Conversiepercentage gedefinieerd en strategieën

Gast bloggen gedefinieerd en strategieënMet andere woorden, het is het percentage mensen dat iets op uw website doet nadat ze het hebben gezien of bezocht.

Een conversiepercentage van vijf procent betekent dat voor elke 50 duizend mensen die uw e-commercesite bezoeken, er duizend zich aanmelden voor een account, iets kopen of zich aanmelden voor uw nieuwsbrief.

Het doel hier is het verbeteren van de conversieratio-optimalisatie, of CRO (CRO). Hogere conversiepercentages betekenen meer geld voor uw bedrijf en meer zichtbaarheid op internet.

Criterium voor goede conversieratio

Wat is een goede conversieratio?

Industrie, concurrentie en of u al dan niet aan mensen of bedrijven verkoopt, spelen allemaal een rol bij hoeveel u verdient.

Er is geen perfecte conversieratio, maar je moet altijd proberen om er een te krijgen die hoger is dan degene die je nu hebt, ook al is die er niet.

Aan de andere kant geven industriestandaarden ons een idee van hoe dingen in de echte wereld moeten worden gedaan:

  • De vuistregel voor B2B is 1% tot 2%.
  • Ongeveer 2% van de B2C-e-commerceverkopen is afkomstig van middelgrote B2C’s.
  • Het is ongeveer 4% in laagwaardige B2C.

Het is mogelijk dat de markt te concurrerend is, of dat uw bedrijf niet is opgezet in overeenstemming met de brancheregels.

De eerste stap bij het verbeteren van de conversieratio is om erachter te komen wat het probleem is.

De conversieratio bijhouden

Google Analytics kan worden gebruikt om bij te houden hoeveel mensen iets kopen nadat ze een advertentie hebben gezien.

Volg de voortgang van uw bezoekers tijdens het koperstraject door een trechter in Analytics te maken om te zien hoe ze verlopen. Vanaf hun eerste bezoek tot wanneer ze kopen, je kunt ze in verschillende groepen groeperen.

In Google Analytics heeft elke stap een unieke URL die aan die stap is gekoppeld.

Er zijn veel manieren om de conversieratio van een website te verbeteren. Conversieratio-optimalisatie is eenrichtingsverkeer (CRO). Het doel is meestal, maar niet altijd, om te verkopen.

Daarnaast kunt u zich aanmelden voor een online demo en bestanden downloaden. U kunt ook een nieuwe tool uitproberen en u aanmelden voor e-mails. Als een bedrijf groeit, is het een verandering.

Tips voor optimalisatie van conversiepercentages om de positie van uw website te verbeteren

Het mooie van deze ideeën voor het optimaliseren van de conversieratio is dat ze effectief zijn, ongeacht de conversietechniek die u wilt gebruiken.

Voeg Site Search toe aan uw website of blog

Het zoekvak wordt gebruikt door maximaal 30% van de mensen die naar de site komen. Helaas voldoet 84 procent van de bedrijven niet aan de behoeften van hun klanten, wat slecht is.

Als uw website nog geen sitezoekfunctie heeft, is dit het moment om er een toe te voegen.

Het is een goede zaak voor alle betrokkenen. Aan de andere kant kunnen mensen nuttige informatie krijgen over wat ze zochten door naar de resultaten van een zoekopdracht te kijken.

U kunt deze informatie gebruiken om nieuwe content te bedenken of om eventuele hiaten op uw site op te vullen.

U kunt zelfs mensen groeperen op basis van waarnaar ze zoeken. Deze informatie kan u helpen de meest voorkomende problemen en pijnpunten van uw klanten op uw website aan te pakken.

Als u een sitezoekopdracht aan uw WordPress-site wilt toevoegen, kunt u een plug-in gebruiken. Om je Webflow eigen te maken, kan dat. Op Wix en Squarespace is het heel gemakkelijk om dingen op je site te zoeken.

Tweak uw call-to-actions

Met behulp van CTA’s kunt u eenvoudig conversies verbeteren. De gemiddelde klikfrequentie van een CTA is 4,23 procent, maar de conversieratio van een CTA wordt door veel verschillende dingen beïnvloed. Het aanpassen van bijvoorbeeld call-to-actions (CTA’s) blijkt het aantal conversies bijna te verdubbelen.

Blijf dus spelen met CTA’s om erachter te komen wat werkt en wat er moet worden gewijzigd. Je kunt niet geloven hoe snel de voorkeuren van een gebruiker kunnen veranderen! Om jezelf te kunnen profileren, moet je heel consistent zijn.

De kleuren van de call-to-action-knoppen van uw bedrijf zijn misschien niet de beste keuze voor deze knoppen. Misschien wilt u verschillende kleuren proberen. Het kan voor mensen moeilijk zijn om de kleuren van uw palet te zien, omdat ze te veel lijken op de rest van het kleurenschema van uw site.

Routine gebruikerstests uitvoeren

In veel opzichten kunnen problemen met bruikbaarheid erg slecht zijn. Omdat ze moeilijk te gebruiken zijn, faalt 70% van de online bedrijven. Als een bedrijf dat online verkoopt, zou het veranderen van het ontwerp en de stroom van het afrekenproces de verkoop met 35% kunnen verhogen.

Tests uitgevoerd door echte mensen zijn een goede manier om informatie te krijgen die uw website kan helpen meer mensen bij u te laten kopen. Daarom is het belangrijk om zo snel mogelijk te starten. Heatmaps zijn een van de meest voorkomende manieren om te kijken hoe mensen uw site gebruiken als het gaat om gebruikerservaring (UX).

U kunt zien of er op uw links, tabbladen en CTA’s wordt geklikt. Ze kunnen u ook laten zien waar de ogen van uw klanten het eerst naartoe gaan met eye-trackingsoftware. Crazy Egg en Hotjar zijn mijn favoriete dingen. Het installatieproces van Hotjar is niet erg ingewikkeld.

24/7 Live Chat-ondersteuning

Bezoekers hebben meer vertrouwen in een website die meer open is. Het gebruik van Live Chat-ondersteuning kan helpen om dingen transparanter te maken. Voeg een live chat-tool toe aan uw website en uw bezoekers kunnen denken dat de mensen die hun vragen beantwoorden echt zijn, zelfs als ze dat niet zijn, ook al zijn ze dat niet. Ze kunnen snel beslissen wat ze willen kopen, maar ze hebben ook twijfels.

Het is mogelijk om via sociale media mensen aan het praten te krijgen over uw organisatie of interesse te wekken voor wonen in uw buurt. Klantenservice verbetert wanneer dit gebeurt, wat leidt tot meer verkopen.

Haal professionele schrijvers en copywriters in

Als de inhoud van uw website geen geld oplevert, is het tijd om opnieuw na te denken.

Koppen moeten teksten, titels of slogans bevatten die uw USP op de best mogelijke manier laten zien (Unique Selling Proposition).

Gebruik niet te veel slogans. Het is erg belangrijk voor hen om de aandacht van de lezer te trekken en ervoor te zorgen dat ze willen blijven lezen. Het wijzigen van de bewoordingen en bewoordingen op TruckersReport leidde tot 21,7 procent meer omzet!

Plan uw inhoud

Het zal een mislukking zijn als uw website niet de mensen bereikt die u wilt bereiken. Je kunt niet iedereen tevreden stellen, dus zoek uit waar je het beste in bent. Beard brand heeft veel inhoud gemaakt over hoe ze hun producten kunnen gebruiken om een ​​sterk merk op te bouwen.

Ze gebruikten dit idee in al hun marketing en plaatsten foto’s van mensen die hun producten gebruiken op hun website. Online verkopen hebben hen geholpen hun bedrijf te laten groeien tot een winkel die $ 100.000 per maand verdient.

Het is erg belangrijk om contentmarketing in te zetten om mensen je merk te leren kennen (ook wel inbound marketing genoemd). Elk stukje inhoud dat u op sociale media en op uw blog plaatst, moet in lijn zijn met uw merk.

Versnel uw website

Een snelle site is goed voor de gebruikerservaring, SEO en SEM (SEM). Het kost veel werk om de tijd die nodig is om een ​​pagina te laden onder controle te houden. Pagina’s die het meeste verkeer krijgen, maar het langst duren om te laden, zijn te vinden met tools zoals Google Analytics.

Google PageSpeed ​​Insights kan u helpen erachter te komen of er problemen zijn met de manier waarop de site werkt. Houd uw trackingscripts en plug-ins in de gaten. Pingdom kan je helpen erachter te komen of een van deze een effect heeft op hoe lang het duurt om te laden.

U kunt een Content Delivery Network gebruiken om uw inhoud bij andere mensen (CDN) te krijgen. Gebruik srcset om de afbeelding te laden die geschikt is voor uw apparaat. Ze zijn nu moeilijk om te doen, maar op de lange termijn zullen ze het waard zijn. Lange laadtijden kunnen conversies vertragen. Houd er rekening mee dat surfers snel zijn.

Niemand geeft zoveel om uw site als u. Als gevolg hiervan kunnen uw klanten uw site snel verlaten en in plaats daarvan naar die van uw concurrent gaan. Denk daarom na over manieren om webpagina’s sneller te laten laden voordat u begint.

Gebruik het effectieve sociale bewijs

We leven in groepen. Wanneer we geen ideeën hebben, kijken we naar wat mensen in het verleden hebben gedaan. Dat is de reden waarom e-commercebedrijven geld verdienen met feedback van klanten. Klanten hebben baat bij het lezen van recensies omdat het hen helpt betere beslissingen te nemen over het kopen van dingen.

Gebruik communicatie na de verkoop of kijk naar incentives om feedback van klanten te krijgen na de verkoop. Bij het schrijven van een review kan er veel mis gaan. Als gevolg hiervan moet u er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de beoordelingen waar zijn.

Maak uw site SEO-vriendelijk

Het maakt niet uit of je een complete beginner bent als het om SEO gaat. Is het niet haalbaar om later iemand anders aan te nemen? Wist u dat het niet optimaliseren van uw winkel voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) u geld kost? SEO is een belangrijk onderdeel om uw website gevonden te krijgen door zoekmachines (Search Engine Optimization). Is het de moeite waard om deze kans op te geven?

Bouw meertalige sites

Klanten kopen eerder in een winkel met veel verschillende talen.

Waarom? Omdat niet al uw bezoekers vloeiend Engels spreken, verhoogt het leveren van materiaal in hun moedertaal de koopbereidheid van uw consumenten. Je kunt er ook een nieuw bedrijf mee starten op een nieuwe plek en een nieuwe groep mensen over de hele wereld bereiken.

Zorg ervoor dat u weet dat alleen het vertalen van uw website in een andere taal niet voldoende is om u voor te bereiden op het leren van een andere taal. Als u niet wilt dat uw site verkeerd wordt begrepen, kunt u een native-speaker vertaler inhuren.

Is uw site mobielvriendelijk?

Smartphones zijn ongetwijfeld een blijvertje.

Vorig jaar gebruikten meer mensen hun telefoons en tablets om winkelwebsites te bezoeken dan hun pc.

Google werkt ook aan een nieuwe mobile-first index, dus responsiviteit zal niet genoeg zijn.

Mensen doen geen aankopen op pc’s voordat ze overstappen op mobiele apparaten, daarom is het moeilijk om mobiele en desktopconsumenten te onderscheiden. Het kost voor mensen meer om dingen op een tablet, smartphone of computer te kopen dan voor mensen die alleen een computer gebruiken. Veel mensen, vooral jongeren, denken elke dag aan commercie. Klanten zijn bereid om te kopen, zelfs als ze een smartphone gebruiken, als ze een goede deal kunnen krijgen.

Veel mensen denken dat mobiele transacties in 2019 met 44,7 procent zullen stijgen. Hoe meer mensen beginnen met mobiel, hoe groter de kans dat ze later van gedachten veranderen. De stijging van de verkoop van smartphones in China kan te wijten zijn aan de constante innovatie en het gebruiksvriendelijke ontwerp van het land. Dit moet online winkels mobielvriendelijker maken en meer geld verdienen met mobiele verkoop.

Dit betekent een eenvoudige, snelle en veilige mobiele aankoopervaring maken die mensen aanmoedigt om meer geld uit te geven. Een mobile-first-strategie omvat alleen nieuwsbrieven die werken op telefoons en sociale netwerken die werken met telefoons.

Versterk uw sitebeveiliging

Media-aandacht en aanbevelingen van beroemdheden kunnen mensen helpen u te vertrouwen, maar als hun browser hen vertelt dat uw site gevaarlijk is, kunt u ze nog meer kwijtraken. Zelfs als je je kaarten goed speelt, zul je nog steeds geen verkopen maken. Als je dat nog niet hebt gedaan, moet je overschakelen naar HTTPS.

Als u geen verkeer en rankings in zoekmachines wilt verliezen, moet u ervoor zorgen dat u een sterk omleidingsplan heeft voordat u uw URL wijzigt. Gebruikers maken zich mogelijk meer zorgen dat hun gegevens worden gestolen omdat hun browser zegt dat de website niet veilig is.

Om uw inhoudbeheersystemen en plug-ins veilig te houden, moet u ervoor zorgen dat ze altijd worden bijgewerkt. Als u de tijd neemt om uw website te beschermen, is de kans groter dat uw klanten bij u kopen.

Zorg ervoor dat uw site navigeerbaar is

In theorie zou het gemakkelijk moeten zijn om mensen naar de juiste pagina te krijgen, maar alleen de meest ijverige marketeers doen het goed. Misschien doe je extra inspanningen om ervoor te zorgen dat klanten snel kunnen vinden wat ze zoeken. Op grotere schermen moeten navigatie-elementen worden weergegeven. Als u een laptop gebruikt in plaats van een mobiele telefoon, moet u het hamburgermenu gebruiken in plaats van het hoofdmenu.

Het maakt niet uit hoeveel inhoud zich onder de ‘vouw’ bevindt. Als er een nep-bodem of -scherm is, zou de gebruiker niet naar beneden moeten kunnen scrollen. Knoppen en andere interactieve onderdelen moeten eruitzien alsof ze kunnen worden aangeklikt. Je moet duidelijk kunnen laten zien waar je heen gaat. Voordat gebruikers op een navigatie-element klikken, moeten ze weten wat er gaat gebeuren.

De regels van hoe te handelen op internet. Omdat de meeste mensen het grootste deel van hun tijd op andere websites doorbrengen, zullen webprincipes hen helpen hun weg te vinden op uw site. Schoonheid is niet genoeg. Het is gemakkelijk om verstrikt te raken in de nieuwste trends op het gebied van webdesign, ten koste van uw gebruikers tevreden te stellen. Is het niet erg als mensen die op uw website winkelen niet kunnen vinden wat ze zoeken?

Uitkomst

Elke persoon die van gedachten verandert, is belangrijk.

Als u geen optimalisatie van het internetconversiepercentage heeft, is het moeilijk om een ​​bedrijf te runnen. Een betere conversieratio is altijd een doel. Want zelfs als u tevreden bent met de resultaten van uw online business, is er altijd ruimte voor verbetering.

Dit zijn de beste manieren om de conversieratio’s te verhogen die we hebben gevonden. Heb je nog meer ideeën? Wat denk je?  Het cloudways-webinar kan u helpen de conversieratio van uw winkel te verbeteren.