Bruikbare strategieën in contentmarketing | Handleiding voor contentmarketing

Handmatige tips voor contentmarketing 2022

Handmatige tips voor contentmarketing 2022

Als het op marketing aankomt, is nuttige content essentieel.

Als vooruitstrevende marketeer begrijp je dat traditionele marketingbenaderingen niet zo effectief zijn als ze ooit waren.

Contentmarketing is marketing door het ontwikkelen van content.

Informatiemarketing is het proces van het creëren en verspreiden van materiaal dat nuttig, relevant en consistent is om een ​​bepaald publiek aan te trekken en vast te houden en klanten te overtuigen om lucratieve acties te ondernemen.

Het gaat er niet om ze dingen te verkopen; het gaat erom hen te helpen bij het oplossen van hun problemen.

Content zal (altijd) altijd relevant zijn

Content zal (altijd) altijd relevant zijn

Verwijder de term ‘nuttig’ uit uw definitie van contentmarketing. Dit is wat contentmarketing onderscheidt van andere vormen van adverteren. Als klanten ontvangen we veel informatie van bedrijven, waarvan het merendeel niet relevant is. Contentmarketing is opwindend in een wereld waarin individuen elke dag worden gebombardeerd met honderden marketingberichten.

Hoge kwaliteit content is de sleutel tot succesvolle marketing

Hoge kwaliteit content is de sleutel tot succesvolle marketing

Het creëren en verspreiden van informatie mag geen bijzaak zijn. Alle vormen van marketing maken gebruik van hoogwaardige content:

  • Sociale media zijn niet zo belangrijk als contentmarketing.
  • Zoekmachines zijn constant op zoek naar nieuw materiaal van hoge kwaliteit.
  • Effectieve public relations-tactieken geven prioriteit aan de eisen van hun doelgroep boven de eisen van het bedrijf dat ze vertegenwoordigen.
  • Pay-per-click-advertenties zijn effectief als u taal gebruikt die mensen verleidt erop te klikken.
  • Om effectief te zijn, vereist contentmarketing een goed doordachte strategie.

Definiëren van contentmarketing

Definiëren van contentmarketing

Contentmarketing is eenvoudig. Het gaat om het creëren en delen van hoogwaardige content die relevant is voor uw doelgroep. Wanneer u materiaal levert dat hun vragen beantwoordt, toont u uw kennis en wint u hun respect. Mensen zullen als eerste aan uw merk denken als ze op zoek zijn naar een product of dienst die vergelijkbaar is met die van u.

Iedereen met een internetverbinding heeft toegang tot informatie dankzij sociale media en internet. Deze razendsnelle gegevensuitwisseling wordt door een toenemend aantal organisaties gebruikt om te helpen bij hun marketing. Waarom is contentmarketing in de eerste plaats ontwikkeld?

Toen het digitale tijdperk aanbrak, ging contentmarketing van gedrukte producten naar digitale displays. Het internet vergemakkelijkt de snelle verspreiding van informatie. Video’s, e-books, blogs, artikelen en rapporten zijn voorbeelden van internetcontent. De nieuwe nadruk ligt op hoogwaardige informatie op maat van de consument en een efficiënte wijze van distributie.

Er zijn verschillende websites die bedrijven helpen groeien door hen in staat te stellen gastposts en sociale media te gebruiken om een ​​groter publiek te bereiken. Bedrijven uploaden vaak blogs en video’s op hun websites om een ​​klantenbestand op te bouwen en verkoopleads te genereren.

Contentmarketingstrategieën die werken

Contentmarketingstrategieën die werken

Om uw contentmarketingstrategie succesvol te laten zijn, heeft u de hulp van een professional nodig.

Bij gebrek aan een langetermijnmarketingstrategie vertrouwen bedrijfseigenaren op kortetermijnmethoden zoals contentmarketing. Er bestaat niet zoiets als een sprint in contentmarketing.

Laten we eerst eens kijken naar contentmarketing en wat het betekent in de huidige samenleving. Informatiemarketing is een methode om een ​​doelgroep aan te trekken en vast te houden door nuttig, relevant en consistent materiaal te creëren en te verspreiden. Het doel is om consumenten te overtuigen om iets lucratiefs te doen.

Om contentmarketing goed uit te voeren, moet je eerst begrijpen waarom je het doet. Het doel van contentmarketing is om met klanten in contact te komen en een band met hen op te bouwen. Uw materiaal moet individuen helpen uitdagingen in hun persoonlijke of professionele leven te overwinnen en hun doelen te bereiken.

Mensen die je aardig vinden, zijn meer geneigd te geloven wat je zegt. Klanten zullen eerder voor u kiezen wanneer ze uw producten of diensten nodig hebben als uw merk betrouwbaar is.

Laten we dus beginnen met de basisprincipes van contentmarketing.

Heb een duidelijk doel en doelstellingen

Zorg er als eerste stap voor dat uw contentmarketingaanpak aansluit bij de doelstellingen van uw bedrijf.

Dit is een cruciale overweging als uw bedrijf probeert bekendheid te geven aan een nieuwe naam of product. Mensen die nog nooit van uw merk hebben gehoord, kunnen perplex staan ​​als uw contentmarketingteam hen een pamflet over uw kortingen geeft. Bepaal waar uw bedrijf zich momenteel bevindt en ontwikkel dienovereenkomstig doelen.

Om het aantal bezoekers dat uw website bezoekt te vergroten, kunt u uw content aanpassen aan de eisen van de mensen die u wilt bereiken. Bekijk uw website om te laten zien hoe nuttig u bent.

Ken je publiek

Marktonderzoek kan u helpen meer te weten te komen over uw ideale consument.

Marktonderzoek kan u helpen persona’s te creëren door zoveel mogelijk over uw doelmarkt te leren.

Mensen uit verschillende disciplines kunnen het moeilijk vinden om samen te werken als ze in silo’s denken.

Om hun werk goed te kunnen doen, moeten digitale marketeers gebruikmaken van wat andere afdelingen weten

Uw klantenservicepersoneel kan u wellicht informeren over hoe consumenten communiceren (bijvoorbeeld welke SEO-zoekwoorden ze gebruiken) en wat de meest voorkomende problemen zijn.

Zelfs als uw bedrijf klein is, zal er altijd iemand beschikbaar zijn om vragen en zorgen van potentiële klanten en klanten te beantwoorden. Informeer naar de mensen met wie je contact wilt opnemen.

U moet begrijpen wat uw doelgroep wil en nodig heeft.

U kunt ook onderzoek doen om te bepalen wie de meest prominente personen in uw doelgroep zijn en welke sociale-mediasites ze leuk vinden.

In plaats van vragen te stellen op sociale media, luister naar wat je publiek zegt. Onderzoek het kwantitatief.

Het is niet genoeg om te begrijpen wie je doelgroep is. We kunnen factoren als leeftijd, geslacht, inkomen, opleidingsniveau en arbeidsstatus niet zomaar buiten beschouwing laten.

Deze informatie kan worden verkregen via statistieken. Dit is de meest effectieve techniek om meer te weten te komen over een grote groep individuen, zoals uw bestaande of toekomstige consumenten.

U kunt een bijdrage leveren aan dit onderzoek door een online enquête in te vullen. U kunt bevolkingsstatistieken verzamelen door naar de gegevens te kijken.

Je krijgt een idee van hoe de doelgroep in het algemeen is.

Welke acties wilt u dat ze ondernemen?

Bepaal waar uw potentiële klanten zich in het koperstraject bevinden.

Het is van cruciaal belang om te begrijpen waar uw publiek vandaan komt. Maak nuttige content om mensen ertoe te brengen bij u te kopen. Wanneer een prospect naar u toekomt met een probleem, kan uw materiaal hen mogelijk helpen dit op te lossen.

Eerste etappe

Zelfs als hun moeilijkheden klein zijn, zullen ze zich ervan bewust zijn dat je aanwezig bent. Hoewel humoristisch of leerzaam materiaal hun interesse kan wekken, is het niet altijd essentieel.

Tweede fase

Ze zijn plotseling geïnteresseerd in hoe je een probleem zou kunnen aanpakken waarvan ze geen idee hadden dat ze het hadden! Vervolgens overleggen ze met professionals om hun ideeën en gedachten te peilen. Klanten zullen eerder geneigd zijn om uw goederen of diensten te kopen als u hen duidelijke en duidelijke informatie geeft.

Derde fase

Ten slotte moet u hen ervan overtuigen dat u de beste kandidaat voor de functie bent. Omdat ze geen tijd of geld willen verliezen, negeren bedrijven deze fase in contentmarketing vaak.

Bepaal je contentstrategie

Je hebt het doel van dit artikel ontdekt. Als u weet wie uw publiek is en waar ze zich op hun reis bevinden, kunt u wellicht meer nuttige content maken. Nadat u uw basisonderzoek hebt uitgevoerd, kunt u onderwerpen kiezen waarin uw doelgroep geïnteresseerd zal zijn.

Welk materiaal kunt u gebruiken om uw bedrijf te laten groeien? Om dit aan te pakken, moeten we eerst de drie content emmers begrijpen die ik vandaag zal behandelen.

Maak een planning. Ondanks het belang van planning, slagen veel mensen er niet in om dit te doen.

Veel succesvolle mensen maken geen gebruik van hun prestaties. In een reeks van marketingactiviteiten is contentmarketing nuttig gebleken. We zitten allebei op dezelfde lijn. Dit is de manier waarop marketing in de toekomst zal worden gedaan. Met welke factoren houdt u rekening bij het selecteren van de content? Het is veel eenvoudiger om u te concentreren op het juiste soort content voor elk stuk content dat u maakt als u de contents categorieën en het doel van elk stuk content dat u maakt begrijpt.

U kunt bijvoorbeeld drie categorieën overwegen: educatief, inspirerend en humoristisch. Bijna elk item kan in een van deze containers worden opgeslagen. Een grondiger onderzoek van elk is vereist.

Educatieve onderwerpen

Dus, hoe zit het met onderwijs als onderwerp? Wij zijn opvoeders. Lesgeven bouwt in de loop van de tijd geloofwaardigheid, vertrouwen en autoriteit op. Het helpt u de eisen van uw klanten beter te begrijpen en verbetert uw interactie met hen.

Inspirerende onderwerpen

We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om individuen in onze gemeenschap als bedrijfseigenaren te helpen. We worden vaak afgewezen in onze inspanningen. Mensen stoppen omdat ze geen nieuwe taken op zich willen nemen. Wanneer uw lezers down zijn, kan het geven van motiverende artikelen hen helpen zich beter te voelen. Het vermogen om contact te maken met mensen is een bonus. Persoonlijke of professionele ervaringen kunnen als basis dienen voor motiverende verhalen die mensen die vastzitten kunnen helpen.

In dit geval kunnen motiverende citaten worden gebruikt. Het ligt overal verspreid. Dit zijn twee eenvoudige technieken om je publiek geïnteresseerd te houden. U moet echter de problemen van ons publiek beoordelen en plezierige content bieden die hen tegemoet komt waar ze zijn of hen helpt ze te overwinnen.

Humoristische onderwerpen

Eindelijk is er lol te beleven. Niet alle mensen zijn een grote bewonderaar van komische content. Maar leuke verhalen, komedie en andere grappige content zijn echt een magneet in de vergelijking. Hoewel het optioneel is, kunt u snel leren hoe effectief het kan zijn om de aandacht te trekken.

De meeste bedrijven doen slechts één of twee van deze taken. Het is mogelijk dat uw merk effectief is als het aantrekkelijk is. Uw organisatie of merk kan profiteren van humoristische en boeiende content.

Maak content die rekening houdt met de reis van de lezer. Je maakt materiaal voor een mogelijke opdrachtgever. Rechts. We creëren een scala aan middelen voor mensen in verschillende stadia van het proces. Ze hebben misschien wat vooruitgang geboekt, maar ze staan ​​​​nog steeds voor uitdagingen.

We gaan iets speciaals voor ze maken. Het is een goed idee om kopers materiaal te geven dat hen door het aankoopproces zal helpen. Dit is iets wat ik ga benadrukken en keer op keer naar voren zal brengen. Ik hoop echt dat je deze informatie nuttig vond. Als je hulp nodig hebt bij je contentmarketing, hoef je je niet gehaast te voelen.

Dat is helemaal geen issue. U kunt er zeker van zijn dat de oproep op de een of andere manier voordelig zal zijn.

Ontwerp de content kalender

Wanneer je brainstormsessies zijn afgelopen, heb je een overvloed aan ideeën, maar geen idee wat je ermee moet doen. Het is tijd om te beginnen met plannen. Op dit niveau is het van cruciaal belang om goed te kijken naar de doelstellingen die je hebt gesteld, de persoonlijkheden die je hebt gecreëerd en de fasen van de klantreis waarmee ze overeenkomen. Met deze basis op zijn plaats, is het mogelijk om de puzzel in elkaar te zetten.

Als het uw doel is om de naamsbekendheid te verbeteren, mag een blogpost waarin u wordt vergeleken met een concurrent niet het eerste zijn dat u publiceert. Een film beginnen met een saaie, ongeïnspireerde sequentie is een slecht idee, omdat de toeschouwer zich daarmee niet kan identificeren.

Er zijn verschillende handige bronnen beschikbaar om u op weg te helpen. Loomly, Trello, Hootsuite en Evernote zijn enkele van de beste tools voor het ordenen van je contentkalender. Als dit te moeilijk voor je is, kun je altijd Microsoft Excel of Google Spreadsheets gebruiken. Volgens het Content Marketing Institute is effectieve kalenderisatie verantwoordelijk voor 72 procent van het strategiesucces van B2B-marketeers.

Beginnend met uw verkoop- en klantenondersteuningspersoneel, kunt u helpen de meest gestelde vragen van potentiële consumenten te ontdekken, evenals de informatie die ze nodig hebben om een ​​transactie uit te voeren.

De volgende stap is om met uw marketingteam te praten over de problemen die u nog niet hebt behandeld en welke content benaderingen u kunt gebruiken om uw doelgroep met deze nieuwe kennis te bereiken.

Analyseer uw prestaties

De keten van gebeurtenissen moet nu worden voltooid. Behaalt u resultaten ondanks uw inspanningen om uw publiek boeiend materiaal te bieden?

Hierbij worden de KPI’s van de vorige fase gehanteerd. Bezoeken aan uw website, videoweergaven, paginaweergaven en app-downloads kunnen enkele van uw belangrijkste prestatie-indicatoren (KPI’s) zijn als u de naamsbekendheid wilt vergroten. Uw belangrijkste prestatie-indicatoren (KPI’s) voor betrokkenheid zijn onder meer het aantal likes, shares, opmerkingen, verwijzingen, enzovoort.

Het enige dat overblijft na het selecteren van uw KPI’s, is het monitoren van de resultaten. Het is van cruciaal belang om bij te houden wat werkt en wat niet, zodat indien nodig wijzigingen kunnen worden aangebracht.