit een goede mix van verkeer en relevantie die de meeste mensen leuk vinden. Er zijn twee soorten best practices voor contentmarketing: ‘best practices voor contentmarketing’ en ‘growth hacking voor startups’. In de toekomst zullen mensen die u via deze voorwaarden vinden, eerder uw klanten of fans zijn.

Long tail-zoekwoorden zijn woorden of zelfs hele zinnen die mensen in zoekvakken typen. Het is mogelijk om long tail-trefwoorden te vinden in contentmarketing en het gebruik van growth hacking, niet veel mensen zullen van hen kopen. Nieuwe klanten kunnen van hen komen. De kans is groter dat ze lang bij je blijven.

Als u dit doet, is de kans groter dat uw website en bedrijf worden gevonden door mensen in uw omgeving. Om mensen te laten weten dat u dit soort services aanbiedt, gebruikt u een specifiek zoekwoord, zoals ‘contentmarketing services in San Francisco’.

Conclusie

We hopen dat deze tips u zullen helpen uw online zichtbaarheid en bruikbaarheid te verbeteren. Als u al aan uw SEO-reis bent begonnen, kunt u de onderstaande checklist gebruiken om uw strategie up-to-date en succesvol te houden.